شناسه خبر : 38701
سه شنبه 17 اسفند 1395 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خودسوزی همسر جانباز دفاع مقدس مقابل ساختمان بنیاد شهید

عصر روز دوشنبه خبر یک خودسوزی در میدان هفت تیر تهران، مقابل ساختمان بنیاد شهید منتشر شد. فردی که اقدام به خودسوزی کرد همسر یک جانباز دفاع مقدس بود. خانواده جانباز کریم نورمحمدی- که چند ماه در بیمارستان ساسان تهران تحت درمان است -،  در پی وعده مسئولان بنیاد شهید مبنی بر مساعدت جهت خرید خانه جدید، خانه ای که در آن سکونت داشتند را می فروشند ، اما پس از این اقدام با کارشکنی و خلف وعده  مسئولین بنیاد مواجه شده و نه تنها مساعدتی از طرف بنیاد به آنان تعلق نمی گیرد بلکه وامی که قرار بود از طرف بانک برای آنها تهیه شود نیز به مشکل بر می خورد.

در نهایت در تاریخ مقرر، خانه را تخلیه کرده و وسایل خانه را به پارکینگ بنیاد شهید انتقال می دهند و صورت جلسه می کنند . مراجعات مکرر به بنیاد شهید برای تعیین تکلیفشان که از ماه ها پیش آغاز شده، بی نتیجه می ماند و در نهایت  همسر و فرزند این جانباز آواره خیابانها می شوند و شب ها در پارک  می خوابند .
 
در تاریخ 14 اسفند 95 شماری از جانبازان و ایثارگران برای رسیدگی به وضعیت و رفع مشکلاتشان  تجمعی در برابر بنیاد شهید برگزار و درخواست هایشان را مطرح می کنند.همسر و فرزند جانباز کریم نورمحمدی هم در این تجمع صنفی شرکت می کنند و عکسشان در خبرگزاری ها منتشر می شود .
 
فرزند جانباز نورمحمدی در این رابطه گفت: «پس از این واقعه(تجمع 14 اسفند) ، آقای صمیمی رییس بنیاد شهید تهران با ما تماس گرفت و گفت چرا در تجمع شرکت کردید؟ کارتان را انجام نمی دهیم! فردای آن روز به بنیاد شهید مراجعه کردیم تا کارمان را پیگیری کنیم که ماموران حراست از ورودمان به بنیاد جلوگیری کردند و گفتند به دستور رییس بنیاد(آقای صمیمی) شما حق ورود به ساختمان را ندارید »
 
صبح روز 15 اسفند، در پی ممانعت از ورود خانواده جانباز کریم نورمحمدی به ساختمان بنیاد شهید، فرید، پسر این جانباز به بیمارستان ساسان می رود تا جویای حال و وضعیت پدرش شود، و مادرش هم به نشانه اعتراض، چادری کوچک در برابر بنیاد شهید برپا می کند و در دست نوشته ای خواسته و اعتراضش را اعلام می کند .
 
حدود ساعت چهارده همان روز، ماموران پلیس به قصد جمع کردن ، ( با درخواست بنیاد شهید )، وارد می شوند و قصد جمع کردن چادر و بازداشت همسر کریم نورمحمدی را دارند .به گفته فرزند جانباز ماموران پلیس به همسر این جانباز توهین کرده و الفاظ زشتی را به کار می برند و برای دستبند زدن و بازداشت وی اقدام می کنند، که با اعتراضش مواجه می شود و در حالیکه بنزین در یک دست و فندک روشن در دست دیگرش می گیرد، تهدید می کند که اگر به او دست بزنند، اقدام به خودسوزی می کند .
 
با وجود این تهدید، مامور نیروی انتظامی همچنان بر بازداشت او اصرار دارد و به سمت همسر جانباز می رود که در این بین، بنزین بر روی دست و صورتش می ریزد و با فندک مشتعل، آتش می گیرد .پس از سوختن ایشان، ماموران وی را با دستبند به داخل ساختمان بنیاد شهید برده و برای چند ساعت بازداشت می کنند. پس از مشاهده وخامت حال وی برای درمان به بیمارستان منتقل می شود .کمی بعد فرزند جانباز به محل می رسد و وقتی ماموران حراست بنیاد شهید او را به ماموران پلیس معرفی می کنند، پلیس او را هم بدون هیچ توضیحی بازداشت می کند .بازداشت فرزند این جانباز حدود پنج ساعت طول می کشد و در نهایت ازاد می شود هم اکنون همسر جانباز در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بستری است.
 
در پی این اتفاق کم سابقه که موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شد، جمعی از اعضای دفتر تحکیم وحدت و بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر ، عصر دیروز با حضور در بیمارستان شهید مطهری، از همسر جانبازی که در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین بنیاد شهید به وضعیت ایثارگران و جانبازان خودسوزی کرده بود ، عیادت کردند.
 
همچنین  دفتر تحکیم وحدت نامه ای سرگشاده خطاب به صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: ((در همایش روز گذشته که شما لب به سخن در این موضوع گشودید مسائلی مطرح شد که با سخنان و شرح حال خانواده جانباز مطابقت ندارند.
به علت عدم تطابق و برای روشن شدن افراد تقصیر کار و همچنین یافتن راه حل برای مشکلات همسر محترم این جانباز گرامی ،درخواست می شود تا یک جلسه فوری با حضور خانواده محترم جانباز و اعضای دفتر تحکیم وحدت، برقرار شود تا هر چه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود و ملت در جریان امور قرار گیرند.))
 
مسئول بنیاد شهید تهران  در ارتباط با این قضیه توضیحاتی ارائه کرد که پیش از این در رجانیوز منتشر شد. ( + )
 
نکته ای که باید در کنار اظهارات رییس بنیاد شهید تهران به ان اشاره کرد این است که سالهاست جمع کثیری از جانبازان، آزادگان و ایثارگران نسبت به بنیاد شهید اعتراضاتی دارند. این اعتراض ها که بیشتر برای رسیدگی به وضعیت معیشتی و درمانی ایثارگران انجام می شود با پاسخ مناسبی از سوی مسئولین بنیاد شهید همراه نبوده است. اخیرا نیز هزینه ای که بابت داروهای درمانی برخی از جانبازان پرداخت می شده، قطع گردیده است. ظاهرا مسئولین بنیاد شهید فراموش کرده اند که به برکت همین ایثارگران است که این انقلاب به ثمر رسیده و دوام پیدا کرده و اعتراضات آنان، نه برای ضربه زدن به اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی یا اخلال در امنیت ملی بلکه برای حداقل هایی است تا بتوانند یک زندگی معمولی مانند همگان داشته باشند.مسئله خودسوزی همسر جانباز ، یک نمونه از بروز این بغض های فروخورده ای  است که سالها خاطر حجب و حیای ایثارگران و یا به دلیل عدم توجه مسئولین پیگیری نشد. 
 
خوب است مسئولین بنیاد شهید مجددا نگاهی به فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس این بنیاد در 22 اسفند 58 بیندازند. امام خمینی(ره) در این فرمان اشاره می کنند:
 
((نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب سالامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است که در صف اول باید شهدا انقلاب رحمه الله علیهم و کسانی که در این راه معلول و آسیب دیده شده اند محسوب داشت لهذا باید رسیدگی کامل به خاندان شهدا و به آسیب دیدگان ومعلولین در این راه چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود
 
 اولویت اقتصادی یعنی مسکن، زمین، وسائل زندگی و سایر مایحتاج زندگی برای آنان تهیه گردد.
 
سازمان موظف است بدون فوت وقت معلولین و آسیب دیدگانی که احتیاج به معالجه دارند تحت علاج قرار دهد و در صورتی که با تصدیق طبیب لازم است برای معالجه به خارج کشور بروند اسباب مسافرت و مخارج معالجه آنان را فراهم نمایند. ضمناً متذکر می شود که اگر سازمان در موارد مرقومه به اشکالی برخورد نمود و یا از طرف بعضی متصدیان اهمالی شد اینجانب را مطلع نمایند تا در رفع آن بطور مقتضی عمل نمایم))
اینستاگرام
واقعان جای تاسف دارد بی احترامی به جانبازان وایثارکران وخانواده های انها
باسلام بمحضر امام زمان ورهبر کبیر من که بغضگلیویم پارهشد از ان جناب ریسس که اموال لش ازصدقه سری جانبا زان وملت شریف است اگه رهبر عزیز بفهمد که دستور رسیدگی وبازنشستگی اعمال خواهدشد وبه این ریسس بگویید وقتی از خونه میری بیرون مردم دار باش وبه شبکه پازلی که هوای همدیگرو دارید وروی کارهای ناشایسته تان رامپوشانید نناز وبدا ن دگمهای که در خانه بسته ای معلوم نیست بدست کدام مردشور باز بشه ازشعلی که این جانبازان شهدا با خون خون خود بوجود اورده اند برایتان انهم رییسی با خون ریخته شده فکر کنید حرمت نگهدارید وبدانید درد ها به سراغتان خواهد امد من بعنوان یک جانبار دعا میکنم اگه حکمی بدهند با شادی قیام میکنم رهبر عزیز فقط اشاره سلامتی رهبر صدیق صلوات
با سلام فاش نیوز این همه زر مفت زدی چیزی هم تغییر کرد یا نه،
لعنت بر مسئولی که با چشم حقارت به ایثارگران نگاه میکند .
اقاشهاب فاش نیوزخودشماهم رسالت اصلی خودرارهاکرده وبه حاشیه میپردازید. اقاجانی پلیس هالطفاکمی تاریخ انقلاب رامطالعه کنید تابفهمندکه دستبندبه چه دست مقدسی میزننداقای رییس هم صدقه سری همین ایثارگران
رییییسسس شده اند،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi