شناسه خبر : 39593
شنبه 07 آذر 1394 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبیین جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه(۴)

در تاریخ پنجم آبان‌ماه متن لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه از سوی دولت به مجلس تقدیم شد. ارائه این لایحه از سوی دولت به منظور دائمی‌شدن برخی احکام برنامه‌های پنج‌ساله گذشته بود

 یوسف مجتهد - در تاریخ پنجم آبان‌ماه متن لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه از سوی دولت به مجلس تقدیم شد. ارائه این لایحه از سوی دولت به منظور دائمی‌شدن برخی احکام برنامه‌های پنج‌ساله گذشته بود تا پس از تصویب، لزومی به تکرار آن در لایحه برنامه ششم نباشد. این لایحه در 50 ماده و با موضوعات متنوع تقدیم مجلس شده است.

از نکات قابل تامل در تقدیم این لایحه، حذف مصوبات مرتبط با ایثارگران در برنامه‌های قبلی است؛ مصوباتی که شرایط دائمی‌بودن را داشتند ولی مورد غفلت پیشنهاددهندگان قرار گرفته است. از مهم‌ترین نکاتی که باید به صورت دائمی در این لایحه پیش‌بینی شود تاکید برخاص بودن قوانین و مقررات ایثارگران است. لزوم این تاکید برای چیست؟ قوانینی که برای ایثارگران تصویب می‌شود در برخی موارد حتی با قوانین عام مغایر است ولی نیت قانونگذار ارائه تسهیلات خارج از مجاری عام برای ایثارگران است، لذا این قوانین در کنار قوانین عام بنا به مصالحی تصویب می‌شوند و قوانین عام را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این قوانین اغلب برای موارد خاص که در قانون عام مبهم یا مجمل است و یا بنا به نیاز و مصالح اجتماعی تصویب می‌شود و از حیث برخورد با قوانین عام حالتی ویژه می‌یابد و قوانین عام را تخصیص می‌دهد. تا زمانی که در قوانین مصوب نسخ قانون خاص به تصویب نرسد این قانون قابلیت اجرایی داشته و ایثارگران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در تبصره یک ماده57 قانون برنامه پنجم آمده است: ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانین و مقررات مربوط به خود هستند.

علاوه بر آن تبصره3 ماده42 قانون مدیریت خدمات کشوری بیان می‌دارد: استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنان براساس قوانین مصوب مربوط به خود خواهد بود. هرچند تاکیدات جدی بر خاص‌بودن قوانین ایثارگران وجود دارد ولی در عمل شاهد مغایرت تصمیمات دستگاه‌های اجرایی و حتی شعب دیوان عدالت اداری با این قوانین هستیم. با وجود تاکیدات مقنن برخاص‌بودن قوانین ایثارگران و تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر انطباق تصمیمات خود با این قوانین، ما شاهد این بی‌قانونی در دستگاه‌های اجرایی هستیم. حال اگر این موارد از قانون حذف شود آیا می‌توان دستگاه‌ها را به انجام تکالیف خود درباره ایثارگران موظف کرد؟ آیا بند ز ماده44 قانون برنامه پنجم ماهیت دائمی ندارد؟ در حالی که در این بند، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده‌اند 10درصد از سهمیه اعضای هیأت علمی را به ایثارگران واجد الشرایط در این بند تخصیص دهند و مسئولیت اجرای این حکم به طور مستقیم برعهده وزرا و رؤسای دانشگاه‌ها گذاشته شده است و اختیار ویژه به آنان داده شده است ولی تعلل در اجرای این سهمیه به وضوح مشاهده می‌شود.

حتی شعبه سوم دیوان عدالت اداری درباره شکایت احدی از جانبازان درخصوص الزام به تبدیل وضعیت براساس بند ز ماده(44)، بدون توجه به خاص‌بودن قوانین مرتبط با ایثارگران و خواسته شاکی، چنین رأیی صادر می‌کند؛ نظر به اینکه براساس ماده(11) آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه و تبصره ذیل آن، استخدام اعضاب هیأت علمی با دانشنامه تخصصی P.H.D در بدو خدمت به صورت پیمانی و صرفا از طریق فراخوان از بین متقاضیان واجد مدرک دکتری تخصصی یا بالاتر است و کارمندان غیرهیأت علمی مجازند درصورت داشتن شرایط در فراخوان مربوط شرکت کنند و براساس بند ب ماده(20) قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه‌ها تابع مصوبات هیأت امنا خواهند بود و تکلیفی به تبعیت از مقررات عمومی دیگر ندارند بنابر این شکایت شاکی را غیروارد تشخیص داده و مستندا به مواد 10و 65قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به رد شکایت شاکی صادر و اعلام می‌کند. جای تعجب دارد که قاضی حتی به قانون بند ز ماده(44) که مورد تقاضای شاکی است اشاره‌ای ندارد و تلوحیا و بدون ذکر نام آن را از مقررات عمومی می‌داند. اگر این تصور درست باشد نیت مقنن از تصویب بند ز ماده(44) چه بوده است؟

آیا مجلس از قوانین مصوب قبلی و اختیارات هیأت امنا اطلاع نداشته است؟ چرا شعبه دیوان خارج از خواسته شاکی به موضوع رسیدگی و به‌دلیل شاکی توجه نکرده است؟ اگر نمایندگان مجلس در این بخش از لایحه دولت که به‌عنوان احکام با ماهیت دائمی به مجلس تقدیم شده توجهی به این نکات که یک نمونه آن ذکر شد، نکنند، اغلب قوانین ایثارگران با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در تبصره(2) ماده(1) لایحه پیشنهادی دولت، هرگونه استخدام جدید و توسعه تشکیلاتی دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی منوط به تأیید وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شده است. با نبود این مصوبه اجرای بند ز ماده(44) با چالش‌های جدی مواجه بود و ایثارگران نمی‌توانستند از این حق قانونی با موانع بسیاری که برای آنان گذاشته بودند، استفاده کنند. حال اگر این قانون تصویب شود و نمایندگان مجلس بدون توجه به مصوبات قبلی مجلس و حقوقی که برای ایثارگران تامین شده است، این لایحه را تصویب کنند، اغلب قوانین ایثارگری به همین سرنوشت دچار خواهند شد

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اينکه در بند" ز " ماده 44 به صراحت از " تکليف به تبديل وضع " و " بدون الزام به آزمون " آمده يعني کسي که کارمند وزرات بهداشت و علوم است و مدرک دکتري تخصصي دريافت کرده است سيستم وزراتي فقط بايد تبديل به هيات علمي کند که اين بدون فراخوان است و از ابتدا بايد رسمي شود با احتساب سوابق اداري و آموزشي قبلي؛ البته اين موضوع دو نکته را نشان مي دهد : 1- اصل مشکل در قوه قضائيه است که با عدم راي صريح به قانون[صريح] باعث جسارت دولتي هاي قانون گريز شده اند. 2- چون قوه قضائيه زير نظر رهبري معظم انقلاب است بايد مراتب به شخص معظم له رسانده شود. اگر بتوان با اين عزيز آقاي دکتر ، ارتباط داشت بد نيست.
باسلام دوستان داستان ماکه درجنگ وانقلاب بودیم شده منبع درامدی برای افرادخاص البته اگرتعصب راکنارگذاشته واحساساتی نشویم وبرحسب عقل واندیشه فکرکنیم انوقت متوجه میشویم که دنیابکام افرادپول پرست شده گاهی وقتهادرخلوت خودبه گذشته فکرمیکنم واقعامادرسن جوانی پاکتروباایمان بودیم چونکه گذشت وایثاروفداکاری داشتیم اماامروزهمان مسولینی که چندین سال پیش ظاهری بامحاسن ودکمه بسته وتسبح بدست ازخداوقران وایمان می گفتندودم ازمردم محروم وووومیزدنندکجارفتندان مسولین ایارهبری ازاوضاع قشرضعیف جامعه مطلع هستندایامی دانندکه دراین کشورامام زمان هستندافرادی که ارزوی میوه ومرغ وگوشت می کنندچندشب پیش کنارخیابان زن ومردی بایک بچه کوچک نشسته بودنندبرحسب فضولی دوستم ازانهاپرسیدکه چرااینجانشسته ایدمردکه ازظاهرلباس وحرف زدنش معلوم بودکه ازروستاهاجهت مداوای زنش که صورتش سوخته بودبه تهران امده بودچنددقیقه ای گرم صحبت شدیم تاجای که دوستم گفت ببریمشان خانه اماانقدرایمانمان ضعیف یابهتربگم نه انسانیت نه دین اجازه میدهدمانسبت به هم نوع خودبی تفاوت باشیم اری خودمان راتوجهی کردیم ورفتیم خداوکیلی اگردرجای باشدکه اسم ورسم من رادیگران بشناسندچقدرخرج میکنم یااگرهزینه های یکی ازسمینارهاوانجمن هاویاهمین نذری هاجمع شودوباپول ان بیمارانی امثال این خانم مداواشودچقدرصواب داردالبته ماهم حق داریم وقتی بزرگی فقط به فکرخودش ونوچه ونوکرش باشدازمردم عادی چه انتظاری بایدداشت مرغ گران شدگفتندنخوریدخداوکیلی خودتان چکارمی کنیدمرگ خوب هست ولی برای همسایه خداچنان کن سرانجام کارتوراضی باشی ومارستگار
سلام ، تشکیلات اصلاح طلبی از دوران اصلاحات بیانگر ضدیت و کارشکنی علیه اسلام و ایثارگران بوده که در این دوره از دولت متاسفانه با ترفندهای جدید پیگیری میشود. از سوی دیگر دولت ثروتمند با پول بنزین و آب و برق و مالیات و غیره به راحتی میتواند قوانین را بطور دلخواه بدون مزاحمت تغییر دهد اما ظاهر کار طوری ماست مالی شود که کاملا قانونی بنظر برسد. اصلا چه کسی میخواهد کنترل و نظارت داشته باشد؟ لابد همان ناظر و کنترل مصدر کار است که اینها میخواهند.
اگر وضعیت اینطور پیش برود قیام بر علیه نفوذ تفکر شوم کفار که لابلای شرع اسلام پیچیده شده لازم خواهد شد.
باسلام به فاش نیوزیهای عزیز
وهمه همرزمان خوب ودوست داشتنی ضمن تشکر از برادر عزیز مجتهد!
آقایان بنظرمن فقط دعا کنید.که این یکسال واندی که دارن تمام شه.!اینها کدامشون مدافع ارزشها هستند قلبا!بخدا همه دارند ازطرف به نام ارزشها .بنام بسیج.وایثارگران مملکت را چپو میکنند.وکسی هم نمی فهمد.
منم بانظرات محسن عزیز موافقم اما چکار میشه کرد.
فقط هم باید دست بدعا شیم تا این مدت ......
باتشکر مجدد.
باسلام اقاي ناطق تشكيلات اصلاح طلبي و يا اصول گرايي مقصر نيست و اين دو بايد با هم هميشه بايد متحد باشند هدف هر دو هم يكي است يكي مي گفت عدالت محوري! ديگري گفت اعتدال ! تفاوت كجاست ؟ . بلكه ان تصميم سازها و تصميم گيران ثابت كه درهمه دولت ها مدير هستند و فقط به منافع خود و گروه خود فكر كرده و يا دانسته و ندانسته دشمنان را ياري داده اند مقصرند. و البته ما هم مقصر هستيم كه به اين مديران اجازه داديم و سكوت كرديم . همه اين ها نتايج انتخاب ماست .
بسم الله النور.
اگرمسئولین ونمایندگان مجلس شورای اسلامی بعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس میخواهند.برای عزیزان رزمنده کاری بکنند.
.کلمه معسرازرزمندگان برداشته شود.ورزمندگان.به رزمندگان شاغل ورزمندگان غیرشاغل تقسیم بندی شوند. برای رزمندگان غیرشاغل.حداقل حقوق کارمندان دولت درنظرگرفته شود.که این واقعا کمترازحق وحقوق این عزیزان میباشد.
وبه رزمندگان.شاغل مواد28و51و58قانون خدمات رسانی به ایثارگران.تعلق بگیرد.واین هم عین عدالت وکمترازحق وحقوق این عزیزان میباشد.
واین مواردزمان بر نیست.وفوری میشود.اجرایی شود.وکارهای زمانبررابرای بعدا بگذارنند.با کما ل تشکر.
با سلام حضور محترم همه تصمیم گیران و نویسندگان برنامه های ایثارگران در قانون برنامه ششم :
براساس قانون اساسی توزیع عادلانه ثروت مهمترین اصل باید باشد زیرا اگر قانون را طوری بنویسید که گروهی بدون دلیل عقلی و شرعی فقط به دلیل وابسته بودن به گروه خود سود بیشتر ببرند و گروهی به فراموشی سپرده شوند نتیجه نهایی بازنده - بازنده خواهد بود . گروه اول بخاطر زیادی تسهیلات مورد شماطت مردم قرار می گیرند و گروه دوم یعنی رزمندگان و زیر 25% ها به دلیل عدم هر گونه حداقل ها زیر بار مشکلات کمرشان خم تر می شود .
قانون اگر منصفانه نوشته شود نتیجه اش برای همه ایثارگران برنده - برنده است . قوانین عادلانه باید دلیل کافی داشته باشد . مهمترین علت که گاهی قوانین اصلا اجرا نمی شود همین غیر منصفانه بودنش هست زیرا اجرا کننده علاقه ای به اجرای قوانین غیر متعادل ندارد .
در برنامه ششم نیاز است که سایر قوانین نیز در نظر گرفته شود و حتی اصلاحات مورد نیاز در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد توجه قرار داده شود .
اصلاحات پیشنهادی که البته همه انها دلیل و منطق دارد به شرح زیر است :
کلمه رزمندگان در ابتدای برنامه در میان ایثارگران باید حتما اضافه شود
دلیل انکه بدون حضور و جانفشانی رزمندگانی که هم اکنون به سنین 50 سال و بالاتر رسیده اند و از نظر شرعی سرپرست خانواده محسوب می شوند و تجربه حضور در جنگ را داشته اند پیروزی امکان نداشت و امنیت کشورمان به دلیل دلاور مردی های همین رزمندگان است که عوارض جنگ را هنوز تحمل می کنند و فریادرسی برایشان نیست .
در بند" الف" در خصوص فرزندان معزز شهدا باید محدودیت سنی 25 گذاشته شود .
در بند" ب " تامین صد درصد هزینه درمانی شاغل و غیر شاغل باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شود .
بند "ه "باید حذف شود چون موضوعت ندارد .
در بند" و " در صد جانبازی باید حذف و کلیه فرزندان ایثارگران و همچنین فرزندان رزمندگان با حضور بیش از 30 ماه در جبهه نیز نیز اجازه استخدام داشته باشند و جمله " همان ابتدا به صورت رسمی قطعی " باید حذف شود . فرزندان ایثارگرانی باید جذب دسنگاههای دولتی شوند که شئونات اداری و اسلامی را رعایت کنند .
بند " ز" باید حذف شود و ایثارگران نیز باید تابع قوانین وزارت علوم باشند .
بند " ح " باید اصلاح شود . کلمه معسر حذف شود زیرا دولت مکلف است نسبت به تامین معیشت کلیه جانبازان زیر25% و رزمندگان نیز اقدام نماید . دلیل انکه با همین کلمه اجرا کننده ها می توانند قانون را اجرا نکنند .
بند ط باید با بند ح ادغام شود و همه رزمندگان ارتش نیز مشمول دریافت حداقل حقوق قرار داده شوند .
بند" ی " که هرگز اجرا نشد ولی در ایین نامه تعیین درصد جانبازی سال 89 باید رزمندگان همانند ازادگان همه دارای درصد جانبازی باشند .
در مورد بند "ک " صندوق های بازنشستگی باید مکلف شوند سابقه خدمت مربوطه را محاسبه نمایند .
در بند " ل" مسکن کلیه ایثارگران بدون ذکر درصد باید تامین شود .
در کلیه قوانین تبعیض بین ایثارگران شاغل با غیر شاغل باید برداشته شود .


حاجی فکر میکنی همه مثل خودت ادمای کار درستی باشند
تو استان مرکزی بنیاد برا جامعه هدفی که خودش باید ازش اهمیت کنه دردسر درست میکنه
حالا به نظر شما قانون به چه درد ما می خوره
بابا این مجلس ودولت محترم بکل ایثارگران را فراموش کرده اند همه اش فقط شده شعار صرف نه عمل بعنوان نمونه من خودم جانباز ده درصد شیمیاییم واز پرداخت شهریه دانشگاه معاف نیستم اما اما اما این آقایون فرزند جانباز ۲۵ درصد را که نه جنگ رادیده اند و سالم هم هستند ، از شهریه دانشگاه معاف اند. تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! .
جناب آقای رحماندوست عزیز نماینده پرتلاش ، تعیین کف درصد جانبازشیمیایی به ۲۵ درصد که سه سال پیش مطرحش کردید و به خواب رفت چند وقته که دوباره مطرحش کردی چرا دوباره به خواب رفت و در صحن علنی مطرح نمیشه ؟ لابد منتظرید اندک جانبازان شیمیایی زنده هم شهید شوند تا خیال شما مجلسیان ودولتیان هم راحت شود !!!!!!!!!!!!!!
آقای ناطق تشکیلات اصلاح طلبی دیگه چیه برادر مگه نخواندی که دیوان عدالت هم که یک قوه دیگراست کم لطفی کرده است ؟ ازجمله درمورد خودم که دادخواست حقوق معوقه از زمان جانبازی دادم دیوان رد کرده وگفته از زمان کمیبسیون قابل پرداخت است!
سلام.ازبرادران بزرگوارفاش نیوزممنونیم بخاطراطلاع رسانی سوال اینجاست که دراقتصادمقاومتی جانبازان وخاندان بزرگ شهیدان جایگاهشان کجاست وچه سهمی دارند؟شرایط سنی مارااززندگی محروم کرده نه توان کارداریم نه دیگرمارادرجنگی شرکت میدهندحتی ازجنگ علیه دشمنان اسلام وداعش محروم هستیم میگندسن شمابالاست حتی به عنوان یک راننده ماراقبول ندارندچون اینکه سن وسال مابالاست.ازطرفی هیج درآمدی نداریم بجزحقوق حالت اشتغال که آنهم بعلت بدهی ومعوقات نمیرسد.آیاوقت آن نرسیده فکری به حال مابکنند. حداقل به همسران وفرزندان ماکه دوران سخت ودشواری راباماگذراندندفکری کنند.مدیرمحترم فاش نیوزامید وارم ولی امرمسلمین حضرت آقامطالب شماوماهارابخوانندوبه گوش ایشان برسانندچون بعدخدا امیدمان فقط ایشان میباشندوبس.ولاغیر.انشاءالله.باآرزوی سلامتی مدیرمحترم فاش نیوزوکل ایثارگران جان برکف..مهربان یک دردمندودل شکسته گیلانی.
اين موضوع جذب هيات علمي يعني ممانعت از جذب ايثارگران کاملا سياسي و ضد انقلابي و در راستاي اهداف آمريکا و اسرائيل و نوعي انقلاب مخملي است؛ مسئولين اجرايي که ماهيت خود را نشان داده اند ولي انتظار از سران نظام است که قبل از اينکه انقلاب مخملي خزنده آمريکا همه جا را بگيرد اقدام سريع کنند؛ جايگاه قوه قضائيه در احکام صريح و روشن به نفع ايثارگران( مطابق قانون) و خصوصا براي تحصيل کرده هاي ايشان، تنها راه مقابله با قتنه نرم است. ما گفتيم.
آقايي که منفي زدي، شما اين کارها را عين دفاع از انقلاب مي داني؟ کمي فکر کن.
همه مردم در صورت داشتن دكتري و مقالات علمي و فعاليت در واحد هاي تحقيقاتي و دانشگاهها مي توانند جذب هيات علمي شوند مشروط به اينكه علم و دانش كافي داشته باشند . و البته با تدوين قوانين درست بايدمانع از حضور ايثارگر نماها در انشگاهها شد. ايثارگران واقعي در همه عرصه ها بهترين هستند و نيازي به بند ز و بند پ ندارند .
سال سلبقه ارتش دارم که هفت سال آن در جبهه های غرب وجنوب کشور حضور داشته ام برادر یک شهید ویک جانبازهستم در سال 1366 اخراج شدم بدون اینکه هیچگونه سابقه کار وطلب وحسابی به من بدهند حتی فوق العاده عملیاتی یکسالم را نگرفتم الان با 53 سال عمر بدون هرگونه سرپناهی هستم ومستاجرم وشغلی هم ندارم آیا این رافت اسلامی است؟ کشورهای دیگر با رزمندگان خود اینطوری برخورد میکنند؟؟؟؟
سلام علت اینکه سه سال از تاریخ بازنشستگی شهدا گذشته و خانواده های این عزیزان هنوز به حق قانونی که همان پاداش بازنشستگی هست نرسیده اند و هیچ اقدامی هم در این خصوص انجام نمی شود چیست؟ واقعا اگر ارگان های دیگری مانند اموزش و پرورش و مخابرات و بهزیستی و شهرداری و ... هم اینگونه عمل میکنند
با سلام یک سوال دارم خواستم بدانم فرق من که در شهرداری کار می کنم با فرزندان شهیدی که در سایر ادارات کار می کند و فوق العاده ایثارگری برابر بند الف ماده 44معادل1550 امتیازدریافت می کنند چیست ؟ چرا رسیدگی نمی شود از اجرای قانون 4 سال می گذرد ولی همچنان کسی به فکر اصلاح این مورد نیست با تشکر مریم شهابی -شهرداری بشرویه
باسلام.مدیران محترم فاش نبوزبرادرگرانقدرآقای ساقی هرچی باشدماهاباشماهمدردیم ازشماخواهش میکنیم مطالب ماراکه حقایق وبیان دردهایمان است بدون ملاحظه درج نمایید.باتشکر.
با سلام مي دانم مطلبي كه نوشته و ارسال كرده بودم احتمالا بخاطر....... قابل درج نبوده است . ولي يك پيشنهاد خوب :
تا فرصت هست يك مطلب بگذاريد با عنوان " انتظارات ايثارگران از قانون بودجه سال 95 و برنامه ششم " شايد خدا خواست و تصميم گيران و يا تصميم سازاني درد دلهاي ايثارگران را خواندند و شايد متحول شدند !
سلام ، از مدیریت محترم سایت تقاضا داریم فردی که اینطور فتنه گرانه بنام ایثارگران با اظهار نظرات مغرضانه و ثبت منفی به بهترین نظرات اقدام میکند باعث اغتشاش و گم شدن واقعیت عقاید شده است . یقین داریم فردی زخم خورده و تنبیه شده و روسیاه درگاه الهی هست که با ایثارگران مخلص در هر حالی ضدیت دارد. خواهشمند است هر طور صلاح میدانید از ایجاد بی نظمی و مغشوش شدن شخصیت ایثارگران محترم که در واقع بنام کاربران ایثارگر تصور میگردد اقدام مقتضی مبذول فرمایید.
سلام آقا محسن عزیز
راهش اینه که دوستان ایثارگر به نظرات دوستان مثبت بدهند خود به خود کسی که منفی میده به حاشیه میره
با سلام وعرض خسته نباشيد؛ از آقاي مجتهد كه از حقوق ايثارگران وجانبازان و آزادگان دفاع مي كنند كمال تشكر را دارم و اينكار عين مجاهدت در راه خداست. آقاي مجتهد لطفا بفرمائيد چرا ماده 38 شامل همه آزادگان نيست و با اين كه حدود 90 درصد آنان شاغل يا بازنشسته ادرات هستند . مشمول ماده 190 شده و كساني كه حالت اشتغال بنياد هستند استثنا شده اند . اين تيعيض براي چيست؟
با سلام اینجانب 50 درصد مدت حضور در مناطق جنگی و عملیاتی را در زمان کارمندی بعنوان سابقه برای کسر خدمتی چند ماهه از سربازی تنها پسرم در سالجاری اخذ نموده ام.آیا جز رزمندگان در قانون جامع محسوب می شوم.آیا کارت ایثارگری باید اخذ نمایم .آیا از تسهیلات قانون جامع بهره مند و مشمول می شوم.خیلی تماس گرفتم ولی موفق نشدم .اجرکم عندالله
دوستان گرامی وآقای ناطق عزیزکه همیشه بنده ازبیانات بامفهومت نهایت استفاده رامیبرم انشاالله که محفوظ باشی وهمیشه ازطرف تمامی رزمندگان وجانبازان بخصوص جانبازان زیر25%دفاع کنی //بنظربنده تازمانیکه عدالت بین رزمنده جانبازو.....برقرارنباشد وتبعیضهاجای خودبماننداین نابرابریها وسواستفاده هاازطرف بعضی ازکسانیکه بارزمنده جماعت ضدیت دارندمشاهده خواهدشد/پس اول بایددولت مردان عزیزاین مشکلات به وجودآمده راازسرراه رزمندگان وجانبازان زیر25%هابردارندوبعدهم همه رزمندگان وایثارگران و......که همه دراول رزمنده بودندحامی وپشتیبان یکدیگرباشند/به امیدروزی که رابطه وظابطه جای خودراعوض نکنند تاهمه رزمندهاوجانبازان درصدپایین هم ازاین مشکلات بوجودآمده نجات یابند/که این مشکلات به وجودنیامده بلکه بوجودآوردندبعضی ازمسولین ودرضمن داریم می بینیم باگذشت36سال ازانقلاب اسلامی ایران رزمنده جماعت درجامعه رنگ خودش راباخته وهیچ توجه ای به این قشرنمیکنند تازه تمسخرهم میکنندالبته مقصرمردم هم نیست /چراچون وقتیکه مسولین بااتمام جنگ مارزمندگان دردمندراباکلی دردکه درظاهردیده نمیشدبه حال خودمان رهاکردندویک عده سودجوهم نهایت استفاده را ایشاالله که همه این تبعیضهاتمام شودتادرآخرعمری هم رزمندگانی که ماندند باکمک مسولین حدعقل دردخودشان راکه ازجنگ به آنهارسیده رادرمان کنند/رزمنده ای که بالای 20سال است دارم باناراحتی اعصاب وروان دست وپنجه نرم میکنم //ودرآخرازمدیرمحبوب سایت فاش نیوزعزیزهم نهایت تشکررامیکنم یک بابت منتقل کردن گفته های رزمندگان را ودوم اینکه آقای ساقی درسخت ترین شرایط بنده راپشتیبانی کرده ونگذاشته که بنده ناامیدوشرمنده اهل وعیال باشم خداوندنگهدارخودوخانواده اش باشدوشفایی هم به این جانبازعزیزبدهدایشاالله
سلام آقای ناطق اینجانب مدیرکل بودم ودر دولت ااصولگرایان بجرم رای ندادن به احمدی نژاد برکنار شدم .البته در دوران 27سال خدمتم برای هیچ کاندیدی تبلیغ نکردم .وبااینکه طرفدارروحانی بودم همچنان یک کارشناس هستم .مشکل ازماایثار گران است که بعضی از مدیران حاضر نیستند باماکارکند چون بعضی ازمدیران بارابطه مدیر میشوند وبایستی برای کسانیکه آنهارامدیر کرده اند جبران نمایند ودر این را ایثارگررا مانع خود میدانند واز طرفی قدر شناسی از ایثارگران دربین مسئولین بالای نظام در حد تعریف وتمجید ظاهری است .وحمایت جدی از مدیر ایثارگرباعملکرد خوب بعمل نمی آید
دوستان عزیز تا مجلس عوض نشده جهت درج مواد مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه که در برنامه پنجم توسعه آمده، اقدام شود. اگر نمایندگان ایثارگر و مجلس اصولگرا الان اقدامی نکنه بسیار برای ایثارگران در اعمال حقوق قانونی شان مشکل ایجاد میشود. خیره ان شاءالله(آمن)؛و من الله توفیق.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi