شناسه خبر : 39680
شنبه 07 آذر 1394 , 13:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس نامه «مدافعان حرم» اجرا می شود

مجلس نامه «مدافعان حرم» کاری از مهدی دریایی امروزهفت آذر ماه در قالب بخش ویژه «مدافعان حرم» سوگواره خمسه در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

فاش نیوز - دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از هشت الی 25 آذر ماه در تهران برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از خبرگزاری تسینم، دومین سوگواه هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی «خمسه» پس از برگزاری افتتاحیه‌ای همراه با خانواده شهدای مدافع حرم، بخش میدانی خود را از پنجم آذر ماه در میدان امام حسین (ع) با اجرای آئین‌های از شهرهای بوشهر و ساری و مجلس تعزیه شهادت عباس (ع)  آغاز بکارکرد.

همچنین در دومین روز،  آئین گهواره‌خوانی از بندر دیلم، علم و کتل‌گردانی از تفرش و مجلس تعزیه حر برپا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. در ادامه در سومین روز سوگواره خمسه شنبه هفت آذر ماه مجلس‌نامه «مدافعان حرم» کاری از مهدی دریایی ساعت 19 اجرامی‌شود. این مجلس شبیه‌خوانی داستان سردار مدافع حرمی است که گروهک‌های تکفیری سرش را بر نیزه کرده‌اند که در قالب بخش «مدافعان حرم» تولید شده است.

همچنین در این روز سنج و دمام و آئین «عاشورائیان دیالمه» کاری از محمود فرضی‌نژاد از سیاهکل اجرا خواهد شد. لازم به ذکر بخش آئینی و میدانی دومین سوگواره خمسه از پنج الی 20 آذر ماه در میدان امام حسین (ع) از ساعت 18 الی 20:30 برگزار می‌شود.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از هشت الی 25 آذر ماه در تهران برپا می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi