شناسه خبر : 40413
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید تندگویان نماد خدمت

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت 28 آذرماه سالروز شهادت شهید محمد جواد تندگویان نماد و الگوی خدمت، تلاش آگاهانه و صادقانه همراه با مقاومت و جهاد فی سبیل الله دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: 28 آذر روز تجلیل از رشادت ها و خدمات مهندس بسیجی شهید محمد جواد تندگویان وزیر نفت دولت شهید رجایی؛ نماد و الگوی خدمت و تلاش آگاهانه و صادقانه همراه با مقاومت و جهاد فی سبیل الله است.

این بیانیه خاطر نشان می کند: شهید تندگویان در همان ابتدای جنگ تحمیلی، 21 آبان ماه 1359 در نزدیکی پالایشگاه آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد و هجده سال پیش در سال 1369 و در چنین روزی آن شهید والامقام با تحمل 10 سال مقاومت و پایداری دلیرانه در مقابل شکنجه های فراوان در زندان های رژیم بعثی عراق به شهادت رسید. 

در قمستی دیگر از این بیانیه اضافه شده است: جهاد و مبارزه آن شهید قبل از پیروی انقلاب اسلامی منجر به دستگیری و اسارت وی به مدت 11 ماهدر زندان های ساواک شد و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی آن شهید توانست با تلاش بی وقفه ی خود به عنوان وزیر در صنعت نفت با بهره بردازی، حفاری و مهار چاه های نفت و گاز، خدمت شایان و قابل توجهی را به کشور ارائه نماید.

این پیام با ستاش عزم راسخ و همت بلند آن وزیر تلاشگر و مجاهد افزوده است: دیدگاه وسیع و جامع وی در خصوص فروش نفت برای خرید کالاهای سرمایه ای، ایجاد صنایع جدید، تبدیل نفت خام به فرآورده های گرانقیمت پتروشیمی و گازرسانی به مناطق محروم، از او مدیری جوان، خوش فکر، آینده نگر و لایقی ساخته بود.

در انتهای پیام با تسلیت شهادت آن بزرگ مرد و گرامیداشت یاد و خاطره این بسیجی شهید آمده است: امید آن می رود متولیان فرهنگی و مسئولان در بخش های مختلف اجرایی و به ویژه صنعت نفت با نصب العین قراردادن روش و منش آن شهید به عنوان الگوی جهاد و مبارزه و تلاش، یاد و خاطره وی را زنده نگه دارند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi