شناسه خبر : 38739
دوشنبه 11 آبان 1394 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری(۴)

ماده۲ این طرح به نحوه صدور کارت ایثار براساس نوع اول تا چهارم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح اشاره دارد.

 یوسف مجتهد - ماده۲ این طرح به نحوه صدور کارت ایثار براساس نوع اول تا چهارم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح اشاره دارد. در حالی که همچنان در این طرح و سایر قوانین مصوب، نهاد متولی رزمندگان مشخص نیست، صدور کارت آنان چه معنایی دارد؟ اگر قرار است بنیاد شهید متولی رزمندگان باشد باید در طرح به صراحت مسئولیت بنیاد در قبال رزمندگان ذکر شود تا موجبات سرگردانی آنان فراهم نشود.

از نکات قابل تامل ساده‌اندیشی پیشنهاددهندگان طرح است که در ماده3 این طرح آمده است. در ماده3، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف شده است با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، ظرف 6ماه پس از تصویب قانون، تمامی امتیازات و تسهیلات ایثارگران را احصا و در چارچوب شاخص‌های جدول شماره یک و وفق جدول شماره 2 طبقه‌بندی کند. تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را هنوز فراموش نکرده‌ایم. قانون جامع در تاریخ 91/10/2 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و با گذشت این مدت همچنان اکثر آیین‌نامه‌های آن به تصویب نرسیده است و پاسخگوی این کوتاهی و قصور هیچ دستگاهی نیست.

آیین‌نامه‌هایی که تهیه آنها از پیچیدگی برخوردار نبوده و با اندکی همت، توسط مسئولان مربوطه به سرانجام می‌رسید، در حالی که امتیازات و تسهیلات گسترده‌ای که در قوانین و مقررات مصوب در سال‌های طولانی به تصویب رسیده از چنان پیچیدگی و وسعتی برخوردار است که هماهنگی با دستگاه‌ها و تهیه آن سال‌ها زمان می‌برد و با شناختی که از بنیاد داریم این توانایی در ساختار آن وجود ندارد که به این امر مهم بپردازد. لذا پیشنهاددهندگان طرح، خیلی خوشبینانه تصویب کرده‌اند که ظرف مدت 6ماه تمامی امتیازات و تسهیلات ایثارگران براساس شاخص‌های تعیین‌شده طبقه‌بندی شود.

در ماده5 این طرح دولت مکلف شده است حداکثر ظرف مدت 2سال نسبت به تطبیق وضع تمامی تسهیلات و امتیازات ایثارگران با مراتب مقرر در این قانون اقدام و نسبت به تصویب آن توسط مراجع ذی‌ربط اقدام لازم را به عمل آورد. نوع نگارش این ماده جای تعجب دارد. اگر مجلس دولت را مکلف کرده است دیگر ضرورتی ندارد مراتب مقرر در مراجع ذی‌ربط به تصویب برسد. قاعده قانونگذاری این است که تهیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، میزان و نحوه ارائه تسهیلات در قانون به هیأت وزیران واگذار می‌شود و مصوبه هیأت وزیران برای دستگاه‌ها الزام‌آور است. علاوه بر آن زمان‌های شش‌ماهه و دوساله که در طرح پیش‌بینی شده برای اقدامی که قرار است حقوق رزمندگانی که سال‌های متمادی فراموش شده‌اند را اعاده کند بسیار طولانی است و قطعا در این زمان‌ها نیز به سرانجام نخواهد رسید. لذا ضروری است در مصوبه‌ای که به سرعت جبران این سال‌ها را کند، نمایندگان جدیت بیشتری اعمال کنند.

قانون جامع حدود 10سال به دلیل شفاف‌نبودن بار مالی و اختلاف در محاسبات آن بین نهادهای متولی، سرگردان بین نهادهای تصمیم‌گیری بود. پس از تصویب همچنان عمده‌ترین مشکل آن بار مالی است که باعث شده اکثر مواد و تبصره‌های آن اجرایی نشود. حال چگونه در این طرح، طراحان آن به‌سادگی با تبصره‌ای ذیل ماده5 می‌خواهند بار مالی که محاسبات ابتدایی آن را انجام نداده و کار کارشناسی در این حوزه نداشته‌اند را در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کنند. اکثر مصوبات قانونی مجلس به دلیل اینکه در لایحه پیشنهادی دولت و در بودجه سنواتی پیش‌بینی نمی‌شود به حال خود رها شده است و کسی پیگیر تصویب آن نیست. مصاحبه اکثر نمایندگان در حوزه ایثارگری مبنی بر عدم اجرای قوانین ایثارگران شاهد این مدعاست. جداول یک و 2 در طرح شامل نوع ایثارگری و امتیازبندی ایثارگری فاقد استنادات و ادله کارشناسی است و مبنای هماهنگی، به منظور احقاق حقوق قانونی ایثارگران ندارد. سطوح امتیاز وابسته ایثارگر را همسطح ایثارگر پیش‌بنی‌کردن، فاقد وجاهت کارشناسی است و ضعیف به نظر می‌رسد.

جانبازان ویژه که باید در یک گروه پزشکی و مددکاری تخصصی بررسی شوند به صورت سطحی دیده شده‌اند. اگر سوال شود قطع سه‌عضوی‌ها چرا در گروه ویژه نیستند؟ شاید پاسخی برای آن نباشد، یا چرا جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان حاد 70درصد در حوزه جانبازان ویژه قرار نمی‌گیرند؟ کسی پاسخگو نیست. جداول یک و 2 این طرح را در حد یک طرح ابتدایی که فاقد مبانی استاندارد و کارشناسی است قرار می‌دهد و از این جهت قابل دفاع نیست. امتیاز جانبازان بمباران در مناطق مسکونی با ضریب نیم‌محاسبه می‌شود اما جانبازان مونث به صورت مطلق با ضریب1/5، این در حالی است که اکثر جانبازان مونث در استان‌های هم‌مرز با عراق در بمباران دشمن بعثی مجروح شده و ضریب1/5، آنان را در جدول خدمات برتر از رزمندگان، جانبازان و آزادگان که در دفاع مقدس حضوری فعال داشته‌اند یا وابستگان شهدا، قرار می‌دهد.

این نوع امتیازبندی به هیچ وجه نمی‌تواند با سیاست‌های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ باشد. سطوح امتیازبندی در جدول شماره2 برای تعیین کارت گروه‌های ایثارگری بدون مطالعه و تحقیق و صرفا براساس یک سلیقه شخصی تنظیم شده است، به طوری که حجم بهره‌مندان کارت طلایی را بدون یک مبنای منطقی و صحیح افزایش می‌دهد و گسترش این حجم از ایثارگران در سطح کارت طلایی عملا اهداف مدنظر طراحان که رزمندگان هستند را از حیز انتفاع ساقط می‌کند زیرا با میانگین که از سابقه جبهه رزمندگان وجود دارد اغلب آنان را در سطح یک یعنی کارت سفید قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت این طرح فاقد جامعیت لازم برای تحقق اهداف طراحان آن است و کسانی که به دنبال تصویب آن هستند باید طرح دیگری که به سرعت حقوق رزمندگان را تامین کند جایگزین آن کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام طبق بند دال تبصره 15 قانون بودجه سال 94 رزمندگان با داشتن 6 ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس میتوانند از تسهیلات وام مسکن استفاده نمایند سوال اینجاست که چه کسی متولی ساماندهی به این موضوع است سپاه یا بنیاد شهید ؟ بنیاد میرویم میگویند ما فقط جامعه هدف بنیاد را پوشش میدهیم سپاه هم که اظهار بی اطلاعی می کند ما رزمندگان سرمان بی کلاه مانده است نکنه مجلس فقط برای سرگرمی ما رزمندگان در لایحه بودجه ما را مشمول دریافت تسهیلات دانسته است لطفا پیگیری نمائید و جواب این سوال که سوال بسیاری از رزمندگان است را بدهید .ممنون
دقیقا
سلام
گویا رزمندگان حماس و حزب الله را فراموش کرده ای ؟!!!! میزان کار فعلی افراد است ما که الان رزمنده نیستیم . لطفا توقع و توهم خود را کم کنید
بنام خدا
محمد جان یقیننا این قضیه در خصوص شما شاید صادق کند در ثانی رزمندگان حماس و حزب الله و حتی دیگر عزیزانی که در جای جای دنیا بر علیه اسکتبار مبارزه می کنند کولود رزمندگان دفاع مقدس هستند که با یک اسلحه کلاش کره شمالی که پس از شلیک صد کلوله تیر را در لوله ذوب می نمود و فقط سرب را به چند متر انطرف می پاشید در بر ابر اخرین سلاحهای روز جهان ایستادند . شما می توانید قدر رزمندگان دفاع مقدس را ندانید اما تمام مبارزین مسلمان در اقضا نقاط دنیا معیار رزمشان همان رزمندگان دفاع مقدس است
هرقانون ومصوبه ای درادارات دیگر به محض وصول قابل اجراست اما دربنیاد سالیان سال دربایگانی خاک میخورد الا قانونی که کسرحقوق جانبازان وبه ضرر جاتنبازان باشد
سلام برادر یوسف مجتهد برای اینکه حق به حقدار برسد.
الحساب صد میلیون تومان به هر رزمنده ای بدهید،تا موقع تصویب و تعیین حقوق از آن کم کنید.
اینم جوش و قصه دارد.
بنیاد شهید و امور ایثارگران باید حقوق دانان با انصاف بیشتری داشته باشد و همه ایین نامه ها را طی یک هفته بنویسند و اجرا کنند . واگر واحد مربوطه توانایی لازم را نداشته و طی سه سال از گذشت قانون جامع ثابت کرده است که این کار را بلد نیست باید کار را به دست کارشناسان کاردان بسپارد .
نگذارید حقوق ایثارگران به دلیل ضعف واحد های حقوقی بنیاد دائما تضییع گردد .
نوشتن یک ایین نامه اجرایی بیش از یک روز وقت لازم ندارد .
اقای معروفی خبرنگار محترم فاش نیوز لطفا یک مصاحبه ترتیب بدهید و از مدیران بنیاد سئوال کنید چرا نسبت به اصلاح ساختار و نیروهای خود اقدام نمی کند ؟! سئوال اقای محمدی هم بسیار مهم است . متولی رزمندگان کدام سازمان است ؟
سلام و عرض ادب به همه ی ایثارگران گرامی. عزیزان ایثارگر این همه داستان سرایی و کتاب نوشتن و خود را سر کار گداشتن یک هدف بیشتر ندارد و آن این است به قول معروف اینها ما را پی نخود سیاه میفرستند و در پی به هدف رسیدن این نیت مسئولین باید عرض کنم که کاملآ به هدف خود رسیده اند. چون ما ایثارگران در حین شروع جنگ در سال 59 اکثر ماها جوان و نوجوان بودیم و اکنون خیلی ها از مرز 60 و تعدادی هم به سن 70 سالگی رسیده ایم و آنها اینطور محاسبه میکنند که مگر ایثارگران چقدر عمر میکنند؟ یکی یکی و پنج تا پنج تا دارند میمیرند و بلآخره تا دو سه سال دیگر اکثرآ مرده اند و دیگر وقتی تعداد به حدلاقل برسد صدایشان بجایی نخواهد رسید و کاری ازشان ساخته نیست. هدف این است و گر نه میخواستند کاری برایمان بکنند خیلی زودتر از اینها کرده بودند. در همین بیق گوش ما کشور عراق در جنگ با داعش ببینید برای شهدا و مجروحین خود چه کارهای شاغ و با ارزشی انجام داده. کمیته ای برای رسیدگی به وضعییت شهدا و مجروحین تشکیل داده و با بهترین نحو به خانواده های شهدا و مجروحین خود رسیدگی میکند. بالاترین و بهترین حقوق. ساختمان. و خودروی لوکس خارجی برای کسانی که در جنگ با داعش شهید یا مجروح میشوند. واین موثق و خبر دقیقی است که در سایت حشد شعبی عراق قید شده. حالا ما ایثارگران کشور جمهوری اسلامی ایران مسئولین مان آنقدر ما را تحقیر و مورد بی حرمتی قرار داده اند که انسان از گفتنش شرم دارد. سی سال است که با شعارهای پوچ و توخالی ما را سرگردان و سرکار گذاشته اند. و جالب اینکه آقای شهیدی میگوید هشتاد در صد قانون خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده. کو جناب شهیدی؟ از این همه شعار بی اساس خسته نشدید؟ از سایت فاش نیوز بسیار ممنون و سپاسگذارم.
برادر مجتهد با سلام شماکه فرمایش کردین جانبازان بمبارانی امتیازشان نیم است مگر جانبازان بمبارانی چه گناهی کردن ان بچه که 6ما ه سن داشته وداخل گهواره بوده گناهش چه بود یا به شهادت رسده ویا قظع عضو شده در بمباران پس لطف بفرماین به دست اندرکاران بگین به چنین افرادی بیشتر امتیاز بدهند
با سلام شما متوجه باشيد ما داريم طرحي كه نمايندگان شما در مجلس داده اند را تحليل مي كنيم . لذا دقت بيشتري به متن داشته باشيد. اين امتياز بندي پيشنهاد دهندگان طرح استن .
سلم علیکم ، باید تسهیلاتی که دارای بار مالی نمیباشد یا بار آن اندک است مانند سهمیه شرکت در دانشگاه و انتقال یا شهریه دانشگاه فرزندان جانبازان و... در قسمت اول قانون و در قسمت دوم دیگر قوانین با بار مالی را تعیین نماید. ویا میتوانند امسال را برا ی جانبازان مثلا 15 در صد ورزمندگان یکسال جبهه وسال دیگر برای دیگر رزمندگان و سایر جانبازان قرار دهد آقای مجتهد بنظر من راه بسیار است وفقط مشکل بودجه مالی نیست بنیاد شهید بودجه ها را چکار میکند ؟ یا سود هزاران شرکت اقماری خود را به کجا هزینه میکند یا به که پاسخگوست ؟ بعد از قریب به 35 سال حالا جانبازان زیر 25 درصد ورزمندگان - جانباز ورزمنده شده اند؟ بی توجهی واهمال به این قشر مظلوم و آ سیب دیده که در بخش جانبازان زیر 25 درصدحدود 65 درصد جمعیت جانبازان زیر پوشش مجموعه بنیاد شهید را تشکیل میدهند ضربه جبران ناپذیر ی به نظام خواهد زد بهتر است مسوولان هرچه زودتر در آبانماه 94 این قانون را به تصویب برسانند
با سلام جناب اقاي مجتهد اگر چه طرح امتياز بندي نيازمند اصلاح مواد مطروحه است ولي قطعا تصويب اين قانون بهتر از نبودن ان است وقتي 5 تا قانون هم به نفع رزمندگان نوشته و تصويب شود انگاه استنادات قانوني براي پيگيري امور بيشتر خواهد شد .
يادم هست در زمان تصويب قانون جامع من مخالف نظر شما را داشتم و اعتقادم بر اين بود كه قانون جامع اول بايد اصلاح و كامل شود و سپس تصويب شود ولي جنابعالي اعتقاد داشتيد كه همان مواد پر اشكال زودتر تصويب و سپس اصلاح شود !
اول سلام.وبعدش خدمت عزیزان یگم من آدم حراف وچاپلوسی نیستم واسه همینه که بعضی وقت ها بعضی دوستان ازپیامهای من نازاحت میشند.فقط یک سوال چه. تعدادازدوستان مثل من گرفتاریانک بازی وزارت دفاع شدند.ازانصار به سپه ازسپه به کوثر. هرکدام ازشما ازاین وضع راضی هستید یا ناراضی اعلام کنید

...

راستشو بگو :

از مهر چقدر گرفتی ؛

که نگفتی .

...

رزمندگان عزیز اگر آب دستتان است بدوید که حقوق دادند .

بروید بانگ حقوق بگیرید .

ای خوش خیال ها :

باور کردید .

واقعاً باور کردید .

خیال کردید به این زودیها دست از خصومت با رزمندگان بر می دارند .

فعلاً چشمهایتان را ببندید .

شاید خواب حقوق را هم دیدید .

...

باسلام وخسته نباشید من شماره تلفن شورای پزشکی نزاجا را جهت آگاهی از نتیجه شورای پزشکی شیمیایی خودم که 5 ماه پیش در اداره بهداری نزاجا واقع در لویزان انجام شد نیاز دارم لطفا کمکم کنید.باتشکر
شماره تلفن نزاجا 22947895//22935970
سلام و درود خدا برائمه ها(ع) و مهدی (عج)وشما سروزان گرامی :با تشکر
با سلام و درود بر شما بنده فرزند جانباز چهل درصد و خواهر شهيد هستم بنياد در آذر 93 آيين نامه ي تسهيلات براي فرزندان جانباز بالاي 25 درصد به بالا تصويب كردند كه قرار بود نيمسال اول 93 به دانشگاهها ابلاغ شود متاسفانه تغييري ايجاد شد و تصويب آن در مرداد ماه نهايي شد و حالا نزديك به يكسال است منتظر اين بخشنامه هستيم و هر بار كارمندان بنياد قول ابلاغ آن را به ما دادن و لي هنوز خبري نشده متاسفانه بنده به خاطر بارداري نتوانستم ترم اول ارشد نمرات خوبي بگيرم و مشكل آموزشي برام بوجود آمد با اين تسهيلات مشكل بنده حل ميشود و ميتوانم به راحتي فارغ التحصيل شوم اما با اين پا اون پا كردن و معطل كردن بنياد براي بنده كه منتظر اين بخشنامه ام يه ميليون شهريه ثابت به من تعللق گرفته اگر اين طور پيش رود و بخشنامه نخواهد عملي شود بنده نه تنها فارغ التحصيل نميشوم بلكه بايد مبلغ بيش از يك ميليون تومن هم بدهم در صورتي كه بنده زماني كه درسهايم تمام شد و متوجه مشكل نمرات شدم به دانشگاه دويست هزار تومن طلبكار بودم فقط ميخواهم پيگيري كنين آيا اين بخشنامه عملي ميشود يا نه؟؟؟؟؟؟؟ اگه نه تا فكري به حال خود كنم چون ظاهرا يكي از وزيران مخالف اين آيين نامه هست
نمایندگان اگر واقعا دلشان به حال رزمندگان و سایر ایثارگران می سوزد بروند دولت را مکلف کنند به قانونی را که چندین سال تصویب شده ولی اجرا نمی شود اجرا کند نه اینکه برای ایثارگران فقط تولید قانون بدون پشتوانه مالی و کار شناسی بکنند . یکی از مهمترین وظایف نمایندگان نظارت بر قانونی است که قبلا تضویب کرده اند ازاین آقایون بپرسید چرا بر عدم اجرای قانون جامع نظارت و اصلا پی گیری نمی کنید . حرف زدن را در تریبون های عمومی همه بلدند ولی عمل می خواهد شما نمایندگان که قدرت قانونی و اعمال نظر دارید چرا فقط حرف می زنید . قانون جدید و بدون پشتوانه اجرا و بدون پی گیری و نظارت به چه درد می خورد . هنوز برای رزمنده متولی مشخص نیست پس این آقایون قانون دان چه کسی را مکلف به اجرای قانون جدید می کنند. اول اثبات برادری کن سپس طلب ارث پدر
بهترین طرح تاریخ ملت جمهوری اسلامی ایرانه
لکه تتگی است درتاریخ مجلس
برادر مجتهد سلام درودخدا برشما اگرممکن است درمورد پاداش پایان خدمت شهدای بمباران هم تو ضیح دهید چون تو بنیادشهیدمیگن تعلق نمیگیرد باارزوی موفقیط برایشما
با سلام چرا با وجود اینکه حدود یک سال است احکام لشکری جانبازان حالت اشتغال وزارت جهاد کشاورزی توسط سپاه صادر گردیده . ولی هنوز این وزارت خانه یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی هیچ اقدامی در ارتباط با استیفای حقوق این عزیزان انجام نمیدهد
حق زندانيان سياسي زمان شاه ملعون که زير 3 ماه زنداني دارند، پايمال شده است زيرا آنرا لحاظ نکرده اند.
پیشنهاد بنده اینه که عزیزان پیشنهاددهندگان چون سواد کافی ندارند در حوزه ایثارگران بهتر است به قوانین کشورهای دیگر مراجه کنند و ما را از این بلاتکلیفی خلاص کنید دیگر چیزی به آخر عمرمان نمانده .
عزیزان ما دیگه موش ازمایشگاهی نیستیم که هر روز یک قانونی را تصویب میکنند و هنوز اجرا نشده میروند سراغ یک قانون دیگر بهتر نیست از دیگران یاد بگیریم چون عمر ما دیگر کفایت نمیکند و همینطور این نمایندگان که نتوانستند کاری بکنند باید به فکر نمایندهای جدید باشیم
آقایان مجتهد وجعفر زاده در مجلس شورای اسلامی نگران نباشند این طرح چیزی از مزایای آنها کم نمی کند چون جانبازان 70% به صورت ویژه در این طرح بالاترین امتیاز را دارند مایه تاسف است که یک بار در یک طرح رزمندگان دیده شده اند آقایان این همه مخالفت می کنند تمام غم وفکر آقایان حالت اشتغال و خودرو جانبازان است که خود ذینفع هستند شاهد این ادعا اقدامات آقای مجتهد در فاش نیوز و جعفر زاده در مجلس است آیا مشکل ایثار گران همین دو موضوع است ؟ البته طرح امتیاز ترکیبی هم به دغدغه این دو نفر وهمقطارانشان اضافه شده است ولی در هر صورت مایه تاسف است که همه چیز را برای خود میخواهیم .
علي آقا لازم نيست براي اثبات ادعاي خود به ديگران توهين كنيد و تهمت بزنيد خوب است اگر طرح را مطالعه كرده اي و آن را قبول داري محاسنش را ذكر كني با توهين به دگران هيچ طرحي تصويب نمي شود
سلام بر خوانندگان این بار ماده 16 بنیاد برعلیه فرزندان شاهد که از ماده 51 اسفتاده میکردند رای منفی داد وگفت حق این 25درصد فوق الاده ایثارگری حق شان نیست ومتن رای رای در دست داریم
چرا فرزند شهید از امتیاز جانباز 50% هم استفاده کند این ظلم وعین ناعدالتی است
سلام ، سناریوهای قشنگی هستند، تا به فیلم تبدیل شوند زمان می خواهد، اماجنگ جنگ تا پیروزی و ادامه عملیات با سین جین ،وخواب و خیال اسکناس تانشده وچک پول اونم یک گونی سه خط ، و نزول برکت از آسمان رمز ماندن در این دایره قرمز اقتصاددر این زمان وقت می خواهد تا رمز شهادت و شربت آناناس شهادت یا شربت زیر ماشین ده چرخ رفتن نیز یک نوع شهادت قرن است و کاریست آسان تا قانون اجرایی می شوندما زیر لاستیک بمانیم و کمی صبر نیاز است تا رفتن باتشکر
جناب اقای مجتهد , شهید زنده
لطفا به حذف بند الف ماده 44 در لایحه پیشنهادی دولت برای دائمی شدن قوانین ان برنامه مطلب بنویسید و دفاع کنید .
به خانم
برادر غزیز مجتهد
به جای اینکه اصل طرح را زیر سئوال ببریم پیشهاد می نمایم در صورت تصویب کلیات طرح در این سایت صفحه ای گشوده شود تا در تصویب بنده های ان عزیزان ریثارگر پشینهاد های خود را که دارای بار حقوقی و اجرایی باشد توسط یک حقوقدان دلسوز |(بعضا شما ) مورد ارزیابی قرار گرفته در ان صفحه به عنوان پیشنهاد تصویب بنده های لایحه به نمایندگان ارائه شود . ضمنا برای اثر گذاری این صفحه از تمام سایتهای ایثارگری گذشته از سایتهای ازادگان جانبازان شیمیایی و ........ و سایتهای خبری دلسوز بخواهیم تا این صفحه را بصورت ویزه در سایت خود قرار دهند . یقیننا در صورت دلسوزی نمایندگان بهترین پیشهادات در خصوص هر بند بصورت ماده یا تبصره تصویب خواهد شد . ضمنا بدین صورت ایثارگران عزیز نقش خود در تاثیر گذاری بر نمایندگانشان را بهتر درک می نمایند
با سلام قطعا مشاركت دوستان بسيار موثر است . البته اگر در اين مشاركت تشكلهاي ايثارگري حضور پيدا كنند و دوستان ايثارگر در استانها با مجمع نمايندگان خود جلساتي داشته باشند يقينا طرح ها از خامي خارج و پخته تر به تصويب خواهد رسيد.
اخه من موندم تو جبهه موجی بشی اونم دوبار،داروها و آمپولاشو مصرف بکنی،دردشو بکشی،تشنجشو هر روز به یادگار داشته باشی ،تمام متخصصان اعصاب و روان تاییدت بکنن،صورت سوانحشو داشته باشی،اسمت تو لیست بیمارستان صحرایی باشه ،کمیسیون 7 نفره یگان تاییدت بکنه و...اون وقت بنیاد بگه مدارکت احراز نمیشه چه برسه که درصد بدیم میگه مدارک بالینی همزمان نداری. اخه مسلمون تصادف که میکنی و مجروح که میشی اول پلیس میاد بالا سرت بعد میبرنت بیمارستان ،تو جنگ اول فرماندت و همرزمانت میان بالا سرت بعد خط خیلی سرش خلوت باشه میبردت بیمارستان صحرایی و بعد بیمارستان وبعد تیمارستان. خوب من که فرماندهان گردان و گروهانم تاییدم کردن بهانتون چیه خدا انشاا... عاقبت همه ما رو ختم به خیر بکنه
سلام - لطفا حق جانبازان وشهدا را ضایع نکنند و برای رزمندگان یه قانون جدا بنویسند.
سلام واقعا شرم آور است بعد از گذشت حدود 35 سال از جنگ هنوز صحبت از کمبود بودجه برای جانبازان و رزمندگانی بسیجی میکنیم که داوطلبانه از جانشان گذشتند واز میهن خود دفاع کردند و هنوزاین مظلومین رو درگیر قوانین مختلف وتفکیک جانبازان وخانواده هشون میکنند خود جانباز ورزمنده رو ول کردیم برای خانواده های دیگر جانبازان قانون تصویب میکنند
بنام خدا با سلام
اینجانب محمد حسین بویری منجی جانباز 70درصد جنگ تحمیلی هستم که سرباز وظیفه و حالت اشتغال ارتش هستم که برج ده امسال بازنشست میشوم میخواستم بدوم بعد از30سال پاداش پایان خدمت به من میدهند
با سلام وصلوات آقای مجتهد بعداز جنگ برادران ارتشی وسپاهی حداقل یک متولی داشتند که تسهیلاتی هرچند کوچک در سازمان متبوع برای ایثارگران انجام دادند ولی متاسفانه برادران بسیج که خیلی بیش از شش سال نیز در جنگ بودندو بعضا نیز دچار انواع بیماریهائ جسمی وروحی شدند بحال خود رهاشندند دریغ از یک طرح حمایتی آقای مجتهد اگر28سال بعداز جنگ برای رزمندگان کاری شده بود بعداز آن هم خواهد شد وگرنه بیخود خودتان با این مطالب آبکی سرگرم نکنید0
بعضی از متولیان سپاه سرداران جبهه نرفته هستند یا پشت جبهه را گرم نگه داشتند البته با بخاری لذا بسیجان رادرک نمی کنند.سپا وجداننا وعرفا باید پیگیر مشکلات بسیجیان باشد
بهتر است اول قانون را برای جانبازان زیر 25 درصد نوشته واجرا کنند وهمزمان قانونی جداگانه برای رزمندگان داوطلب بسیجی نوشته واجرا کنند با این اوضاع جزییات با هم تداخل پیدا میکند وتصمیم گیری سخت میشود
امتیازبندی ایثارگران میتونه طرح خوب و عادلی باشه
سلام حدود 9 ماه از صدور احکام لشکری توسط سپاه می گذرد . ولی متاسفانه هنوز وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بر قراری حقوق لشکری جانبازان این وزارت خونه اقدامی نکرده است. هر موقع هم سوال میکنیم عنوان میکنند یا بودجه نیست یا یا ایین نامه اجرایی ان توسط دولت هنوshabbyز ابلاغ نشده است.ایا واقعا در این کشور بودجه نیست. یا دیواری کوتاهتر از جانبازان سراغ ندارند.امیدوارم وزارت جهاد کشاورزی بیشتر از این از حقوق جانبازانش دفاع نماید
اقارحیم جان به برکت زحمات شبانه روزی نمایندگان محترم ایثارگران وعزیزان فاش این طرح هاتاایثارگران زنده انداجرانمی شودوطرح درکمسیون ردشده فقط بعدازمرگ روی سنگ قبر می نویسن خواستیم برای رزمندگان قانون بنویسیم دیدیم ظلم به سایراثارگران می شود ننوشتیم فاش منتشرنمی کند
سلام جناب اقای مجتهد لطفا مو ضوع بیمه های درمانی ایثارگران را پیگیری بفرمایید چرا بیمه ایثارگران را از دستگا ههای دولتی گرفنتد و به بنیاد واگذار نمود ن و الان هیچ هزینه کاملی به ایثارگران داده نمی شود بیمه تگمیلی باطل شد و بنیاد پاسخگوی درستی برای درمان ندارد از شما برادر ارزشی تقا ضا دارم ازنظر حقوقی از بنیاد پیگیری فرمایید باتشکر
سلام ازدوستان میخوام اگه کسی راهی داره کمک کنند بنده کارمندم با25 سال سابقه جانباز10درصد ویکسال ونیم جبهه بسیجی از زاهدان سال 91 به مشهدانتقال شدم ولی مدیران فرمودن مشهدکلانشهره ومن فرستادن شهری با60 کیلومترفاصله هرروز صبح باماشین شخصی خودم میرم وظهربرمیگردم خسته شدم روحیه ندارم ولی بعضی ها باپارتی تومشهدموندن راهی ویاقانونی هست به من کمک کنه میترسم اخرکاری خودم بیکارکنم ممنونم
سلام برادرجانبازعزیزآقامحسن.جانبازان زیر25درصددرنقل وانتقال به هرجایی چه کلان شهروچه تهران وچه غیرکلان شهر،مثل دیگرمواردمانندبرخورداری پست همطراز،معافیت مالیاتی،بازنشستگی،ماموریت آموزشی و....سهمیه دارندکه درقانون جامع خدمات بنیاد آمده.ازبنیادشهرتون نامه بگیرتامشکلتواداره مطبوع وظیفه داشته باشه که حل کنه.
ممنون ازراهنمایی شما منظور اینه بنده پستی که در زاهدان داشتم بایداینجا درمرکزاستان بمن بدن من اونجاپست مدیریتی وحساس داشتم الان برگشتم به اول استخدام تازه شایدهم پایین تر
سلام اقا سئوالي مهم ذهم مرا مشغول كرده كه ايا رزمندگان هم ايثارگر هستند يا خير ؟ كسي لطفا پاسخ بدهد اگر هست چرا امتيازي شامل انها نميشود و اگر نيست چرا اينهمه ازشون مايه ميذارند الان همفته بسيج است من هم يك بسيجي رزمنده هستم در اداره ما كوچكترين برنامه اي براي رزمندگان نيست اگر روز جانباز بود يك هفته قبل به استقبالش ميرفتند
صدقه سر همین رزمنده هاست که داوطلبانه رفتند و الانم با ظلم بزرگی که در حقشون میشه باید گوشه بیمارستان ها باشند یا نون اور خونشون با این کهولت وزیادی سنشون .این در جواب ادم بی ادبیه که میگه حق ما را از رزمنده ها جا کنید . چرا زمان جنگ با هم بدبختی می کشیدن اما اینجا که رسید رزمنده با این همه سابقه در حبهه بره بمیره و بی احترام بشه ده نشد خدا برا هر کسی سی حقی مشخص کرده و مرتبه ای و باید هم بهش برسه
امتیازبندی ایثارگران بهترین طرح میتونه باشه.
امیداست در مجلس جدید مورد بررسی ویژه قرار گیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi