شناسه خبر : 40011
چهارشنبه 18 آذر 1394 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تخفیف بلیط هواپیما چرا اجرا نمی شود؟

چراشرکتهای هواپیمایی خصوصی قانون بلیط نیم بها به جانبازان، آزادگان و خانواده های شاهد را اجرا نمی کنند؟

عبدالحمید جعفریان  - بر اساس ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال 1391 مجلس محترم شورای اسلامی :جانبازان 25% و بالاتر آزادگان و خانواده های شاهد و خانواده های جانبازان 70% در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکتهای دولتی یا خصوصی هواپیمایی راه آهن و کشتی رانی با ارایه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیاد از 50% هزینه بلیط معاف میباشند .

تبصره 1 – کلیه مشمولان این ماده ازپرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو داخل شهری معاف میباشند .
تبصره 2 – مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی نامه بنیاد برای یک بار در سال از 50% تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره مند میباشند .
با آنکه مجلس محترم قانون فوق را تصویب و جهت اجرا به دولت محترم ابلاغ کرده است و دولت این قانون را به سازمان هواپیمایی کشوری و این سازمان طی بخشنامه ایی این قانون را جهت اجرا به شرکتهای هواپیمایی دولتی و خصوصی ارجاع داده است . مع هذا این قانون توسط شرکت های هواپیمایی خصوصی از قبیل ماهان – قشم ایر – کیش ایر – کاسپین – آتا و ... به دلایل مختلف اجرا نمی شود . فقط دو شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر و هواپیمایی آسمان این قانون را اجرا می کنند و جدیدا" هواپیمایی آسمان در بلیط لیست انتظارخود ازجانبازان و آزادگان و خانواده های شاهد هزینه کامل بلیط را بدون احتساب 50%   تخفیف می گیرد . نمی دانیم به چه علت این کار را میکند .

لذا جا دارد تمام ارگانها و نهادهای ذیربط از جمله بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت فرودگاههای کشور اقدام و فشار لازم را به شرکتهای هواپیمایی خصوصی و ایر لاین ها بیاورند تا عزیزان جانباز در فرودگاههای کشور با این مشکل روبرو نشوند . امروزه در جامعه هواپیمایی کشور شاهد کاهش پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر و هواپیمایی آسمان بعلت کاهش هواپیما و نقص فنی و شاه افزایش پروازهای شرکت های هواپیمایی خصوصی هستیم .

لذا با توجه به حجم نسبتا" بالای مراجعه کنندگان جانباز آزاده بعلت جراحات وارده ومعلولیتهای خاص و مشکلات اجتماعی در مسافرتهای هوایی به فرودگاههای کشور و شرکت های هواپیمایی خصوصی در زمینه تهیه بلیط نیم بها و انجام پرواز هوایی راحتر      می طلبد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور و ایر لاین ها و شرکت های هواپیمایی خصوصی تمهیدات لازم را برای اجرای ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال 91 مجلس محترم شورای اسلامی بعمل آورند .
و اگر شرکت های خصوصی مشکل را تامین اعتبار بهای روز بلیط  و یا هر علل دیگری میدانند باید این مهم هر چه سریعتر توسط سازمان هواپیمایی کشوری و بنیاد شهید و ایر لاین ها به نحو شایسته حل و فصل شود .

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
میلیون ها نفر دانش امورز . دانشجو و بازنشستگان از تخفیف بلیط اتوبوس و مترو بهره مند هستند ولی رزمنده و جانباز زیر 25% حتی از این حداقل امکانات شهری نیز بهره مند نیستند !
اقای شهردار - اقایان شورای شهر ایا این بی انصافی نیست ؟!

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi