شناسه خبر : 39622
چهارشنبه 04 آذر 1394 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندان شاهد در لانه کبوترها!

9 نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی جهانی به جای کار در کارخانه وقت خود را در لانه کبوترها سپری می‌کنند.

9 نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی جهانی به جای کار در کارخانه وقت خود را در لانه کبوترها سپری می‌کنند.

 کارخانه روغن نباتی جهان با مساحت 380 هزار متر مربع و با 50 سال سابقه در زمینه تولید انواع روغن و کره گیاهی در کیلومتر 15 بزرگراه زنجان به قزوین قرار دارد که باعث شده دسترسی آسان و سریع به بازار فروش و تامین از طریق جاده ترانزیت و راه آهن فراهم شود.

کارخانه روغن نباتی جهان به گونه‌ای طراحی شده که همه فعالیت‌های تولیدی اعم از روغن کشی و پالایش روغن و بسته‌بندی آن در احجام و شکل‌های مختلف به صورت مکانیزه در آن امکان‌پذیر بوده و این یکی از مزیت‌های رقابتی این واحد صنعتی است.

در حال حاضر شرکت قادر به تولید انواع روغن‌های جامد، مایع، سرخ کردنی با احجام مختلف و در بسته‌بندی متنوع اعم از ظروف فلزی و بطری‌ در ابعاد مختلف است.

*مشکلات ادامه‌دار شرکت و کارگران

شاید تا سال 1392 که شرکت شرکت روغن نباتی جهان توسط هلدینگ «کف و داروگر» خریداری و هیئت مدیره جدیدی منصوب شد، بسیاری از مردم زنجان از قرار گرفتن شرکت روغن نباتی جهان در این استان اطلاعی نداشتند، اما پس از این سال بود که شاید اخبار روغن نباتی جهان به صدر اخبار استان وارد شد.

چند بار تجمع و تحصن و اعتراض به وضعیت شرکت روغن نباتی جهان این شرکت را بیش از پیش در استان معروف و برای کسانی که از بلوار شهید چمران زنجان می‌گذشتند به دلیل تجمعات مکرر کارگران معرفی کرد.

عدم پرداخت اضافه کار، رعایت نکردن قانون کار، نپرداختن حق شیفت، عدم تحویل کپی قرارداد فی مابین کارگر و کارفرما، تهدید، کاهش میزان تولید، عقد قراردادهای یک ماهه و عدم رسیدگی مدیران کارخانه به مشکلات از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کارگران شرکت روغن نباتی جهان را چند بار به مقابل ساختمان استانداری زنجان کشاند.

تجمعات چند باره کارگران که در برخی مواقع در داخل شرکت نیز بر پا می‌شد و عدم توجه به خواسته‌ها و مشکلات آنها نشان داد که برخی گردانندگان این شرکت تمایلی برای پایان دادن به مشکلات کارگران این واحد که سرمایه‌های اصلی این شرکت هستند، ندارند و شاید دوست دارند تا هر از چندی در راس اخبار استان باشند.

*اما اصل ماجرا

اما چند صباحی است که 9 نفر از کارگران شرکت روغن نباتی جهان به دلایلی از حضور در محل کار منع شده و از آنها خواسته شده است که در محلی واقع در ورودی این شرکت عریض و طویل ساعات کاری خود را سپری کنند.

این 9 کارگر که از فرزندان شهدا هستند پس از اینکه در ساعت 6 صبح به عنوان کارگر کارت حضور و غیاب خود را وارد دستگاه می‌کنند باید تا ساعت 13 زمان خروج از شرکت در کانکسی ساعت بگذرانند که پیش از این در آن کبوتر نگهداری می‌شده است.

این کارگران که به نوعی مورد بی‌مهری گردانندگان این شرکت قرار گرفته‌اند مجبور هستند به دلیل نبود سرویس ایاب و ذهاب از ساعت 5 صبح از خانه خود بیرون بزنند تا به موقع به محل کار خود برسند.

مسئولان شرکت به این 9 کارگر که هم اکنون استخدام رسمی این شرکت هستند،نه می‌گویند بروید و حکم اخراج می‌دهند و نه، تکلیفشان را روشن می‌کنند و نه می‌گویند بمانید و این باعث بلاتکلیفی آنها شده است.

روز یکشنبه هفته قبل قرار بود تکلیف این افراد مشخص شود اما هنوز به آنها پاسخی داده نشده است و آنها همچنان بلاتکلیف هستند.

گفتنی است، از 20 نفر فرزند شهید این کارخانه 9 نفر را بیرون گذاشته‌اند و به بقیه هم اخطار داده شده و خیلی‌ها را هم به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند تا اخراج شوند.

*مشکل فرزندان شاهد را پیگیری می‌کنیم

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در مورد مشکلات این 9 نفر گفت: مسئولان شرکت تاکنون هیچ جوابی در این زمینه به مسئولان استان ارائه نکرده‌اند.

علی کاظمی با بیان اینکه مسئولان شرکت روغن نباتی جهان چندین بار به جلسات بررسی مشکلات کارگران این شرکت دعوت شده‌اند، ادامه داد: اما مسئولان شرکت تاکنون در جلسات بررسی مشکلات حاضر نشده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات این کارگران از طریق معاون رییس جمهوری نیز طی نامه‌ای پیگیری می‌شود، تصریح کرد: باید مشکلات این کارگران برطرف شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه از این کارگران خواسته شده تا در کانکسی در ورودی شرکت حضور داشته باشند، گفت: این مکان به هیچ وجه مکان مناسبی برای حضور این کارگران نیست.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان این شرکت به خواسته‌های مسئولان استان گفت: وضعیت کارگری این شرکت در شورای کارگری استان نیز بررسی شده است.

کاظمی تصریح کرد: امیدواریم وضعیت کارگران این شرکت به زودی حل شود.

منبع:فارس

اینستاگرام
درود بر شرافتتان سلام درود شهیدان به مسئولین و عوامل فاش نیوز
باسلام.کامنت من رانگذاشتین بنابودبدون ویرایش باشدمن منتظرم ازمدیریت محترم فاش نیوزتقاضادارم متن ارسالی این حقیررادرسایت بگذارندتاحقایق روشن گردددست بوس همه رزمندگان ایثارگران صادق دوست داشتنی هستم مستدام بادسایه مقام عظمای ولایت.


شکرلله شیعه ای نامی شدیم.اهل جمهوری اسلامی شدیم
ازخمینی درس عشق آموختیم.درتنورجبهه وجنگ سوختیم
بیعتی کردیم باسیدعلی...راه عشق درقول وفعلش منجلی
جان ناقابلی هست که فدای آقا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi