شناسه خبر : 40174
سه شنبه 24 آذر 1394 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فقدان نظارت و بازرسی

 محسن ناطق- لطفا" به آقای مجتهد بگویید با تجربه سالها نظارت و بازرسی اینگونه مشکلات که آقای مجتهد مطرح می کند طبیعی است لذا هر دستگاه بازرسی شونده در مقابل نظارت و بازرسی مقاومت می کند. میدانیم قوانین طوری طراحی شدند که صددرصد در اختیار مسئول قرار دارد برای مثال استفاده از کلمه (میتواند) در قوانین به معنی عملکرد دلخواه مدیر در اجرای قانون است که میتواند و اگر نخواست اجرا نکند یا پیشگیری مدیران از افشای فساد که به وسیله تنظیم ماهرانه ظاهر پرونده ها موجب فریب بازرس یا انحراف ناظر و نتیجه گسترش فساد افسار گسیخته و متاسفانه در پناه نقایص نحوه اجرای قانون و اعتماد بیجا به مدیران است. لذا هرچه گردش مالی بیشتر شود مدیران حاضر به هزینه بیشتر برای پوشش هستند.

 گذشته از اشکالات شکلی و محتوایی و ماهوی در امور نظارت و بازرسی آن هم به شکلی که هیات تحقیق و تفحص بدون پشتوانه دیوان محاسبات و بوسیله چند خط ابلاغ داخلی اجرای عملیات بازرسی از نهادی که به علت نهاد بودنش ملزم به پاسخگویی همچون ارگان های رسمی حکومت نیست انجام داده، باید انتظار چنین کارشکنی پیش بینی میشد. برای مثال سازمان بازرسی تنها ارگان قضایی کشور دارای پشتوانه اساسنامه کامل برای مقابله با کارشکنی و مقاومت ارگان بازرسی شونده است با این حال به علت سیاست گذاری غلط در سازمان مذکور که می گویند دنبال مچ گیری نیستیم اینطور بیکار و بی حاصل شده است.

 علی ایحال باید مسئولین ارشد بخصوص دلسوزان نظام قبول کنند فقدان نظارت و بازرسی در افضل نهادهای کشور دارای قدرت پنهان و آشکار دینی و مذهبی طی برنامه ریزی درآمد زایی و استقلال مالی به فساد گسترده و سوء استفاده سیاسی مبتلا شده که از سوی دیگر لقمه حرام تاثیر گذار بوده فلذا فریاد ایثارگران از یک لقمه نان نیست بلکه از انحراف سیاسی و فساد و ظلم و منکرات در دیگ گوشت لخمی که درش باز است. این احوالات و بی قراری شما را سالها قبل تجربه کردیم و با شما همدرد هستیم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام یکی از واقعیت ها این است که:
همه انسانها و بخصوص ایثارگران می توانند بهترین باشند ولی معصوم نیستند .
و اما واقعیت مهمتر این است که نظارت باعث بهتر شدن انسانها می شود و عدم نظارت در هر سازمانی باعث ایجاد زمینه های تخلفات اداری است .
حتی سازمانهایی که دارای نظارت بوده اند توسط دولتمردان گاهی به یغما رفته اند همچون سازمان تامین اجتماعی و امروز کارگران و کارمندان را مجبور می کنند که تاوان بدهند انهم با قانون برنامه ششم ( با تعیین میانگین حقوق 5 سال و افزایش سن و سابقه بازنشستگی و......)!
و نمایندگان مجلس بازهم سکوت کرده اند ؟!
و من مانده ام انها نماینده مردم هستند یا نماینده سازمانها ؟!
سلام ، با تشکر از هموطن عزیز هر انسان ولایتمدار و شیعه میتواند با اراده الهی معصوم باشد. ایکاش فرصتی برای ذکر فضایل و عظمت شیعیان نزد حق تعالی موجود بود تا معانی باطنی قابل انتشار از قرآن مجید را بیان کنیم. گرچه در تفاسیر و تاویلات موجود از فضایل و عظمت شیعیان بواسطه محبت و عشق به ولایت فراوان بیان شده لیکن بهترست مورد تبادل نظر ایثارگران محترم که در صف اول و بالاترین نقطه اسلام هستند قرار گیرد. معروف ترین آنها عطای عصمت مجاهدین فی سبیل الله هنگامی است که اولین قطره خونش بر زمین ریخته شود لذا تا هفت نسل آتش جهنم بر مجاهد حرام است. آیا این مفهومی غیر از عصمت است؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi