شناسه خبر : 39619
چهارشنبه 04 آذر 1394 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات همسر شهید همدانی

به گزارش مشرق، کتاب زندگی نامه سردار همدانی با عنوان «پیغام ماهی‌ها» در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار همدانی توزیع شد.

این کتاب در قطع رقعی در 512 صفحه بازگویی خاطرات سردار شهید حسین همدانی از زبان خودش است. کتاب به شکل اول شخص روایت شده است. کل ماجرا از دوران کودکی تا مقطعی از زندگی یعنی اواخر سال 64 پیش از این در کتاب «مهتاب خین» و در خلال مصاحبه‌های حسین بهزاد با شهید همدانی منتشر شده بود و اینجا از زبان خود شهید بازنویسی شده است.

خاطرات شهید همدانی بعد از فتح خرمشهر یعنی از خرداد 61 تا 64 نیز که پیش از این توسط حسین بهزاد در قالب مصاحبه‌ها ضبط شده ولی تاکنون منتشر نشده بود، برای نخستین بار در این کتاب منتشر می شود این خاطرات شامل 90 ساعت مصاحبه حسین بهزارد با شهید همدانی است. بخش سوم کتاب نیز یک ساعت مصاحبه اختصاصی با شهید درباره حوادث سوریه، حضور وی و اقدامات او در سوریه است که توسط خانواده در اختیار بنده قرار داده شده است.

همدانی

فصل آخر کتاب نیز که آخرین پیامک نام دارد، خاطره‌ای است از همسر شهید از آخرین سفر او به ایران. همسر شهید در این فصل روایت می‌کند که «آخرین دیداری که سردار همدانی به ایران آمده بود، قرار بود در دیدار رهبر انقلاب حضور داشته باشد. به همین دلیل بازگشتش به سوریه را به عقب انداخت. پس از دیدار با حضرت آقا با چهره‌ای بشاش به منزل آمد. وسایلی که برایش جمع‌آوری کرده بودم را بررسی کرد و مقداری از آنها را کنار گذاشت و گفت این دفعه زودتر برخواهم گشت. او اصلاً اهل پیامک زدن نبود اما زمانی که به فرودگاه رفت قبل از سوار شدن به هواپیما پیامکی با محتوای «خداحافظ» را برای من ارسال کرد که برای من جای تعجب داشت.»

پیغام ماهی‌ها توسط نشر 27 محمد رسول الله و نشر صاعقه منتشر شده است و به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

آنچه در ادامه می بینید، صفحاتی از این کتاب مربوط به خاطره سرکار خانم نوروزی، همسر شهید همدانی است.

خاطره همسر شهید همدانی در کتاب «پیغام ماهی‌ها»

خاطره همسر شهید همدانی در کتاب «پیغام ماهی‌ها»

خاطره همسر شهید همدانی در کتاب «پیغام ماهی‌ها»

خاطره همسر شهید همدانی در کتاب «پیغام ماهی‌ها»

خاطره همسر شهید همدانی در کتاب «پیغام ماهی‌ها»
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi