شناسه خبر : 39695
یکشنبه 08 آذر 1394 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد گیلان چهل و یکم شد!

رتبه بنیاد شهید گیلان در میان دستگاه های اجرایی استان با تنزلی عجیب نسبت به سنوات گذشته به 41 رسیده است!

رضا حسنی جانباز 70% - خبر چنان شوک آور بود که روی ویلچرم لحظه ای میخ شدم. رتبه بنیاد شهید گیلان در میان دستگاه های اجرایی استان با تنزلی عجیب نسبت به سنوات گذشته به 41 رسیده است! این رتبه بندی توسط استانداری و با ملحوظ کردن استانداردهای تحول اداری تنظیم میشود. و این همان نقطه دردآوری است که ماه هاست فریاد جانبازان و اولیای شهدا را در گیلان درآورده است.

من یک جانبازم و بنیاد شهید مانند منزل دوم است برایم و شنیدن این اخبار مرا رنج میدهد چون سرافرازی بنیاد سرافرازی خاندان ایثارگران است و ضعف و عقب ماندگی اش سبب رنج فزونتری است که بر درد جسمی مان می افزاید. این سیاهه را مینگارم از اینرو که در تنهایی شبانه ام جز قلم همدمی نیافتم که از رنجی بنویسم که شاید برای بسیاری از شهروندان مطلب مهمی نباشد اما ای قلم تو میدانی که من از چه مینویسم. ای قلم تو میدانی که من ماه هاست سکوت کردم به امید اصلاح به امید هوای تازه به امید تغییر اما جز بدتر شدن شرایط چیزی نصیبمان نشد.

از خود میپرسم سبب این تنزل ها و واماندگی ها چیست؟ پاسخی که در ذهن من نقش بسته را با شما خواننده عزیز در میان میگذارم و در انتظارم از نظرگاه خوانندگان نیز بهره ببرم تا ریشه یابی شود بر مسئله ای که نباید از کنارش بسادگی عبور کرد. در ادامه برخی از مشکلات انباشته شده بنیاد شهید گیلان را تیتروار به عرض میرسانم:

1 ایجاد بی انگیزگی در میان کارکنان بخصوص کارکنان با تجربه و مهارت

2 گوشه نشین کردن برخی مدیران باتجربه

3 بی برنامگی و مدیریت روزمره و بدون چشم انداز و بدون هدف گذاری میان مدت

4 تبدیل شدن گیلان به محل بازنشست شدن مدیران!

5 استفاده از مدیرکل پروازیِ غیربومی و غیرایثارگر

6 عدم بکارگیری ایده ها و اندیشه های خلاق ایثارگران نخبه و تلاش برای ایجاد تفرقه میان ایثارگران

7 افزایش نارضایتیِ حاصل از شکاف میان جامعه هدف و مدیران

بر موارد مطروح بالا میتوان گزینه های دیگری را نیز افزود اما از خواننده محترم, نمایندگان و مدیران ارشد استانی و مدیران بنیاد شهید کشور استدعا دارم بهر یک از عناوین بالا با نظر دقت بنگرند و برای اصلاح امور چاره ای عاجل  بیاندیشید.

و در آخر کلام؛ "نگذاریم صدای مظلوم جانبازان و خاندان شهدا این محافظان حقیقی اسلام و قرآن و انقلاب و مام میهن در میان هیاهوهای روزهای پیش از انتخابات گم شود."

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
رتبه 41 بنیاد استان گیلان در بین 48 دستگاه موجود نشانه چیست ؟؟ جناب آقای شهیدی ، گیلان را دریابید؟؟ بدلیل ضعف مدیریت ، عدم تعامل با مدیران استانی و جامعه ایثارگری ، مدیریت پروازی همه و همه باعث کاهش خدمات رسانی به جامعه ایثارگری شده و خانواده ها با مشکلات متعددی مواجه می باشند و برای دیدار با وی ماهها باید منتظر بمانند ؟ چرا که هیچگاه در اداره حضور فیزیکی ندارد و ملاقات عمومی ندارد و اگر هم بتوان ایشان را ببینیم با ادبیات بسیار زننده با ما برخورد می کند ؟ ایشان می گوید مدیران گذشته گداپروری کرده اند ؟ آیا بهترین قشر نظام که تمام هستی خود را به نظام تقدیم کردند و حالیه برای دریافت برخی از کمک های بنیاد ، مستحق اینگونه ادبیات هستند ؟؟!! آقای شهیدی اینگون رفتارها و برخوردها و عدم ارتباط با مسئولین باعث گردید تا ارزیابی و عملکرد بنیاد استان در بین 48 دستگاه رتبه 41 را کسب نماید و این در حالی است که بنیاد استان در سنوات گذشته همواره در رتبه های اول تا سوم بوده و بارها تقدیر نامه های فراوانی از مسئولین دریافت نموده است . جناب آقای شهیدی اگر این روند ادامه پیدا کند نه تنها لطمه بزرگی به جایگاه بنیاد وارد می کند بلکه باعث کندی و کاهش خدمات رسانی به ایثارگران خواهد شد
سلام ، بجای جستجوی علت کاهش رتبه اینطور همه موضوعات را به مدیر ربط دادید. موضوعات زیادی میتواند باعث کاهش رتبه دستگاه اجرایی بین سایر دستگاهها شود.
1- آیا جغرافیای سیاسی کشور دخالت داشته است؟ در برخی استانها اساس ارزشیابی سیاست است لذا برای مثال در استان آذربایجان مانور سیاسی برنامه فتیلیه و نمونه خطرناک قوم گرایی در تمام کشور رسانه ای شد.
2- در سیستم رتبه بندی اگر حتی یک نامه پاسخ داده نشده وجود داشته باشد نمره منفی زیادی به دستگاه تعلق خواهد گرفت که لابد مکاتبات استانداری یا فرمانداری با بنیاد برای معرفی ایثارگران و رفع مشکل آنان بدون جواب مانده است.
3- وجود شکایت رسیدگی نشده نیز میتواند باعث افت رتبه شود.
4- عدم حضور مدیر میبایست بوسیله جانشین یا معاون پوشیده شود لذا در صورت عدم حضور مدیر باید معاون یا جانشین را مقصر دانست.
5- نحوه تعامل و ارتباط مدیر دستگاه اجرایی با عوامل ارزشیابی استانداری سهم زیادی در رتبه بندی دارد.
لطفا رتبه بندی بنیاد استانهای کل کشور را منتشر کنید.
با سلام یک گارگر بازنشسته کارخانه سیمان یا بریجستون یا نانوا بیش از دو ملیون حقوق دارند که البته کم است لاکن من جانباز خالت اشتغال فاقد هیج درامدی اجاره نشین وووووو 1350 میگیرم ایا وقت ان نرسیده بعد از 27 سال که از جنگ گدشته به دادمان برسید
باسلام.ضمن تشکرازمدیریت فاش نیوزوجانبازگرانقدرمان برادرحسنی.مطالب حق است که گفته شد.مابخاطر همین حق وپیروی ازقرآن وولایت جنگ کردیم وآسیب دیدیم.مطالب این جانبازعزیزحق وحرفهای دل وگوشه ای ازدردهایپان است که ازجناب حاج آقاشهیدی عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم.به امیدتدبیروحل مشکلات خاندان بزرگ شهداء وایثارگران سرافراز..التماس دعا.اجرتان باسالارشهیدان اباعبدالله حسین.ع.
لطفاَ در بنیاد شهید از مدیرانی استفاده کنید که اهل جنگ و جبهه باشند. و درد ما خانواده ها رو بفهمن. والدین شهدا میهمانان ما هستند. آیا نباید در این آخر عمری خیالشون از بابت درمان و سرپناه راحت باشه . آقای طاهرنژاد چی داری میکنی ؟ حواست هست ؟ تظاهر به ایمان کردن الکی فایده نداره. به درد خانواده ها برس.
غیر منطقی به نطر میرسد بلکه همان رتبه آخری هم برایشان زیادبود روسای بنیادشهید که ابزارخوبی برای مسولین شدند ومثل موش می ترسند
یادمان نرود.دنیازنگ آخرنیست.،زنگ بعدحساب داریم.باتشکرازمدیرجانبازفاش نیوز..یاحسین.ع.
یادمان نرود.دنیازنگ آخرنیست،زنگ بهدحساب داریم.باتشکرازمدیرجانبازفاش نیوز..مهربان.
واقعا خنده داراست دیک به دیگ میگه روت سیاست حتی یک نفر دراستانداری گیلان نیست به داد جانبازان برسد وبرای جانبازان استانداری گیلان بدتر از پادگان نطامی است وبا جانبازان مثل اسیر برخورد میکنند
فقط زمانیکه یک روحانی مسول رسیدگی به ایثارگران دراستانداری گیلان بود به یک تحرکی داشت از ان پس دیگه کسی دلسوز تیامده متاسفانه اسم روحانی محترم هم بیاد ندارم واقعا خدا خیرش بده
با تشکر فراوان از فاش نیوز
امروز میان ایثارگران استان هلهله ای افتاده و همه جا سخن از این مقاله است.
انگار صدای همه ی ایثارگران از این قلم بلند شده.
لطفا مسئولان عالی بنیاد پیش از نشر مشکل جلوی ضرر بیشتر را بگیرند.
همینک ایثارگران طی توماری هم خواهان تغییرات در بنیاد گیلان شده اند که تقدیم دفتر آیت الله شهیدی خواهد شد.
یک گزینه بومی خواست ایثارگران است.
با تشکر بی پایان از محضر فاش نیوز
هویداست که رنج ما را پایانی نیست... چرا؟ نمیدانم.... نمیدانم چرا بنیاد شهید کشور دست به یک اقدام عملی نمیزند؟ ما از آیت الله شهیدی و سردار انصاری و آقایان تقی پور, ابطحی, حسنی و سایر آقایان مدیران در تهران انتظار داریم حداقل به گزارش مکتوب بازرسی بنیاد کشور نسبت به عملکرد بنیاد شهید گیلان عنایتی بفرمایند و با دقت گزارش را بخوانند تا اگر از ما نمیپذیرند از زبان بازرسان خودشان بشنوند. متاسفانه اخیرا خانواده ایثارگران متوجه نامه ای از تهران شده اند که باز محتوای ضدجانبازی دارد. در این نامه آمده که گیلان و چند استان دیگر که در آن نماینده طرح تکاک فعال است کار را به مسئول اشتغال واگذارد! این درحالیست که نماینده تکاک گیلان جانباز 70درصد فوق لیسانس و مسلط به دو زبان و بسیار فردی دلسوز و کارآمد است اما مدیرکل بنیاد گیلان و معاون تعاونش بلافاصله با دیدن نامه پاراف کرده اند جهت اقدام!! ما این عمل را هم یک عمل ضد جانبازی تفسیر میکنیم و معتقدیم آقای امانی درباره این نامه باید توضیح دهند. ما در رسانه ها و خبرگزاری های سراسری این پرسش را از آقای امانی مدیرکل اشتغال بنیاد کشور خواهیم پرسید و از تکرار این رفتارهای زننده ضدایثارگری متعجبیم...
آقای شهیدی گیلان را دریابید!
با سلام و عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و با تشکر از فاش
من بعنوان همسر جانباز 70درصد رشتی متن بالا را بسیار بجا, دقیق, مستدل و پر احساس یافتم و در این مدت که صدای نارضایتی ها بلند است لازم دیدم از منظر یک همسر شهید زنده و بعنوان یک بانو نظر خود را در این هیاهوها به عرض خوانندگان فاش برسانم.
از منظر بیرونی خدمات بنیاد شهید به مخاطبینش یعنی جامعه هدف ایثارگران را باید از زوایای مختلف با سازمانها و شرکتهای دولتی مقایسه کرد: از زاویه ورزش, تفریحات سالم, تحصیلی, تقویت فرهنگ ایثار, ازدواج, کمکهای اضطراری, درمان و دارو, تکریم و تجلیل و انگیزه سازی به جامعه هدف, اشتغال و کارآفرینی, مددرسانی و مشاوره, مسکن و سایر خدمات. کافیست سطح خدماتی که بنیاد به جامعه هدفش که از آنان بعنوان صاحبان انقلاب هم یاد میکند را با بانک ملی, مخابرات, شرکت برق, شرکت آب و فاضلاب, شرکت نفت, شرکت گاز, صداوسیما و... مقایسه کنیم بروشنی درمی یابیم که متوسط سطح زندگی ایثارگران حالت اشتغال بگیر بمراتب در سطح پایینتری از سایر طبقه متوسط است. برای نمونه هدیه ازدواج و تشکیل زندگی در بنیاد را با مخابرات مقایسه کنید, میزان تسهیلات ارزان قیمت مسکن در بنیاد را با بانک ملی مقایسه کنید, حالت اشتغال بگیران باید با کسب مشاوره شغلی و تسهیلات ارزان قیمت و با حمایت بنیاد و با تشکیل شرکتهای ایثارگری از بعد اقتصادی توانمندترین اقشار جامعه میبودند اما بروید به زندگی شان از نزدیک نظری بیافکنید بسیار در سطح نازلی زندگی میکنند و این به حیثیت مدافعان وطن و نظام آسیب میزند. همین امروز در گیلان ما مدافعان حرم حضرت زینب اغلب فرزندان همین خانواده ایثارگران هستند. یعنی چشمه جوشان این خانواده درخت نظام را آبیاری میکند و بنیاد هم باید با به یاری گرفتن ارکان دولت توان اقتصادی اینان را تقویت میکرد. زمانیکه بنیاد جانبازان از بنیاد مستضعفان تفکیک شد توان اقتصادی اش را نیاورد و هنوز جانبازان دارند لطمه میبینند و بعد از ادغام توان بنیاد شهید هم کم شد و خاندان شهدا هم متضرر شدند. بزعم بنده بعنوان یک بانو باید امکانات گسترده بنیاد علوی, شرکت اموال و املاک سینا به توان فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیوند بخورد حتی شده بصورت قراردادهای توسعه ای و نه مالیکت سهام ها و زمین بلکه بصورت شرکتهایی که از توان بنیاد مستضعفان که اغلب استفاده نمیشود بهره تجاری و عملیاتی ببرند. ما مدیرکلی برای بنیاد شهید گیلان میخواهیم که توان بالای رایزنی برای ایجاد تحول حقیقی را داشته باشد. برنامه شفاف داشته باشد. تدوین برنامه را منوط به کاهش بودجه نکند. از مدیران میانی اش کار بگیرد. به مدیران و کارکنانش بیشتر برسد و انگیزه و نشاط ایجاد کند. با روحیه و اخلاق حسنه در محل کار حاضر شود. امیدوارم گیلان بزودی شاهد یک مدیرکل خلاق, ایثارگر, بابرنامه, خوش برخورد و پیگیر و با انگیزه باشد.
سلام به مدیریت محترم فاش نیوزبه استحضار برسانم موقعی دومعاونت مهم دربنیاد مشغول تحصیل دانشگاه باشندمثل معاون توسعه معاون فرهنگی .ایا اقایان بعد حوصله می کنند به مشکلات ایثارگران توجه داشته باشند یموقعیکه چهار رییس اداره بنیاد درسفر زیارتی باشند یا معاونیین به همراه مدیر در ماموریت باشند تادر ماه سی روز مامورریت خودشان راتگمیل بکنند وجدانن بررسی فرمایید موقعی افراد بی لیاقت معاون یا رییس می شوند بنیاد باید رتبه 41باشد با تشک
سلام علیکم در مورد معاون فرهنگی و اداری مالی درست است هر دو نفر مشغول تحصیل هستند اگر بر اساس قانون است که حق اقایان هست ولی اگر خلاف باشد مد یر کل باید جلوی تحصیل افراد را در ساعت اداری بکیر ند یا اینکه بورسیه بنیاد باشند
سلام.تشکرویژه مادردمندان ازمدیرجانبازگرانقدربرادربزرگوارساقی .ازانتشارمطالب به حق بالا.درود.امیدوارم سربلندوموفق وسلامت باشیددرپناه حضرت حق.اجرتان بااباعبدالله حسین.ع.
ببينم مگه بنيادى هم در كشور هست. كه رتبه اول تا سوم را كسب كرده باشد؟ اگر اعلام كنيد ممنون ميشوم؟ خيلى دوست دارم بدونم كه كدام بنياد رتبه اول تا سوم را كسب كرده؟ البته اگر رتبه دهم را هم كسب كرده باشند باز جاى اميدوارى داره؟ و به چه دليل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای طاهرنژاد باید برود...
باسلام . همه بدانیدکه رتبه بنیادگیلان بالاست ولی امسال کارارزشیابی بنیاد رابه اقای عظیمی دادنداو می خواست طاهرنژاد رااذیت کند کم کاری کرد مستندات راخوب ارایه ندادعظیمی مشکل داشت ولاغیر
چن جمله هم بشنوید از مادر عروس!!!!!
آقای حسینی رتبه 41 ازبی کفایتی ونارضایتی میباشد.توپ راتوزنین عظیمی نیاندازید.همان طوری که توپ راانداختندتوزمین ریاست محترم بنیادکشورجناب آقای شهیدی.کارگیلان پرداپ توپ به زمین دیگران است این سیاست مدیرغیربونی است ولاغیر.بادرودبه جانبازان گرانقدرومدیرجانبازفاش نیوز..درود..مشکل مابرسرمدیریت غیرایثارگردربنیادگیلان است ولاغیر..مامدیرجوسازواهانت گرنمیخواهیم ولاغیر..آقای شهیدی تدبیروتغییرات همت شمارامیطلبد.یاحق.
باید مدیریت بنیادشهید از جنس وگروهی دیگر باشد وبتنظرم درطول سی سال فقط چوپ فخرفروشی همرزمان خودمان راخوردیم مثلا وقتی که برادر 3شهید است راس کار میاد دوست دارد همه را بخورد وکبر وغرور وخودبزرگ بینی سرلوحه کارش میشود و نهایتا افراد عادی خیلی بهتر ودلسوز تر با ما برخورد میکنند
کاملا درست است من یاد ندارم درطول اینهمه سال کارمندی به من بی احترامی کرده باشد ولی اداره ای که مسولش برادر شهید بود بامشت ولگد ازمن پدیرایی کرد وهرکجا رفتم کسی یه دادم نرسید وگفتند آقا برادر3شهید است کسی نمیتواند وی را محاکمه ویا بازخواست کندوحتی پست بالاتر هم بهش عنایت فرمودند
من هم گفته ها اقای حسنی را تایید میکنم وبااو هم دردم ولی ایا کسی هست مارایاری کند درطی این سالها اگرمسولین ما کمی دلسوزانه به این قشر معظم نگاه میکردن هیچ وقت این گونه فریاد نمیزدیم به امید روزی که یک مدیر بومی وجانباز سرکاربیاید.
من هم به عنوان یک شهروند گفته های این جانباز عزیز راقبول دارم وازمسولین استان تقاضا دارم مشکلات این غزیزان را هرچه سریع تر پیگیری نمیایید چون انقلاب ونظام مرهون رشادهای این عزیزانن.یاحق
حسینی کیست؟رتبه 41 بنیادگیلان نشانگرنارضایتی ازمدیریت ومشکلات روزمره بوده ولاغیر.بقیه بادهواست این مطلب ساختگی وکارآقای طاهرنژاداست والسلام. توپ انداختن توی زمین ریاست محترم بنیادکشوروکارمندی بنام عظیمی هنورنیست.روراستی وصداقت هنراست.دروغ وفریب پایدارنیست.زنده بادصدا قت.یاحسین.ع.فاش نیوزدم شماگرم همه دعاگوی شماومطالب های بحق شماهستند.به امیدتدبیروفضاوت عادلانه وحل مشکلات.باحترام به مدیرکل بایدعرض کنیم این بازیهادیگرکهنه شده وحق پایدار.
باسلام دوستان این بی کفایتی از دوران آقای اسماعیلی است نه طاهرنژاد
من هم دقیقا گفته اقای حسینی را قنول میکنم که این اطلاعات رتبه بندی را یک کارمند با بی تقوایی انجام داده .
متعجبم از دامن زدن به یک موضوعی که ربطی به مدیر مومن و منصف فعلی بنیاد گیلان نداره ولی هر چند وقت یکبار با بهانه ای بهش میتازند . اولا در این رتبه بندی اشتباه شده و ثانیا مربوط به عملکردمدیر قبلی است چون نتیجه عملکرد سال 93 است و بنده خدا مدیر فعلی که چند ماه بیشتر نیست که امده. این که روشنه مومن.
از اینکه یه عده با بی انصافی بدنبال منافع خود باشند تعجبی نیست ولی از این که فاش نیوزی ها بوق این عده شوند در عجبم.چو ن شما ها را می شناسم و به ایمانتان ایمان دارم اما به هوش و ذکاوتتان چه عرض کنم!
هر کاری می کنیم بکنیم ولی بی انصافی نکنیم چون کسانی که واقعییت را می بینند از ما نا امید میشن. این رتبه بندی عملکرد مدیر فعلی نیست تازه اگر در محاسبه اشتباه نشده باشه. حاضر نشیم به کسی ظلم شه اگرچه دوسش نداریم.
ناهی.!!!!کدام انصاف ؟ازکدام انصاف حرف میزنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!ماازفاش نیوزممنونیم که مطالب حق وحرف دل ماراانتشارداد..درودبرفاش نیوز.
...
مردم کدام استان کشور شادترند ؟!

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یافته‌های پژوهش شادکامی مردم ایران و عوامل موثر بر آن از میان 30 استان

مورد بررسی، استان زنجان را با 3/69 میانگین امتیاز شادکامی، شادترین استان کشور معرفی کرده است .

خانه>اجتماعی کد خبر: 325097 ۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۰۸:۵۳ . پارس .
...

گیلان در نقشه شادکامی کشور جایی ندارند ؟!

همه از ترس خلافکاران و باجگیران و زور گیران ؛

خموش و نهان در خانه پنهانند ؟!

رزمندگان جنگیدند : تا خلافکاران و زور گیران راحت باشند ؟!

آزادی کجایی ؟!

نهان در پستوی خانه ؟!
السلام علیک یااباعبدالله حسین.ع.اجرهمه باسیدالشهداء
این دوست بی نام اصلا کلمه انصاف یا بی انصافی به گوشش نخورده!! حب ما حالا چه جوری از عدل و کرامت و فضیلت و امثالهم صحبت کنیم؟ ... اقا جان شما به کارت ادامه بده عزیزم!!!!!!!!!!!! ابروی طاهر نزاد ها رو ببر شاید دلت خنک بشه عدل و انصاف کیلویی چند؟!!!!!!!!!
ولی ایکاش تمام مدیران ومسولین هر شهر واستانی غیربومی بودند وتا بخاطر خصومت شخصی ویاپارتی بازی کاری کسی را لنگ نزنند بخدا قسم میخواستم خانه ای درست کنم چون خانه همسایه فامیل شهردار بود کارشکنی کرد 4 سال کارم عقب افتاد ومیلیونها تومان متضرر شدم هرچند تا دنیادنیاست ازش تمیگدرم
آیا از خود پرسیده اید در ایام اربعین مدیرکل بنیاد شهید گیلان کجا بود؟ مانند همیشه در غیبت صغری! بسر میبرد که گاه کبری هم میشود! بعد میگویند چرا به او مدیر پروازی میگویند!؟ وقتی همسر و سه فرزند مدیر در تهران هستند چرا ایشان نرود؟ مسلم است که میرود چون دل در گرو تهران دارد دل گرو گیلان ندارد نمیتواند داشته باشد حواسش آنجاست نگران آنجاست! خب چرا آزارش میدهیم؟ بگذاریم برود.. برود به آنجا که دلش آنجاست... برود به تهران. ما گیلانیان را هم با دردهایمان تنها گذارد خدای ما هم خدای خوبی است خدای بزرگی است و بی مدیرکل شاید نمیریم! کدام مدیرکل گیلان مثل ایشان مدیریت کرده؟ کدام اینهمه غیبت داشته؟ دیگر کاسه صبرمان شکسته... آقای شهیدی به فریاد گیلان برس! آقای انصاری شما که به مدیرکل زنگ میزنید لطفا محبتی کنید و به ایشان بفرمایید تهران بماند.
باسلام ودرودبه تمامی ایثارگران ومدیرایثارگرفاش نیوز.تمام مطالب جانباز70درصد رضاحسنی حق است وخودش هم حق.مابه وجودچنین جانبازی افتخارمیکنیم ودستش رامیبوسیم.ازفاش نیوزوبرادرگرانقدرآقای ساقی هم بابت مطالب جانبازان ممنونیم.دستشان دردنکند.به امیدحل مشکلات کل جانبازان وخاندان شهداء.باتشکر.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi