شناسه خبر : 39351
سه شنبه 26 آبان 1394 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنجال سیاسی در پرونده تفحص از بنیاد شهید

در حالی که قرار بود تا روز گذشته نتیجه گزارش های کارگروه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مصوب و به هیئت رئیسه ارسال شود باز هم این جلسه تشکیل نشد.

به گزارش شهدای ایران؛ در حالی که قرار بود تا روز گذشته نتیجه گزارش های کارگروه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مصوب و به هیئت رئیسه ارسال شود باز هم این جلسه تشکیل نشد. بنابراین گزارش؛ طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران که به گفته امیر خجسته مدت هاست به پایان رسیده است به دلایل واهی در جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصوب نمی شود و هر بار به کار گروه بازگردانده می شود.

خجسته طراح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در اینباره اظهار کرده بود که روز دوشنبه نتیجه نهایی طرح تحقیق و تفحص بالاخره در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد و به هیئت رئیسه تقدیم می گردد تا قرائت شود. لابی سیاسی برای قرائت نشدن گزارش تحقیق و تفحص خجسته هر چند پیش از این هم تذکر داده بود که عده ای از بیرون مجلس مشغول تلاش برای خوانده نشدن گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند اما ما همه سعی خود را مصروف این گزارش خواهیم کرد. اما علی رغم اعلام قبلی برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته این جلسه تشکیل نشد و علت آن به حد نصاب نرسیدن اعضای جلسه بود.

البته این نخستین بار نیست که جلسات کمیسیون اجتماعی برای تصویب نهایی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران به حد نصاب نرسیده است و این خود گواه روشنی بر لابی های سیاسی پشت پرده در بیرون مجلس و عوامل داخلی آن است. جلسه خجسته با لاریجانی خجسته طراح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران که این روزها بسیار بر اعلام گزارش نهایی تحقیق و تفحص اصرار دارد روز گذشته بعد از به حد نصاب نرسیدن جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس به سراغ علی لاریجانی رفت تا راهکارهای ارائه گزارش به هیئت رئیسه را بررسی کند. خجسته در اینباره می گوید: تمامی مستندات تحقیق و تفحص جمع آوری شده است، گفت: برای روشن شدن اذهان عمومی و ایثارگران از دو هفته گذشته جلسه نهایی کمیته تحقیق و تفحص اعلام شد اما متاسفانه پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد در جلسه روز گذشته به دلیل حضور پیدا نکردن برخی از اعضا به حد نصاب نرسیدن اعضا تصویب نشد.

وی یادآور شد: پیش از این 30 هزار برگ سند و 500 برگ مستند گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به اعضای کمیته داده شده و بنابراین هیچ توجیهی مبنی برعدم اطلاع رسانی پذیرفتنی نیست. رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تاکید کرد: هیات رئیسه تحقیق و تفحص مصمم به تعیین تکلیف این گزارش دارد، لذا هیچ مانعی نمی‌تواند به این گزارش خدشه‌ای وارد کند. گفتنی است که تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران از حدود 3 سال پیش بعد از فساد بزرگ اقتصادی در این نهاد مرتبط به خانواده شهدا در مجلس کلید خورد

اینستاگرام
يك عده فاسد كه كه هنگام شعار مبارزه با فساد علمداري مي كنند ولي به هنگام عمل مانع مي شوند چون خودشان فاسد هستند مانع قرائت گزارش مي شوند.
سلام ، آقای خجسته نماینده محترم مردم همدان ضمن تشکر از تلاش جنابعالی و همکاران گرامی آخرش نگفتید حاصل گفتگو با آقای لاریجانی برای ارائه گزارش به هیئت رئیسه چه شد؟ بدیهی است که عده ای سیاست زده و متضرر از طرح تحقیق و تفحص جلوگیری کنند لیکن لازم است به هر وسیله ممکن حتی از طریق مسئولین خارج از مجلس بویژه دادستان محترم کل کشور پیگیری کنید.
صد البته میدانیم اعلام عمومی که باعث هتک حرمت بنیاد گردد به صلاح کشور و منطقی نیست اما لازم است رسیدگی و اقدامات فارغ از سیاست بازی و جناح گرایی با هدف اصلاح خدمت رسانی به ایثارگران و امر شارع مقدس امر به معروف و نهی از منکر و پاکسازی عوامل فساد در بنیاد با همکاری نماینده محترم ولی فقیه بعمل آید. در غیر اینصورت چنانچه به تخلفات و جرایم رسیدگی نشود لذا طبق شرع اسلام تمام مسلمین در جرایم بنیاد شریک هستند که موجب قهر الهی خواهد شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi