شناسه خبر : 40396
دوشنبه 30 آذر 1394 , 16:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهمیه های مصوب قانونی برای ایثارگران بایدحفظ شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی و تصویب موادی ازطرح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی و تصویب موادی ازطرح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکترقاسم جعفری نماینده مردم بجنورد،مانه وسملقان،راز و جرگلان ،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفظ جایگاه ایثارگران در این طرح اظهار داشت:در حال حاضرطرح قانون "سنجش و پذیرش دانشجو" در تحصیلات تکمیلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است و تاکنون مواد2 و 5 ماده آن نیز بررسی شده است.
وی افزود: در این دو ماده درخصوص موضوعات اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی بحث و بررسی صورت می گیرد و موضوع مربوط به نحوه میزان اعمال آزمون کتبی، مصاحبه علمی و سوابق علمی و آموزشی داوطلبان تصمیم گیری خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در نشست های اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر علوم تاکید بر این کردیم که سهمیه های مصوب قانونی که در مجلس و شورای عالی فرهنگی به تصویب رسیده است باید برای ایثارگران حفظ شود.
نماینده ایثارگر بجنورد،مانه وسملقان،راز و جرگلان ،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که یک سری از نواقص را در قوانین جبران کنیم،چرا که رزمنده ای که در روزهای پرخطر، همه وجود خود را برای کشورش گذاشته است را نمی توان امروز گفت که درصد تو کم است و باید بیشتر ترکش می خوردی تا امتیاز بالاتری داشته باشی.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اگر چه برخی از نواقص در قانون اصلاح شده است اما هنوز کافی به نظر نمی رسد و بایستی برخی از قوانین همچنان اصلاح شود.
وی با اشاره به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی ایثارگران خواستار حضور فعالانه تر مسئولان آن در مجلس به هنگام بررسی لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه کشور شد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که پشتوانه اجرایی مصوبات مجلس در خصوص ایثارگران چیست تاکید کرد:پشتوانه اجرایی هر طرح و مصوبه قانون است که پس از ثصویب، دولت موظف به اجرایی کردن آن است و وظیفه نمایندگان ملت نیز نظارت بر حسن اجرای آن خواهد بود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام نماینده محترم .

عزیز دل برادر کجا بودی تا حالا ...ما توفیق زیارت شما حضرات رو فقط نزدیک به انتخابات داریم .... خوب حالا کدوم ایثارگرا باید دانشجو بشن ....اعصاب خورد و شکم خالیو و آبروی رفته واسه قوانین بدون ضمانت اجرایی رو کی جواب میده ...
خوب حالا کجا میخوای بری عزیز ....باش چایی دوم در خدمت ایثارگران باش .... خدا پدر و مادرتو بیامرزه زحمتکش ؛ خجالت زدت شدیم ؛
میدونی چیه والا مقام ... خواستم بگم چایی واست بیارن دیدم اصلا چایی تو خونه نداریم ؛ گفتم خوب چایی خشک نیست آبو جوش میاریم بعد میریم چایی میخریم ؛ دیدم ای بابا پول نداشتیم قبض آبو و گاز و بدیم قطعش کردن ؛ در ضمن شرمنده قندمونم تموم شده ..... دیگه چی بگم وکیل الرعایا هم جیبمون خالیه هم مطبخ خونمون ؛ تازه یه احضاره از دادگاه واسمون اومده که سماور خونتون شاکی شده چرا من بی مصرفترین وسایل این خونه هستم ؛ اینکه چیزی نیست ترسم از اینه وسایل دیگه مثل سفره ؛ جا نونی ؛ بشقابا ؛ دیگ و قابلمه ها هم برن شکایت کنن دیه بخوان از ما ... راستی راه حلی دم دستتون نیست یه جوری شاکیارو راضی کنیم . عزت زیاد .
نکته ای که این دولت باید درک کند این است که طوری برخورد کرده که ایثارگران نگران حفظ امتیازات قانونی و بحق خود هستند و سرکشی رییس جمهور و رییس بنیاد از خانواده آنها نتوانسته است که این نگرانی را زایل کند؛ این پیام پنهان دارد که دولت باید درک کند.
واقعا بعضی ها از روی جهالت چه حرفهای میزنند لابد اگه ماهم شهید می شدیم وضع فرزندان ما بهتر می شد حالا که شهید نشدیم حالا رزمنده هم که ترکش نخورده چه توقع بیجای دارند
جانباز پنجاه درصد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستم. در سال 1368 به استخدام شرکت مخابرات درآمدم تا سال 1371 که از آنجا استعفای شخصی دادم و به استخدام آموزش و پرورش درآمدم. از سال 1387 جانباز تبصره 6 قانون حالت اشتغال آموزش و پرورش منطقه 11 تهران می باشم. سوال: 1 - چگونه می توانم به دانشگاه فرهنگیان منتقل شوم؟؟ 2 - آیا می توانم از آموزش و پرورش منفک شوم و با استفاده از قانون بازگشت بکار به مخابرات بازگشت بکار مجدد شوم؟؟
شما نمايندگان با قوانيني كه دولت درباره ايثارگران اجرا نمي كند چه كرده ايد؟ اين نظارت شما چه فايده اي تا به حال داشته است ؟ اغلب قوانين ايثارگران بازيچه تفكرات مديران دستگاههاي دولتي است شما چه كرده ايد؟ بنياد كه بايد حامي ايثاركران باشد و كميسيون ماده 16 آن بايد در حمايت از ايثارگران به مشكلات آنان رسيگي و حكم صادر كند خود از مشكلات ايثارگران شده است شما چه كرده ايد؟‌ نمايندگاني كه خاصيت آنان نزديك به انتخابات بروز مي كند و بعد از انتخابات براي چهار سال بي خاصيت مي شوند،‌آيا مي توانند بر دولت نظارت كنند؟ اگر نظارت شما خاصيت داشت اين حال و روز قوانين ايثارگران نبود.
سلام بنده قبلاً هم در این سایت اعلام کرده ام که :
1- آیا کس هست که سهمیه مقاطع دکتری را در زمان پذیرش چک کن؟
2- بنده در رشته مهندسی صنایع با وجود رتبه یک در بعضی از کد محل ها پذیرفته نشدم فقط بخاط مصاحبه !! در مصاحبه هیچ سوال علمی از بنده نپرسیدند. خوش و بش کردند و مدارک تحویل گرفتند و با اعلام نمرات بسیار پایین حتی خلاف شیوه نامه ارسالی از طرف وزارت عمل کردند، جلسه مصاحبه را ضبط نکردند، بر خلاف نص صریح قانون که مسئول شاهد و ایثارگر دانشگاه باید در جلسه حضور پیدا می کرد ، از ایشان ممانعت کردند و بعضی از آنها اصلااً اطلاع نداشتند. نتیجه این شد که به راحتی هر نمره ای که خواستند اعلام کردند. و دست ما هم از همه حا کوتاه است. بنیاد هم پیگیری نمی کند جالب است که بدانید حتی سازمان سنجش هم اعلام قبولی را انجام نمی دهد و دانشگاهها هر کار بخواهند می کنند نمونه آن دانشگاه سنندج و همدان با وجود این که تنها ایثارگر شرکت کننده بنده بودم. لطفا به نمایندگان مجلس و بخصوص نمایندگان جانباز اطلاع بدهید که به هیچ وجه زیر بار افزایش نمره مصاحبه به بیش از 30% نروند برای بنده در این سه سال مسجل شده است که فقط و فقط همه اینها بهانه است تا از ورود ایثارگران به دوره دکتری جلوگیری نمایند و گرنه بنده با معدل 16 از دانشگاه تهران چرا؟ به نظر بنده بهتر آمار قبول شدگا ن جانباز و شاهد را چک کنند یا فراخوان بدهند تا ما مدارک را تحویل آنها بدهیم. با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi