شناسه خبر : 40120
دوشنبه 23 آذر 1394 , 13:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارتش سوریه به چند کیلومتری مرز ترکیه رسید

یروهای ارتش سوریه پس از اینکه موفق شدند راه «قسطل معاف» را در استان «لاذقیه» باز کنند به چند کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند امنیت را به مسیر منتهی به گذرگاه مرزی «کسب» با ترکیه بازگردانند.

خبرگزاری «اسپوتنیک»‌ روسیه گزارش داد که این مسئله پس از بازگشایی راه «قسطل معاف» صورت گرفت که از دو سال پیش بسته شده بود.

یک افسر ارتش سوریه در این باره تأکید کرد، ارتش با کمک گروه‌های مردمی موفق شد کنترل کوهستان «الکوز» و بلندی‌های اطراف آن را در دست گیرد.

این در حالی است که پس از درگیری نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها، کنترل ارتفاعات «713» واقع در میان قلعه «البوجاق» و «الخضرا» به دست نیروهای سوری افتاد.

این افسر ارتش همچنین تصریح کرد، در پی این درگیری‌ها شماری از تروریست‌ها کشته شدند و تعداد زیادی از آنها نیز به سوی «ربیعه»‌گریختند.

وی در پایان تأکید کرد، این مسئله در بازگشایی راه منتهی به گذرگاه مرزی کسب بسیار مهم است و پس از اینکه یگان‌های پیاده نظامی به نزدیکی مرزهای ترکیه رسیدند، حلقه محاصره ربیعه تنگتر می‌شود.

قسطل معاف یک شهرک در منطقه «لاذقیه» است. این منطقه گردشگری است و در شمال لاذقیه و 12 کیلومتری جنوب مرزهای ترکیه قرار داد. 95% از ساکنان این منطقه ترکمن هستند.

سوریه به چند کیلومتری مرز ترکیه رسید

سوریه به چند کیلومتری مرز ترکیه رسید

 

 
منبع: فارس
 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi