شناسه خبر : 38577
سه شنبه 28 مهر 1394 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری(۳)

یوسف مجتهد - بخشی دیگر از خدمات قابل ارائه به ایثارگران تسهیلات رفاهی است.

این تسهیلات به‌منظور تقدیر از ایثارگران، در قوانین پیش‌بینی می‌شود و برخلاف تسهیلات جبرانی که جزو تعهدات حاکمیت در قبال ایثارگران است، تصویب آنها باتوجه به منابع و امکانات موجود کشور در قوانین و مقررات پیش‌بینی می‌شود. این تسهیلات بر دو گونه‌اند: بخشی از این تسهیلات با محدودیت منابع مواجه نیستند لذا تعمیم آن به تمامی ایثارگران با مشکلی مواجه نخواهد شد؛ مانند بازدید رایگان یا نیم‌بها از موزه‌ها و... که معمولا در بودجه سنواتی برای آن بار مالی پیش‌بینی نمی‌شود، لذا اولویت‌بندی ایثارگران در بهره‌مندی از این تسهیلات ضرورتی ندارد. اما اغلب تسهیلات رفاهی دارای این شرایط نیستند و برای ارائه آنها ضروری است بار مالی در بودجه سنواتی پیش‌بینی شود. بدیهی است بهره‌مندی از این تسهیلات باید با رعایت اولویت‌بندی و رتبه‌بندی ایثارگران انجام گیرد و نمی‌توان باتوجه به محدودیت منابع آن را به همه ایثارگران تخصیص داد.

حال باید از طراحان امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری پرسید که این طرح درصدد است کدام‌یک از تسهیلات را منطبق با امتیازبندی ترکیبی به ایثارگران ارائه کند؟

ایثارگران در قوانین و مقررات مصوب شامل رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا بوده‌اند و خانواده آنان شامل همسر، فرزندان و والدین به عنوان وابسته ایثارگر مطرح و منطبق با وابستگی، به هرکدام خدماتی ارائه می‌شود. ادغام ایثارگر و وابسته در قالب عنوان ایثارگر، فاقد توجیه منطقی و کارشناسی است و در عرف قوانین موجود و مصوب نیز تاکنون چنین نبوده است. لذا تنظیم جدولی تحت عنوان ایثارگری و تداخل وابستگان ایثارگر در عنوان ایثارگری، امری غریب و خارج از عرف است.

طراحان اهدافی را بر طرح خود ذکر کرده‌اند. اگر به اکثر طرح‌ها و لوایح تصویبی در حوزه ایثارگری مواجهه کنیم همین اهداف را کم و بیش خواهیم دید. گویا همه طرح‌ها و لوایح ایثارگران دارای چنین اهدافی هستند ولی پس از مدتی گویا این طرح نتوانسته به اهداف خود برسد و طرح دیگری علم می‌شود.

در مقدمه که به دلایل توجیهی طرح اشاره دارد با یک آشفتگی مواجه می‌شویم، در حالی که ادعای طراحان و دغدغه آنان جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان است و در حقیقت قصد دارند این دو گروه را در یک کفه قرار دهند و از عدم‌رسیدگی به آنان سخن بگویند. خدمات این دو گروه را با هم مقایسه می‌کنند و اعلام می‌کنند کسی که تنها 5درصد جانبازی دارد در صورت اشتغال از پرداخت کسورات بیمه و بازنشستگی و همچنین مالیات برحقوق معاف است ولی رزمنده‌ای که 8سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارد از این امکان برخوردار نیست.

یا جانباز 25درصد قطع عضو یا داخلی را با جانباز اعصاب و روان 20درصد مقایسه کرده و برای جانباز 20درصد اعصاب و روان شرایط حادتری متصور می‌شوند.

این موضوع یک مغلطه کاملا آشکار است که مورد بی‌توجهی و بی‌دقتی قرار می‌گیرد. کمیسیون‌های پزشکی، در گذشته درصد جانبازان اعصاب و روان را واقعی ثبت نمی‌کردند و این مسئله باعث تضییع حقوق این عزیزان می‌شد. تعیین اگر نظام تصینی درصد همچنان این ظلم را به جانبازان اعصاب و روان می‌کند، قطعا باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد و لزومی ندارد آن را بهانه‌ای برای تصویب طرحی قرار دهیم که نمونه‌های قابل طرحش، مبنای صحیحی ندارد.

قانونگذار درصد جانبازی را میزان آسیب‌دیدگی جسمی و روانی می‌داند که توسط کمیسیون پزشکی تخصصی تعیین‌درصد بنیاد مشخص و حسب مورد تجدیدنظر می‌شود. اگر نظام تعیین درصد همچون گذشته غلط است آن را اصلاح کنید، درغیراین‌صورت با این کار فقط صورت‌مسئله را پاک کرده و به دنبال راه‌حل نرفته‌اید.

از نکات قابل تامل این طرح ماده یک آن است که بیان می‌دارد: مراتب ایثارگری تمامی ایثارگران براساس جدول شماره یک این طرح طبقه‌بندی شده و مجموع امتیازات مأخوذه مبنای اعطای تسهیلات مقرر در قوانین و مقررات خواهد بود.

از طراحان باید پرسید خدمات تخصصی ایثارگران چه می‌شود؟ بدیهی‌ترین مسئله درباره ایثارگران این است که برخی از آنان باتوجه به شرایط جسمی و روحی از تسهیلات ویژه و خاصی در حوزه‌های درمان، ایاب و ذهاب، نگهداری و... برخوردار می‌شوند که دیگران از آن برخوردار نبوده و لزومی برای بهره‌مندی آنان وجود ندارد. حال این خدمات ویژه در کجای طرح پیش‌بینی شده است؟ آیا می‌توان خدمات ویژه را هم براساس نوع کارتی که در جدول شماره 2ذکر شده ارائه کرد؟

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آنموقع که در راس امور بوده اید رزمندگانی که هشت سال در جنگ بوده اند را فراموش کرده ائید والان هم بعد سی سال وزارت دفاع نقشه ای کشیده فکرکرده ائید امکاناتی قرار است به این فراموش شدگان تعلق بگیرد سریع دست بکار شده ائید که دراین طرح هم از قافله عقب نمانید،این جانبرکفان سی سال را بابدترین شرایط درحال بسر بردن میباشند دیگر چیزی برای ازدست دادن ندارند که نگران باشند.خداوند برعمال همه ناظر است و ناحقی که درحق این یادگاران جنگ وشهدا انجام گرفته فراموش شدنی نیست وملت عزیز خود درحال مشاهده هستند چه کسانی جنگیدن و چه کسانی غارت کردن و توهین و غیره نسیب بازماندگان جنگ وشهدا شده است.آیندگان در تاریخ مشاهده خواهند کرد که چه برسر جنگجویان انقلاب اسلامی آورده اند...
احسنت برادرقدمی رزمندگان فراموش شدگان واقعی در نظر دولتیان ونمایندگان مجلس اما جایگاه واجرشان نزد خدای رحمان محفوض است .این نیزمی گذرد
سلام ، با تشکر از بذل توجه نسبت به جانبازان محترم اعصاب و روان که بحق مظلوم ترین مجاهدین ایرانی هستند. مجروحیت اعصاب و روان از اصابت موج انفجار و برخی رویدادهای غیر قابل تحمل در جبهه ایجاد میگردد که تعادل روحی و روانی رزمنده را مختل میکند. مشکل اصلی جانبازان اعصاب و روان که با کمال تعجب در شوراهای پزشکی و توسط بهترین متخصصین منتخب رعایت نمیشوند موج گرفتگی گوشها میباشد که ضعف عصبها هنگام شنیدن صداهای دارای فرکانس بالا و شکستگی استخوانهای کوچک داخلی گوشها موجب خروج کنترل و تعادل جانباز میگردد. در شورای پزشکی فقط تست شنوایی سنجی مورد عمل در تعیین درصد قرار دارد که نادیده انگاشتن سایر صدمات وارده به گوشهای جانباز نیز ظلمی بزرگ محسوب میگردد که هیچگونه اعتناعی نمیشود. لذا لازم و ضروری است که هنگام آسیب شناسی نسبت به بررسی و تعیین درصد طبق قانون خودشان براساس آسیبهای وارده اقدام گردد.
طرح امتياز بندي به انصاف بسيار نزديكتر است . طي ساليان گذاشته وابستگان به ايثارگران گاهي حتي بدون هيچ توجيه منطقي و عقلي مشمول حمايت بوده اند . در حاليكه خود ايثارگران واقعي محروم از حداقل معيشت .
در ايام جنگ و سختي دست به دامان رزمندگان شدن و در ايام صلح و ارامش انها را به فراموشي سپردن مصداق نا سپاسي و قدر نشناسي است .
تاريخ ثابت كرده است كشورهايي پيشرفت مي كنند كه قدر دان و سپاس گذار رزمندگان و ايثارگران خود باشند .
بسم الله النور.
تاکنون که 27سال ازدفاع مقدس میگذرد.هیچکدام ازمسئولین ازرئیس جمهورگرفته تا رئیس مجلس ونمایندگان مجلس وهئت دولت ومسئولین بنیاد ودیگرمسئولین هیچکدام هیچ کاری برای ستارگان درخشان دفاع مقدس که رزمندگان هستند.
انجام نداده اند.وهمه درحدحرف وشعاربوده است.
سندراهبردی رزمندگان که چندماه ازتصویب وابلاغ آن میگذرد.وهیچ خبری نیست.وهیچ خبری نخواهدبود.طرحی بزک کرده زمانبرمیباشد.که فقط زمان خدمت رامی گیرد.وارائه خدمات رافرمایشی وزمانبرمی کند.وبه هیچ عنوان نمی تواند راهگشا باشد.
یکی ازراهبردهای این سنداجرای عدالت ورفع تبعیض درقوانین ومقررات ایثارگران میباشد.که درمواداجرایی آن هیچ گونه توجهی به این مورد نشده است.مواد28 و51 و56قانون خدمات رسانی به عزیزان رزمنده مانندبقیه ایثارگران بایددرسند راهبردی رزمندگان تعلق بگیرد.درصورتیکه هیچکدام ازاین موادتعلق نگرفته واین خودعین بی عدالتی وتبعیض میباشد.
وموادی که هیچگونه کاربردی برای ایثارگران ندارنند.درسندذکر شده است.که هیچکدام ازمشکلات ایثارگران رزمنده راحل نکرده است.
اگرهدف واقعا اجرای عدالت وخدمت به این عزیزان است.درمرحله اول مواد28 و51 و56 قانون خدمات رسانی به ایثارگران به این عزیزان تعلق گیرد.
واگرهدف اجرای عدالت میباشد.مثل آزادگان ایثارگربه ازای مدت حضوردرجبهه درصدجانبازی تعلق گیرد.وطرحهای زمانبررابگذارندبرای بعدازانجام مراحل عنوان شده.
برای خانواده معظم شهداء وجانبازان وآزادگان عزیزبجای شعاردادن وحرف زدن درعمل کاری کند.زیرافردای قیامت باید جوابگو باشند.باکمال تشکروقدردانی ازمدیر مسئول فاش نیوزوبقیه همکارانش.خواهشمندیم مطالب عنوان شده رابگوش مسئولین برسانید.باادب واحترام والتماس دعا.
باسلام خدمت جناب مجتهدکارشناس وحقوق دادن محترم وگرامی ، بزرگوار، من نظرذیل رابرای اسیر6155 نیز ارسال نموده ام لطفاً جهت احقاق حق امثال من، هرکاری که ازدست تان برمی آیدمحض رضای خداانجام دهیدومزدش را از خود اوبگیریدکه او اجر و حق محسنین راضایع نمی کند.
نمی دانیم افرادی مثل من که بسیجی جانباز و آزاده ایم و حالت اشتغال اداره مان شده ایم چکاربایدانجام دهیم تا این آقایان دست اندرکار ماده 190 سپاه بفهمند علت اینکه مامشمول این قانون شده ایم بخاطرسوابق بیماری ومشکلات عدیده مان بوده نه چیزدیگر!
فی المثل من الان دانشجوی دکترای الهیات هستم فلذا نه می توانم درخواست بازنشستگی بدهم که اگرچنین کنم به قول خودمسئولان اداره مان شدیداً متضرر می شوم چراکه بعداً مدرک تحصیلی ام درحکم من لحاظ نخواهدشد!
و نه هیچ منصفی حاضرمی شودامثال من را ازخیل عظیم آزادگان بسیجی وهمسنگرم که چندین سال عمرم رادراسارت با ایشان سپری نموده ام جدا نموده وازحقوق مسلم خودم، من رامحروم نماید!
ایکاش فقط همین نظرمن راپرینت می کردیدوبرای سرداران سپاه و سیّماجناب سردارشریفی که من درسن15سالگی درجبهه هاوآن هم درخط مقدم جبهه زیردست وفرمانبردار ایشان بوده ام ارسال می کردیدبلکه به خودمی آمدندودرصددرفع این معضل وتبعیض فاحش، اقدامات جدی بعمل می آوردندوقطعاً خداوندبزرگ ومهربان ایشان رابخاطراین عمل صالح وشایسته شان سعادت دنیاوعقبی عنایت کندکه این وعده خوداوست
وماتفعلوامن خیر فان الله به علیم.
وصلی الله علی محمدواله الاخیار.
سلام . معلوم نیست کدام پدر بیامرزحسودی به نظراین برادرآزاده وجانبازمان نمره منفی می دهد!!!؟؟؟
خب صفت حسادت است وکاری نمی شودکردمگراینکه برای حسودان دعای خیرنماییم که اگر لایق اند خداشفایشان دهد.
باسلام. جناب اقای مجتهد جنابعالی که عمری دربنیاد بوده اید چطور بغیر ازجانبازقطع نخاع ودوپاقطع ویک پاقطع_ نوع دیگر جانبازان رانمیشناسید؟!!آیاجانبازیک پاقطع ویکدست نقص که ازقطع هم بدتراست راندیده اید؟ایا جانبازیکدست قطع ویک پانقص یاجانباز دودست نقص شدید یادوپانقص شدیدویایکدست نقص ویک چشم نابینا را یا آن جانباز مشهدی عزیز راکه ازناحیه سروصورت به شدت آسیب دیده آنقدر دراین مملکت غریب است که 25سال باکسی جز خانواده اش صحبت نکرده است!
واقعاندیده اید یانمیخواهید ببینید؟!!!برادرجان:اگر میخواستید قطع نخاع یادوپاقطع یا...معرفی کنید باندازه کافی گفتید. اندکی مهلت به دیگران هم بدهیدوچشمان خود را خوب بشوئید شاید مشکلات دیگر جانبازان را هم ببینید.راستی این دست از جانبازان جزء کدام گروه ازجانبازان قرار میگیرند؟؟؟!!!سپاسگزارم اگر پاسخ بفرمائید.
جانباز قطع

...

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی .

سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی .

دردمندان بلا زهر هلاهل دارند .

قصد این قوم خطا باشد هان تا نکنی .

رنج ما را که توان برد به یک گوشه چشم .

شرط انصاف نباشد که مداوا نکنی .

...

ی بیار تا که باور نکنی ؟!

...

هیچکس حال جانبازان اعصاب وروان را درک نخواهد کرد اگر حقشان را ادا نکنند در پیشگاه خدا محاکمه خواهند شد
سلام اقای مجتهدیک لحظه این مطالب رااززبان یک غریبه بخوان ببین چه جوری موهای بدنت سیخ می شود اقاجان نزدیک به سی سال ازمظلومیت ایثارگران می گذرداماحال برای گروهی ای بخورنمیری همراه با انچه که مردم گفته اند بماندحال که قراراست یک برسی شود بگذربالای همه بدبختیها انجام شوداین هم مثل همه انچه بودامانشداجراکنند خواهش می کنم کمک به انجام کن خداکریم است
از گفته های برادر عزیز رمضان قدمی تشکر میکنم
اقای مجتهد حول شده نمیداند چگونه و از چه راهی جلوی این طرح را بگیرد . اخه مومن خدا توی این سالها با این سمت هایی که داشتید چه کاری برای رزمنده ها و حتی جانبازان زیر 25 درصد انجام داده اید .خدا وکیلی یکی از مطلب هایی که مینویسید تیتر بزنید کارهایی که شما در طول سی سال انجام داده اید تا هم ما از مشغول ذمه شما بیرون بیاییم و هم بشما اعتماد کنیم . فقط یک عده ای تو تهرون نشسته اید و هر طرحی و قانونی بنفع خودتان است را پیگیری میکنید و هر کدام هم امکان دارد از سهم شما کم شود که نمیشود را هزاران بهانه و ایراد می اورید. خدا کمکتان کند یا علی
سلام برحسین (ع) واهل بیت ویاران با وفایش ،بخصوص حضرت ابوالفضل(ع) که مصداق واقعیی یک ایثارگرو جانباز و شهید درمسیر ولایت بودند، بخدا ماکه خیری از این دنیای رزمندگی و ایثارگری و جانبازی ندیدیم ، آنهایی که تدبیری قوی داشتند رفتند وستاندن و خوردن و هنوز هم سیری ندارند، ما که ته ته روستائیم و هیچ نفهمیدیم و هیچ نرفتیم و هیچ ندیدیم وهنوزم هیچ هستیم ، گذشت زمان برایمان خیلی سخت شده ، اگر داعیشیها حمله ورمیشدند ویک باردیگر برای نبردمی رفتیم ، بالبیک باخامنه ای ، بلکه شهادت نصیبمان می شد بلکه خانواده هایمان خدماتی ببینند ،عمرمان تمام شد و باید توشه راابست ، راه نزدیک است ، قانون چه دردی را درمان می کند جزء ضررو زیان ، بدورود.باسپاس
باسلام آیا رزمنده داوطلب بسیجی که یکسال در جبهه بوده واقعا دارای آسیب روحی نشده؟ بنیاد شهید باید دست از توهین به جانبازان و کمسیونهایی که با پزشکان جوان تزیین شده دست بردارد وبقول برادرمان این کار را بدست مثل کمیسیون ارتش ودکترهای جنگ دیده بسپارد سپا ه هم بفکر رزمنده ها نبوده امیدوارم این طرح بخوبی برای جانبازان زیر 25 درصد واعصاب روان ورزمندگان و خانوده هاشون سریعا بر قرار بشه بطوری که بودجه ان پیش بینی شده باشد که نره شورای نگهبان ودوباره برگرده
سلام عرض شد من جانبازان 45 درصد از ناحیه ستون فقرات هستم و بازنشسته سپاه حقوقم دریفاتیم کفاف زندگیمو بسختی میدیه و تا بحال از بنیاد مستمری دریافت نکردم امکانش هست بتوانم از مزایای قانونی ام استفاده کنم ممنون
مدینه گفتی کردی کبابم برادر عزیز مگر نمیدانی هزاران جانباز مثل شما هستند هنوز قربانی تصمیمات غلط آقایان شدند یک ریال ازبنیادنمگیرند حقوق فقط مال ازما بهترانست
سلام علیکم مجددا مزاحم شدم من جانباز 45 درصدم خواستم بپرسم چگونه و از کجا برای امیتاز خودرو اقدام کنم از مشهد تماس میگیرم خدانکهدارتان
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی 1111 1394/07/27
معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیازمندان می توانند از تسهیلات حقوقی این نهاد بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، قمشه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 178مجتمع قضایی و شورای حل اختلاف در کشور افزود : خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیازمندانی که تحت پوشش این نهاد نیستند می توانند با مراجعه به مراجع قضایی کمیته امداد از تسهیلات این نهاد استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 50 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند ، گفت : برای تمام این زنان، پیوست کار حقوقی تهیه شده است.

به نظر شما این تحقیر قهرمانان جنگ نیست !؟ بانک دی بجای پرداختن و خرجکردن منابع بنیاد ایثارگران برای کتابخوانی ! باید در این خصوص اقدام کند نه کمیته امداد !
من نمیدانم این مدیرکان را کی سرکار میاوزد !
سلام اقای مجتهد همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از ایثارگران به دلیل وجود قوانین عجیب که توسط ذینفعانی همچون ...... نوشته شده است با وجود دارا بود حقوق و شغل و معیشت کافی باز هم دنبال مزایای بیشتر و اختصاصی ایثارگری هستند که به ناحق برایشان تعیین شده البته( توسط خودشان ) . و گروهی دیگر محروم از حداقل معیشت !
قانون اجازه های بی مورد و بی ربط به جانباز و ایثارگر شاغل زیاد می دهد و حقوق دان ها سکوت می کنند . گاهی برای سکوت هایمان نیز باید نزد خدا پاسخگو باشیم .
حضرت علی (ع) در خصوص توزیع بیت المال دقت زیادی داشت و هر گز قانونی نمی نوشتند که به موجب ان خانواده خودشان مشمول دریافت ثروت بیشتری شود و گروهی دیگر هیچ .
سلام جناب مدیرفاش نیوز
وقتی هیچکدام از سوالات دوستان رزمنده وکاربران تان راهیچ شخص حقیقی وخصوصاً حقوقی، پاسخ نمی دهد! پس این سایت شمابه چه دردی می خوردبجزاتلاف وقت ملت؟
سلام جناب مجتهد عزیز شما را به عزای امام حسین ع قسم میدهم کمک کنید تا این طرح تصویب و اجرا بشه مگر جانبازانی که در کمسیون حقشان خورده شده و 20 درصد به انها داده اند و مدت 50 ماه در خط مقدم بوده اند چه ظلمی در حق شما انجام داده اند که شما دارید کارشکنی میکنید حتما میگویید باید قانون کمسیون درست شود . والله اگر قرار بود وضعیت کمسیون پزشکی سروسامان بگیرد توی این سی سال درست شده بود .حالا اگر خدا کمک کند با تصویب این طرح وضع رزمنده ها و جانبازان زیر 25 درصد قرار است بهتر شود شما هم مساعدت کنید خدا شاهد بنفع همه ایثارگران است . یا علی
با سلام من جانباز 20درصد که از ناحیه مچ تیر خورده ام و در حلمچه دچار شیمیایی شده ام ضمنا هشت سال به صورت داوطلبانه در خط مقدم جنگ و حتی جلوتر مشغول درست کردن خاکریز برای رزمندگان بوده ام اما با این وجود کوچکترین بهایی به سنگرسازان بی سنگر نمیدهند نه در شهریه فرزندان تخفیف میدهند و نه در استخدام انها در ادارات دولتی با وجود مدارک لیسانس و بالاتر اقدام میکنند.
تله هاي قانوني چه هستند ؟
قوانين زيبايي هستند كه نوشته مي شوند ولي نه براي اينكه كل مجموعه ايثارگران از آن سود ببرند بلكه گاهي فقط براي سود ......
مثال : ايثارگري را ديدم كه در دفتر امور حقوقي بيش از چند سال بود كه دوندگي مي كرد و به دنبال اجراي قانوني بود كه به موجب ان جانبازان مي توانند يكبار در طول خدمت صندوق بازنشستگي خود را تغيير دهند انهم با پرداخت تفاوت صندوق از سوي دولت !
و قصد داشت با 27 سال سابقه صندوق خود را از كشوري به تامين اجتماعي تغيير دهد . پاسخ مشاور حقوقي سازمان اين بود حداقل 3 سال ديگر بايد منتظر دادگاهها و اراء قضايي باشد و در نهايت مبلغي حدود 25 ميليون تومان به صندوق تامين اجتماعي خودش بپردازد .
من اسم اين قانون ها را مي گذارم تله و يا كلاف و به همه ايثارگران پيشنهاد مي كنم هرگز خودشان را اسير اين تله ها نكنند. ضمن انكه در حال حاضر شرايط صندوق بازنشستگي كشوري براي ايثاگران كمي بهتر از تامين اجتماعي است .
به سردار شریفی بگویید پسرم دیگر معافیت از سربازی نمی خواهد...وای برما که شعارمان اینست که بسیج یادگار امام و شجره طیبه انقلاب است و در عمل چه...؟از حدود 42 هزار آزاده جنگ تحمیلی حدود سی و اندی هزار نفر از ارتش و حدودکمتر از شش هزار نفر از بسیج و بقیه هم که به رحمت الهی رفتند...25 سال از آزادیمان میگذرد و از سال 74 ارتش کم کم مطابق قوانین شروع به اجرای قانون و حقوق به سربازان آزاده کرد و آخرین نفرات آزادگان ارتشی الان حداقل یک دهه از حقوق گرفتنشان میگذرد و این داستان ماده 190 آزادگان بسیجی دو دهه به سخره گرفته شده و مثل توپ فوتبال بین مجلس و شورای نگهبان و سپاه و...پاس کاری شدتا بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان و...در سال 92 تصویب شده و اجرایی و قانونی شد...اما فقط برای اردبیل و114 نفر؟تازگیها پسرم به سن قانونی رسید و خواستم برایش معافیت بگیرم ولی وقتی متوجه شد گفت نه؟؟؟گفتم چرا؟میگه پسر همسایه که پدرش آزاده سرباز هست و سالی یکبار لپ تاپ و تبلت و گوشی عوض میکنه و پدرش هم یکی دو سال در میون اتومبیلش رو مدل بالاتر میکنه تو که بسیجی بودی مگه نجنگیدی؟مثل اون اسیرنبودی؟میگم اتفاقا تو این شهرک آزادگان فاز دو ما فقط 5 نفر بسیجی هستیم که 4 تامون سوراخ سوراخ اسیر شدیم ولی حقوق نداریم...میگه پس بزار سرباز باشم تا اگه یه جنگی چیزی شد حساب کتاب قانونی ما معلوم باشه...وای برما.وای برما.وای برما که فرزندان بسیجیان خمینی(ره) دیگر نمیخواهند بسیجی باشند و دیگر چه بگویم از این دل پر دردم...؟به سردار بگوییدکه به این وصیت امام که بخوبی عمل کردید...؟لااقل دیگر در مراسمات و سالگردها ایقدر داعیه بسیج نداشته باشید و سنگش را به سینه نزنید...پیش (خدا) از شما شکایت خواهم کرد که چه کردید با افکار و اوامر امام(ره) و بسیجیانش
چرا کسی به فکر خانواده های شهدای مجرد نیست! مسئولین محترم فکر میکنید شهدای مجرد,که تعدادشان هم کم نیست از شما راضیند؟! جای تاسف داره بخاطر اینکه پدر و مادرهای شهدا پیر شدند و نمیتونند خیلی پیگیر حقوقشون باشند مثل جانبازان و فرزندان شهدای عزیز, اینجوری حقشونو ضایع کنید چقدر باید زجر بکشند! قبلا بخاطر از دست دادن یکی از فرزنداشون! حالا هم بخاطر دیدن بیکاری یکی یا چند تا از فرزندای دیگشون
بسم رب الشهید برادرعزیزوارزشی جناب آقای مجتهد باسلام احتراما چندین مکاتبه باشماداشتم متاسفانه جواب ندادین من بعنوان فرزندشهیدوجان بازازسال 57که پدرم پاسدارکمیته شدخودم هم درخدمت نظام بودم تااینکه پدرشهیدشدمنهم سال 64شبمیایی وموج انفجاری شدم نهایتاچنداداره بودم که بخاطرسه روزغیبت اخراج شدم هیچ حقی حقوقی هم بهم ندادن اگرممکن تست راهنمایی ام کن چگونه احقاق حق کنم اگرتماس بگیریدمشکلات رابطورخلاصه بسمعتان میرسانم عاجزانه تقاضمندم تماس بگیرییدوحقیرراازحقوقم مطلع کنیدالتمتس دها
سلام با شماره 23023647 تماس بگيريد در خدمتتان هستم
نده فرزند جانباز متوفی 30% می باشم از سال 1379 تاکنون در شرکت آبفار استان کرمانشاه بصورت نیروی طرحی مشغول خدمت هستم .با توه به مصوبه دولت در سال 1390مبنی بر تغییر وضعییت نیروهای شرکتی ضمن اینکه 2 بار معرفینامه جانبازان را تحویل آبفار نموده ام نسبت به تغییر وضعیت شغلی بنده اقدامی نشده است .
با عرض سلام خدمت رزمندگان اسلام من رزمنده معسر هستم چرا حقوق رزمندگان معسر هر ماه با پنج یا شش روز با تاخیر واریز میشود اگر حقوق مجریان بنیاد شهید و ایثارگران با یک روز تاخیر واریز شود کلی سر و صدا میکنند از برکت وجود همین رزمندگان جان بر کف هست که الان در امنیت کامل زندگی میکند وگرنه ایران امروز مثله افغاستانو وامثال اون بود لطفا این مسئله را پیگیری کنید با تشکر از دست اندر کاران سایت فاش نیوز
سلام جناب محمدکریمی چرا حرف خنده دارمی زنید؟
هرماه با5 روز تاخیر یعنی چه؟
خب فرقی نمی کند چون آخر می شود ماهی یک بار غیراز این است؟
حالا یا اول ماه تا اول ماه ویا وسط ماه تا وسط ماه ویا هشتم تاهشتم!
واقعا که؟
باسلام به همه همرزمان ومدیرمحترم فاش ودیگرهمکاران پرتلاشش.من نمیدان کامنتهای مارزمندگان رامسولین میخوانندوبی تفاوت ازکنارش ردمیشوندیانه سایت عزیزفاش کامنتهارامنتشرنمیکندتامسولین ازدرددل اینهمه رزمنده دردمندباخبرباشد.بخداقسم الان دردمارزمندگان درظاهرسالم ازجانبازان عزیزمان که درصدبالایی دارندبیشتراست.چراچون جانبازان محترم دست وپادادندوحقشان هم است امامنظوربنده این استکه این دوستان فقط مدتی کوتاه دردورنج کشیدندامامارزمندگان بعدازاتمام جنگ تاالان باناراحتی اعصاب داریم دسته پنجه نرم میکنیم که بقران قسم نزدیک است بدلیل خوردن انواع قرصهای اعصاب وروان دیوانه بشویم چراکسی بدادمان نمیرسد؟چراهیچ یک ازمسولین یک دفترچه بیمه درمانی به مارزمندگان دردمندنمیدهند؟بخداقسم یکی بیایددردمن راکه ازجنگ رسیده درمان کندهمه چیزپیشکش ......رزمنده ای داوطلب27ماجنگ که 20سال است دارم انواع قرصهای اعصاب وروان رامصرف میکنم که همه نسخه هایش هم موجوداستیاعلی مدد
سلام به مقتدا و امیدمان امام خامنه ای و شهدا و امام شهدا بنده از سن13 سالگی از جبهه های جنوب طلاییه شلمچه جزیره مجنون و فاو عراق تا ارتفاعات غرب کشور 160 کیلومتری کردستان عراق کوهای گامو گردرش گوهجار بیت امقدس3 و جنوب در کربلای 4 و 5 حضور داشته ام و همیشه بمباران شیمیایی و خوشه ای توپ فرانسوی در دشت باز جنوب و کمین بعثیها در کردستان 16 ماه گردانهای عملیاتی بودم فرض کنید در دشت باز از هوا و زمین آتش دشمن بر سر شما میریزد چه میکنید آیا هدفمان پول یا امتیاز جانبازی بود حفظ ناموس کشورمان و لبیک به امام خمینی کبیر با سردارانی چون شهید هاشم اعتمادی اسقلی اسدی محمدعلی برزگرو سرداران غیور و وفادار محمود ابادی تیپ 35 امام حسن سردار نقدی در کردستان هم رزم بودم به خدایی خداییش قسم میخورم ما بدنمان تاول میزد و شپش و گال میگرفتیم واز تزریق آمپول آتروپین در منطقه بمباران شیمیایی بعد از مدتی عفونت میکرد و چرک شلوارمان را به امام حسین خیس میکرد و در مهاباد برخی پاسداران که متاسفانه برخیشان به درجه سرداری رسیده اند جرات آمدن به عقبه جنگ هم نداشته اند و الان ... من در کمسیون شیمیایی بدوی در شیراز شیمیاییم احراز شد و کمسیون عالی از تهران آمده بودند و ما 200 نفر از 4 استان بودیم و در مدت نیم ساعت مانند جذامیان با ما رفتار کردند و سپس به بیمارستان بقیه الله رفتم و دکتر غزالی تایید کرد و قرار شد بیست روزه جوابو تلفنی به خودم بگوند و پرونده من به بنیاد جانبازان برود در مورد اعصاب و روان به زهرای اطهر آنقدر درد دارم که از شدت درد سرم راوارد قابلمه پر از یخ میکنم و آرزوی مرگ میکنم یه معلم ساده هستم حداقل برای شادی روح امام خمینی و امام خامنه ای اگر زورتان میرسه و از نفوذیهای اشک تمساح ریز نیستیددستور دهیدبه ما که 5 نفر تحت تکلف دارم در روستای علی اباد ملک ارسنجان فارس به من دفترچه بمه جانبازا ن دهندو مالیات و صندوق باز نشتگی مثل همه آنهایی که به اندازه یک هزارم جنگ نقش نداشته اند اما در ابتدا همه نوع جانبازی گرفته اند و دکتر متخصص و جراح مغز و اعصاب هشدارداده ضایعات زمان جنگ احتمال زیاد ممکنه به تومر تبدیل بشه تو را امام حسین به روح شهدا کمکم کنید ابدیت به زودی فرا میرسد
سلام به مردان مرد رزرمندگان ما که با سن کم نسلی پاک را برای حهانیان رقم زدیم و در عملیاتهای مختلف با بصیرت و اطلاعات کامل با 80 کشور با سردمداران احمق جنگیدم و خاک مذلت بر سر آنها ریختیم و امام راحل ما اقتدار ما بود و اکنون امام عشق امام خامنه ای بزرگترین اقتدار حزب الله خمینی کبیر است حالا چند نماینده مجلس و چند لیبرال چپ گرا و چند وزیر عمروعاص صفت که با وجود سن بالا یک ثانیه هم در جنگ نرفتند شدند کاسه ای داغ تر از اشک فقط خواهشمندیم جدول و ارقام و کمسیون و درصد سرکاری برای ما رقم نزدید از ما که گذشت آنچه شما بردهاید ما برداه یم زهی خیال باطل امام راحل فرمودند بسیجیان روسفید ترین انسانهای روی زمین هستند حالا شما به درون خود بنگرید شاید به خود واقعیتان پی ببرید تا زنده ایم با رهبریم ایقدر دلسوز دروغی و ابوموسی اشعری برای فرزندان روح الله و سید علی در نیاورید روسفیدان محضر خدا در قیامت معرف شما خواهند بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi