شناسه خبر : 40500
یکشنبه 06 دي 1394 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای رئیس‌جمهور به دادمان برس!

مقام معظم رهبری در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران استان همدان فرمودند: «مسئله شهید و ایثارگری، کهنه شدنی نیست.

یوسف مجتهد - مقام معظم رهبری در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران استان همدان فرمودند: «مسئله شهید و ایثارگری، کهنه شدنی نیست.

این موتور حرکت جامعه است. بعضی‌ها از این نکته غفلت می‌کنند. اینکه می‌بینید بعضی با سخن، قلم و حرکات خود، نگاهی به ایثار و شهادت می‌اندازند که آن نگاه منفی و ناسپاسانه است، براثر غفلت آنهاست. نمی‌فهمند پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران چقدر برای یک جامعه و ملت و کشور دارای اهمیت است. دشمن می‌فهمد چکار می‌کند. آن کسانی که سعی می‌کنند نام ایثارگری، نام جهاد، نام شهادت، نام صبر و پایداری را در کشور ما از ذهن‌ها ببرند، اینها به دشمن ملت ایران خدمت می‌کنند.
من به همه گویندگان، نویسندگان و کسانی که تریبونی در اختیار دارند، توصیه می‌کنم اگر صلاح این کشور و این ملت را می‌خواهند، یاد شهیدان، نام شهیدان، خاطره شهیدان و بازماندگان آنها و جانبازان را گرامی بدارند».

ایشان در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران بوشهر می‌فرمایند: «دستگاه‌های دولتی و مردم معمولی باید آگاه باشند که شهید و خانواده‌اش و جانباز و خانواده‌اش و اسیر و خانواده‌اش، جزو برجسته‌ترین انسان‌ها و شریف‌ترین و عزیزترین آنها هستند و باید همان‌گونه هم با آنها معامله شود».

نهاد ریاست جمهوری به عنوان قله دستگاه‌های اجرایی در قوه مجریه باید بیش از سایر سازمان‌ها و نهادها خود را موظف به رعایت قوانین و مقررات در حوزه ایثارگران بداند. تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر تعاملی در شأن ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی همواره باید سر لوحه دولت و تمامی نهادهای مرتبط با آن باشد. رفتاری خارج از ضوابط قانونی و به دور از حمایت‌هایی که در قوانین برای ایثارگران پیش‌بینی شده نوعی ناسپاسی نسبت به آنان است.

مدتی است نهاد ریاست جمهوری تعدادی از ایثارگران که در آن نهاد مشغول خدمت بوده‌اند را به عنوان نیروی مازاد اعلام کرده و آنان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است. فارغ از اینکه این اقدام مغایر با قوانین و مقررات حمایتی ایثارگران است، سپردن آنان به وزارتخانه‌ای که خود از جهت نیروی انسانی با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است جای تعجب دارد. بدیهی است چنانچه این اقدام انجام گیرد ایثارگران در اختیار وزارتخانه‌ای قرار گرفته‌اند که در بخش ستادی با تورم و در بخش آموزشی با نابسامانی در توزیع نیروی انسانی مواجه است.

ایثارگران برای جلوگیری از این اقدام خلاف، موضوع را از طریق معاونت قوانین مجلس پیگیری کردند. معاونت قوانین مجلس که به استناد بند(2) ماده (3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور به استعلامات ارسالی هیات رئیسه مجلس، نمایندگان، دولت و شورایعالی استان‌ها پاسخ می‌دهد، در پاسخ احدی از نمایندگان درباره اقدام نهاد ریاست جمهوری چنین آورده است:

1- انتقال ایثارگرانی که برابر بند «د» ماده (2) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان برای آنان پست همطراز ایجاد گردیده، به سایر دستگاه‌ها مغایر با قانون است.

2- با عنایت به سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین ماده(7) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان در خصوص حفظ اصول عزتمندی و شئون ایثارگری و همچنین توجه به ارزش‌های والای ایثارگران، انتقال فرزندان شهدا از دستگاه اجرایی به سایر دستگاه‌های اجرایی بدون رضایت آنها و رعایت اصول عزتمندی و شئون ایثارگری مغایر ‌بندهای(7) و (8) سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ماده(7) قانون فوق‌الذکر می‌باشد.

با عنایت به اعلام معاونت قوانین مجلس، نهاد ریاست جمهوری بر تصمیم خود پرفشاری کرد و برخی از ایثارگران متوسل به دیوان عدالت اداری شدند.

شعبه اول دیوان در خصوص شکایت احدی از ایثارگران پس از اخذ لایحه دفاعیه نهاد ریاست جمهوری، چنین رای صادر کرد: نظر به اینکه در ماده 29 از قانون مدیریت خدمات کشوری برای دستگا‌های اجرایی سطوح مختلف مدیریتی شامل سطوح عمودی مدیریتی ملی- استانی، شهرستانی و بخش، تبیین شده است و بیانگر آن است که انجام وظیفه برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در یکی از سطح‌های مذکور ممکن است و به همین لحاظ نیز امکان ارتقا و تغییر وضعیت خدمتی و تشکیلات و سقف پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی با پیشنهاد دستگاه و تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تصویب هیات وزیران می‌رسد... بنابراین نهاد ریاست جمهوی به علت اینکه دستگاه اجرایی ملی است و فاقد تشکیلات در سطح شهرستان‌هاست از شمول دستگاه‌های اجرایی برخوردار از اختیارات تجویز شده در بند(و) ماده(50) قانون برنامه پنجم توسعه خارج است... حکم به ورود شکایت شاکی و ابطال تصمیم مورد شکایت صادر و اعلام می‌شود.

مقنن در جهت حمایت از ایثارگران قوانینی وضع کرده که به موجب آن سبب تثبیت موقعیت شغلی آنان باشد و تغییرات سیاسی و جناح‌بندی‌های خاص وضعیت شغلی آنان را به خطر نیندازد لکن نهاد ریاست جمهوری مصرانه خواهان انتقال آنان از نهاد است و مسئولین آن کمر همت بسته‌اند تا ایثارگران را منتقل کنند. لذا به‌دنبال تجدید نظرخواهی نهاد ریاست جمهوری شعبه(8) تجدیدنظر دیوان در حالیکه تجدیدنظرخواهی ایثارگران را به سال آتی موکول کرده است به این تجدید نظرخواهی سریعا رسیدگی و رای شعبه بدوی را بدون در نظر گرفتن قوانین خاص ایثارگران نقض می‌کند.

اگر امروز نهاد ریاست جمهوری که به دلیل ارتباط مستقیم با رئیس جمهور، چنین رفتاری با قوانین موجد حق ایثارگران داشته باشد از سایر دستگاه‌های اجرایی چه انتظاری می‌رود؟

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آقای رییس جمهور خسته شدیم از تعریف های خشک و خالی .. و بزرگداشت و نکوداشت و الان یکم دی ماه است و هنوز حقوق جانبازان خراسان رضوی ÷رداخت نشده است !!! دیواری از دیوار جانبازان نیست !؟
9312
تعديل و انتقال نيروهاي ايثار گر نشان از دشمني كارگزاران نظام است و اين نشان ميدهد تمام ملاقاتها و سخنراني هاي كه در خصوص ترويج فرهنگ ايثارگران شعاري بيش نبوده است
با سلام به همه دلاور مردان 8 سال دفاع مقدس مطلبی در سایت فرهنگ نیوز خواندم که برای مسئولان تاسف خوردم لذا بدون ویرایش جهت اطلاع مسئولانی که خود را موظف به خدمت به یادگاران 8 سال دفاع مقدس میدانند یاداور می شوم و خواهشمندم پیگیری کنند چرا اگر بیکار است باید حقوق حالت اشتقال بگیرد و اگر مشکلی ندارد با ایشان برخورد شود چون با قداست جانبازان شاید بازی میکند و اما مطلب کامل درج شده (جانباز عزیز بسیار خوش رو و خوش صحبت است. ریش و موی مرتبی دارد و به نظامت لباسش اهمیت می دهد. دقیقه‌ای کنار خیابان می‌نشینیم و از خودش می‌گوید: «اسم شناسنامه‌ای من جعفر اجاقی است اما تخلص ادبی‌ام بیژن اجاقی. نخستین شعری که گفتم درباره به چاه انداختن منیژه بود و شعری حماسی. برای همین از آن به بعد تخلصم را بیژن گذاشتم.» جانباز ۴۰ درصد دوران انقلاب است و می گوید کار مستمرش این بوده که رساله و نامه امام(ره) را از مرز خسروی به شمال می‌برده است. این روزها صبح زود ۳۰ عدد روزنامه همشهری را از دکه روزنامه فروشی به امانت می گیرد و در طی روز می فروشد. اما حاج جعفر مدتی است شب های سردی را طی می کند. این شبها زیر آسمان دودآلود تهران می خوابد؛ روی کمتر از زیلو؛ بر تکه ای مقوا. پیرمرد چندشبی هم به گرمخانه رفته است. اما به هر دلیل دوام نمی آورد. می گوید که همیشه به مسوولین گرمخانه می گفتم: «این محروم‌ها را فراموش نکنید. یکجوری نگه‌شان ندارید که انگار کتف‌ بسته‌اند. این جوانان بازوی کار جامعه هستند
سلام ، دوست عزیز پرداخت حقوق از خزانه کل و بطور کشوری واریز میشود لذا تا امروز یکم دیماه ساعت حدود 13 و بیست و هشت دقیقه هنوز حقوق هیچیک از کارکنان دولت و مستمری بگیران که معمولا با چند روز تاخیر بعد از حقوق کارکنان دولت پرداخت میشد در کل کشور پرداخت نشده است. لابد مسئولان دولت دوباره دچار کابوس پرداخت شدند.
همانطور که انتظار داشتیم از همان روز اول تشکیل دولت شاهد ضدیت آشکار و کارشکنی با دین داران و عاشقان ولایت بودیم که هیچ اقدامی در برابر آنها نشده بلکه آنها که نفعی داشتند یا عضو حزب پرچم و بادبان بودند در مقابل پاداشی با آنها کمک و همراهی کردند. مجاهدین فی سبیل الله دورانی را در کوههای سرد و دشتهای سوزان مقابل دشمن ایستادند و در امتحان الهی سربلند شدند لذا این بار هم در جبهه جنگ مقابل دشمنان مزدور و فریب خورده داخلی با صبر و استقامت سنگر ساختیم و با تمام قوا و ایمان در پناه و امر حق تعالی تا پیروزی نهایی مبارزه میکنیم.انشاالله

با شکم خالی ! وعده های پوشالی ! مدیریت های الکی !
با سلام
اقای مجتهد همانطور که اقای رحماندوست خواسته بودند لطفا مطالبات و خواسته های ایثارگران را از طریق این نماینده محترم به ریاست جمهوری برسانید . بخصوص در موارد ی که تعداد زیادی از ایثارگران را شامل می شود مثال :
- از بنیاد سئوال شود چرا تا کنون ایین نامه اجرایی نحوه پرداخت حقوق کارکنان حالت اشتغال نوشته نشده در حالیکه بسیار از ایثارگران در شرف بازنشستگی هستند .
- از ارتش سئوال شود چرا حقوق رزمندگان و زیر 25% های مشمول را پرداخت نکرده اند .



برای موضوع انتقال اجباری لحظه ای خودم را جای انها می گذارم واقعا تصمیم متعادلی نبوده است . مگر انکه شرایط را طوری ایجاد کنند که ایثاگران با میل خودشان راضی به این انتقال باشند .
مثلا زمانی که سازمان مدیریت منحل شد خیلی سریع خودشان مصوبه ای گرفتند که در صورت انتقال به هر سازمانی. تفاوت کاهش حقوق با عنوان تفاوت تطبیق پرداخت شود . چون میزان حقوق در ریاست جمهوری و ان سازمان در بالاترین سطح قرار داشت .
دوستان هیچ دولت مردومسعولی بفکرجانباز نیستن
خانواده شهدا.آزادگان وجانبازان۷۰/بهتراست بخداتمام جانبازان زیرهفتاددرصدبافقرکامل زندگی میکننداینقدرازاین واون ومغازه های تومحل قرض کرده ایم آبربرامان نمانده هردولتی هم میاد فقط دروغ وشعارتحویل ما میدن.روزشماری میکردیم احمدی نژاد بره شایدمدیرورعیس جمهوربهتری بیاد اما الان می گوییم خوش بحال زمان احمدی نژاد,شهیدی میگه71درصدماقانون جامع را اجرا کردیم اما ماایثارگران یگ درصدش هم ندیدیم
به جمهوری اسلامی بگیم همه مان جمع کنندببرندسوریه تا ازدستمان راحت بشوند
برادرعزیزم.دلاور..نه ماراسوریه میبرندنه جای دیگر..دارندبه ماکه جوانیمان رادادیم شکنجه میدهند.مابغضیم درگلویشان.وگرنه افتخارمیکنیم بریم سوریه بمیریم باعزت بهترازگرسنگی مردن است بهترازشرمندگی است..بنده ازهمینجاوکالت میدم به فاش نیوزتامارابفرستند جنگ باداعش..اینجانمیریم والله قسم..
بنامخدا
آن وقت که من بعنوان یک عضو کوچک ا,جامعه بزرگ ایثارمینویسم که آقایان این مرد م بخصوص این دولت برا ایثا گران ا زشی قابل نیست آقای ایکس جبهه می گیرد و می گوید از کجا و بر چه اساسی ابتن حرف را می زنی بایدگفت که وقتی من ششصدکیلومترراه کوبیده ام خانه,ان آمدم تا پشت درب اتاق شهیدی وممیتوانم ایشان را ببینم یا اینکه بیست نامه نوشته ام که آقا ما به بن بست رسیده ایم استمدادمیطلبیم ج اب نمی دهند همین یعنی اینکه ایثاروایثارگری بفراموشی سپرده شده واین آقایان گزینه ای یک خانواده پیدامیکنندومانورایتارمیدهنددرحالیکه این طور نیست ایثارگران تاریخ انقصایشان رسیده و اگر رهبر عزیز نبود به در قسم این آقایان عقلایی تفکر بنیادراهم بسته بودندودیگرخبری ازایثارهم نبودگس دعایتان این باشدکه خدا یا بخاطر ایثارگران هم که شده عمری بابرکت به سیدوآقای ما عنایت فرما
تدبیره............. سرش روبشکن توجیبش گردوبریز
افسوس ازاین همه بی تدبیری!!!!!!ایثارگران تمام رفتاروبرخوردهای مسوولان رادنبال وپیگبری میکنند..آقایان مراقب رفتارخودباشندوفراموش نکنندکه دنیازنگ آخرنیست..زنگ بهدحساب داریم..
اين دولت جيبمون رو نزنه نميخاد به دادمان برسه
این نیز بگذرد. عجب داستانی شده این ایثارگری برای ایثارگران، الآن هم دوباره نمایندگان مجلس و کسانی که کاندید شدند راه افتادند و مثلا دلشون برای ایثارگران سوخته و هی وعده میدن که باید فلان شود و بهمان. خوب دستاویزی هستیم برای نمایندگان مجلس. واقعا خوشون ازخوشون خجالت نمی کشند؟این وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس یعنی چی؟ یعنی نمی تونن نظارت کنند؟ همین "فاش نیوز" و مطالب حقوقی اقای مجتهد کافیست اگر نمایندگان بخواهند کاری کنند. اما نمی کنند چون قرارنیست کاری انجام دهند. دولت هم هزارماشاا... اصلا با ایثارگری میانه ای نداره که تازه حذفشون هم می کنه. خدایا ، خودت پناه ما هستی، خودت داد ما را ازاین ظالمان بستان. آمین یا رب العالمین.
حین حقیقت راگفتید..ایثارگران گول اینهارانخورندونخواهندخورد.شعاربس است.عمل .عمل.عمل
سلام وعلیکم، محضرمبارک جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری، احترامآباستحضارمیرسانداینجانب سیدعلی تقی آبادی جانباز هفتاددرصد دفاع مقدس جمعی نیروی زمینی ارتش ( سرباز وظیفه )طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران سربازان وظیفه از کار افتاده کلی بعنوان کادر ثابت( پایور )لحاظ شده اند و پس از سی سال با در نظر گرفتن دو رتبه بالاترپاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی اشان مبلغ پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی پرداخت شود ولی تا کنون این امر محقق نشده نمونه اش بنده حقیر که در تاریخ 93/12/1 سی سال خدمتم به پایان رسیده ولی از پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی تالان بتاریخ( 94/10/3 )خبری نشده است ، با توجه به اینکه حقیر وامثالهم بجز مستمری در آمد دیگری نداشته واینکه فرزندانمان به سن ازدواج رسیده اند ومبلغ فوق الذکر دراین برهه از زمان میتواند گره گشا باشد لذا از حضرتعالی استدعا دارم که دراین خصوص دستورات لازم را برای اجراء صادر بفرمایید، در خاتمه عرایضم سلامتی وسربلندیتان را توام با طول عمر با عزت از خداوند متعال مسئلت دارم، ارادتمندتان سیدعلی تقی آبادی جانباز هفتاددرصد دفاع مقدس البته اگر لایق این نام بامصما باشم
باسلام.آقای ریس جمهورجناب آقای روحانی ماجانبازان همیشه بانظام وانقلاب وتابع امام بزرگوارمان.ره.وولایت بوده وهستیم.این همه کم لطفی وبی انصافی درحق این خاندان بزرگ انقلاب برای چیست؟؟؟!!!!والله قسم همین هاپشتیبان مدیران دلسوزوولایت هستند.لطفاقانونی بگذاریدتاماایثارگران نفس بکشیم..کم لطفی درحق ماهاوالله قسم حق مانیست..کوتاهی درحق این قشرعظیم اتقلاب خیانت به انقلاب وولایت میباشد.بدادمابرسید.جانبازوبرادرشهیدگیلان.علی مهربان.
آقای رئیس جمهور ! گوش اگرگوش شماست ناله اگرناله ما آنچه به جایی نرسد فریاداست
من یه سوال دارم. قانونی برای عدم پرداخت سوابق خدمت سربازی به صندوق بازنشستگی برای جانبازان هست ؟ ماکه بصورت داوطلب بسیجی به جبهه رفتیم ؟
با سلام و عرض ادب . ظاهرا در برنامه ششم توسعه بحث محاسبه مغدل 5 سال اخر خدمت كاركنان دولت بعنوان حقوق بازنشستگي است لذا با توجه به هزينه زندگي بالاتر جانبازان نسبت به ساير اقشار انشاا... تدابير و پيگيري مستمر صورت گيرد كه براي جانبازان معدل يكسال اخر خدمت براي محاسبه حقوق بازنشستگي مبنا و ملاك عمل قرار گيرد باتشكر فراوان
بنام خدای تنهایی یکی چند شب است که دیگر کسی پشت پنجره اتاقم نمی آید کسی آهسته نمی آید بالا ی سرم وآهسته لبانش را روی پیشانیم بگداردتامتوجه شود زنده هستم حالااگراکسیژنم فردا تمام شود خودم باید بروم فرخشهرپرش کنم اگر نام تو خونه نباشدخودم بایدزیربرف وباران بدون وسیله نقلیه بروم تهیه کنم تازه باهمه این درد ها سه چخارشب است سخنرانی هم میکنم آخرهمسرم ودخترم وابسته به میلاد بودن میلادجای خالی و کار های مرا برای شان انجام می داد دیشب دخترم می گفت با با اگر تو کم کاری نکرده بودی وهمان ابتدا رفته بودی دنبال جانبازیت حالاداداشم معاف می شد من می رفتم دانشگاه بنیاد هزینه تحصیلم رامیدادمدرکم براپانزده هزارتومان نمی ماند توی مدرسه من جوابی نداشتم فقط گفتم بابابقرآن جانبازحقیقی بابابزرگت است که جانش رادادعموصمدت بودکه گلوله تانک خچودوسط سینه اش پودرشدداداش اسفندیارت بودکه کالیبر زد زیر گلویش با با من نمی توانستم بعد از جنگ جایی بروم چون دوستانم پدرم علوم پرپرشده بودندحالااشکال نداردداداشت رفته سربازی براکشورش خدمت کندبزارخادم شهداباشه بزارسربازآقاباشه ....حرف قشنگی زد گفت چراپسرفلانی که داشت فرارمیکردبره کویت سرمایه دار بشه نرفت سربازچطن بشه چرا جنگ راندیدولی دانشگاه تهران پزشکی میخواندچراحقوقش بالغ بریک ونیم ملیون است ولی من با با مستمری 600هزاری میگیره خودم هم نمیتونم ازامکانات استفاده کنم ماندم چی بگم حالا امشب باید برم پایین بشینم یک دل سیرگریه کنم که.... میلاد ما هم توپرندک تهران بشین پاشوبکنه....آخه من....نمیدانم نوشتم ساقی بخونهناراحت بشه همرزم هام را ناراحت کنم اما نتیجه...التماس دعا
لطفا مرا راهنمای کنید جهت دریافت حقوق رزمندگان دفاع مقدس باید به کجا مراجعه کنیم
سلام
آرزوی حتی یک پاسخ از سوی دولت؟
برابر قانون که در سال 1370 به تصویب مجلس رسید، ایثارگران را نمی توانند تعدیل یا جابجا کنند.
دو خطر مهلک که هم کشور و هم مردم را تهدید می کند ،، یکی این است که دولتی ها و مجلسی ها و مسولان از اخلاق شایسته فاصله بگیرند..یعنی شیطنتها و جاه طلبی ها آنها را از انجام وظایفشان و خدمتگذاری به ملت بازدارد و منافع طبقات زورگو و زرسالاران خبیث بر سایر آحاد مردم ترجیح داده شود.. و خطر دیگر این است که با غفلت و سهل انگاری همه ما انسانهای فتنه گر و بی کفایت در کارها و پست های کشوری زمام سیاست و قدرت را در دست بگیرند
سلام خسته نباشید درمورد مستمری ایثارگرانی که فاقد شغل وبیکارهستند در اردیبهشت امسال تمام مدارک را تحول یگان مربطه دادم با حضور 16 ماه درجبهه و داشتن کارت ایثار به شماره 100511662وشماره شناسایی2000532740 وکد ملی 4132397491 ولی تا کنون خبری نشده لطفا جوابم را بدی متشکرم
میترسم بگه: ترسوها،بزدل ها، کیسه دوخته اید؟ چرارفتید؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi