شناسه خبر : 39636
شنبه 07 آذر 1394 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تیری مسموم از تیرهای شیطان!

هر نشاطی که باعث عبور ما از خط قرمزهای دین شود، نشاط کاذب است. نشاطی که گاهی با اختلاط پسران و دختران مان به بهانه های فرهنگی یا ورزشی کسب می کنیم، نشاط کاذب است.

جانباز رمضانعلی کاوسی  -  در آستانه اربعین حسینی مکتب امام حسین(ع) مکتب عشق و ایثار است. هر کس که در این وادی قدم بگذارد از چشمه ی جوشان مردانگی و مرام حسین(ع) بهره می برد. امسال هم حضور مردم ما در همایش بزرگ تاسوعا و عاشورا چشمگیر و باعظمت بود. من دست تمام مبلغان مذهبی و مداحان مخلص کشورمان را می بوسم. دست کسانی که در بسط فرهنگ حسینی و عاشورایی تلاش می کنند بوسیدنی است. هرچند این جانب از بعضی از مبلغان مذهبی گله مندم که آنطور که شایسته ی مقام امام(ع) بود سرمایه گذاری و تلاش نکردند.

متأسفانه عده ای بر اساس عادت همه ساله در این ایام با اطلاعات کمی که دارند فقط روی مظلومیت و تشنه بودن امام و یارانش تکیه می کنند. و از بیان هدف امام حسین از قیام که همان امر به معروف و نهی از منکر بود به راحتی عبور می کنند. از مکارم اخلاق حضرت نمی گویند و... سفره ی امام حسین(ع) سفره ی گسترده ایست که همه در حد ظرفیت شان از آن بهره می گیرند. از سخنرانی که آگاهی می بخشد، تا مداحی که شور حسینی برپا می کند. از آن که به سینه می زند، و او که با زنجیر بر دوش می زند. از آن هایی که پذیرایی می کنند و از انتظامات و آشپز و... همه از این سفره ی با برکت متنعمند. دانشجویان مکتب حسین(ع) باید در این دو ماه معرفت بیشتری کسب کنند.

بر این باورم حضور گسترده ی مردم در دستجات عزاداری به نوعی آنان را از چشمه ی محبت امام حسین سیراب می کند و نشاط اجتماعی را برای شان به ارمغان میآورد. شاد بودن همیشه مترادف با خندیدن نیست. عزاداری برای امام حسین و ائمه ی اطهار(ع) هرگز باعث خمودگی و افسردگی یک بچه شیعه ی علوی نمی شود. به عبارتی دیگر شادی یک بچه شیعه با گریه ی واقعی برای امام حسین گره خورده است. شیعه، همیشه ی تاریخ با عشق به حسین(ع) زنده بوده و هست. البته مردم ما باید هوشیار باشند و بین شیعه های افراطی و شیعه ی علوی فرق بگذارند. شیعه های افراطی همان هایی هستند که در شبکه های ماهواره ای به اسم دفاع از شیعه به عقاید برادران اهل تسنن توهین می کنند.

در احادیث متعدد و متواتری به گریه‌ کردن برای مصائب امام حسین(ع) توصیه شده است. قطرات اشکی که از چشم یک عزادار واقعی امام حسین روی گونه هایش می لغزد، باارزش تر از تمام دُرّ و گوهرهای دنیوی است. سزاوار است در آستانه ی اربعین حسینی برای آن حضرت سنگ تمام بگذاریم و مثل تاسوعا و عاشورا، شور حسینی برپا کنیم. همه ی مردم که نمی توانند در آستانه ی اربعین حسینی به کربلا بروند. پس سزاست که در اربعین هم از راه دور عشق و ارادت مان را به فرزند زهرا(س) آشکار کنیم و برایش عزاداری کنیم.

ما پیروزی مان در انقلاب و جنگ تحمیلی را هم مدیون امام حسین(ع) هستیم. آنچه در جنگ هشت ساله اتفاق افتاد و باعث استقامت و در نهایت پیروزی ما شد، اقتدا به اباعبدالله الحسین(ع) و استفاده از راه روش او بود. بسیجی های ما به حضرت علی اکبر و حضرت قاسم اقتدا کردند. در زمان فعلی هم که هجمه های فرهنگی دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده بسیجیان واقعی ما با تمسک به امام حسین(ع) می توانند بسیاری از هجمه ها را خنثی کنند. هرچند که متأسفانه شبکه های ماهواره ای و اجتماعیِ مخرب، بیکار نمی نشینند و همواره در صدد تزریق نشاط کاذب در جامعه ی ما هستند. آن ها خیلی کار بلد هستند. پول های زیادی هزینه می کنند، اتاق های فکر تشکیل می دهند و راه حل های فراوانی برای از هم پاشاندن پیکره ی خانواده های ما القا می کنند. آن ها برای زیر سؤال بردن دین و ولایتمداری ما طرح های زیادی در سر می پرورانند. متأسفانه تا حد زیادی هم موفق بوده اند. آن ها تا حد زیادی توانسته اند دین، اخلاقِ حسنه و تمام خوبی های جامعه ی ما نشانه گیری کنند.

خانواده ها و مسئولین جامعه باید حواس شان جمع باشد. ما نباید با بعضی از اظهار نظرهایمان، خدای ناکرده آب به آسیاب دشمن بریزیم. تساهل و تسامح بی قید و شرط می تواند ضررهای جبران ناپذیری متوجه جوانان و نوجوانان مان بکند. امروزه سهل الوصول بودن و کسب اطلاعات درست و غلط از دورترین نقاط دنیا می تواند بر عقاید جوانان ما تأثیر بگذارد. شبکه های اجتماعی و ماهواره ای از حداکثر توان خود برای سست کردن باورهای دینی جوانان ما استفاده می کنند. گاهی این شبکه های معاند اشک تمساح می ریزند که چرا مردم ما نمی توانند در این ایام شاد باشند. آن ها در تلاشند مردم ما را به شادی هایی که سرمستی آنی دارد، سرگرم کنند. در صورتی که شادی و نشاطی که جوان ما را به سمت گناه سوق دهد، نه تنها شادی نیست که یک مصیبت است.

بر این باورم تمسک به امام حسین(ع) و راه و روش ائمه ی اطهار(ع) می تواند تا اندازه ای نقشه های آنان را نقش بر آب کند. جای خوشبختی است که هنوز مردم ما حرمت نگه می دارند و در این دو ماه از برگزاری مراسم جشن و پایکوبی خودداری می کنند. معتقدم تا زمانی که ما نتوانسته ایم در جشن های عروسی مان گناه نکنیم، همان بهتر که حرمت نگه داریم و در این دو ماه جشن عروسی نگیریم. هرچند در هیچ جای دین گفته نشده کسی در این دو ماه ازدواج نکند. ازدواج یک سنت حسنه است که همه  باید شرایط آن را برای جوانان  فراهم کنند. متأسفانه عده ای از ما ناسپاس و فراموشکاریم. بعد از محرم و صفر، گریه کردن ها و عزاداری هایمان را فراموش می کنیم و با جشن های آنچنانی و ارتکاب به گناه در عروسی هاهمه چیز را فراموش می کنیم. و متأسفانه گاهی بعضی از ما برای کسب نشاط و شادی دنبال گناهانی می رویم که آن گناهان زمینه ساز آخرتی ناخوشایند برای ماست. شادی هایی که با کسب مال حرام، رفتن به سمت فیلم های مستهجن و موسیقی های حرام عاید ما می شود، شادی و نشاط نیست. به نظر من ارتکاب به گناه نمی تواند نشانه ای از داشتن نشاط اجتماعی باشد.

هر نشاطی که باعث عبور ما از خط قرمزهای دین شود، نشاط کاذب است. نشاطی که گاهی با اختلاط پسران و دختران مان به بهانه های فرهنگی یا ورزشی کسب می کنیم، نشاط کاذب است. مواظب باشیم و سرمان را زیر برف نکنیم. کمترین گناه در همایش های این چنینی نگاه به نامحرم است. من پیامدهای ناگوار بعدی آن را نادیده می گیرم. یادمان باشد که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است که مسموم می باشد.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
با سلام به ابا عبدالله حسین و یارانش ایام اربعین امام حسین به همه شما عزیزان تسلیت می گویم
عزیزان جانباز و خانواده شهدای عزیزم لازم دانستم با شما درد دل کنم تا با کمک هم ادمه راه شهدا را برویم تا خدای ناکرده روز رستاخیز پیش شهدا شرمنده شویم
اینجانب اول باید از خود سوال کنم برای راه شهدا چه کردم عزیزانم این روز ها همه در باره بر جام حرف می زنند ما شالله همه هم کار شناس شدند انان که صبر کرده بودند تا مسعله هسته ای را با مزاکره حل کنند هکه مشگل ها ادری مالی را به هسته ای مر بوط می دانستند الان ماشین پراید با اقصاد 4 ساله 35 ملیون به مردم وا گذار می کنند عزیزانم این افراد به فکر جیب خودشان هستند یک جوان بیکار یک ماشین اقصادی می خرد اول شاد هست که با ماشین کار می کنم ازدواج مسکن و هزار ارزو دیگر می کند ولی جوان عزیز وطنم نا پخته نمی داند هر ماه حدود 800 هزار تومان اقصاد باید بدهد ان وقت مخارح خانه ماشین نمی گذرارد اقصاد بدهد با حکم داد گاه بدهکار شناخته شده به زندان راهی می شود فقط یک تصمیم غلط باعث بدبختی جوانان عزیزان مان می شود عزیزانم در این روز ها شاهد بودیم 1700 تن سیب زمنی را بیرون رخیند و به مردم نداند که چون قیمت سیب زمنی ارزان نشود سوال اینجاست ایا این سیب زمنی ها را نمی توانستند چیبس درست کنند یا به کشور های فقیر بدهند بس شعار عدالت این والله امیر مونان به خاطر امحا کردن این سیب زمنی ها ناراحت عزیزانم نقطه دیگری که می خواهم بگم در رابطه پس از بر جام دشمن خیلی کار ها با ما دارد بی کار ننشسته همیشه نقشه می کشه این بار می خواهد با کمک عیادی خود نفوذ در بین ملت بر قرار کند تا اعتقاد مردم سست کند دشمن می داند از خون امام حسین و حجاب حضرت فاطمه زهرا زر یه خورده می خواهد راه امام حسین از ما بگیرد و حجاب زنان ما را بگیرد به همین خاطر در انتخابات با افراد رنگانگ به سراغ ما خواهند امد ما باید تحقیق کنیم به که کسی رای می دهیم از کدام خانواده این نماینده مذهبی یا نه کار دان یا نه ولایتی یا نه باید همه کار های ان نماینده را بسنجیم و انسان مومن انقلابی ولاتی وکاردان انتخاب کنیم تا روز رستاخیز پیش شهدا سر بلند باشیم انشالله
سلام
از خواندن مقاله شما و یاداوری فرهنگ ناب اسلام و نیز مطالعه مقاله چرا محبین سیدالشهدا قاتلینش شدند و دیگر مطالب خوب سایت خیلی به اندازه فهم و بضاعتم اموختم، اجر همه شما با خدا
فقط مداح ها و منبری ها نیستند که قیام عاشورا رو منحصر کردند در تشنگی و مظلومیت، ادبیات عاشورایی(شعر و نثر) هم خلاصه شده در این دو موضوع و مسئله ی اصلی فراموش شده. متاسفانه ما در بین اشعار سروده شده، به ندرت می تونیم شعری پیدا کنیم که به هدف قیام امام حسین(ع) اشاره کرده باشه .
و در مورد برگزاری مراسم در ماههای محرم و صفر هیچ کس نمی تونه اعتراض کنه که چرا 2 ماه ماتم و اندوه؟ چون کسی این غم و اندوه رو به مردم تحمیل نمی کنه، مردم خودشون برای مراسم عزاداری سنگ تموم می ذارند و هر سال این مراسم رو پرشورتر از سال قبل برگزار می کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi