شناسه خبر : 39974
چهارشنبه 18 آذر 1394 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برادری بسیجیان ایرانی برای شهید غریب افغانستانی مدافع حرم

بازبوی جان بخش حرم بانوی صبر و استقامت "حضرت زینب (سلام الله علیها)" تکانی دوباره به شهر مشهد داد. این‌بارهم با آمدن پیکر مطهر شهیدی افغانستانی؛ که هم‌چون دیگر همرزمانش، برای دفاع در برابر خطری که اسلام و انسانیت را تهدید می‌کرد عزم جهاد کرده بود، مشهد رنگ و بوی مقاوت گرفت.

افغانستانی‌هایی که در صف دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) اولین‌هایی بودند که جهادشان باز همراه با تجربه‌ی دوباره‌ی غربت همراه بود این‌بار در پناه اسطوره‌های جاودان حماسه‌ی عاشورا راهی میدان نبرد شدند. حالا یک به یک به سرزمین‌هایی غیر از موطن اصلی خود برمی‌گردند. انگار همه ارض و سماء وطن یک مهاجر شهید است.

این‌بار دست تاریخ به خاک سپردن پیکر شهیدی را به نگارش در آورد که چشمان پر از مهر پدر و مادر هنوز هم در انتظار دیدن چهره‌ی دوباره‌ی او، به چارچوب در خیره مانده است. شهیدی که آرزوها و رویاهای بیشمارش برای ادامه‌ی زندگی با همسر تازه نامزد کرده‌اش را با خود در خاک هم آغوش کرد.

شهید «ابراهیم رضایی» از مردان نیکی بود که عشق به اسلام و اهل بیت (علیه السلام) سرنوشت عجیبی را برایش رقم زده بود و حالا به‌دور از خاک افغانستان ولی در جایگاه بزرگ مدافعان حرم، در خاک امام غریبان حضرت امام رضا(علیه السلام) آرام گرفته است.

مراسم تشیع پیکر این شهید مطهر هفته‌ی گذشته در گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) برگزارشد. هر چند غریب بود اما بسیجیان ایرانی برایش برادری کردند. پیکر مطهر او در گردهمایی بزرگ بسیجیان دادگستری استان خراسان رضوی، یاد بود شهدای بسیج و مدافع حرم به نمایندگی از شهیدان مدافع حرم میزبانی شد و ایرانیان به او ادای احترام کردند.

 

شهید ابراهیم رضایی

 

 
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi