شناسه خبر : 38767
چهارشنبه 06 آبان 1394 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجادله عاشورایی ازغدی با هاشمی و حجاریان


ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه
روایتی آمده است: "إِنَّهُ لَمَکْتُوبٌ عَلَى یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ مِصْبَاحٌ هَادٍ وَ سَفِینَةُ نَجَاة"؛ در طرف راست عرش نوشته شده است: حسین چراغ هدایت و کشتى نجات است.
ائمه (ع) اگرچه نور واحد هستند و همگی چراغ هدایت به حساب می آیند، اما شرایط زمانه باعث می­گردید تا جنبه­ای از شخصیت آنان تجلی پیدا کند و به فعلیت برسد و در نتیجه مظهر یک اسم از اسمای الاهی گردند.
اما چرا لقب چراغ هدایت و کشتی نجات تنها برای امام حسین (ع) استفاده شده است؟ در این باره باید گفت: موقعیت و شرایط امام حسین (ع) یک شرایط ویژه بود. در آن شرایطی که بنی امیه توانسته بود با تبلیغات مسموم چهره اسلام را واژگون و مسخ نماید، امام توانست هم اسلام را از نابودی نجات بخشد و هم تمام ابعاد اسلام واقعی را در عمل برای جهانیان ترسیم نماید و به نمایش بگذارد و در واقع راه نجات و هدایت را برای انسان ها تجسم نماید. به جهت همین جامعیت، واقعه عاشورا و امام حسین (ع) چراغ راهی شد که حقیقت جویان در پرتو آن می توانند خود را از گمراهی و ظلمات و تاریکی های جهل و نادانی نجات بخشند و از گرداب حوادث به سلامت به ساحل نجات بار یابند. ولی عالم فاسد شود عالم را فاسد می کند عزیزانم عده ای به خاطر میز مقام  حتی راه  امام حسین (ع) تبصره ماده  می نویسند  تا بلکه وطن فروشان بی دین ها را به طرف خود بکشند ارای انها  جمع کنند با خدا کاری ندارند فقط به خاطر میز مقام همه ارزش ها را کنار گزاشتند  نمونه  بحث این  سه نفر در باره عاشورا حسینی

فرهنگ عاشورا و «هیهات من‌الذله» در خطر تحریف قرار دارد

مجادله ناخودآگاه هاشمی و حجاریان با رحیم‌پور ازغدی پیرامون «عاشورا»

سایت جهان گزارش داد که آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت چندی قبل در یک سخنرانی با اشاره به قیام سیدالشهدا(ع) اظهار کرده است: امام حسین(ع) به گونه‌ای عمل کرد که مردم بکوشند به جای راه‌ انداختن سیل خون، با سیل اشک به جنگ ظلم و ستم بروند!

آقای هاشمی همچنین گفته است: این هدف امام حسین(ع) تا امروز به طور نسبی تامین شده است و روزی که صاحب الزمان(عج) ظهور کند هدف ثاراللهی امام حسین(ع) به طور کامل تامین خواهد شد.


*در همین راستا به تازگی حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در دانشگاه فردوسی مشهد گفته است: واقعه عاشورا واقعه‌ای کاملا سیاسی است چرا که یزید به دنبال آن بود که امام حسین(ع) تنها در بحث اعمال فردی و عبادی مردم ورود داشته باشد و به بصیرت دینی و عدالت اجتماعی مردم کاری نداشته باشد.

به گزارش مهر، او تصریح کرده است: دین در حاشیه از نظر دشمنان امام حسین(ع) دینی مقدس است.

رحیم‌پور ازغدی چند سال قبل نیز در اشاره به مدیریت نامطلوب دانشگاه آزاد، انتقادات صریحی را در مقابل هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود.

به نظر می‌رسد که اظهارات آقای هاشمی مبنی بر تغییر منش مبارزه پس از امام حسین(ع) در تفکر شیعه! که نظیر آن قبل از این نیز از اردوگاه اصلاح‌طلبان شنیده شده است، پژواک نظرات سعید حجاریان درباره «شهادت»، «فرهنگ عاشورا و فرهنگ اربعین» و «کیش مرگ» باشد. (سایت جهان نیز در همین زمینه و در ذیل سخنان هاشمی، تحلیل درستی را ارائه کرده است مبنی بر اینکه از صحبت‌های آقای هاشمی، نتیجه غلط «تعطیلی مبارزه» مستفاد می‌شود)

حجاریان سال گذشته طی مقاله‌ای در روزنامه آرمان امروز با عنوان «فرهنگ عاشورا، فرهنگ اربعین» نوشته بود: بعد از اربعین، ائمه به تربیت شاگرد و تدارکات سیاسی پرداختند و جهت‌گیری حرکت‌ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت. استراتژی بقا ملزومات خویش را دارد!

او اخیراً نیز در گفت‌وگو با یک نشریه پیرامون فرهنگ شهادت اظهار کرده است: «انسان هیچ‌وقت با محاسبه هزینه و فایده هر عملی(و در اینجا مبارزه)، به نقطه مرگ نمی‌رسد!...نواب صفوی و افرادی مانند او یک راه حل مذهبی داشته‌اند که معادی داریم و حور و قصوری هست و ملائک به استقبال شهیدان می‌آیند و مانند اینها. این راه حلی بوده که روحانیت در برابر مبارزه مسلحانه، مطرح و آنرا توجیه می‌کرده است.»

یادآور می‌شود، آقای هاشمی رفسنجانی چند سال قبل در یک سخنرانی پیرامون «صدور انقلاب» نیز نظری با مزاج صحبت‌های بالا ابراز کرده و ضمن اینکه بحث صدور انقلاب را مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه معرفی کرده، گفته بود: منظور، تسخیر کشورها و دخالت در امور داخلی دیگران نبود، بلکه می‌گفتیم افکار اسلامی را آن قدر تابناک می‌دانیم که با عملکرد درست، دل‌ها را تسخیر می‌نماید.

پر واضح بود که کسی در جمهوری اسلامی به بهانه صدور انقلاب قصد تسخیر هیچ کشوری را نداشت اما آنچه که بعداً از شنیدن چنین سخنانی به ذهن متبادر شد این بود که معتقدان به آن درباره مقولاتی همچون حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، دفاع ایران اسلامی از مردم سوریه و عراق و کمک مادی به متحدان ایران نیز نظر مثبتی ندارند و حتی معتقدند که «حزب‌الله هم باید از سوریه خارج شود» و یا «این رژیم اسد بوده است که علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است نه تروریست‌ها»!
دشمن در خانه ما دنبال دشمن می گردیم
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi