شناسه خبر : 39467
یکشنبه 01 آذر 1394 , 08:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

و گر نه همه چیز بر باد است!؟

محمدرضا سابقی - شرح ماجرای انباشت ثروت توسط سرمایه داران انسان نما به هر شکل و روشی!!  و شکاف فقر و غنا آنقدر طولانی است که نه این قلم بلکه کمتر قلمی قدرت و توان تحریر آن را دارد..

فساد هولناک و بی هویتی و جنایات بیشمار سرمایه داران دنیا پرست که مثنوی هفتاد من کاغذ هم قابلیت ثبت و نگارش آن را ندارد...

اما از دیگر سو..

مثلابه این سوی جامعه که اکثریت مردم را شامل می شود(مستضعفان و محرومین!!) ..و اقشار متوسط و نیازمند را می نگریم//...قشرهای کم درآمد، عیالوار، از کار افتاده، بی سرپرست، بی خانمان مستأجر با اجاره بهای سنگین. خانواده هائی که با عائله پنج شش نفره در یک یا دو اطاق محقر یا زاغه ها به سر می برند، خرج زندگی و تحصیل و لباس فرزندانشان را ندارند در چنین شرائطی فکر کنید چه اتفاق می افتد. فرزندان جوان و نوجوان و دختران دم بخت از یکسو تهی دستی پدر و رنج مادر خود را می بینند و از سوی دیگر پسران و دختران پول دار با لباسها و مدلها و ماشین های آنچنانی و گرانقیمت با رفتارهای عجیب و ناهنجارشان...

 در چنین فضای آکنده از بی عدالتی و تبعیض چه می کنند؟ آنها که اصالت دینی و اعتقادی و خانوادگی آنان را محدود کرده است با صبر و عقده های روحی و خواسته های سرکوفته روزگاری را با تلخی و رنج می گذرانند تا شاید فرجی شود و سامانی در زندگی پیدا کنند در میان این خانواده های نیازمند بسیارند که از چنین مصونیت اخلاقی و تربیتی و خانوادگی برخوردار نیستند اینها بندها را پاره می کنند، راه فرار از خانه را پیش می گیرند دختر یا پسری که از خانه بیرون شد در پی یک پناهگاه می گردد تا خواسته های دل خود را آنجا پیدا کند.

این پناهگاه ها همواره مطمئن نیستند، بلکه عمدتاً صیادانی هستند که در پی صید ارزان در خیابان های شهر و ترمینال ها و پارک ها پرسه می زنند تا صید خود را به چنگ آورند و با اندک بهائی به دام اندازند و آنان را روانه خانه های تیمی فساد و فحشاء کنند. آمار و ارقام دختران فراری هر روز چهره زشت و ننگین فقر و بی عدالتی و نابسامانی شرائط خانوادگی را در جامعه به تصویر می کشد، اغلب این دختران که در سن و سال نه چندان بالا به دام فساد و فحشاء می افتند در این شرائط رشد می کنند، بخشی از آلودگی های اخلاقی و مفاسد اجتماعی و مواد مخدر و فساد جنسی در این مرداب و لجن زار تولید می شود و به جامعه پخش می گردد.

آیا مسئولیت حکومت در این اوضاع و احوال چیست؟ مگر در روایت نخوانده ایم که هرگاه فقر داخل سرزمینی شد دین و ایمان از دروازه دیگر آن دیار بیرون می رود؟ تجربه تلخ استضعاف و بهره کشی از زنان و دختران در جهان مستضعفان ماجرای اسفباری را تصویر می کند که بخشی از آن همان فساد و فحشاء است. که امروزه در جامعه ما رو به رشد است. آیا دستگاه های حاکمه مسئولیت ندارند به این وضع ناهنجار سامانی بدهند؟ آنها که در جای گرم و نرم نشسته اند و برای جامعه نرخ کالا تدوین می کنند از این ناهنجاری ها چه مقدار باخبرند؟ آنها که فرزندان و حاشیه هایشان و مدیران دفاترشان سالی چند بار سفر خارجی می روند و با دلار و ریال!! دور دنیا را گشت می زنند، می دانند در سایه شوم فقر در این جامعه چه اتفاقاتی می افتد؟ آنها که میلیاردها حق این ملت را صرف جشنواره ها و سمینارهای  رنگارنگ تشریفاتی در تالارهای مجلل و غیره می کنند، آنها که میلیونها و میلیاردها صرف تزیین دکوراسیون دفاتر کارشان می کنند. آنها که هرچه می خواهند برایشان فراهم است، می دانند بر دلهای زار نیازمندان چه می گذرد؟!

اینست که برای ریشه یابی فساد و فحشاء باید در جستجوی  عوامل اصلی و نابودی سریع آن بود/... و تا ریشه مفاسد اقتصادی و بی عدالتی خشکانده نشود سخن از مبارزه با مفاسد اخلاقی گفتن راه به جائی نبرده و هرگز نمی برد.

حاصل این نوشتار اینکه::

...  در جامعه از یکسو رفاه و تجملگرایی نقش تخریبی  دارد  که متأسفانه در تشکیلات ما به وفور هم اینک دیده می شود، و از سوی دیگر فقر و نیازمندی و بی عدالتی که زمینه فساد و فحشاء را فراهم می سازد و فقر و فساد و تبعیض سه واژه نفرت باری است که از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و برای ریشه کن ساختن آنها لحظه ای درنگ جایز نیست و این مسئولیت حکومت است که بی چون و چرا باید در این پیکار وارد شود و گرنه همه چیز بر باد است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
در حالیکه بعضی ها از درد به خود می پیچند،

بعضی دیگر در کوچه پس کوچه های بی دردی مارپیچ میزنند.?????????????????
خدايا يک دقيقه که نه ،عمری سکوت ميکنم



به احترام رزمنده ای و جانبازی که در آغوش فرزند و یا همسرش



در حسرت نداشتن توان خريد دارويي به شهادت رسید.

پروین اعتصامی چه خوب سروده است:
پدرم مرد ز بی دارویی
واندر این کوی سه داروگر هست
گاهی هم به ایثارگران بیاندیشیم

و به حماسه های خونین و شگفتشان

که در بدترین شرایط و سخت ترین زمانه ها..

آفریدند

و به رنج ودرد دائمی جانبازان و رزمندگان مجروح

پس از سالها و شکستن قلوب نورانی آنها توسط مسئولین..

براستی این ناسپاسی مدیران ریشه در کجا دارد
اگر قران و اهل بیت در زندگی ما نباشند بفرمایش دوستمان((همه چیز بر باد است))
مبارزه با فقر ومحرومیت اولویت اول انقلاب بوده است و فریاد انقلاب استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است.
باید تبعیض و فساد و نکبت بوسیله خود ما مردم از بین برود.
چون حج حسين ـ عليه السلام ـ زيارت خداست نه خانه خدا. استطاعت حج حسين عليه السلام ـ جان پاك است نه صرف داشتن مال پاك , زاد و توشه عشق مي خواهد. شرط حج حسين عليه السلام ـ عدم وجود ترس از خطر و ضرر بر جان و مال و آبرو نيست كه شرطش خطر كردن و خون دادن است .سردادن و سر گرفتن است . جسم دادن و جان گرفتن است
دمت گرم آقای نماینده مجلس ولی حیف که تنها بود
کوچک زاده در بخش دیگری از سخنانش خطاب به لاریجانی اظهار داشت: آقای دکتر در کشوری که مردمش از گرسنگی به فحشا کشیده می‌شوند، کدام بی‌شرافتی به خود اجازه می‌‌دهد ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را امحاء کند؟!
ای کاش سخنان ارزنده ایثارگران را مدیریت های کشور به غرض نشنوند!
خدا کنه با همت شما ایثارگران و جانبازان دفاع بزرگ و مقدس که نه با شعار بلکه با شعور و عمل با دشمنان جنگیدید. دوباره این غارتگران و دزدان را نابود کنیم.
؟
پاینده باشید
...
اگر همین اوضاع باشد: همه دستاوردهای ارزشمندمان به یغما خواهد رفت
با تشکر از سایت فاش نیوز و نویسنده محترم اقای محمدرضا سابقی
باید ارمان های شهدا و جانبازان و ازادگان و رزمندگان در عمل مشاهده شود.. و گر نه همه چیز بر باد است؛!
اگر نسبت به فتنه های اخیر سرمایه داران داخلی و هجوم سرمایه داران خارجی جنایتکار بر علیه نهاد های مورد تائید امام خمینی بی تفاوت باشیم همه چیز بر باد است.
ثبت نام فله ای و تهاجم فله ای
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi