شناسه خبر : 39045
شنبه 16 آبان 1394 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

44 نام جدید در فهرست تحریم‌ها!

اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا، تردیدها درباره لغو تحریم‌ها را بیشتر کرد.
آنه پیترسون در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اعلام بازگشت‌پذیر بودن تحریم‌های ایران گفت آمریکا می‌تواند روند برداشته شدن تحریم‌های ایران را هر زمان که لازم باشد متوقف کند.
وی گفت: «منطقه خاورمیانه دچار مشکلات و چالشهای بسیار عمیق و جدی است. عناصری مثبت در سیاستهای ما وجود دارد. اما در مجموع باید بگویم که بحرانهای کنونی در منطقه، دولت کنونی آمریکا را کاملاً درگیر خودش کرده است.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره ایران در دوره پسا-برجام گفت: «مسئله هسته‌ای فقط یکی از نگرانی‌های جدی ما درباره اقدامات ایران است. فعالیتهای منطقه‌ای ایران نیز برای ما نگران کننده است. یکی از کارهایی که انجام داده‌ایم این بوده است که با اسرائیل و شرکایمان در جمع کشورهای حوزه خلیج (فارس) همکاری کنیم تا با خطر ایران مقابله کنند. ما درباره اقدامات ایران در منطقه دچار هیچگونه توهمی نیستیم. در واقع، برخی از اقدامات ایران در منطقه در ماههای اخیر شدت پیدا کرده است. ما با همکاران خودمان در جمع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در حوزه‌هایی از قبیل محافظت در مقابل حملات سایبری همکاری می‌کنیم. ما با آنها درباره سامانه دفاع ضد موشک‌های بالستیک نیز همکاری داریم. ما با آنها در حوزه‌هایی از قبیل آموزش دادن به نیروهای ویژه نیز همکاری می‌کنیم. ما برنامه‌های قوی و جدی برای تبادل اطلاعات نیز با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) داریم. در عین حال، ما به آنها برای مقابله با برخی از اقدامات تروریستی و افراطی ایران در منطقه کمک می‌کنیم. بنابراین، می‌بینیم که تلاشهای بسیاری در این زمینه در جریان است. ما تبادل اطلاعات در این زمینه داریم. ما حضور نظامی گسترده‌ای در منطقه خلیج فارس و خلیج عدن داریم. بنابراین، می‌بینید که ما ماجراجویی‌های ایران را در این منطقه کاملاً تحت نظر داریم. در بعد مالی کنترل ایران نیز باید توجه داشت که ما از زمان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، 44 نام دیگر (را در فهرست تحریم‌های ایران) مشخص کرده‌ایم.»
وی تأکید کرد: ما می‌توانیم روند برداشته شدن تحریم‌ها را هر زمان که لازم باشد، متوقف کنیم.

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi