شناسه خبر : 39868
یکشنبه 15 آذر 1394 , 15:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان را اضافه کنید!

هموطن- با سلام حضور محترم همه تصمیم گیران و نویسندگان برنامه های ایثارگران در قانون برنامه ششم  :
براساس قانون اساسی توزیع عادلانه ثروت مهمترین اصل باید باشد زیرا اگر قانون را طوری بنویسید که گروهی بدون  دلیل عقلی و شرعی فقط به دلیل وابسته بودن به گروه خود سود بیشتر ببرند و گروهی به فراموشی سپرده شوند نتیجه نهایی بازنده - بازنده خواهد بود. گروه اول بخاطر زیادی تسهیلات مورد شماطت مردم قرار می گیرند و گروه دوم یعنی رزمندگان و زیر 25% ها به دلیل عدم هر گونه حداقل ها زیر بار مشکلات کمرشان خم تر می شود .
قانون اگر منصفانه نوشته شود نتیجه اش برای همه ایثارگران برنده - برنده است. قوانین عادلانه باید دلیل کافی داشته باشد. مهمترین علت که گاهی قوانین اصلا اجرا نمی شود همین غیر منصفانه بودنش هست زیرا اجرا کننده علاقه ای به اجرای قوانین غیر متعادل ندارد .
 در برنامه ششم نیاز است که سایر قوانین نیز در نظر گرفته شود و حتی اصلاحات مورد نیاز در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد توجه قرار داده شود .
اصلاحات پیشنهادی که البته همه آنها دلیل و منطق دارد به شرح زیر است :
کلمه رزمندگان در ابتدای برنامه در میان ایثارگران باید حتما اضافه شود
دلیل آنکه بدون حضور و جانفشانی رزمندگانی که هم اکنون به سنین 50 سال و بالاتر رسیده اند و از نظر شرعی سرپرست خانواده محسوب می شوند و تجربه حضور در جنگ را داشته اند پیروزی امکان نداشت و امنیت کشورمان به دلیل دلاور مردی های همین رزمندگان است که عوارض جنگ را هنوز تحمل می کنند و فریادرسی برایشان نیست .
در بند" الف"  در خصوص فرزندان معزز شهدا باید محدودیت سنی 25 گذاشته شود .
در بند" ب " تامین صد درصد هزینه درمانی شاغل و غیر شاغل باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شود.
بند "ه "باید حذف شود چون موضوعت ندارد .
در بند" و " در صد جانبازی باید حذف و کلیه فرزندان ایثارگران و همچنین فرزندان رزمندگان با حضور بیش از 30 ماه در جبهه نیز اجازه استخدام داشته باشند و جمله " همان ابتدا به صورت رسمی قطعی " باید حذف شود. فرزندان ایثارگرانی باید جذب دستگاه های دولتی شوند که شئونات اداری و اسلامی را رعایت کنند .
بند " ز" باید حذف شود و ایثارگران نیز باید تابع قوانین وزارت علوم باشند .
بند " ح " باید اصلاح شود . کلمه معسر حذف شود زیرا دولت مکلف است نسبت به تامین معیشت کلیه جانبازان زیر25% و رزمندگان نیز اقدام نماید . دلیل انکه با همین کلمه اجرا کننده ها می توانند قانون را اجرا نکنند .
بند ط باید با بند ح ادغام شود و همه رزمندگان ارتش نیز مشمول دریافت حداقل حقوق قرار داده شوند .
بند" ی " که هرگز اجرا نشد ولی در ایین نامه تعیین درصد جانبازی سال 89 باید رزمندگان  همانند آزادگان همه دارای درصد جانبازی باشند .
در مورد بند "ک " صندوق های بازنشستگی باید مکلف شوند سابقه خدمت مربوطه را محاسبه نمایند .
در بند " ل"  مسکن کلیه ایثارگران بدون ذکر درصد باید تامین شود .
در کلیه قوانین تبعیض بین ایثارگران شاغل با غیر شاغل باید برداشته شود .

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام دوست گرامییم هم وطن عزیزازاینکه ازطرف همه رزمندگان وجانبازان کم درصدصحبت کردی بی نهایت تشکرمیکنم چون واقعاحرف دل رزمندگان رازدی //ناگفته نماندجایی که گفته ای رزمندگانی که بالای30ماه جبهه دارندبایدفرزندانشان استخدام ادارات دولتی و....شوندبه نظرمن این کلمه منصفانه نمی باشدچرا؟چون رزمندگانی هستندکه 27و26و29ماه جبهه دارندیعنی اینها ازرده خارج محسوب شوندچون یک ماه یا3ماه از30ماه کم دارنداگربنابه جنگ باشدکه همه دریک خط بایک دشمن جنگیدیم پس این عادلانه نیست که سقف مشخص کنند طبق گفته بعضی ازدوستان و رزمندگان هم بایدرتبه بندی باشدطبق سابقه جبهه وهرامتیازی هم که میخواهندبه ایثارگران بدهند به رزمندگان هم طبق رتبه بندی بدهند حالا میخواهدهرماه جبهه رایا درصدحساب کنندیا........خلاصه بایدطوری باشدکه حق همان نفری که3ماه به جنگ رفته هم نبایدپامال شودبه نظربنده ودیگررزمندگان که درهیمن سایت اظهارنظرکردنداینچنین بایدباشد //بازهم دولت ونمایندگان مجلس بایدتصمیم گیرنده باشند به امیدروزی که همه رزمندگان دردمندکه ازجنگ صدمه دیده اند دردشان رادولت محترم درمان کندتادرآخرهای عمراین شیرمردان هم برای یک روزهم که شده بدورازناراحتی اعصاب وروان زندگی کنند
شما که پيشنهاد بند " ز " مي دهي احتمالا فرزند هيات علمي هستي يا از وضعيت نابسامان جذب و با پارتي پدر هيات علمي خبر نداري.
بند " ز " ماده 44 یعنی اشتغال برای ایثارگران دارای مدرک تخصصی؛ لذا باید ماده " ز " با همان شیوه قانون عمل شود. اینکه دیگر هزینه ندارد.
هزينه حقوق يك نفر هيات علمي با يك نفر غير هيات علمي البته بسيار متفاوت است و هر دو از خزانه بيت المال هزينه مي شود. بنابر اين فردي بايد عضو هيات علمي شود كه تخصص و دانش بسيار بالاتري نسبت به ديگران داشته باشد و به اندازه همان حقوق كار علمي انجام بدهد . نه فردي كه مشمول هر نوع قانون خاص باشد . عبور از چراغ قرمز براي همه بايد ممنوع باشد .
شما اگر کمی از افرادی که هیات علمی می شوند خبر داشتیداین را نمی گفتید.
کو گوش شنوا امروز بعضی از نمایندگان مجلس و دولتمردان به شنیدن اسم رزمندگان حساسیت دارند انگار همه مشکلات مملکت به خاطر رزمندگان برای این کشور به ارث گذاشته شد
آقایان ما چه کم گذاشتیم که امروز به اندازه کارتون خوابها به ما توجه نمی شود
چرا ما را مسخره میکنید
چرا قبل از انتخابات برای جلب آرا وعده های تو خالی می دهید
آخه مگر عمر ما عمر حضرت نوح می باشد که صد سال منتظر بمانیم تا ما جز ایثار گران قرار بگیریم
چرا بعضی دهه هفتاد وام مسکن بگیرند و دهه هشتاد هم وام ۲۰ ملیونی و حالا هم صف بکشند برای وام صد ملیونی مسکن اما رزمندگان دریخ از هزرار تومان وام مسکن
خجالت بکشید بی حیایی هم حدی دارد
براداران ایثار گر وجانباز ایا این واقعیت را درک نکرده اید به دهه چهارم انقلاب وارد شده ایم اما هنوز در معیشیت اولیه زندگی سرگردانیم مگر با این وضعیت نقص های جسمانی وازردگی های روحی ودرد های که مثل خوره جسم رنجورمان را روز بروز ازرده تر میکند وبه انسان هایی افسرده ومنزوی با خوردن روزانه مشتی داروهایی که خود باعث بیماریهای دیگری میباشد تبدیل شده درک کنید وفقط به خدا پناه ببریم انها فقط در موقع احتیاج از نام ایثارگران استفاده کرده ولی به خود ایثارگر توجهی نمیکنند اینکه هرساله میشنویم فلان قانون درمورد جامعه ایثارگر تدوین شده اما اجرایی نشده سا ل بعد دوباره همین اما هیچ کس پاسخگو نیست چرا نمیدانیم فقط شنیده ایم که بار مالی دارد
...
خدایا قلب مسئولین محترم را به نماز ، باور به یقیین برسان ؛

تا به نور ایمان و عدالت و حق الناس برسند ،

و نوشته به حق این دلار مرد دفاع مقدس را اجرایی کنند .

آمین .
پسرخوب هنوز همان جانبازان 40و 50 رادر پیچ خم یک کوچه میگردانند
اقایان البته رزمندگان را اضافه نمودند انهم با ضریب 100سپس انرا منهای خود نمودند سپس عده حاصله را ضرب در حاصل نموده و سپس حاصل انرا تقسیم بر خود نمودند
100-100*100/100=0
جدا از اینهمه زحمت قائدینی که در سنگرهای پشت جبهه در خدمت اسلام و مسلمین بودند باید دورد فرستاد
واقعا اینطوری خیلی بهتره!
ومتن ونظر بسیار جالبی است .انشااله نماینده گان توجه داشته باشند .واستفاده ببرند.درقوانین.
میدانم کسی از این قوانین اصلا بدشون نمی اید.
مگربعضی...
سلام ، سیستم بودجه کل کشور طوری طراحی شده که در ابتدای زمستان فرصت اصلاح و جابجایی ردیفها و مبالغ بودجه امکانپذیر است. با وجود انعطاف پذیری فوق عجایب بودجه کشور ، دولت قبلی طوری برنامه ریزی کرد که شائبه استفاده سوء از دیرکرد تحویل قانون بودجه به مجلس از بین رفت و قانون بودجه سالیانه به موقع به مجلس تحویل شد. قبل از آن منتقدان دولت مدعی بودند که دولت بودجه را دیر تحویل میدهد تا نمایندگان مجلس وقت کافی برای رسیدگی دقیق نداشته باشند و مجبور شوند بطور سطحی و با تبصره های زیاد و ردیف انتهای بودجه و دست دولت را باز بگذارند. علیرغم اقدام مثبت دولت قبل که قانون بودجه را در موعد مقرر قانونی تحویل مجلس داد اکنون نیز انتظار است که مسئولان بودجه نویسی دولت را درگیر همان شائبه های دشمن شاد کن و درگیری دولت و مجلس نکنند زیرا در دولت فعلی که مسئولانش در برجام دست در دست مسئولان فرعون صفت استکباری دارند بایستی بیشتر از قبل دقت و ملاحظه کنند لذا نمایندگان محترم مجلس با وقت بسیار کم تا انتخابات از قبول عجله و هول و هل دادن بودجه یا درصد بندی بودجه سالیانه و باز بودن تبصره ها و ردیف انتهای آن ضمن توجه و تاکیدات ویژه به منظور لحاظ اوامر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب از تایید سطحی جدا خودداری کنند. بیاد داریم دولت استکباری چندین روز برای تصویب بودجه تعطیل شد و هیچ اتفاقی ناگواری ایجاد نشد.
با تشکر از همه نظرات دوستان
پیشنهاد می شود جهت کمک به معیشت رزمندگان و با توجه به قانون جامع ایثارگران که رزمندگان نیز در قانون امده است امور انها را در سازمان بنیاد شهید و ایثارگران ادغام کرد.
سپاس خداوند بزرگ راکه نمایندگان محترم همه اهل نماز وچه بسا اهل تهجدند اما چه خوب گفت ان شاعر مرحوم که نماز بی ولایت حقه بازیست مگر امام عزیز که همه سنگش را به سینه میزنید نفرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد وشهادت درپیچ وخم زندگی به فراموشی سپرده شوند چه فراموشی بالاتر از این که در این قانون باصطلاح جامع که شما حضرات به تصویب رساندید درهمان مواد وتبصره های اولیه رزمندگان رااز شمول تسهیلات این قانون مستثنی کردید ایااین جز فراموشی وتمسخر این عزیزان چیز دیگری میتواند بلشد ماقسم حضرت عباس ع را قبول کنیم یادم خروس رامن نمیدانم چرا نمایندگان رزمنده که بارای همسنگرانشان به مجلس رفتند سکوت اختیار کرده اند ودر مقابل نامردان نمیاستند خدایا ایاک نستعین نماینده محترم ومن یعمل مثقال ذره شرا یره مولایمان علی ع میفرمایند اگر همه دنبا را بدهند که دانه ای از دهان موری بردارم والله چنین نخواهم کرد چگونه شما چنین ظلم فاحشی را در حق این ولی نعمتان ایران وانقلاب روا داشتیدورزمندگان وخانوادهشان رااز شمول این قانون مستثنی کردید ای ننگ بر این استثنا خدا را خوش میاید که قوانین به این مهمی به فراموشی سپرده شود وانوقت شما چندین ماه است که فکر وذکرتان قوانین مربوط به انتخابات اینده است تا مجددا کرسیش را تصاحب کنی ایا یقین داری که عمرت کفاف میدهد..
مسولين تورابخدا قسمتون ميديم بدادجانبازان برسيد ازمال خودتون كه نميخواد بديد نفت وگاز مال همه است بابا حق خودشون را بديد جنگيدن جلودشمن ايستادن جون دادن دست وپا دادن سر دادن خدايا به كجا به كي بگيم ازكارافتاديم نميتونيم كارگري كنيم.مگه نميگن قيامت دركاره پس چرااز اخرت نميترسند.فقط واسه جانبازان رزمندگان بارمالي دارد؟دارم ديونه ميشم ازبي عدالتي.
سلام مسولان بسیار خوبند؟؟؟
ما بعد جنگ گیج بودیم اشتباه به این مملکت وارد شدیم، ما را ببخشید، جای شما را تنگ کردیم. جای فرزندان دلبندتان را؟؟؟
ولی دیگر اداء در نیارید و از ایثارگران مایه بگذارید، با خیال راحت کارتان را بکنید؟؟؟؟؟
سلام برمدیران این صفحه نظری گذاشتیم گویا مقبول نیفتاد شرمنده حرف دل راباید گفت .مجبورم به گونه ای دیگربیان کنم اینبار فقط روی سخنم به نمایندگان محترمی است که شاید به این صفحه سری بزنند نمایندگان رزمنده که لااقل یادی از ان دوران اتش وخون درذهنشان نقش بسته وامیدوارم تکیه براین کرسی ها انرا مخدوش نکرده باشد عزیزان همسنگر دیروز که اکنون در کسوت نمایندگی خدمت میکنید ایافکر میکنید این قانون جامع واقعا جامع تدوین شده حقیقتا اینگونه نیست درهمان ابتدا باتبصره ارایه تسهیلات به رزمندگان وخانواده انها از شمول این قانون مستثنی شده واین توهین نابخشودنی به این عزیزان محسوب میشود ایا بستن بار مالی به این تبصره ها تمسخر نیست همین میشود که اموال بیتالمال ازجیب افرادی مثل ب ز و خاوریها سردر میاورد وخرج عطینا میشود ای که دستت میرسد کاری بکن نگدار روزی بیاید کز تو نیاید هیچ کار خدایا چقدر بعضی استثناات ظالمانه وکمرشکن است مثل مستثنی شدن بعضی شرکتها ازشمول نظام هماهنگ پرداخت ویکی هم همین استثنا کردن رزمندگان از شمول تسهیلات قانون باصطلاح جامع ایثارگران خدایا تو شاهد باش وتمام دلخوشیمان اینست که تو شاهد و گواهی ومن یعمل مثقال ذرة شرا یره
عده ی کثیری ازمسولین که27سال است حق رزمندگان راپامال کردندازحق وحقوق نمیخواهندچیزی بدانند//مثقال وذره وخرواربه کت این عده نرفته ونخواهدهم رفت دوست گرامی عزیزاقای روحی /ماهم که داریم دست وپامیزنیم کسانی هستیم که ازغافله جامانده ایم زرنگهاش وپارتی دارهاش وگنده هاش همان اوایل بارخودشان رابستندماییم که بایدبرای همیشه درهمه وقت فقط یخ دربهشت بخوریم تادلمان خنک بشه فدات رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi