شناسه خبر : 38931
دوشنبه 11 آبان 1394 , 14:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانشگاه تهران در شهادت دانشجوی جانبازش گریست

نم نم باران به همراه عطر خوشبوی "شهادت" فضای دانشگاه تهران را بسیار معطر ساخته است.

فاش نیوز - نم نم باران به همراه عطر خوشبوی "شهادت" فضای دانشگاه تهران  را بسیار معطر ساخته است. عقربه های ساعت به دوازده ظهر که نزدیک می شود خود را به مسجد دانشگاه می رسانم. نمازخانه مملو از جماعت اساتید و دانشجویانی است که برای اظهار بندگی، خود را به آستان حضرت دوست رسانده اند. و به این جمعیت اضافه کنید خانواده شهید والامقام "علیرضا ملکی" را که برای بدرقه عزیزشان به دانشگاه آمده اند.

جانباز شهید" حاج علیرضا ملکی" سال 65  به درجه جانبازی نایل آمد و پاهایش آسمانی شد. او طی این سالها چندین بار دربیمارستان بستری شد و آخرین بار به کما رفت و در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) دعوت حق را لبیک گفت و جسم خاکی اش افلاکی شد.

 

در نمازخانه سراغ همسر شهید را که می گیرم یکی از دوستانش با من همراه می شود.  همسر شهید "ملکی" را بانوی بسیارجوانی می یابم که به همراه دختر دوازده ساله خود در صف نمازجماعت نشسته است. چهره غمگینش دلم را پراز غم می سازد. تسلیتی می گویم و به نماز می ایستیم.... با خود می اندیشم سالها در کنار یک جانباز نخاعی زیستن چیزی نیست که به سادگی بشود از کنار آن عبورکرد. او سالهاست که با خنده های همسر خندیده، با دردهایش درد کشیده و اشک ریخته و اینک برای وداع با او آمده است.

 

 بعد از اتمام  نماز جماعت، حاج داوود شفیعی با مداحی در سوگ سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) حاضران را میهمان زیارت  عاشورا  گرداند. پس از آن نماز برپیکر این جانباز شهید توسط امام جماعت مسجد دانشگاه  خوانده شد و لحظاتی بعد  تابوت شهید ملکی بر دوش دانشجویان و تشییع کنندگان به حرکت درآمد.

فرصتی شد تا با یکی از کسانی که برای تشییع این جانباز شهید آمده بود گفت وگویی داشته باشم. وی که خود را زهرا عراقی معرفی کرد از وظیفه جامعه و مسوولان در چگونگی  حفظ خون شهدا گفت:  وظیفه  همه ماست که اهداف شهدا که همان  استقلال و اسلامیت کشورمان است فراموش نشود و کشورمان به دست بیگانگان به خصوص آمریکای جنایتکار نیفتد ولی متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی از مسوولان نظام دم از صلح و سازش می زنند و این چیزی است که جانبازان ما را آزرده خاطر می کند و مشکل جسمانی آنان را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

 

بیرون از مسجد جمعیت زیادی گرد آمده بودند تا با این شهید وداع کنند. در صف اول  دوستان، همرزمان و جانبازان ویلچری که تعدادشان نیز کم نبود در مراسم حضور یافته بودند.  دکتر عباسپور، معاون بهداشت ودرمان بنیاد شهید وامورایثارگران، دکترصمیمی مدیرکل بنیاد و همچنین مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از چهره هایی بودند که در مراسم تشییع شهید علیرضا ملکی حضور داشتند.

بسیاری از دانشجویان که هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می شد نیز  برای ادای احترام به این شهید بزرگوار کلاس هایشان را رها کرده و با اشک و ناله با این شهید وداع کردند. تعدادی از جوانان هم روی تابوت شهید اشک می ریختند و گویی در دل با  او عهد و پیمان می بستند که راه سرخش را ادامه خواهند داد.

 

پیکرشهید علیرضا ملکی از مقابل مسجد دانشگاه به سمت دانشکده حقوق که شهید ملکی زمانی در این دانشکده مشغول به تحصیل بوده تشییع و سپس برای خاکسپاری به زرین شهراصفهان انتقال داده شد.

ما هر روز شاهد پرکشیدن  تعدادی از پرستوهای بال و پرشکسته در اقصی نقاط  میهن  اسلامیمان هستیم و این را هم به خوبی می دانیم که آرامش و آسایش هر لحظه کشورمان را مدیون جانبازی این عزیزان هستیم که اینک یکی یکی جمع مارا ترک گفته و جامعه را از وجود طراوت ببخششان محروم می گردانند.

تا در کنارمان هستند وجود ارزشمندشان را قدر بدانیم و وظایف خود را در قبال این مردان بزرگ به درستی بشناسیم و به انجام برسانیم.

یا علی مدد!

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
امیددارم خداونداین جانبازشهیدگرانقدرراباحضرت اباعبدالله محشوربفرماید.آمین.روحش شاد
با آرزوی رحمت وغفران الهی برای این عزیز سفر کرده وعرض سلام وادب خدمت مدیر محترم سایت ارزشمند فاش نیوز ،با گذشت بیش از سه ماه از پایان اعتبار کارتهای قبلی مشکل بیمه طلایی جانبازان شاغل همچنان لاینحل مانده و نه بنیاد شهید ونه ادارات متبوع مسئولیت این موضوع را نمی پذیرند . ما که صدایمان به جایی نمی رسد اماشما را به جان زهرا(س) این موضوع را پیگیری فرمایید.خداوند به شما جزای خیر دهید که صدای رسای ایثارگران مظلوم در دنیای مجازی هستید.
با سلام به روح رپفتوح امام و شهیدان
و سلام و درود به روح شهید جانباز ملکی و با سلام و تشکر به سرکار خانم محمدی
گزارش با حساس و بسیار زیبایی بود
قلمتان روان و جوهرش دریا باشد
در گفت‌وگوی تفصیلی تسنیم با حجت الاسلام فقیهی معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد

"درصد جانبازی" یکسا‌ن‌سازی و درحوزه بین‌الملل از جانبازان شیمیایی حمایت می‌شود

"درصد"، شاخص و ملاک خوبی برای تعیین شاخص ایثارگری نیست/کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال بررسی شاخص‌های سنجش ایثارگری است

چند طرح و لایحه در دستور کار داریم که انشاالله بتوانیم در شاخص‌های متصوره در حوزه ایثارگری تغییرات ماهوی بدهیم. به نظر من "درصد"، شاخص و ملاک خوبی برای تعیین شاخص ایثارگری نیست گرچه شاید امروز تنها مسیر ارائه خدمات ما و تنها راه سنجش نیازهای ایثارگر بر اساس قانون درصد جانبازی تعیین شده ولی به عنوان یک حقوقدان عرض می‌کنم شاخصه درصد شاخصه جامعی نیست. درصد، بخشی از نیازهای جسمی ناشی از جراحات جانباز را آن هم نه کامل بلکه بر اساس میزان از کارافتادگی فرد، نشان می‌دهد و به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان شاخص ایثارگر بودن فرد تلقی شود. چه بسا ایثارگری که 8 سال در جنگ حضور داشته و یک زخم بر بدن او عارض نشده و چه بسا افرادی که در بمباران شهرهای غیر مرزی دچار ضایعه جسمی شده و هیچ نقشی با حضور در میدان‌های جنگ از خود بروز نداده‌اند. همه این‌ها برای ما ایثارگر هستند ولی درصد شاخص مناسبی برای آن‌ها نیست. به نظر می‌رسد ما باید در این موضوع تحول ایجاد کنیم. این البته خواسته کمیسیون اجتماعی مجلس است. آن چیزی که من خبر دارم کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال بررسی شاخص‌های سنجش ایثارگری است. و در جلسات تخصصی با هم در حال مذاکره و گفتگو هستیم.
...
با تشکر از دولت محترم .

و.

با تشکر از نمایندگان محترم مجلس .

لطفاً :

تا زنده ایم .

و تا بودجه 1395 را تصویب نکرده اید .

محبت کنید :

1- شاخص‌های سنجش ایثارگری را تصویب کنید .

2- طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگران را تصویب کنید .


3- همه دولت و همه مجلس و بنیاد و همه رزمندگان و همه جانبازان زیر 15 %

می دانند که به ما ظلم شده است و نباید در فقر و نداری زندگی کنیم .

پس بیایید به این حق الناس عمل کنید .

و از یاران امام زمان ( عج ) حمایت کنید .

متشکریم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi