شناسه خبر : 38580
دوشنبه 04 آبان 1394 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

10 مشکل اساسی بنیاد گیلان

ارتباط ضعیف با بدنه متخصص ایثارگر و عدم بکارگیری از نظرات کارشناسی بدنه ایثارگری/ وضعیت وخیم رکود حاکم بر فضای مدیریتی بنیاد

کامیاب - من فقط  به برخی معضلات گیلان اشاره می کنم:

1 - انتصاب مدیران غیرپاسخگو. در شهرستان رشت که تمرکز 70درصد از ایثارگران استان در این شهرستان است. مدیری منصوب کرده اند که  انگیزه کار ندارد. و این بی انگیزگی مدیران به عملکرد مدیرکل مربوط می شود.

2 - وضعیت وخیم رکود حاکم بر فضای مدیریتی بنیاد استان سبب حرکت ضعیف در بخش اشتغال و درمان شده است. و این مورد مستقیما" مربوط به عملکرد مدیرکل غیربومی می شود.

 3- عدم شفافیت در عملکردها؛ بودجه بنیاد استان و درآمدهای بنیاد باید برای جانبازان هزینه شود.

4 - ارتباط ضعیف با بدنه متخصص ایثارگر و عدم بکارگیری از نظرات کارشناسی بدنه ایثارگری.

5 - نداشتن برنامه مشخص برای پیشبرد اهداف بنیاد منطبق بر اساسنامه بنیاد. بنیاد استان در دوره مدیریت مدیرکل فعلی در زمینه گلزارها, یادمان ها, تکریم ایثارگری, جمع آوری آثار, تشویق و بکارگیری نخبگان ایثارگر, تقویت تشکل های ایثارگری, حمایت از ایثارگران در ادارات و نهادها, ارتباط با ایثارگران و... چه کرده است و چه می خواهد بکند. تا اینجا فعالیت ها کمرنگ و کم سو بوده.

6 - ورزش جانبازان که از نان شب برای آنان واجب تر است به شدت بی رمق شده است. رشته های تیمی و فردی در استان بسیار ضعیف شده اند چون اصلا" حمایت نمی شوند.

7 - برای دانشجویان معدل بالای خانواده ایثارگر هیچ برنامه تشویقی وجود ندارد، حتی فقط با یک لوح تقدیر هم سراغ خانواده ها نمی آیند و این لوح ها را ما باید از شهرداری و جاهای دیگر بگیریم!

8 - برنامه سفرهای بنیاد ریشه کن شده است! هیچ برنامه تفریحی برای خانواده ها دیده نشده. آیا خانواده ایثارگران یک دهم آموزش و پرورش و بانک ها و ادارات نباید برنامه سفر داشته باشند؟!

9 - قدرت رایزنی مدیرکل با سایر مدیران استانی و شهرستانی و نمایندگان بسیار کم رمق است. ما قدرت چانه زنیمان را در استان داریم از دست می دهیم. اشتغال و هر خدمت دیگر منوط به رایزنی مستمر و حمایت مستقیم شخص مدیر است و نه لایه های پایین.

10 - حضور مدیر استان در مرکز بیش از حد است. آیا گیلان باید مدیر پروازی داشته باشد؟ آیا باید مدیران برای بازنشستگی و در افول توانایی به گیلان فرستاده شوند؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ضمن اینکه هیچ تمایلی ندارم قیافه عبوس کارکنان بنیادشهید ببینم ولی واقعا جای تاسف است اززمان ادغام بنیاد شهید هیچ احدی احوالی ازمن که به عنوان جانباز شیمییایی کارافتاده هستم نگرفته
مشکلات ذکر شده در بالا که بعنوان مشکلات بنیاد استان گیلان ذکر شده در واقع مشکلات بنیاد کشور است نه گیلان .
1)-وقتی فضای کشور وارد تحریم شد سیاست های بنیاد کشور بر این اساس شکل گرفت که بسیاری از فعالیت های غیرضروری بنیاد کشور در فضای کسری اعتبار تعطیل شود که این شامل بسیاری از فعالیت های ذکر شده در بالا اعم از هزینه های سفر ، تشویق دانشجویان ، مسابقات ورزشی و 000 که ربطی به مدیرکل یا عملکرد استان ندارد. در واقع بسیاری از این عملکرد ها با وجود تزریق بودجه امکان پذیر است همانگونه در سال های ماضی انجام می پذیرفت .
2)-با توجه به پرداخت هزینه های صد در صدی شهریه دانشجویان سیاست بنیاد مرکز بر این مبنا صورت پذیرفت که سایر فعالیت های دانشجویی حذف گردند از جمله هزینه های تشویق دانشجویان جدید الورود و سایر فعالیت ها با کمی دقت نظر به راحتی می توان متوجه شد که پرداخت هزینه های صد در صدی شهریه دانشجویان تمامی مقاطع چه بودجه عظیمی می خواهد بنابراین این مسئله هم به بنیاد گیلان یا به نوعی به مدیرکل فعلی ارتباطی ندارد مسئله کشوری است .
3)-هزینه های تزریقی به بنیاد های سراسر کشور انقباضی بوده که این مسئله بدلیل پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری بوده ( پرداخت مطالبات آزادگان ، خانواده شهید و جانبازان که برخی از آنان هنوز هم پرداخت نشده است ) . تامین هزینه های مورد نظر در دولت فعلی انجام پذیرفته و همین مسئله باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت های دیگر جامعه ایثارگری شده لذا چگونگی تامین هزینه های ایثارگران که تا قبل از این از سالی به سال دیگر موکول می شد و در حال حاضر پرداخت شده نیازمند تفکر دراینخصوص و جواب بسیاری از سوالات مطرح شده در بالا می باشد . باید این را در نظر بگیریم که بدست آوردن چیزی همیشه باعث از دست دادن چیز دیگری خواهد شد . مطالبات گذشته پرداخت شده لذا بنیاد کشور می بایستی از بودجه جاری خود پرداخت می نمود که کرد و منجر به تعطیلی سایر فعالیت ها گردید .این در حالی است که در سال های گذشته فعالیت های جاری بنیاد انجام می پذیرفت و مطالبات ایثارگران پرداخت می شد درست عکس عمل توضیح داده شده. باز هم سیاست اجرا شده ربطی به استان گیلان و مدیرکل آن ندارد این سیاست اتخاذ شده بنیاد کشور است.
4)-اعلام عملکرد ، به مراجع ذیربط هر سازمان صورت می پذیرد نیازی به ارائه توضیحات در مورد عملکرد سازمانی به سازمان دیگری که ارتباط موضوعی با هم ندارند جای تعجب دارد و نیاز به توضیح نیست که بگوییم که بنیاد شهید گیلان نیز مانند سایر سازمان ها تابع سیاست های کشوری خود بوده و عملکرد خود را نیز به همان سازمان ارائه می نماید و تعهدی در قبال ارائه گزارش به دیگران را ندارد عملکرد بنیاد گیلان در سایت ایثار گیلان قابل مشاهده می باشد .
4)-اما در آخر بایستی به عزیزان دست به قلم فاش نیوز اعلام نمایم بهتر است که در فضای فعلی قبل از دست به قلم شدن و انتصاب آن به بنیاد گیلان یا شخص خاصی از چگونگی اجرای فعالیت های بنیاد و سیاست های اتخاذ شده کشوری آگاهی کافی داشته باشیم و بعد در اینخصوص اعلام نظر نماییم. امیدوارم که همیشه موفق و موید باشید
سلام مشکل اصلی بازرسی بنیاد گیلان استکه شخصی ترسو مدیریت ان حوز ه رادارد باید مدیرکل گیلان بازرسی قوی داشته باشد تا اطلاعات واقعی رابه او انعکاس بدهد نه باهماهنگی معاونت توسعه به او خبر بدهد
درودبرایثارگران گیلانی مادردداریم ولی افسوس.مامشکل داریم ولی افسوس.مادر شهیدسهوالعلاج وزمین گیرداریم ولی افسوس.دروغ وفریب شده کار بنیادشهیدگیلان.ماجوانی دادیم وافتخارمیکنیم ولی افسوس که به ماکم لطفی واهانت میشود.رهبرعزیزبدادمابرس.درودوسپاس به جانبازدلاورومدیری که این مطالب برحق راانتشارداد.ازهمه ممنونیم.مامدیران ایثارگرودردکشیده میخواهیم. خریدآسان بسته های متنوع اینترنت وکنترل لحظه ای باقیمانده آن ازطریق برنامه فکاربردی«ایرانسل من»؛
ایثارگروبرادرشهیدگیلان.رشت.
سلام. نمیدانم مسئولان ارشد بنیاد آیا میخواهند نسبت به وضع فجیع گیلان تا کی سکوت کنند؟ آیا گیلان قحط الرجال است؟ لطفا نمیانده جانباز شهر رشت هم سکوت نکند.
درودبه تمام ایثارگرانی که حرفشان حق است.ایثارگری که ازشدت درد توان گفتن ندارم.یاحسین.ع.
درد نامی ست که شایسته همچون من و توست که بیش از 3 دهه است که میجنگیم میجنگیم با خودمان که کمتر مایه عذاب و اذیت باشیم و مانند روزهای دفاع مایه افتخار و ثمر باشیم. گاه می اندیشم که با ساختارهای موجود صفحه عجیب ورق خورده و تاریخ در پی گم کردن ماست یک تلاش تعمدی برای تغییر یک تلاش عمدی برای فراموشی در جریان است و به بدنه مدیریتی ما رسوخ کرده به خانه ما یعنی بنیاد رسوخیده....
بهتر است کمتر شعارزده بگوییم و بخواهیم و بیشتر تاکید کنیم بر مصوبات موجود و حتی آیین نامه هایی که اجرا نمیشود. مواد مختلفی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران چرا زمین مانده؟ حتما بار مالی یک دلیل موجه است و من میپذیرم اما موادی از قانون بار مالی مستقیم ندارد مانند ماده 31 که میتواند شتاب مناسبی به وضعیت اشتغال دهد. چرا قول و فعلهای سازمان اقتصادی به گیلان متحقق نشده؟ آنها قول استقرار مستقیم در گیلان را داده بودند اما چه شد؟ خبری نشد! مرغ اجداد زربال در لاکانشهر و ضیابر دو مجموعه بزرگ است که حتی این دو که متعلق به بنیاد است از نیرو ایثارگر بهره نمیبرد! مدیر بنیادی باید با ظن خوب با نخبگان ایثارگری در ارتباط مشاوره ای باشد ولی تیپیک برخی شخصیت ها بسیار ناپلئونی و متکبر است که بسیار از اساسنامه بنیاد دور است. خوب است یک تجدیدنظر اساسی در برخی روندها صورت بگیرد و مدیریت مدرن وارد فضا بنیاد شود. بسیاری از امکانات بهتر استفاده شود و زمینها و امکانات راکد نماند. از فاش نیوز بسیار سپاسگزاریم.
درود فراوان بر شما که این ده مورد را قشنگ زیبا بیان کردید همه این حرفها حقیقت کامل است باتشکر
29/7/94
با سلام
گفتید و گفتید و گفتید ولی کم گفتید. سالها از انقلاب و جنگ و شهادت میگذرد . مدیرانی آمدند و رفتند و هیچکدام شبیه آقای طاهرنزاد نشدند. عرضم این است قد و قامت ایشان و سوادشان به مدیریت آنهم جای حساس و مقدسی به مانند بنیاد شهید که تجلی گاه شهدا آزادگان و جانباران می باشد نمیخورد. نه فقط خاندان معظم ایثارگران بلکه کارکنان بنیاد هم از ایشان ناراضی می باشند. اگر کارکنان بنیاد را عبوس خطاب می کنید حق دارید. باید به جایشان در بنیاد کار کنید تا بفهمید بندهای خدا چه می گویند. آقای شهیدی دیگر بس است. بار گناه خود را بیش از این زیاد نکنید . هر چه سریعتر نسبت به عزل ایشان اقدام بفرمایید تا هم ایثارگران و خداوند متعال از شما راضی خشنود گردد.
سلام.مادردداریم بیماروآوره جوانیمان رابرای همین نظام گذاشتیم وافتخارهم میکنیم ولی افسوس فریادرسی نیست.ازضعیف ترین زندگی هم محروم هستیم آیاحق ماست؟چه کسی مسوول پیگیری است بااین چنین مدیران گیلان به همه گفتم واطلاع دادیم ولی افسوس.ازفاش نیوزممنونیم که حداقل دردهای مارامیگند.خودم گرفتار.مادرشهیدم بیماروزمین گیر.خدایاشاهدباش.
همینک مدیر فعلی که مدیر پروازی است تهران هستند چون خانواده شان آنجاست. این در شان گیلان نیست. گیلان اینچنین خوار و زبون نیست که چشم براه پرواز برگشت مدیر خود باشد. کمبود انگیزه در مدیری که برای بازنشستگی و بهره مندی از برخی مواهب به گیلان آمده موجب رکود سنگین در گیلان گشته. آقای شهیدی در اقدامی عاجل یک مدیر بومی برای ایثارگران استان تامین نماید.
سلام.خدایی دم جانبازان باوجود.مدیران فاش نیوزگرم که مطالب بحق ایثارگران وخانواده شهدای گرانقدرمنتشرمیکنند.یقین بدانیدکه هم خداوهم تمام ایثارگران گرانقدرمان باشماوحامیان شماهستند.خسته نباشید.السلام علیک یااباعبدالله.حسین.ع.دعاگوی شماایثارگرکوچک ازرشت.
تا زمانیکه مسولین بنیاد شهید از طرف آقایان بانفوذ انتصاب میشوند همین بدبختی ها وجود دارد ولذا جا دارد مسولین بنیاد شهید از طرف خود ایثارگران انتخاب شوندتا دارای قدرت اجرایی باشند وسیاسی کاری نکنند و تا خودفروخته و ابزار دست آقایان دیگر نباشند
پاسخ صبح سوم آبان از سوی طاهرنژاد در فاش نیوز منتشر شد که این پاسخ نهایت شرمساری بود برای بنیاد گیلان که چنین مدیری بی تدبیری دارد اما بعد از اینکه از تهران و رشت به او زنگ میزنند که پاسخت فاجعه بود یک تکذیبیه از طرف روابط عمومی بنیاد گیلان منتشر میشود! که این تکذیبیه هم فاجعه بار بود
حال مردم بدانید گیلانیان از چه مینالند!
متعجبم بنده از عکس العمل روابط عمومی بنیاد گیلان. من گیلانی نیستم اما رویه مشخص است که چیست. طاهرنژاد در روزهای تعطیلی پرواز میکند تهران در آنجا دوستی متنی برایش آماده میکند که پاسخ ایثارگران را در فاش نیوز بدهد بعد از انتشار روابط عمومی گیلان و شاید افرادی در تهران به طاهرنژاد میگویند که پاسخت فاجعه بوده! و تو تمام مسئولیت را بر دوش آقای شهیدی در واقع انداختی! و بعد سریعا روابط عمومی گیلان تکذیبیه ای در فاش نیوز منتشر میکند و حتما در حال رایزنی با فاش نیوز است که فعلا مطلبی علیه ما منتشر نکن! کاری که شنیدم در سایت دیارمیرزا که سایتی محلی است هم انجام دادند و سعی در خفه کردن صداها برآمدند. طاهرنژاد زمانیکه تهران هم بود مدیریتش فاجعه بار بود... اما پشت دارد و پشتش هم بنظرم اینجا دیگر از او حمایت نکند چون بدجور خراب کرد. حقیقتا بنیاد باید مدیری خاص داشته باشد خاکی, سازنده, کاربلد, شجاع و ایثارگر و باسواد حتما باید بالای فوق لیسانس باشد و درک درستی از قضایا داشته باشد.
من راهکارهاراومشکلات مهم ایثارگران رابعنوان امربه معروف به آقای طاهرنژادگفتم وتذکر هم دادم ولی بی توجهی کرد رفت طبل کسی را کوبیدکه فقط دنبال منافع شخصی خودش است .حال آقای شهیدی یاآقای سردار انصاری به این ملت شهیدومجروح داده پاسخ دهید تاازناحیه مقام معظم رهبری بازخواست نشوید یاگرفتارتارقبر وقیامت بیش ازاین نشویدچون توپ درزمین شما افتاده است!!!!!!؟؟؟؟؟؟
فقط خدا.خدا.خدا.یاحسین.ع.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi