شناسه خبر : 39443
شنبه 30 آبان 1394 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موضع ایران و روسیه با حوادث فرانسه قوی‌ترشد

«حوادث‌ تروریستی پاریس، ایران و روسیه را در موضع قدرتمندی قرار داده است».
بیزنس اینسایدر در تحلیلی نوشت؛ حملات پاریس، ایران و روسیه را در موضع قدرتمندتری قرار داده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، بیزنس اینسایدر در گزارشی به قلم ناتاشا برتراند نوشت: پس از وقوع مهلک‌ترین حملات در فرانسه از زمان جنگ جهانی دوم به دست مهاجمان مرتبط با داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) در سخنانی اعلام کرد «ما باید نیروهای خود را برای رسیدن به یک نتیجه، ادغام کنیم.» این در حالی است که فرانسه مدت‌هاست که به سبب ترس از تضعیف یا سرنگونی داعش- رقیب اصلی دشمن دیرینه‌اش یعنی بشار اسد رئیس‌جمهورسوریه- که می‌تواند سبب تقویت موضع اسد شود در مقابل اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه تر علیه داعش در سوریه مقاومت می‌کند. اما اولاند اعلام کرد که حملات پاریس سبب شد مقامات فرانسوی در اولویت‌های خود بازنگری کنند.
یان برمر کارشناسان مسائل ژئوپلتیکی و رئیس موسسه اوراسیا گروپ در گفت‌وگو با بیزنس اینسایدر اعلام کرد: «نبود جنگجویان سوری در میدان‌های نبرد به عنوان شرکایی قابل قبول در حال حاضر همانند قبل از بمب‌گذاری‌های فرانسه امری درست محسوب می‌شود. حمایت‌های کافی از نیروهای غربی برای انجام این کار به تنهایی نیز وجود ندارد.»
برمر افزود: «این موضوع،  ایران و روسیه را در موضع قدرتمندتری قرار می‌دهد.
در همین حال رادیوفردا در تحلیلی خاطر نشان کرد: سوریه حلقه‌ کشورهای متحد ایران در منطقه محسوب می‌شود. سوریه عمق استراتژیک ایران را از نظر مقامات جمهوری اسلامی می‌سازد به این اعتبار که هم پشت جبهه حزب‌الله بوده و هم خودش به همراه حزب‌الله در کنار مرزهای اسرائیل یک حاشیه امنی برای جمهوری اسلامی به وجود آورده که این حاشیه امن در کنار رژیم اسرائیل که ایران آن را دشمن خود می‌داند، معنای بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی پیدا می‌کند.
این رادیو افزود: در عین حال، بی‌ثباتی در سوریه طبیعی است که بر اوضاع عراق هم تاثیر می‌گذارد، همان‌طور که الان شاهد هستیم عراق هم در حال حاضر بی‌ثبات است و اینها همه به نوعی پر و بال ایران در منطقه و عمق استراتژیک این کشور را به لحاظ ناامنی که در منطقه به وجود می‌آید، بیش از پیش مختل می‌کند.
یادآور می‌شود لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای لبنانی خود و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مسکو پیش شرط شرکت نکردن بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه را در انتخابات آینده این کشور نمی‌پذیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف خاطر نشان کرد: هیچ توافقی برای شرکت نکردن رئیس‌جمهور سوریه در انتخابات وجود ندارد. طرف ترکیه‌ای برای تبلیغ این مسئله تلاش می‌کرد، اما این تلاش‌ها با حمایت همراه نشد. پیش شرط قرار دادن کناره‌گیری بشار اسد از قدرت برای تشکیل ائتلاف مشترک در مبارزه با تروریسم قابل قبول نیست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi