شناسه خبر : 38850
یکشنبه 10 آبان 1394 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گله بسیار است

جانباز- خود جانباز هنوز زنده میباشد وخسته ودرگیر مشکلات مالی ودرمانی آنها را فراموش کرده اید از حقوق ناچیزی که به آنها میدهید که حتی تا هفتم برج هم بزور کفاف زندگیشان را میدهد وهر روز یک طرح جدید و یک ایده به فکر معیوبتان میرسد. ای وای که فردای قیامت چه جوابی در محضر عدل الهی خواهید داد؟ طرح هایی که سال ها داده شده ولی قادر به انجامش نبودید، عمدا" گذاشته اید گذر زمان  عمر جانبازان را بگیرد اما دیگر جانبازان هم فهمیده اند که از شما اراده ای در جهت تامین حقوق ومعیشیتشان انجام نخواهد گرفت.

 کسانی که بالای سی سال از ایثارگری وجانفشانیشان گذشته و در پایان عمر قرار دارند، هنوز هم سهل انگاری می کنید که مصوبه یا طرحی دادیم که در یایان دو الی پنچ سال چنین می شود یا چنان می شود؟ مگر مصوبه هایی که بدون کار کارشناسی و بدون پشتوانه مالی انجام داده شده و در حد بخشنامه بدون اعتبار مانده که باعث سردرگمی بیشتری بین جامعه ایثارگر وجانباز شده، باری از روی این جامعه خسته و بیمار ومعلول برداشته؟

 بزرگی می گفت هر کس به طریقی دل ما می شکند. هیچوقت شده ازبین خود جانبازان و ایثارگران تحقیق شود که اصلی ترین مشکلاتتان را بگویید ولله از مشکلات این جامعه خبر ندارید و اگر نمیدانید یک نمونه را عرض می کنم جانبازانی را که کارمند بوده و به تایید کمیسیون های مختلف پزشکی از کارافتاده کلی شتاخته وبا توجه به وضعیت جسمی و روحیشان قادر به ادامه کار نبوده اند را حالت اشتغال نموده اما بجای اینکه مورد حمایت مالی و درمانی و رفاهی بیشتری قرار بگیرند  از اکثر مزایایی که در زمان اشتغالشان به کار داشته محروم کردید.

 بیشتر مزایا از قبیل کارانه اضافه کاری  سختی کار نوبت چرخشی پول لباس ودیگر مزایا را از اینگونه جانبازان قطع کرده وفقط بسنده به یک حقوق ناچیز نموده حتی پا را فراتر از این گذاشته، ماده هایی مثل ماده 51 فوق العاده ایثارگری را که به دیگر جانبازان شاغل تعلق گرفته را با ظلم هر چه تمامتر از جانبازان حالت اشتغالی که قادر بکار کردن نمیباشند وهمین ماده 51 فوق العاده ایثارگر شاید میتوانست گرهی از مشکلات مالیشان را باز کند. طی تبصره دو همین ماده 51 از اینگونه جانبازان حالت اشتغال محروم کرده اید.

 باز درجایی در ماده 39 که سال های پیش تصویب شده که باید حقوق ومزایای مستخدمان شهید ومفقودالاثر  اسرا وازادگان و جانبازان از کار افتاده کلی دستگاها اعم از کشوری و لشکری بر اساس قوانین ومقررات  استخدامی نیروهای مسلح محاسبه گردد که این نیز بنوبه خود کان لم یکن باقی مانده ومعلوم الحال نیست در چه زمان اجرایی شود. مسئله دیگر درمان جانبازان میباشد که باز بلاتکلیف باقی مانده وجانباز باید هزینه درمان را از همین حقوق ناچیز پرداخت نماید. علیرغم تمام بخشنامه هایی که صادر شده حتی بیمارستان ها، درمانگاهاه و داروخانه های دولتی کارت های بیمه یا بیمه های تکمیلی بنیاد را قبول ندارند، چه برسد به بیمارستان های خصوصی.

 اگر واقعا خواهان آن میباشند که کاری برای جامعه رزمنده شهید جانباز ایثارگر جاویدالاثر آزادگان  بسیجیان انجام دهند، باخود این عزیزان گفتگو کنند. بهترین کار کارشناسی این میباشد که که با این جامعه درد کشیده مصاحبه وگفتگو کرد بهترین کار این میباشد که مسئولین جلو اینهمه اختلاس دزدی ومکیدن زالو صفتان رانت خواران دلالان رشوه خواران را بگیرند وبجای حیف ومیل کردن اموال عمومی خرید کردن ارز برای کالاهای لوکس و های کلاس کردن ویلاهای شاهانه جلوگیری از ورود ماشین های فوق لوکس  ومیلیاردی اخراج مدیران منورالفکر غرب زده  وتحقیق وتفحص از بنیاد و اخراج مدیران و کارمندانی از بنیاد  که درتلاش برای تحقیر جامعه جانبازان شهدا وایثار گران گام برمیدارند را اجرا کنید. هیچ احتیاجی  برای اجرای یا تدوین متن کامل امتیاز بندی ترکیبی عوامل ایثارگری که موجب انشقاق ظلم بیشتر و دوگانگی وخصومت بین جامعه ایثارگر شود نیست

 اگر مسئولین فقط جلو اختلاس مفصدان اقتصادی و رانت خواران و زمین خواران را بگیرند و دوگانگی و چندگانگی پرداخت حقوق را طبق وضعیت جسمی ایثارگران اصلاح نمایند مشکلات طی چند ماه رفع خواهدشد و احتیاج به سال ها تلف کردن عمر جانبازان در نهایت تنگدستی نخواهد شد. مگر میشود کشوری با این همه ثروت که سال هاست بیگانگان چشم طمع به آن دوخته وقبل از انقلاب عزیز اسلامی دست به تاراج این همه ثروت این مملکت زده اند قادر به پرداخت حقوق اولیه و معیشت ایثارگران وجانبازانش نباشد؟ مگر میشود قبول کرد که یک مصوبه که به استیفای حقوق ایثارگران جانبازان می پردازد؟ سال ها با گفتن اینکه بار مالی ایجاد می کند راکد بماند. اما ورود ماشین های لوکس برای مرفهان جامعه بار مالی ایجاد نمی کند اما زندگی آقا زاده ها که کشور را تا مرز ناامنی بی ثباتی و تجزیه قرار می دهند، بار مالی ایجاد نمی کند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
باعرض سلام خدمت کل جامعه ی ایثار گروجانباز / موضوع :اعلام قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران >
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi