شناسه خبر : 39393
چهارشنبه 27 آبان 1394 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدالت در قوانین

محسن ناطق- از اول تا آخر می خواهند بگویند حقوق ایثارگران رعایت نشده، حالا چطور رعایت کنیم تا عدالت برقرار شود؟
کافیست برای کف تسهیلات تعریف جامع ارائه شود یعنی تمام رزمندگان و جانبازان از یک تا هفتاد درصد و خانواده شهدا و آزادگان به طور کلی دارای تسهیلاتی عمومی باشند سپس برای هر قشر به نسبت آسیب مادی و معنوی وارده یا برحسب تاثیر ایثارگری در زندگی تفاوت قائل شوند تا آسیب ها جبران شوند. قدری به فکر منزلت اجتماعی ایثارگران در افکار مسئولین باشند چون مردم شهید پرور ولایی به خوبی تعهد شیعی خودشان را به جا آوردند.

  برای مثال فرزند شهید نیازمند تسهیلات حقوق شرعی و عرفی طبق تعاریف قرآن مجید می باشد لذا آسیب جسمی همچون جانباز ندارد پس نباید کسر ساعت کار به فرزند تندرست تخصیص شود از آن سو جانباز به علت مصرف دارو و مشکلات روانی قادر به کار نیست اما نسبت مجروحیت جانباز و قدرت بدنی یا میزان توان فعالیت درجه بندی دارد که خوب است اصلاح شوند یعنی درجه های بیشتر و نزدیک به همدیگر اضافه شود زیرا در حال حاضر جانباز به سه گروه تقسیم شده که اکثریت بند الف یعنی تا 40 درصد قادر به کار هستند که ظلم بزرگ و علت نارضایتی و شکایات گسترده است. افزایش درجه بندی هزینه ندارد لیکن به عدالت نزدیک است.
فرزند و همسر شهید نیازمند تسهیلات افت جسمی و طول درمان نیست لذا چنانچه مسئولین قصد کمک اضافی دارند میتوانند بصورت موردی یا تک پرداخت رفع مشکل نمایند.
مهمتر از موضوعات قانونی و آیین نامه ای ، نحوه عملکرد پرسنل بنیاد مطرح است که کارکنان بنیاد تا چه حدودی خود را ملزم به رعایت نهایت تلاش کنند یا نکنند بنابراین همانطور که دوستان بسیار تذکر دادند (( حرمت امامزاده به متولی است)) مصداق دارد. کافی ست اراده معنوی لازم در کالبد بنیاد دمیده شود زیرا تا امروز فقط اراده مادی دمیده شده و زیادی هم دمیده شده است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
مفيد و مختصر.
با تشکر و سپاس فراوان قبل از بازکردن این مطلب اطمینان داشتم این نوشته باید از طرف محسن ناطق باشد و همینطور هم بود ! به امید انکه روزی تعداد انهایی که دغدغه انصاف و عدالت دارند زیادتر باشد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi