شناسه خبر : 40416
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم شهادت سردارطهماسبی

به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج صارم طهماسبی مراسمی باحضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام درمسجد حضرت صاحب الزمان (عج) آبدانان برگزار شد.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام  در این مراسم، اظهار کرد: باید اهل قلم و اندیشه ویژگی های شهید سردار حاج صارم طهماسبی را مطرح کنند. آن شهید بزرگوار هیچ گاه برای منافع خویش سر خم نکرد و همواره با سربلدی و افتخار زندگی کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: دغدغه حاج صارم این بود که کسی آخرت خود را به دنیا نفروشد و به رزمندگان همرزم خود توصیه می کرد مبادا گذشته خود را فراموش کنند و به دنیا وابستگی پیدا کنند.
وی بیان کرد: زندگی شهید یک زندگی ساده بود و هرگز زندگیش رنگ مادی به خود نگرفت.
در این مراسم سرهنگ پاسدار جمال شاه کرمی معاون هماهنگ کنند سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در سخنانی با تبریک و تسلیت این سردار بزرگ سپاه اسلام، گفت: حاج صارم امروز یک شخصیت منطقه ای نیست بلکه یک شخصیت ملی است که باید به ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام پرداخته شود. حرکت این شهید در امتداد حرکت عاشورا است که همواره بر تارک تاریخ خواهد درخشید.
معاون هماهنگ کنند سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: دوران مبارزه این شهید به عنوان شاخص قابل ذکر است که آگاهانه برای دفاع از اسلام در عرصه مبارزه حضور پیدا می کند و جبهه چنگوله خاطرات شهید را در تاریخ ثبت کرده است.
سرهنگ شاه کرمی گفت: حاج صارم بعد از اسارت با کوله باری از اندیشه دینی و عرفانی برگشت و نگاه نورانی او نگاه علما را در اذهان زنده می کرد. دغدغه صارم این بود که نباید پیشکسوتان جبهه و دفاع مقدس به سر مردم منت بگذارند و برای خود کمترین حقی قائل نبود و در جبهه برای رزمندگان نقش پدر را ایفا می کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید صارم طهماسبی اشاره کرد و افزود:   صارم همواره مهمان خویش را تکریم می کرد و او را بزرگ می داشت و بارها شاهد بودیم در هنگام نماز در مقام خداوند بدن او می لرزید.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi