شناسه خبر : 39032
پنجشنبه 14 آبان 1394 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت من این است که مردم متحد باشند

گزارشگر رادیو رفت جلویش و پرسید : پیامتان برای مردم چیست ؟رضا پیام نداد. گفت : وصیت من این است که مردم متحد باشند.

شهید رضا دادبین فرزند منصورازشهدای دانش آموز،چهارم مرداد 1346، در شهرستان کرمان به دنیا آمد. تا پایان مقطع‌راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت 1361، در خرمشهر براثراصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

برای بالای قبر یکی از شهدا یک تابلوی آلومینیومی ساخته بودم و گذاشته بودم گوشه ی حیاط .وقتی رضا چشمش به تابلو افتاد، خندید و گفت: این تابلو مال قبرمنه؛ با تابلوی بالای قبر بقیه شهدا هم فرق می کنه. گفتم : نه این مال تو نیست. تو هم دیگه از شهادت و رفتن حرفی نزن.چند ماه بعد یاد حرفش افتادم . تابلوی بالای قبرش با بقیه شهدا فرق می کرد. همان تابلویی بود که خودش قبل از شهادتش گفته بود.

لباسش آرم سپاه نداشت. خیلی ناراحت بود و دنبال آرم سپاه می گشت تا بدوزد روی لباسش.گفتم : اگه با لباس سپاه به دست عراقی ها بیفتی، سرت رو می برند.خندید و گفت: آرزوی من اینه که مثل امام حسین علیه السلام شهید بشم . با سر بریده .ضامن نارنجک را کشیده بود و داشت با آن بازی می کرد که یک مرتبه از دستش افتاد وسط سنگر. برای یک لحظه ترس پنجه انداخت توی صورت همه ی بچه ها؛ ولی رضا خیلی آرام گوشه ی سنگر نشسته بود  فقط گفت : " یا مهدی " همین یک کلمه کافی بود. نارنجک کف سنگر آرام گرفت.

قبل ازعملیات خودش را برای شهادت آماده کرد. مطمئن بود توی این عملیات شهیدمی شود.گزارشگر رادیو رفت جلویش و پرسید : پیامتان برای مردم چیست ؟رضا پیام نداد. گفت : وصیت من این است که مردم متحد باشند.

تیر خورد توی کتفش و به شدت زخمی شد. چند نفر از بچه ها می خواستند برش گردانند به شهر، ولی خودش مانع شد. گفت : اگه منو ببرید عقب، توی راه شهید می شم. شما هم به خاطر من خودتون رو به زحمت نیندازید. فقط من رو به طرف قبله بخوابونید، دست و پایم را هم بگیرید تا موقع جان دادن تکان نخورم و عراقی ها متوجه جایم نشوند.

یک هفته از شهادتش می گذشت. وقتی پدر بالای جنازه ی رضا رسید هنوز از زخم کتفش خون می آمد. پدر فوری یک پارچه آورد و به خون شهید آغشته کرد.
گفت :می خواهم این پارچه را به منتقم خون شهداحضرت مهدی علیه السلام هدیه کنم.

سه نفر با لباس سپاه آمدند توی خانه.بعد از احوال پرسی فهمیدم از دوستان رضا بوده اند. گفتند: رضا را بعد از شهادتش توی خط دیدیم که دارد پا به پای سایر بچه ها می جنگد.پرسیدیم: رضا مگر تو شهید نشدی ؟ پس این جا چه کار می کنی؟گفت: آره شهید شدم ، ولی اومدم به کمک شما.گفتیم: آقا رضا ، کاری از دست ما بر می آد تا برات انجام بدیم ؟: فقط می خوام به پدر و مادرم سر بزنید ، اونا رو تنها نذارین.

یک شیشه گلاب و یک بسته گز گذاشته بود روی قبر رضا و داشت با گلاب قبر را می شست. نگفتم پدر شهیدم  رفتم جلو و پرسیدم: شما این شهید رو می شناسید ؟ گفت من اهل اصفهانم. مدتی پیش آمدم سر قبر این شهید و خواستم کمکم کند تا در دانشگاه قبول شوم.

وقتی در دانشگاه قبول شدم ، تصمیم گرفتم دوباره شهید را امتحان کنم. قبول شدن در دانشگاه را اتفاقی تلقی می کردم ، لذا از شهید خواستم کارم را درست کند که به سفر مکه بروم. به لطف شهید برنامه ی سفر مکه هم درست شد و من به سفر مکه مشرف شدم. حالا هم آمدم تا از شهید تشکر کنم.

 

اینستاگرام
سلام ، نام این جوان شهید را بر قلبمان حک و در حافظه حفظ میکنیم. آثار عظمت روح پاک و تجلی زندگی جاویدان او در جبهه ضمن وصیت ارزشمند اتحاد مسلمین که حاصلایثار پیامبران الهی و اولیای الله بخصوص دلیل و حجت 25 سال خانه نشینی مولا امیر المومنین حضرت امام علی ابن ابیطالب (ع) و گذشت از حق خلیفة اللهی و نتیجه تمام تلاشهای دوران خلافت برای جلوگیری از ایجاد تفرقه بین مسلمین که تنها راه پیروزی و تسلط شیاطین و دشمنان بر مسلمین میباشد از فرصت استفاده میکنیم و بوسیله وصیت شهید بزرگوار آنکه با قلب سلیم و نور الهی بر ما تافته خطاب به برخی سیاستمداران که با جناح گرایی و تفرق در احزاب گوناگون یا با قدرت نمایی با ثروت ، تکبر و خودبینی ، حسادت تلخ و گزنده و غیبت حتک حیثیت مومنین دست در دست شیطان رجیم بر طبل جاهلیت تفرقه و اختلاف بین مسلمین که غالبا برای کسب مال و مقام دنیا نزاع میکنند هشدار میدهیم که ضمن برادری و دوستی با یکدیگر زیر پرچم یگانگی و توحید الهی با اهداف یکسان و ذخیره توشه آخرت بکوشیم تا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود : دشمنان از هر طرف در کمین و از هر جهت در تهیه و تدارک توطئه های شوم با همدستی شیاطین استکباری بر علیه اتحاد مسلمین میباشند اختلافها را ترک و با هم متحد باشیم.
انقلاب اسلامی مردم ایران با رمز اتحاد و همبستگی زیر پرچم توحید و یگانگی بر تمام نیروهای شیطانی و استکباری پیروز و سربلند بوده و بحمد الله در دفاع مقدس نیز با همین اتحاد بر تمام ابر قدرتهای نظامی فائق آمدیم و این روزها که چشم به بهشت عدن دوختیم و شهد شیرین پیروزی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بحول و قوه الهی ثمره شیرین جهانی امید مردم جهان را تازگی داده و قول حق تعالی وعده نجات مسلمین و ظهور منجی عالم بشریت (عج) را حتمی کرده متاسفانه افرادی فریب خورده و دنیا پرست و پوچ گرا با دشمنان ، منافقین و شیاطین همدست شدند تا چنین اعتصام بحبل الله و اتحاد الهی مستحکم و ناگسستنی بین مسلمین جهان را با تبلیغ و زیبا جلوه دادن کاخ نشینی و تجملگرایی افراطی و فتنه انگیزی از بین ببرند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi