شناسه خبر : 39645
شنبه 07 آذر 1394 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آن سرِ آسمان سای

این روزها ماهِ محرم را با سوگواری و ماتم پشت سرگذاشتیم و کم کم به چله ی عاشقان ، اربعین حسینی ،نزدیک می شویم

سید رضا سید دانش - مراثیِ‌سرهای بُریده ، در تاریخ بشری بسیار سَر داده شده است . اما سرآمدِ سرمدیِ سرهای بُریده ، سرِ آسمان سای ، سید الشهدا ، امام حسین علیه السلام است . سری که دریایی از عشق وُ ایمان وُ اخلاص و صداقت و شجاعت و فداکاری در راهِ آرمان های والای انسانیت و اسلامِ بزرگ بود . این روزها ماهِ محرم را با سوگواری و ماتم پشت سرگذاشتیم و کم کم به چله ی عاشقان ، اربعین حسینی ،نزدیک می شویم . از همین حالا چه بسیار عاشقان وُ دلسوخته گانِ خاندان ، به سوی حرمِ حسینی به راه افتاده اند ‌تا این روزِ تاریخی را ، پُر شورتر وُ با شکوه تر از هر سال برگزار کنند . در زمانه ی ما این حقیقت که زمان ، تنها امری قراردادی وُ تقویمی است ، بیش از پیش آشکار شده است . واقعة دوران سازِ کربلا ،در هزار وُ اندی سال قبل اتفاق افتاده ، اما اگر با چشمِ دل نگاه کنی ، می بینی که دیروز وُ امروز و فردا ، اتفاق افتاده وُ قصه ی آن را از هر زبان وُ بیان که بشنوی ، نا مکرر است .

مبارزه در راهِ هدف های الهی و ارزش های انسانی ، قلبِ تپنده ای را می مانَد ،‌که در همیشه ی زمان وُ مکان ، زنده وُ پُر تپش خواهد تپید . خواجة شیراز چه زیبا گفته که : هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق ، ثبت است بر جریدة عالم دوام ما . . .

 آری اربعین نزدیک می شود .

خوشا به حال آن زائرانی که مقیم آن حرمِ آسمانی اند تا عهد و پیمانِ خود را با مولای عاشقان جهان ، دوباره تازه کنند . چرا که عاشورای حسینی ، همچنان در جهان ، جاری و ساری است . پیکار با مستکبران وُ یزیدیان ، امروزه در اشکال جدیدی جریان دارد ،‌وَ مردان راهِ  حق را ، به میدان فراخوان می کند .

یاد مطهر طاهرنیاها و سیرت نیاهای خوش سیرت این سرزمین اهورایی هماره جاودانه است .

مناسبتِ دیگر این ایام ، شهادتِ مبارز‍ِ بزرگِ گیلانی ، روحانی ستم ستیز ، میرزا کوچک جنگلی است که سَر بریده اش ، چون شمعی تابان ، در تاریخِ مبارزاتِ مردمِ مسلمان ما می درخشد .

میرزای بزرگ که بود و چه بود ؟ را باید در صفحاتِ تاریخ بار دیگر مرور کرد ،تا این باور را بیشتر درک کنیم که مبارزه علیه ستمگران ، در هر بُرهه ی تاریخی ، در شکل وُ شمایل خاصی انجام پذیرفته و می پذیرد .

سلام و صلوات می فرستیم بر یادُ و خاطرة جاودانة تمام شهدای تاریخ ، و گل سرخِ سرسبد آنها ، سیدالشهدا  که برای حضور در اربعینِ شکوهمندش لحظه ها را شماره می کنیم . . .

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خوشا به حال شهیدان ودرود خدا بر شهدا و افرادی که از این شور و شعایر در جهت جهاد با نفس و مبارزه بر علیه دشمنان محارب و تروریست بهره می برند... باید علاوه بر محبت اطاعت از امام را یاد بگیریم..و اطاعت و پیروی باعث خشنودی خداوند و توفیق کسب شفاعت خواهد بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi