شناسه خبر : 40479
سه شنبه 01 دي 1394 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای طرح «اسناد افتخار»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اجرای طرح «اسناد افتخار» با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا، سال جاری در استان قزوین آغاز شده است.

غلامرضا حقایق‌پور با بیان اینکه والدین شهدا موثق‌ترین منبع اطلاعات سیره شهدا هستند، گفت: در سال جاری اجرای طرح «اسناد افتخار» با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا در گروه ‌های سنی 80 تا 89 و 50 تا 69 ساله شروع شد.
وی افزود: با اجرای این طرح در بنیاد استان قزوین یک استودیوی فیلمبرداری آماده شد و همچنین تیمی متشکل از فیلمبردار، مصاحبه‌گر و منشی صحنه حضور دارند، تا خاطرات والدین شهدا در گروه سنی 50 تا 69 ساله را ضبط و ثبت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: دو تیم سیار نیز به منازل والدین شهیدی که در گروه سنی 80 تا 89 ساله هستند، می‌روند تا خاطرات آنها را ضبط و ثبت کنند.
حقایق‌پور با بیان اینکه بنیاد قزوین آمادگی ثبت و ضبط همه خاطرات والدین شهدا را دارد، گفت: در این طرح، مصاحبه‌گر سیر زندگی شهید را به صورت پرسشی می‌پرسد تا آنها از ابتدای تولد تا شهادت، هر آنچه که در ذهن دارند را بازگو کنند.
وی با اشاره به کیفیت فیلمبرداری خاطره‌نگاری والدین شهدا گفت: این فیلمبرداری از جمله نورپردازی و صدابرداری طبق استانداردها انجام می‌شود تا در آینده مستندسازان بتوانند از این خاطرات در مستندهای مختلف استفاده کنند.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 600 نفر از والدین شهدای استان قزوین در قید حیات هستند، گفت: اجرای طرح فوق، فازبندی شده که فاز نخست در شهر قزوین و پس از آن در شهرستان‌های تابعه انجام خواهد شد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها بنیاد استان قزوین ثبت خاطرات والدین شهدای شهر قزوین در دو گروه سنی یاد شده تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و از سال آینده در شهرستان‌های تابعه آغاز خواهد شد.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه سینه والدین شهدا مملو از خاطرات فرزندانشان است، افزود: ثبت و ضبط این خاطرات کمک می‌کند تا آیندگان بیشتر با سیره شهدا و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.
وی با بیان اینکه آیندگان باید بدانند که شهدا در گذشته چه ایثار و گذشتی کردند تا انقلاب اسلامی به دست آنان برسد، گفت: برای این دانستن باید راه و منش شهدا به آنها با شیوه‌های مختلف مانند ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا شناسانده شود، تحقق این موضوع منجر به بیمه شدن انقلاب اسلامی از گزند دشمنان خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi