شناسه خبر : 39303
دوشنبه 25 آبان 1394 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از شعار تا عملِ رزمندگان

رزمندگانی که روزی نه از روی شعار،بلکه ازروی ایمان و عقیدتی ازمال وجان خودمیگذشتند.هرچندکه حتم به یقین آن افراددرصورت لزوم امروزنیزهمانگونه اند؟

رضا مهرانی - علیرغم اینکه بحث مالی مربوط به تمام جامعه هدف میباشد و خانواده ای نیست که ازاین باب دررفاه کامل باشد.بنظرم خواسته یاناخواسته مسئولین مربوطه چنان سطحِ ارزشی این عزیزان رانزول داده که هرجاسخن ازایثارگر، جانباز، خانواده شهیدو...بمیان می آید، اولین بحث درهر موضوع مادیات میگردد.

رزمندگانی که روزی نه از روی شعار،بلکه ازروی ایمان و عقیدتی ازمال وجان خودمیگذشتند.هرچندکه حتم به یقین آن افراددرصورت لزوم امروزنیزهمانگونه اند؟ اماچرا ارج ومنزلت این بزرگواران تااین اندازه تنزل نموده که حتی مادیات راباحقوق ناچیزشان بایکدیگرمقایسه مینمایند.؟ اگرچه این ازحقوق مسلم آنان است، لیکن دست اندرکاران، این سیاست رابابرنامه یا از روی عدم مدیریت صحیح به خوردِ این دست از از جان شستگان دیروز رواج داده اند.میدانیم وقتی مادیات بمیان آیددرهرجامعه ای آن قشرآسیب پذیرمعنوی خواهندشدکه تاحدودزیادی به خواسته خودرسیده اند؟ ازدوستی که تااندازه ای بابودجه وقوانین ایثارگری آشناست نقل قول شدکه اگرمدیرانی که واقعامدیر و دلسوزدر راس امورقرارگیرند، بدون هیچ تردیدی مشکلات این قشرتاحدبسیارزیادی درکوتاهترین زمان ممکن مرتفع خواهدشدکه امروزبحای نگرانی ازنفوذ بیگانگان درخصوص مسائل فرهنگی،سیاسی،اجتماعی،نظامی و...راداشته باشیم نگران آبروداری این سینه سوختگان وآسیب دیدگان دفاع مقدس نزدخانواده ونزدیکانشان میباشیم. جانبازی بادرصدبالایِ جانبازی، برای بیماریهای پیش پا افتاده مانند زکام یاسرماخوردگی سراغ دارم که ازهزینه درمان عاحز و به دکترمراجعه ای ننموده وبه همین منظوردرمنزل مبادرت به خوددرمانی داشته. این موضوع خلاصه در یک یاچندنمونه نیست بلکه شمارش ازحساب خارج است. از این فراتر،سالهاست هزینه درمان مستقیم باخودعلت جانبازی بیشترمواقع باخودجانبازاست.درست است تعدادی ازافرادتنهاجنبه حقوقی موضوع رامینگرندامابه وحدانیت پروردگار، عزیزانی که بیشمارندبدنبال اخذکمک هزینه درمان جانبازی خودهستندکه دربیشترمواقع ناامیدمیگردند؟دردِدل ایثارگران پایان ناپذیراست، لیک ازیاران رفته شان حیا نموده ومجبوربه سکوت میگردند.عزیزی رامیشناسم که اگرکمک مالی خانواده اش برای هزینه درمان جانبازی وی نبود،خداعالم است چگونه روزگاری میگذراند؟ حال تعدادقلیلی برای مادیات بیشتربا اقل صدمه درجنگ، دراین رسانه و آن رسانه سخن پراکنی و جرائدمزبورنیزبا آب وتاب به آن پرداخته، طوریکه جامعه ونسل امروزمان به این تصورمیافتندکه اینان سهم خواهی مینمایند.! وبرای آن تاسرحد آبروریزی باهم به مناقشه میپردازند.!!! انصاف درهرقشری از واجب ترین هاست وبایدباممارست به همان روزهای ازخودگذشتگی برگردیم، که ناممکن نمیباشد؟

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
در خصوص عدم اجرای ماده 51 در آموزش و پرورش آقای کفراشی باید توضیح دهند چرا دروغ می گویند؟
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران از اجرای ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران و به تبع آن افزایش ۲۵ درصدی حقوق ایثارگران فرهنگی خبرداد.

محمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در گفتگو با خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت پیگیری ماده ۵۱ و احقاق حقوق ایثارگران گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش، پرداخت ماده‌ی ۵۱ در آینده‌ای نزدیک انجام می شود.

وی در ادامه با بیان جزئیات این طرح ، تصریح کرد: اخیرا با توجه به پیگیری ها، به صورت شفاهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافقت خود را مبنی بر اجرای ماده ۵۱ جامع ایثارگری اعلام کرده است.
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران خاطر نشان کرد: از لحاظ تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش هیچ مشکلی از نظر پرداخت ندارد .
کفراشی در خصوص میزان افزایش حقوق با توجه به اجرای این ماده گفت:بر اساس قانون کلیه دستگاه‌ها موظفند ۲۵ درصد از حداقل حقوق کارکنان دولت را بر میزان دریافتی شهدا و ایثارگران اعمال کنند.
چرا قول الکی می دهید وقتی مطمئن هستید اجرا نمی شود.حق ایثارگران خوردن ندارد. خدا نبخشه کسانی رو که به ایثارگران ظلم می کنند.هر چند مدتی هست که نظرات ما را در خصوص اعتراض به آموزش و پرورش ثبت نمی کنید.فاش نیوز شما هم با اونا یکی شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای کفراشی بیش از دو سال است که فقط وعده می دهند و هیچ کاری انجام نمی دهند
برای مسؤلین آ.پ به خدا خجالت دارد که با ایثارگران اینگونه رفتار می کنند .از خون شهدا خجالت بکشید
بي سياستي مسئولين باعث شده است که ايثارگران را اينطور کنند در حاليکه بايد مسائل مادي موضوعي حل شده مي بود
با سلام
جای تاسف است بنیاد شهید که باید متولی امور جانبازان و خانواده معظم شهداء و البته هماهنگ با فرامیشات مقام معظم رهبری باشد ، تحت تاثیر تبلیغات مسموم رادیوهای بیگانه قرار گرفته و عامدانه از بیان واژه فتنه برای فتنه سال 88 به شدت اجتناب کرده و از آن صرفا به عنوان یک مساله نام ببرند و همکاران را نیز از استفاده از واژه فتنه برحذر می دارند در حالی که مقام معظم رهبری هوشمندانه و با هدف آگاه سازی و فرهنگ سازی بیش از 93 بار از این واژه استفاده کرده و اخیرا هم در دیدار دانشگاهیان ضمن محکوم نمودن فتنه 88 آن را مجددا یک امتحان برای خواص دانست که البته به مردود شدن خواص در این آزمون نیز اشاره فرمودند حال جای این سوال است که چرا جناب اقای شهیدی رئیس محترم بنیاد در قبال این امر مهم سکوت نموده و خود نیز در بیانیه نهم دی ماه سال 93 احتمالا از روی غفلت یا تغافل از واژه مساله به جای فتنه استفاده نمود اگر ایشان اینگونه رفتار کنند پس چه کسی وظیفه روشنگری و احیای فرهنگ بصیرت را به دوش خواهد کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس مستمری رزمندگان سال نودوچهار قرار بود بدن چی شد اینو توبودجه ردیف اعتبار گذاشتن نه ماه از سال گذشته خبری نسیت. کسی در جیان کااطلاه بده لطفا متشکر
اقای رضا مهرانی ضمن تشکر از شما اینکه قلب رزمندگان را بدرد آورده و صدای آنها بلند شده است در سخن یکی از شهیدان آشکار است :
شهید محمد علی رجایی:
مردم انقلابی ما از کمبودها ناله نمی کنند بلکه از تبیعض ها و بی عدالتیها ناراحتند و رنج می برند.

آیا بی عدالتی نیست که عده ای مدیر و آقازاده از همه امکانات بیت المال و غیره برخوردار باشند.
و گروه کثیری از مردم هنوز هم در محرومیت و فقر دست وپا بزنند..
نه برادرم مشکل ما کمبودها نیست مشکل ما تبیعیض و بی عدالتی است.
مسؤلین آموزش و پرورش چرا سیاست سکوت را در پیش گرفته اند؟ اگر اجرای ماده 51 آیین نامه می خواهد که یک دروغ بیش نیست چون ارگانهایی که اجرا کرده اند آیین نامه نخواستند حالا چرا آموزش و پرورش این بهانه را آورده خدا می داند . اگر هم بار مالی دارد باز هم دروغی بیش نیست چون بعید است از طرح رتبه بندی بیشتر بار مالی داشته باشد پس به این نتیجه می رسیم آموزش و پرورش ایثارگران را حذف نموده اند
بسم الله الرحمن الرحیم.
تاکنون که ۲۷سال ازدفاع مقدس میگذرد.هیچکدام ازمسئولین ازرئیس جمهورگرفته تا رئیس مجلس ونمایندگان مجلس وهئت دولت ومسئولین بنیاد ودیگرمسئولین هیچکدام هیچ کاری برای ستارگان درخشان دفاع مقدس که رزمندگان هستند.
انجام نداده اند.وهمه درحدحرف وشعاربوده است.
سندراهبردی رزمندگان که چندماه ازتصویب وابلاغ آن میگذرد.وهیچ خبری نیست.وهیچ خبری نخواهدبود.طرحی بزک کرده زمانبرمیباشد.که فقط زمان خدمت رامی گیرد.وارائه خدمات رافرمایشی وزمانبرمی کند.وبه هیچ عنوان نمی تواند راهگشا باشد.
یکی ازراهبردهای این سنداجرای عدالت ورفع تبعیض درقوانین ومقررات ایثارگران میباشد.که درمواداجرایی آن هیچ گونه توجهی به این مورد نشده است.مواد۲۸ و۵۱ و۵۶قانون خدمات رسانی به عزیزان رزمنده مانندبقیه ایثارگران بایددرسند راهبردی رزمندگان تعلق بگیرد.درصورتیکه هیچکدام ازاین موادتعلق نگرفته واین خودعین بی عدالتی وتبعیض میباشد.
وموادی که هیچگونه کاربردی برای ایثارگران ندارنند.درسندذکر شده است.که هیچکدام ازمشکلات ایثارگران رزمنده راحل نکرده است.
اگرهدف واقعا اجرای عدالت وخدمت به این عزیزان است.درمرحله اول مواد۲۸ و۵۱ و۵۶ قانون خدمات رسانی به ایثارگران به این عزیزان تعلق گیرد.
واگرهدف اجرای عدالت میباشد.مثل آزادگان ایثارگربه ازای مدت حضوردرجبهه درصدجانبازی تعلق گیرد.وطرحهای زمانبررابگذارندبرای بعدازانجام مراحل عنوان شده.
برای خانواده معظم شهداء وجانبازان وآزادگان عزیزبجای شعاردادن وحرف زدن درعمل کاری کنید.زیرافردای قیامت باید جوابگو باشید..باادب واحترام والتماس دعا.
سلام به برادربزرگوارم آقای مهرانی عزیزدرست شماحرف تمامی رزمندگان رازدیدبدون اینکه کم وکاستی باشدامادوست گرامی کوگوش شنوا؟مسولینی که خودرابه خواب غفلت زده اندچطورمیشودبیدارش کرد؟مارزمندگان دوران8سال جنگ نابرابرهمچنان جزفراموش شدگان هستیم وخواهیم ماندتاروزی که حضرت مهدی ع به کمک همه ما گناهکاران بیایدوتبعیضهاراازبین ببردآمین رزمنده ای که20سال است همچنان درگیرناراحتی اعصاب وروان هستم دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی
همان بهترکه اجرانشود مگربقیه درجبهه دنبل کشک بودندکه حالاهیج شامل انها نشود قانون بی قانونی همان بهتر اجرانشود
سلام
دشمنان ایثارگران، دوستان دشمنان انقلاب اسلامی هستند و با این اعمال دل ایثارگران را بدرد می آورد و دل دشمنان را شاد می کنند!!!!!!!!!!
اما دشمن بداند ما پیرو. رهبرعزیزمان هستیم و تا آخرین قطره خونمان از اهداف نظام مقدس اسلامی دفاع می کنیم.
زیرا فردای قیامت باید جوابگوی خون همسنگرانمان باشیم.
مسئولان محترم، شما مسئول هستید، نگذارید ایثارگران در رنج باشند.
فرهنگ ایثار و مردانگی را پاس بدارید و اشاعه دهید.
ایثار....... گران است، کران.
ایثارگران محترم اگر بسیجی بودید بخاطر خدا رفتید جبهه واگر ارتشی بودید وظیفه تان بود واگر برای خود وظیفه نمیدانستید شما هم مثل دیگران که از خدمت فرار کردند شما هم نمیرفتید چندین دهه میباشد که جنگ تمام شده است حالا خواستار حق وحقوق هستید . لطفا پنج یا شش سال صبر کنید بعد از انکه خود وخانوادتان نابود شدند وان موقع که عده تان خیلی کم شد وبار مالی نداشت به همه باقی مانده ها خواهند رسید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi