شناسه خبر : 38986
چهارشنبه 13 آبان 1394 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اگر کس دیگری جای هاشمی بود!

اگر کس دیگری جز هاشمی بهانه دست دشمن داده و گفته بود دنبال بازدارندگی اتمی بودیم، با او چه برخورد و معامله‌ای می‌شد.

روزنامه وطن امروز در تحلیلی نوشت: بیایید با هم فکر کنیم یکی از منتقدان برجام، یا یکی از اصولگرایان یا یکی از رسانه‌های منتقد دولت درباره اینکه «زمانی به این فکر می‌کردیم که کشور باید عوامل بازدارنده هسته‌ای داشته باشد» صحبت می‌کرد. در این هنگام از سوی دولت با چه واکنشی مواجه می‌شد؟ رسانه‌های دولتی چه واکنشی نشان می‌دادند؟ بگذارید اولین پاسخ را به نقل از هاشمی بیاوریم که ماه‌ها تلاش کرد نقدهای مستدل منتقدان توافق بد را تخطئه کند. هاشمی رفسنجانی اسفند ماه سال گذشته در همایش الگوی توسعه پایدار گفت: «در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره‌کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همنوا شده‌اند.
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند.
قطع به یقین مطرح کردن عباراتی که در فراز اول این یادداشت آمد از سوی دولت با برخورد قهری و انتظامی مواجه می‌شد و هر آن‌که این سخن را گفته بود؛ کمتر از 24 ساعت به جرم اقدام علیه امنیت ملی کشور دادگاهی شده بود و روزنامه یا رسانه منتشرکننده آن امروز در دوران توقیف و تعلیق و جریمه به سر می‌برد؛ آن هم با نوع نگاه انتظامی و امنیتی که در دولت حاضر وجود دارد. و از سوی رسانه‌های بزک‌کننده آمریکا، دولتی و حامی آن نیز قطعا ناقل این سخن به عنوان عاملی که می‌خواهد «چوب لای چرخ مذاکرات بگذارد» یا «مذاکرات و توافقات غرورآفرین را با شکست مواجه کند» یا از جمله افراطی‌هایی که با تندروهای اسرائیلی و آمریکایی جزو «اقلیت ناخرسند از توافق در جهان» هستند، معرفی می‌شد.
اما ناقل این سخن در چند روز گذشته از سوی دولت یا رسانه‌های آن، از سوی اصلاح‌طلبان و طرفداران آن و از سوی هیچ کدام از طوایف اطراف دولت مورد نقد قرار نگرفت، کما اینکه بسیاری دیگر از ویژه‌خواری‌ها و امتیازات ویژه اطرافیان ناقل مثل هفت‌تیرکشی یا پدرسوخته‌بازی خواندن حکم زندان مهدی هاشمی مورد نقد قرار نگرفت، چرا که آقای هاشمی رفسنجانی این سخن را گفته بود! بله هاشمی چند روز قبل در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند.» در سال 61 ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.»
وطن امروز می‌افزاید: این جملات رئیس مجمع تشخیص مصلحت(!) تیتر یک همه رسانه‌های ضد انقلابی است که دنبال بهانه برای حمله به ایران می‌گردند. این صحبت‌ها باعث شده روزنامه صهیونیستی هاآرتص بگوید «رئیس‌جمهور پیشین ایران اعتراف کرد ایران همواره به طور پنهانکارانه‌ای به دنبال بمب اتم بوده است. اکبر هاشمی هدف از برنامه هسته‌ای ایران را بازدارندگی در سایه جنگ طولانی مدت با عراق اعلام کرده است.»
رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «گزارشات نشان می‌دهد یک رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای است» نوشت «رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت برنامه هسته‌ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای شروع به کار کرده است و گفته که «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم.»
البته این نخستین بار نیست که سخنان هاشمی تیتر یک رسانه‌های ضد انقلاب می‌شود اما حقیقتا اگر این حرف‌های ضد امنیت ملی از سوی شخص دیگری هم زده می‌شد، باز با بی‌تفاوتی و عدم برخورد مواجه می‌شد؟
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi