شناسه خبر : 39158
چهارشنبه 20 آبان 1394 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

4 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی

طی نامه‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری، 4 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارشدفاع پرس، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد کشور و مشارکت آحاد مردم در فعالیت‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برخوردار است که در راس این ظرفیت‌ها نسل جوان تحصیلکرده کشور است که لازم است با توجه به این ظرفیت مهم، تدابیر موثری برای مشارکت دادن مردم و جوانان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اندیشیده شود.


وی افزود: توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری که در قالب نامه‌ای از سوی دفتر ایشان ارسال شده است، به همه دستگاه‌های اجرایی دولت ابلاغ خواهد شد تا همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها براساس منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کرده و در راستای تحقق آن تلاش کنند.


معاون اول رئیس‌جمهور افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت‌های ایشان، فرصتی بسیار خوب برای دولت است و بی‌تردید برکات زیادی برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم دربر خواهد داشت.


رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی طی نامه‌ای توسط دفتر معظم له به عنوان دکتر جهانگیری به شرح ذیل ارسال شده است:
 -1 
رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است.


 -2برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشدبرنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردددر ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده است.


 -3تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان بندی اجرایی پروژه‌ها و اهداف کوتاه مدت (تاپایان دولت یازدهم)، میان مدت (پایان برنامه ششم) و بلند مدت (انتهای چشم‌انداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.


 -4به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آنها و بکارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد.

 

اینستاگرام
سلام ، چرا به معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است؟ چطور میتوان تشخیص داد یا اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است؟ کدام سیستم یا دستگاهی وظیفه نظارت و حصول اطمینان و انطباق را بعهده دارد؟
تنظیم و تدوین برنامه ششم توسط دولت و مجلس انجام میگردد آیا وظیفه نظارت بر انطباق برنامه با سیاستهای اقتصاد مقاومتی بعهده مجلس است ؟ شورای نگهبان انطباق با قانون اساسی و شریعت را بعهده دارد مگر این وظیفه به شورای نگهبان ابلاغ شود در غیر اینصورت مشمول مرور زمان شده و آخر کار بدست مجمع میرسد که خدا میداند چند سالی طول بکشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi