شناسه خبر : 40606
شنبه 05 دي 1394 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفته‌نامه«حیات طیبه»منتشر شد

دویست و سی‌ و یکمین شماره هفته‌نامه «حیات طیبه» روز جمعه 4 دی ماه منتشر شد.

دویست و سی‌ و یکمین شماره نشریه «حیات طیبه» با مطالبی چون «گناه بزرگ فتنه گران»، «اصل بر دشمنی و فریب ابر قدرت است»، «توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین رسالت امروز است»، «تکریم ایثارگران ضامن بقای کشور است»، «جشنواره داستانک های ایثار و شهادت»، «معجزه بال شکسته»، «اهمیت وحدت»، «وحدت اسلامى در اندیشه امام خمینی (ره)»، «آثار شوم اختلاف از دیدگاه امام على (علیه السلام)»، «وحدت در سیره نبوی»، «وحدت و انسجام وحدت در سیره نبوی از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)»، «اهمیت و ضرورت وحدت در قرآن»، «سراینده «با نوای کاروان» چشم از جهان فرو بست»، ««سمیر قنطار» سردار اسرا»، «رزمندگان فاطمیون تا آخرین قطره خون مبارزه می‌کنند»، «اخلاق و مهرورزی در زندگی رسول خاتم (ص)»، «نگاهی کوتاه به شهید آیت ا... غفاری»، «اهل سنت 11 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند»، «فراخوان دومین کنگره ملی شعر ایثار اعلام شد»، «چاپ آلبوم عکس رزمندگان لرستان با عنوان «قاب‌های آسمانی»»، «نام و تمثال شهید هاشم محمودی بر فراز قله دماوند»، «راه‌اندازی بخش پرسش و پاسخ متداول در سایت ایثار»، «ثبت‌نام نزدیک به 22 هزار خادم الشهدا» و «درمان، اولویت اصلی جامعه شاهد و ایثارگر است» منتشر شده است.
در مطلب «گناه بزرگ فتنه گران»، نگاهی به زمینه‌ها، مجریان، آسیب‌ها و نحوه پایان یافتن فتنه 88 در کلام رهبر معظم انقلاب، به مناسبت سالروز 9 دی شده و آمده است: گذشت زمان می‌تواند غبار فراموشی را بر چهره حوادث تاریخی بپوشاند و اگر هر از گاهی پیرامون این حوادث صحبت نشود و آن اتفاقات بازخوانی نشوند، بزرگ‌ترین حوادث هم از چنین آسیبی مصون نخواهند بود. فتنه 88 و اتفاقات آن که به حماسه 9 دی منتهی شد نیز از این قضیه مستثنی نیستند. البته هوشیاری ملت بصیر ایران باعث شد تا فتنه 88 با همه تلخکامی هایش به حماسه شیرین نهم دی ماه ختم شود و این روز فرصت خوبی است برای بازخوانی آنچه در فتنه 88 رخ داد. از زمینه‌های بروز این فتنه، تا دست‌هایی که در آن دخالت داشتند و آسیب‌هایی که به کشور زده شد و در انتها آنچه حماسه 9 دی را رقم زد. به همین مناسبت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این باره را بصورت بسیار گذرا بازخوانی کرده و البته همگان را به مطالعه دقیق کل فرمایشات ایشان درباره فتنه 88 دعوت می‌کنیم.... رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از اهداف طراحان فتنه 88 را استحاله نظام و تبدیل نظام به کاریکاتوری از یک نظام انقلابی دانستند: «این کسانی که شما بهشان میگوئید سران فتنه، کسانی بودند که دشمن این‌ها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچه‌ی دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند. عامل اصلی دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آن‌ها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد؛ برنامه این بود. طراحی این بود که اگر توانستند قاعده‌ی دولت را به شکل مطلوبِ خودشان بچینند، که بعد از آن، راه حرکتشان روشن بود که چه کار می‌کردند؛ اگر هم قاعده حکومت و دولت طبق میل آن‌ها چیده نشد و برایشان ممکن نشد، کشور را به آشوب بکشانند؛ با خیال خودشان - من یک وقتی گفتم - کاریکاتور انقلاب اسلامی را درست کنند؛ مثل سایه هائی که حرکت یک قهرمان را تقلید می‌کنند، ادای قهرمان‌ها را، ادای انقلاب را در بیاورند؛ برنامه‌شان این بود. ملت ایران توی دهن این‌ها زد و بساط این‌ها را جمع کرد.»
در این شماره به حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران اشاره شده و آمده است: نماینده ولی‌فقیه در بنیاد ادامه داد: در حوادثی چون انفجار حزب جمهوری اسلامی و نمونه‌های بسیار زیاد مشابه آن، بهترین خدمتگزاران این کشور به شهادت رسیدند. پس از این دوران جنگی نابرابر را به کشور ما تحمیل کردند که 8 سال به طول انجامید و شهادت حدود 230 هزار نفر، جانبازی 505 هزار نفر و اسارت 42 هزار نفر از عزیزترین فرزندان این کشور را به دنبال داشت. معاون رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال جاری گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت خود این سال را «سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام نهادند تا از طریق این همراهی و همدلی، به مقابله با دشمنان خود بپردازیم. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز شاهد هستیم دشمنان اسلام، با نام اسلام و مسلمانان وارد صحنه شده‌اند تا چهره اسلام را تخریب کنند. با توجه به تمام این مشکلات، همه ما وظایفی داریم که اولین مورد آن تلاش برای ایجاد وحدت در جامعه است تا همدلی و هم‌زبانی به‌صورت کامل جریان داشته باشد. وظیفه بعدی تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری به‌عنوان ستون خیمه انقلاب است.
در این شماره نشریه حیات طیبه در مطلب «اهمیت وحدت» پرونده ای درباره موضوع وحدت به مناسبت هفته وحدت منتشر شده و در مقدمه آمده است: منظور از وحدت یکی کردن مذاهب، شیعی کردن سنیان و یا سنی کردن شیعیان نیست. منظور حصر مذاهب به یک مذهب و یا حتی گرفتن مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آن‌ها هم نیست. بلکه منظور از وحدت و یکپارچگی این است که با توجه به مشترکاتی که بین همه طوایف و فرقه‌های اسلامی وجود دارد و همگی اعتقاد به خداوند یگانه، پیامبر اسلام و کتاب الهی و قبله مشترک و اعتقاد به معاد و احکام اسلامی مثل نماز، روزه، حج و زکات دارند، با همدلی با یکدیگر همکاری کنند. گفتگو درباره عوامل و عناصر تشکیل دهنده وحدت، یکی از مبرم‌ترین نیازهای جامعه اسلامی است که باید هم مفهوم از وحدت و هم مراد از عوامل و اهمیت و اهداف آن را در قرآن و روایات توضیح داد. در این راستا شناخت سیاست‌ها و راهکارهای تحقق انسجام اسلامی می‌تواند گامی اساسی و ماندگار در ایجاد و تقویت وحدت مسلمانان باشد. تقویت و تأکید بر انسجام حدود یک و نیم میلیارد مسلمان جهان، اساسی‌ترین رسالت علما، دانشمندان و نخبگان جهان اسلام است و اندیشمندان مسلمان باید از خود سؤال کنند که چگونه می‌توان اتحاد و انسجام مسلمانان را اولویت اول جهان اسلام قرار داد؟ متأسفانه مسلمانان امروزه با بی توجهی به توطئه اجانب در گرداب تفرقه قرار گرفته و جهان اسلام زیان‌های غیر قابل جبرانی از این تفرقه‌ها دیده است. در سال‌های اخیر دشمن تلاش کرده است عامل مذهبی را به عامل اختلاف بدل کند و نگذارد کشورهای اسلامی با تشریک مساعی و برادری به اوج شکوفایی برسند. در این راستا شناخت سیاست‌ها و راهکارهای تحقق انسجام اسلامی می‌تواند گامی اساسی و ماندگار در ایجاد و تقویت وحدت مسلمانان باشد....
در صفحه آخر این شماره در مطلبی با عنوان «فراخوان دومین کنگره ملی شعر ایثار» اعلام شد آمده است: فراخوان دومین کنگره ملی شعر ایثار که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دو بخش بزرگسالان، کودک و نوجوان و بخش ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران برگزار می‌شود، اعلام شد. تاریخ برگزاری مرحله نهایی کنگره ملی شعر ایثار 18 اسفندماه 94 است و شرکت‌کنندگان تا 26 دی ماه 1394 مهلت دارند آثار خود را به این کنگره که با محوریت موضوع ایثار و شهادت برگزار می‌شود ارسال کنند، در پایان نیز گزیده آثار کنگره در قالب مجموعه‌ای به‌صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
در این شماره نشریه حیات طیبه علاوه بر انتشار داستانک «معجزه بال شکسته» نوشته رضا فضلی و در بخشی از اعلام «جشنواره داستانک های ایثار و شهادت» آمده است: «هفته نامه حیات طیبه در نظر دارد جشنواره داستانک های ایثار را با مشارکت مخاطبان خود برگزار کند. علاقه‌مندان می‌توانند داستانک های خود را به نشانی hayatdastanak@gmail.com ارسال فرمایند. داستانک های ارسالی قبلاً نباید در نشریه یا سایتی منتشر شده باشند و همچنین نباید از 150 کلمه بیشتر باشند. هر هفته از میان داستانک های رسیده، بهترین آن‌ها مورد تقدیر قرار گرفته و در نشریه همان هفته چاپ خواهند شد».

دویست و سی‌ و یکمین شماره هفته‌نامه «حیات طیبه» منتشر شد

منبع: ایثار
اینستاگرام
بااحترام ، پیرونامه هاوتقاضای گذشته ازمحضرریاست جمهوری محترم قبل ومسئولین بنیادشهیدوامورایثارگران به استحضارمیرساندکه حق کامل اداری فرزندشهیدی اینجانب ، بواسطه یابهتربگویم بجرم جانبازی وایثارگری ورزمنده بودن این حقیر براحتی ضایع گردیده وازحق فرزندشهیدبودن (تسهیلات مندرج درقانون مذکوربند "ک " قانون بودجه سال 1389راکه برای فرزندان شاهد ) دیده شده ، محروم گردیده ام .
که همین امرباعث ضرروزیان اداری وعقب ماندگی تحصیلی اینجانب گردیده است یادآورمیگرددبنده اززمانی که به جبهه اعزام( پانزده سالگی ) تازمان مجروحیتم دانش آموزومشغول تحصیل بوده (کمترازهفده سالگی) که متاسفانه بعلت شدت جراحات مغزی قادربه ادامه تحصیل نبوده پیوست (گواهی پزشک معالج ) وهمین امروتقاضای بنده تاحدودزیادی در عقب ماندگی تحصیلی بنده درسالهای پس ازجنگ تحمیلی که مجال بیان آن دراین فرصت ومرقومه نمی گنجد مؤثربوده است.
لذاباعنایت به شرح حال بسیارکوتاه واندک ازگذشته درخواستم ، خواهشمنداست دستورفرمائیدتاباعنایت ویژه درخواست اینجانب مبنی براحتساب (یک مقطع تحصیلی "خاص فرزندان شاهد) به بند الف ماده 6 بخشنامه 2727/ د مورخ 20 / 5 / 1372 ازحق شایسته فرزندشهیدی ام مرابهرمندسازنند.فرزندان شهید-وجانبازان دفاع مقدس
جانباز ۷۰%هستم.فرزندم تیزهوشان و با رتبه عالی قبول شده.بنیاد هیچگونه مساعدتی در این زمینه نمی کند.کانون زبان هم همینطور...آیا تقویت بنیه ی ایثارگران این است؟ بخدا مجبور شدم ، پول قرض بکنم و براب فرزندانم جهت کلای مجازی گوشی وتبلت بخرم.... اشتباه می روید...رها شده ایم...باید در جهت رشد و تعالی جامعه ی ایثار از پایه سرمایه گذاری کرد..بیراهه می روید...خدا هم این نزدیکی هاست.....ما هم وصلیم به نور او.....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi