شناسه خبر : 38559
سه شنبه 19 آبان 1394 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میزگردخبری انجمن جانبازان نخاعی(بخش پایانی)

انجمن 65 بنیاد هیچ!

در بخش چهارم از این میزگرد، اهم مباحث مربوط به امور سیاحتی - زیارتی ، ورزش ، تجهیزات و لوازم پزشکی و در پایان نیز موضوع پذیرش اعضا و کارگزینی انجمن ،مورد بحث و بررسی قرارگرفته

فاش نیوز -  در بخش های اول ، دوم و سومِ میزگرد با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی - تحت عناوین"انجمنی که بار بنیاد را بدوش می کشد!" ، "پاسخ های مسئول درمانی انجمن جانبازان"و"سهمیه سوخت، حمل ونقل و مناسب سازی" - که در همین پایگاه خبری منتشر و مورد توجه کاربران، به ویژه جانبازان نخاعی قرارگرفت ، روند شکل گیری انجمن و نحوه فعالیت " گروه پیگیری "  و بحث مهم و مورد مطالبه " درمانِ " جانبازان نخاعی و همینطور موضوع "مناسب سازی" بصورت کلی مورد بحث  و گفت وگو قرارگرفت و اینک در بخش چهارم از این میزگرد، اهم مباحث مربوط به امور سیاحتی - زیارتی ، ورزش ، تجهیزات و لوازم پزشکی و در پایان نیز موضوع پذیرش اعضا و کارگزینی انجمن ،مورد بحث و بررسی قرارگرفت؛ که امیدواریم باتوجه به سئوالات گوناگون و توقعات جانبازان از انجمن، توانسته باشیم به رسالت خویش در اطلاع رسانی و شفاف سازی در حوزه "جانبازان نخاعی" کمکی کرده باشیم و البته امیدواریم این امرمورد توجه و قبول کاربران عزیز ایثارگرنیز واقع شده باشد. ان شا الله

فاش : در مورد اردوها و سفر به عتبات عالیات توضیح بدید.

گل محمدی ( مسئول سیاحتی زیارتی انجمن) : از زمانی که در بحث سیاحتی زیارتی وارد شدم اولین کاری که انجام دادیم سازمان دهی جانبازان عضو انجمن بود برای اردوهای  مختلف. که جانبازان هر کدام به نوبه خود  یک سفری رفته باشند و هر زمان هم که اردویی بوده ما  با تک تک آنها تماس می گرفتیم که این اردو هست می روید یا خیر؟. حتی ارتش آماری از نیروهایش نداشت . ما به وسیله پیامک و تماس آمار جانبازان ارتش را بدست آوردیم و همینطوردر مورد جانبازان سپاه وبسیج. به دلیل اینکه هیئت مدیره و سردار قیاسی هدفشان این بود که فقط آنهایی که عضو انجمن هستند اردو نروند و الباقی جانبازان  حتی کسانی که عضو انجمن باشند یا نباشند اردو  بروند.

 

باسازماندهی که انجام دادیم قرار شد خدماتی که سپاه در نظر می گیرد برای بسیج و سپاه در نظر بگیریم و جلسه ای هم گذاشتیم در ارتش که قرار بود آنها مراکز اردویی خودشان را معرفی کنند و برای ماهم سهمیه در نظر بگیرند ولی متاسفانه این کاررا نکردند.! در این مدتی که امکاناتی برای اعزام کاروان به کزبلا در نظر گرفته شده و باتوجه به مناسب سازی اتوبوسها و هتل ها در عراق، که برای جانبازان ویلچری در نظر گرفته شده، ما تاکنون تعداد 65 کاروان که از 4تا5 استان سازماندهی شده اند، به کربلا اعزام کرده ایم که سهمیه آنرا از سازمان حج و زیارت گرفته ایم .این درحالی است که کارشکنی هایی از بعضی جاها برای این کار صورت می گرفت که پس بنیاد شهید چکاره است که انجمن کربلا میبرد.؟ ما حتی طوری هماهنگ کردیم که جانبازان نخاعی گردنی هم به کربلا اعزام شوند و بقول یکی جانبازان گردنی این سفرها جزء آرزوهایشان بوده و آن زمان که راه کربلا بازشده بود و همه داشتند به زیارت میرفتند، ما فکر میکردیم باشرایطی که داریم نمی توانیم به این سفر برویم.که انجمن باافتخار این کارها را انجام داده است چون دعای خیر آنها پشت سر انجمن و بچه هایی است که زحمات زیادی می کشند. برای اولین بار یک کاروان عمره هم برای جانبازان باخانواده به تعداد147 نفر درنظر گرفته شد که 40 نفر از جانبازان ویلچری را هماهنگ و اعزام کردیم.

 

 هزینه کاروان هایی که ما اعزام می کنیم نسبت به کاروانهای دیگر حدود 300هزار تومان ارزانتر است. چون کاروان الف الف  ما 800هزار تومان است که عملا"تخفیف دارد.  کاروان الف الف ما یعنی فول امکانات و هتل نزدیک . الان در سازمان حج مبلغ 1200هزارتومان است ولی آنقدر هتل ها در کربلا و نجف دور هستند که کلی هزینه تردد دارند. و جالب تر از آن اینکه از طرف دفتر بعثه رهبری برای عیادت بچه ها می آیند و هدایائی در نظر می گیرند و بازدید مکانهای خاص ، که بیشتر از کاروان های دیگر است.

اسرافیلی : واقعا" جا دارد از زحمات و حمایت های مسئولین فعلی و قبلی سازمان حج و زیارت مخصوصا" از شخص آقای اوحدی بابت این اعزام ها تشکر کنیم. چند وقت پیش بود که ما از ایشان برای شرکت در جلسه دعوت کردیم که ایشان با روی باز قبول کرد و اینجا آمد و مسائل و مشکلات را با ایشان در میان گذاشتیم. همچنین مسئولین شرکت شمسا که مسئولیت اعزام زائرین عتبات و عالیات را دارند، ما هر وقت به مشکلی برخوردیم بمحض اینکه با آنها در میان گذاشته ایم، رفع مشکل کرده اند و حتی در نوسازی و تعویض اتوبوسها و مناسب سازی آنها و هتل های مخصوص جانبازان ویلچری با ما کمال همکاری را داشته اند. ما صرفا" هماهنگ کننده قضیه هستیم و از لحظه پرواز در فرودگاه تا فرود هواپیما در عراق و هماهنگی برای ورود اتوبوس ویژه در پای پلکان هواپیما و نوع هتل مناسب و... همگی را انجمن انجام می دهد. ولی هزینه ها برعهده خود جانبازان است. کاروان های ما 27 نفره هستند و کاروانهای معمولی سازمان چهل نفره هستند. چون در اتوبوس های مناسب سازی شده ما فقط 9 صندلی تخت خواب شو، و مناسب پیش بینی شده.

 

ابوطالبی : این مقایسه کار انجمن با سیستمی است که وظیفه ای در قبال جانبازان دارد که هیچ کاری انجام نمی دهد و به وظایفش عمل نمی کند. این در حالیست که درواقع این کاروانها به سازمان حج و شمسا تحمیل می شود. چون آنها در سرفصل های خود چنین موضوعی ندارند که با این انجمن به این شکل خوب، تعامل داشته باشند.

اسرافیلی : در بحث اتوبوس های مناسب سازی شده گاها" به ما اعلام می کنند که اگر کاروانی نفرستید این اتوبوس ها زیان می بینند و بلااستفاده شدن آنها مقرون بصرفه نیست. ما هم میگوییم در فصل تابستان که هوا در آنجا بشدت گرم است و امکان اعزام جانبازان به عتبات عالیات وجود ندارد، نمی شود کاری کرد. ولی از آنجاییکه اکثر پرسنل سازمان و شمسا از آدمهای شریفی هستند و هم از جانبازان و آزادگانند، با ما همه گونه همکاری می کنند.

در مورد جانبازان ارتش، ما اسامی حدود 170 نفر از جانبازان نخاعی ارتش را به امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش تحویل دادیم وچهار نامه هم نوشتیم و مشکلات جانبازان چه کادر و چه سرباز ارتشی را به آنها منعکس کردیم. خودشان معتقد بودند که به کادر ارتشی خدمات داده اند ولی به سربازان نه.

گل محمدی : گاهی شنیده می شود که می گویند بچه های انجمن خودشان به این اردوها یا عتبات میروند، ولی اینجور نیست . در گذشته سپاه سهمیه سیاحتی زیارتی داخل کشور را برای تقسیم به انجمن می داد ولی وقتی دیدند کار خیلی سنگین است این وظیفه را دادند به نواحی یا همان استانها، که استانها هم ربطی به انجمن ندارد. ولی سهمیه بسیج وسپاه جانبازان نخاعی تهران به ما واگذار می شود. در صورتی که یک سری از  جانبازان  در سپاه شاغل هستند وسهمیه خودشان را می گیرندد. پس دلیل نمی شود کسانی که  از این سهمیه ها استفاده می کنند به نام انجمن تمام شود. تا بحال موردی نداشتیم که از اعضاء انجمن یا هیئت مدیره کسی بخواهد خارج از ضوابط به این سفرها برود. مگر زمانی که یکی ازدوستان انصراف داده و به خاطر اینکه سهمیه نسوزد سهمیه اش را به شخصی جایگزین داده باشد. سهمیه کربلا برای بسجیان و سپاهیان جانباز گردنی 2نفر همراه و برای جانبازان نخاعی کمری 1 نفر همراه رایگان با کاروان می باشد و تابحال 3 کاروان اعزام شده که یکی از آنها بصورت کاروان ورزشی رفته است. بنده آمدم پیامک زدم به کل کشور . از حدود  600 نفر از برادران بسیج و سپاه تمامی اصلاعات آخرین سفرشان به کربلا را گرفتم که از این تعداد 95  نفر جانباز کمری هستند که تا کنون به کربلا مشرف نشده اند. از این تعداد حدود 18 جانباز گردنی هستند.ضمن اینکه سهمیه ای که سپاه برای کربلااختصاص داده،  برای انجمن ، جانبازانی را انتخابب کردیم که جواب پیامک انجمن را داده باشند.

 

فاش  :  با تشکر از آقای اسد زاده که ایشان در بحث خبر به فاش خیلی کمک می کنند یعنی رسانه ای ترین فردِ انجمن ایشان هستند که  خیلی در این امور فعالندد و خبر ها را خودشان تنظیم می کنند. خوب است در مورد ورزش توضیح دهند چه کارهایی انجام شده؟

توضیحات مسئول ورزشی انجمن

اسدزاده ( مسئول ورزش انجمن )  : بنده هم به نوبه خودم تشکر می کنم از فاش نیوز. چون هر عکس و یا گزارشی از جانبازان نخاعی ارسال  می شود  با آغوش باز می پذیرند و می توان گفت باعث تشویق بچه ها به امر ورزش همین سایت فاش نیوز بوده.

در موضوع ورزش ، در مرحله اول در سال 91 تا 92 خود انجمن از برگزاری مسابقات استقبال نمی کرد، چون می گفتندبرنامه پیشنهادی نمی تواند اجرائی بشود. خود بنیاد مسابقات را انجام  بدهد. بعد که در هیئت مدیره مطرح شد و وضعیت خاص بچه ها را بررسی کردند دیدند می طلبد که برای جانبازان مسابقات خاصی  برگزار شود. بعد از مطرح کردن در هیئت مدیره و تصویب آن ، برای مسابقاتمان  اعتبار هم پیش بینی کردند. در خصوص پاراالمپیک که در 2012برگذار شد  112نفر کل ورزشکاران جانباز و معلول که 11نفر از این عزیزان جانباز بودند به مسابقات اعزام شدند که از این 11نفر  5 نفر آنها جانباز نخاعی بودند . از 11 مدال کسب شده توسط جانبازان 7 مدال آن متعلق به جانبازان نخاعی بود که جای بسی خوشحالی دارد.

 

مسابقاتی که تا به حال انجام شده، مسابقه ویژه جانبازان نخاعی سال 92 بود که مسابقات دارتِ آن ویژه خانواده جانبازان ، در آسایشگاه ثارالله صورت گرفت . سال 93 پنج مسابقه انجام شد . در پایان همان سال هیئت مدیره گزارش عملکرد می خواست که ما چه کارهایی انجام داده ایم و در آینده چه کار هایی می خواهیم انجام بدهیم . ما برنامه ارائه دادیم و پیش بینی 6 مسابقه کرده بودیم که خدا را شکر در شش ماهه اول سال این شش مسابقه انجام شد که 5 مسابقه در جشنواره میلاد قمر بنی هاشم بود و یکی هم فوتبال دستی بود که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) انجام شد.

امسال پیش بینی یک دوره مسابقات در هفته دفاع مقدس شده که بودجه آن نیز با همت  شهرداری تصویب شده و قرار شد در 5 رشته فوتبال دستی ، تنیس روی میز ،  دارت ،  بسکتبال و شطرنج را نیز این سری اضافه کنند.  ما به لحاظ اینکه بچه ها استقبال کنند سعی کردیم از رشته ها ی غیر حرفه ای ورزش استفاده کنیم که بچه ها هم خوب از این ورزش ها استقبال کردند . ما باز خورد مسابقات را به صورت پیامک از بچه ها پیگیر می شویم تا کاستی ها را بدست بیاوریم که بچه ها می گفتند ما اکثرا" وارد مسابقات که می شویم ضعیف هستیم که ما آنرا با هیئت مدیره مطرح کردیم و قرار شد در حین انجام مسابقه یک دوره مسابقات هم برای بچه هائی که ضعیف هستند برگزار کنیم که جذب بشوند . و معایبی که در مسابقات قبلی بوده سعی کردیم در مسابقات بعدی بر طرف کنیم. 

 دو مورد از اقدامات انجمن در بحث ورزش نصب بالابرها در کنار استخرها بوده که با پیگیری ها ی انجمن صورت گرفته و مطلب دوم اینکه از آقای آقامیر که رئیس سابق سازمان  ورزش شهرداری تهران بود ،دوستان انجمن دعوت کرده بودند بیاید اینجا که با ایشان تفاهم نامه ای نوشته شد که برای همسران جانباز 70 درصد کارتکس  تهیه شود تا آنها بتواننداز امکانات مجموعه های ورزشی شهردار ی به صورت رایگان استفاده نمایند. در تهران 7 استخر با هماهنگی انجمن برای استفاده جانبازان در نظر گرفته شده که عبارتند از استخر خادم ، شهدای غواص ، شهید دستجردی  ،معلم ، دوکوهه ، پادگان ثامن الئمه و قمر بنی هاشم .

 گل محمدی : در مورد اردوها باید عرض کنم که ما سهمیه خاصی از جایی نداریم که بتوانیم بطور منظم اردوهارا انجام دهیم . بعضی از دوستان جانباز تماس می گیرند و از ما درخواست دارند برای اردوها و گله مند هستند که چرا نوبت اعزام به آنها نمی رسد.در مورد اردوهای راهیان نور ما 4 تا 5 کاروان داریم که در مدت زمان 4روزه به جنوب اعزام می شوند و در سه مسیر به مدت 3روز بازدید دارند که هنگام برگشت هم به هتل فجر اهوازمیروند. از زمانی که اردوهای راهیان نور جانبازان راه انداز ی شده تا الان حدود 120خانواده در راهیان نور شرکت کرده اند و ما توانسته ایم اماکن اقامتی مناسبی برای آنها درنظر بگیریم. سال گذشته ما طرحی را برای اولین بار در راهیان نور پیاده کردیم که از خود جانبازان در هر کاروان به عنوان مدیر قرار دادیم و آنها مرتبا" بصورت تلفنی گزارش کمبودها و کاستی ها را میدادند و انجمن سریعا" رفع می کرد.

توضیحات مسئول تجهیزات ولوازم پزشکی

فاش : در مورد تجهیزات و لوازم مصرفی و ویلچر برای جانبازان چه کارهایی شده؟

مهر آئین ( مسئول تجهیزات و لوازم کمیته بهداشت و درمان انجمن)  : ابتدا در خصوص ویلچر که واقعا پای جانباز هست مواردی را عرض کنم . جانبازان نخاعی چون در حالی هستند که سن آنها روبه فزونی است باید ویلچرها طوری باشد که اینها روی آن احساس آرامش داشته باشند و انجمن هم با پیگیرهای انجام گرفته برروی سایتها به دنبال ویلچری است که بچه ها بر روی آن احساس ناراحتی نداشته باشند. الان شرایط ویلچر ها به صورتی است که بچه های بر روی آن احساس درد در شانه ،گردن ،آرنج  دارند که اینها بر می گردد به شرایط ناسالم فیزیک ویلچر ها.

یکی از مشکلات ما با کارشناسان بنیاد این است که بعد از این همه سال کارِ کارشناسی بر روی ویلچرهایی که وارد می کنند چرا به درد نمی خورد و الان بنیاد به جایی رسیده که دیگر باید حرف بچه های انجمن را گوش بدهند.؟

ما هم اکنون خودمان با شرکت آلمانی ارتباط گرفتیم و در آخرین حضورشان در مناقصه ما حدود 20 ایراد از ویلچر آنها گرفتیم که خیلی هم خوشحال شدند و از انجمن هم خواستند که با آنها بطور مستقیم ارتباط داشته باشند . حتی اعلام کردند که ایرادهای شما را شرکت متد به ما انتقال نداده و قرار شد در یک ماه آینده نزدیک ویلچری به ما ارائه دهند که بتواند در مناقصه هم برنده شود. بعضی از دوستان تصورشان این است که اگر ویلچری مورد تائید قرار گرفت به دلیل نظر شخصی بچه های انجمن است، در صورتیکه  ما از بین چندین نوع آن که کارائی لازم برای جانباز را دارد ، انتخاب می کنیم. در مورد خرید ویلچر ها، اعمال نظری که ما می خواهیم انجام بدهیم قبول نمی کنند . من ویلچر هایی دیدم که روی کارتن آنها زده بود 2010 . به طرف گفتم اینها کی آمده ؟ گفتند هنوز یک ماه نمیشه . گفتم اینها کجا بوده. گفتند الان 3 سال است که در گمرک است.!!  اگر کم کاری از گمرک است باید یقه گمرک را بگیرند . در مورد تشک های مواج آن زمان که دلار 1000تومان بود اینها تشک هایی خریداری کرده بودند که 12میلیون تومان ارزش داشت که امتحان کردیم دیدیم اصلا برای استفاده جانبازان نخاعی مناسب نیست.

یک بحثی راکه با حاج آقا نصیر داشتیم ، پیشنهاد ایجاد یک فروشگاهی در حد « دیجیکالا  » بود که ما تنوعی ایجاد کنیم برای محصولات و حنی به این توافق هم رسیده بودیم که با توجه به مشخص بودن نرخ لوازم بهداشتی مصرفی که بچه ها استفاده می کنند در جایگزین کردن آن با لوازمی که بیشتر مصرف می کنند دستشان باز باشد. البته این کار به غیر از لوازم مصرفی ضروری بود که مقدارش مشخص است و نمی توان آنرا کم یا زیاد کرد. ولی در مورد سایر اقلام مشکلی نداریم. خب سن جانبازان بالا رفته و باید به فکر زمانی که توانایی که الان دارندو در آینده از دست خواهد رفت بود. ما بحث اسکوتر را در دو سال پیش مطرح کردیم که باید به طریقی فرهنگ استفاده از آنرا برای بچه ها پیاده کنیم .چون زمانی میرسد که بچه ها دیگر قادر به سوار شدن به خودرو نیستند. البته برخوردیم به تحریم ها و قرار بود 2 نمونه از آن بیاید و این اتفاق نیافتاد .

 

یک نمونه ویلچر برقی ایرانی برای تست تحویل ما دادند که متاسفانه کمربند ایمنی نداشت. البته سرعت بالایی نسبت به نمونه خارجی داشت .بنده هم تذکراتی در خصوص این ویلچر به شرکت سازنده دادم ولی شرکت درخواست داشت که ما حضورا" آنجا برویم و ما هم گفتیم با این برخوردی که شما دارید چطور انتظار دارید از محصولات شما استقبال بشود.!در مورد سفرهایی مثل حج تمتع، دوستانی که به حج مشرف  می شوند ویلچر های نو تحویل می گیرند و اگر هم ویلچری  مناسب بچه ها نداشتند  بنیاد گفته بخرید و ما هزینه آنرا تقبل می کنیم. یک مو ضوع  دیگر اینکه اگر بنیاد ویلچری مناسب بچه ها نداشته باشد دوستان می توانند از بیرون تهیه نمایند و صحبتی هم که انجمن داشته اینکه این ویلچر را گارانتی هم بکنند. چون این دوستان که این ویلچر را از بازار تهیه می کنند بنیاد می تواند شماره سریال آن را وارد پرونده شخص جانباز کند که اگر رفت تعمیر گاه ، نگویند که این ویلچر را از ما نگرفتید پس ما به شما سرویس نمی دهیم. پس جانبازی اگر ویلچری از بازار تهیه کرد به دفتر منطقه اش اعلام می کند و شماره ساسی آنرا ارائه می دهد تا در رایانه ثبت گردد که تا یک سال سرویس رایگان برای این ویلچر در نظر گرفته شود.

توضیحات مسئول پذیرش وکارگزینی

فاش: الان نحوه عضو گیری از جانبازان نخاعی به چه شکلی است؟

 دریایی زاده (مسئول پذیرش و کارگزینی انجمن): اولین سالی که ما انتخاباتمان را برگزار کردیم  سال 89 بود که تعداد جانبازان عضو انجمن حدود 80 نفر بود که در اولین مجمع عمومی برای انتخابات 75 نفر شرکت کردند. در دومین دوره انتخاباتمان که  سال 91 بود 140 نفر دعوت شده بودند که 114 نفر شرکت داشتند و در سومین انتخابات مجمع که سال گذشته برگزار شد از تعداد 220 نفردعوت شده 126 نفر حضور داشتند.

از ابتدا ما با بنیاد یک مشکل آماری داشتیم. آن زمانی که تشکیل انجمن کلید خورد، آمار جانبازان نخاعی کل کشور 2017 نفر بود و الان آماری که ما داریم و با مرکز ضایعات نخاعی هم تطبیق دادیم 1963 نفر است و تا این تاریخ 54 نفر از جانبازان نخاعی شهید شدند که از این 54نفر تعدادی عضو انجمن بودند. تعدادجانبارزان موءنثی که ما داریم در کل کشور 34 نفر هستند و کسانی که عضو انجمن هستند و برایشان پرونده تشکیل شده اعم ازتهران و شهرستانها 357 نفر هستند که 197 نفر در تهران و 160نفر جانبازان شهرستان هستند. از این تعداد 172 نفر جانباز ارتشی داریم و 215 نفر جانباز بسیجی و سپاهی داریم . در صورتی که اگر از بنیاد آماری از جانبازان نخاعی ارتشی، سپاهی یا بسیجی بخواهیم، متاسفانه ندارد.

 ما الان جانبازانی داریم که خاضر نیستند به هیچ عنوان اسامیشان در انجمن باشد و بعید می دانم که در کل کشور جانبازی اسم انجمن به گوشش نرسیده باشد و همانطور که آقای گل محمدی در بحث اردوها از طرف آقای قیاسی فرمودند ما برای اردوها حتی از کسانی که عضو انجمن هم نشده اند دعوت به عمل می آوریم. برای عضویت جدید باید فرم عضویت در انجمن توسط جانبازان تکمیل شود. البته قبل از شهادت شهید شکرالهی، ایشان در وبلاگ خودشان فرم ثبت نام  جانبازان در انجمن را گذاشته بودند که کماکان خیلی ها این فرم را ارائه می دهند. نکته ای که فراموش شد مطرح شود اینکه ما با مسئولان شرکت سوپا جلسه ای داشتیم که نماینده شرکت متد هم آنجا بود. من نمونه سوندی که مربوط به شرکت سوپا بود و مشکل داشت را نشان دادم و کلیه اشکالات موجود در آن را بیان کردم که نماینده شرکت گفت آن نمونه سوندی که استفاده شده را بشوئید و درکاور خودش که شماره سریال تولید و آن دستگاهی که آن را تولید کرده مشخص است ، قرارداده به ما ارائه نمایید و ماهم براساس آن مشکل دستگاه خط تولید را برطرف می کنیم تا نظرجانبازان برآورده شود.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام ، اينجانب جانباز نخاعي بسيجي با كد ٠٣٠٨٠٠٠٦٥١ ميباشم ، در مورد سخنان برادر گل محمدي بايد عرض كنم تاكنون بهيجعنوان در در مورد سفرهاي زيارتي و سياحتي با بنده تماس گرفته نشده و تاكنون اينجانب از طرف انجمن نخاعي به سفرهاي زيارتي يا سياحتي اعزام نشده ام ، اما در مورد تامين تجهيزات مورد نياز جانبازان نخاعي از جمله ويلچر و تشك و ساير لوازم مورد نياز ، كه به امور درمان بنيادشهيد استان مراجعه ميكنيم اعلام ميكنند بنياد هيچگونه هزينه اي در اين موارد پرداخت ندارد و از طريق بنياد مركز بايستي تخصيص يابد و از عهده بنياد استان خارج است .
در مورد انجمن نخاعي بايد عرض كنم نظراتي كه جانبازان در سايت درج ميكنند هميشه اعلام كرده اند كه انجمن نخاعي فقط به مشكلات جانبازان تهران رسيدگي ميكند حتي تورهاي سياحتي و مسابقات سراسري از تهران ميباشد و جانبازان نخاعي شهرستاني جايي در انجمن نخاعي ندارند. ولي در عملكرد سالانه انجمن نخاعي ميبينيم كل جانبازان سراسر كشور را خطاب قرار ميدهد و اين با واقعيت بدور است.
باسلام.
درمورد عدم تماس از سوی انجمن برای اردوهای زیارتی و سیاحتی، لطفا با آقای گل محمدی و برای پیگیری موضوع مربوط به تجهیزات و لوازم مصرفی و توانبخشی با آقای دکتر آطاهریان یا برادر مهرآیین تماس بگیرید.یا شماره تماس خودرا درکامنتی ارسال کنید تا با شما تماس گرفته شود.
با سلام ، ميخواستم عرض كنم اقايان انجمن نخاعي تاكنون هيچ پاسخي به نظرات ما جانبازان نخاعي شهرستاني كه به سايت وزين فاش نيوز إرسال ميكنيم أصلا توجهي نميكنند ، از ما جانبازان نه دعوت بعمل ميايد و نه تماس گرفته ميشود ، خودتون گفتيد كل جانبازان نخاعي كشور ١٩٦٣ نفر ميباشد وقتي اين آمار را داريد چرا فقط جانبازان استان تهران مد نظر شما هستند؟ اگر انجمن نخاعي فقط جانبازان تهران را پوشش ميدهد ان بحثش جداست ولي هدف كل جانبازان كشور باشد بايد تمام جانبازان را تحت پوشش قرار دهد ، ضمنا از أعضائ محترم انجمن تقاضا داريم به نظرات ما جانبازان پاسخگو باشند.
سلام برادر عزیز.
عرض شود که اولا شما نفرمودیددر کدام استان تشریف دارید!! ثانیا" برای شرکت در برنامه های انجمن در تهران، حضورشما باعث افتخارماست ولی قطعا" اذیت میشوید. ثالثا اینکه شما و دیگر دوستان جانبازنخاعی استانتان، گردهم جمع شوید و انجمن جانبازان استانتان را تشکیل بدهید تا ارتباط تنگاتنگ ما با شما و استانتان آسانتر شود. بالاخره باید اگر انجمن و گروه پیگیری در استان شما شکل نگرفته تلاش بیشتری کنید تا این اتفاق بیافتد که در آنصورت خیلی از مشکلاتتان با حضور خودتان قابل بررسی و پیگیری خواهدبود.شما میتوانید از تجربیات هیئت مدیره انجمن جانبازان استفاده کنید و با تماس با انجمن بادریافت مشاوره، قدم اول را بردارید.
سلام
اگه امکان دارد تلفن اقای ابوطالبی را برای بنده ارسال بفرمایید ممنون و سپاسگزارم
دوست عزیز ، یوسف بزرگوار.
لطفا اگر هنوز به شماره استاد ابوطالبی دسترسی نیافتی، شماره همراه خودتان را در کامنتی بگذارید تا شماره مورد نظر برایتان ارسال شود.
سلام ، انجمن جانبازان نخاعی نباید مستقل از سایر جانبازان فعالیت کند البته هر طور میخواهند عمل میکنند اما بهتر است خودشان را از سایرین تفکیک نکنند تا انحصاری و دور از وحدت نباشد.
جانبازانی وجود دارند که دارای صدمات جنگی هستند اما بدلایلی که همگان میدانند هیچگونه ارتباطی با بنیاد ندارند لذا تاسیس اینگونه انجمن ها که بتواند حداقل روحیه معنوی به جانباز محروم و مظلوم بدهد بایستی اصل در تشکیل یا اهداف انجمن باشد.
سلام. ی سوال لطفا جواب بدین دوستان عزیز. قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در سال 94 به پایان می رسد. برای سال 95 چه قانونی نوشته شده؟؟؟؟
ی سوال دیگه ، طرح عوامل ترکیبی ایثارگران کی اجرایی میشه؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi