شناسه خبر : 40349
شنبه 28 آذر 1394 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه شهدا دشمن را وادار به تکریم نظام اسلامی کرده

رییس پژوهشکده دفاع مقدس گفت: اگر عزت و افتخار می‌خواهیم، باید راه شهدا را ادامه دهیم، راهی که دشمن را وادار به تکریم در مقابل نظام اسلامی کرده است.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای مدافع حرم به همت دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بوئین زهرا در دانشگاه آزاد برگزار شد.
سردار ابوالحسن کبیری رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه دفاع مقدس در این مراسم، گفت: در این مجالس حضور پیدا می‌کنیم تا یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی داشته و به نسل جدید که هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، یادآوری کنیم در آن سال‌ها چه گذشت.
وی افزود: ما با این حضور به خانواده‌های شهدا دلگرمی می‌دهیم و می‌گوییم اگر چه شما عزیزترین و ارزشمندترین سرمایه‌ی زندگی خودتان را تقدیم کرده‌اید، ما نیز همچنان راه شهدا را ادامه می‌دهیم.
کبیری با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کردند هشت سال دفاع مقدس به اتمام رسیده و دفتر تاریخ آن بسته شده است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که دفاع مقدس همچنان ادامه داشته و شهدای حرم با اینکه سن و سالی از آنها نگذشته است ولی صحنه‌های ایثار را که از صحنه‌های عاشورا آموخته‌اند، در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته‌اند.
رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه دفاع مقدس اظهار داشت: همانطور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم ای کاش در زمان امام حسین(ع) بودیم و در رکاب ایشان می‌جنگیدیم، بسیاری که این زیارت را می‌خواندند در هنگام نبرد پایشان لرزید، ولی شهدا که این فرازها را زمزمه می‌کردند به ولی‌فقیه زمان لبیک گفتند و در این را به شهادت نیز رسیدند.
وی افزود: اگر امروز می‌بینیم، کسانی که در شهریور سال 59 جنگ جهانی را با خط مقدم عراق، به ایران تحمیل کردند، و پس از آن 8 جنگ بزرگ در منطقه‌ی غرب آسیا به راه انداختند؛ دیگر علیه مردم ایران اقدام نظامی انجام نمی‌دهند و پس از 12 سال متهم کردن جمهوری اسلامی، اعلام می‌کنند اقدامات جمهوری اسلامی در راستای ساخت تسلیحات هسته‌ای نبوده و پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند، به خاطر عزت و افتخاری است که همین شهدا با ایثار، شجاعت و شهامت به ما دادند.
کبیری با اشاره به اینکه حضور رزمندگان ما در سوریه افتخاری برای ایران اسلامی است، گفت: اگر همین رزمندگان و مدافعان حرم که هنوز هم در خط مقدم جبهه‌ی نبرد با استکبار جهانی هستند و از مرزها و نوامیس مسلمان دفاع می‌کنند، نبودند، حکومت سوریه، لبنان، فلسطین، غزه و ... وجود نداشتند و تکفیری‌ها از دروازه‌ی عراق وارد ایران می‌شدند.
رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: اگر عزت و افتخار می‌خواهیم، باید راه شهدا را ادامه دهیم، راهی که دشمن را وادار به تکریم در مقابل نظام اسلامی کرده است.
در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم، شهیدان رسول پورمراد، حمید سیاهکالی مرادی و عبدالرشید رشوند‌آوه و دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر تجلیل شد.
گفتنی است: غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و حسین ساروخانی رئیس بنیاد شهرستان بوئین زهرا در این مراسم حضور داشتند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi