شناسه خبر : 40794
دوشنبه 07 دي 1394 , 14:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به بهانه تشییع لاله سرخ زینبی در هشترود

اسماعیل‌ را نذر حرم آل‌الله کردم

پدر شهید اسماعیل کریمی مدافع حرم گفت: اسماعیل‌ام را به خاطر اسماعیل حضرت ابراهیم دادم تا حرم آل‌الله در امان بماند.

مدتی است با بازگشت شهدای مدافع حرم، حال و هوای استان آذربایجان‌شرقی و شهرهای مختلف این استان کربلایی شده است. پس از ماجرای کربلا و سال‌ها پس از آن، شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، اکنون این حرکت و شوق جوانان سراسر کشور برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) همان جرقه‌های نور حسینی است که در جریان انقلاب اسلامی متبلور شد، انقلاب خمینی(ره)، انقلابی برگرفته از حماسه حسینی بود.

این جوانان با شهادت‌ در این برهه از زمان خودشان را به کاروان امام حسین(ع) می‌رسانند، همان کسی هستند که مثل بسیاری از ماها زیر بیرق اهل بیت(ع) سال‌ها گریه کردند و بر سینه زدند.

اسماعیل کریمی از رزمندگانی بود که برای دفاع از حرم دختر حضرت حیدر(ع) به همراه همرزمانش به سوریه هجرت کرد و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری خون پاکش به زمین ریخت و روحش برای همیشه زنده شد.

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم امروز از میدان سپاه هشترود تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

فضای شهر با پرچم‌ها و تکیه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) با بنرهای منقوش با تصاویر شهدای حرم، حال و هوای کربلایی پیدا کرده بود.

مردم شهیدپرور هشترود با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و عکس‌های شهدا، با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا خامنه‌ای و یا حسین پیکر این شهید را مزار شهرداری هشترود مشایعت کردند.

خلیل شریفی فرمانده سپاه ناحیه هشترود صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در هشترود افزود: دیروز پیکر شهید اسماعیل کریمی با استقبال مردم شهید پرور تبریز وارد این شهر و بر دوش خانواده و همرزمانش در وادی رحمت تشییع شد.

وی افزود: امروز نیز مردم شهید پرور هشترود این لاله سرخ پرپرشده در راه دفاع از کیان اعتقادی را پس از اقامه نماز میت به امامت حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در گلزار شهدای هشترود بدرقه و کنار همرزمان هشت سال دفاع مقدس آرام گرفت.

وی گفت: مراسم شام غریبان و سوم نیز در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

 پدر شهید مدافع حرم: اسماعیل‌ را نذر حرم آل‌الله کردم

اسماعیل‌ام را به خاطر اسماعیل حضرت ابراهیم دادم تا تا حرم آل‌الله در امان بماند

موسی کریمی پدر این شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هشترود گفت: اسماعیل‌ام را به خاطر اسماعیل حضرت ابراهیم دادم تا تا حرم آل‌الله در امان بماند.

وی گفت: بنده خودم رضایت‌نامه فرزندم را امضاء کرده بودم و موقع رفتن نیز با فرزندم آخرین خداحافظی را کردم.
وی افزود: به دل اسماعیل افتاده بود که این دیدار آخرین دیدار من با خودش است چون فقط از جدایی و شهادت حرف می‌زد.

خدایا اسماعیل ما را قبول کن

خواهر این شهید والا مقام نیز گفت: مادر مان به رحمت ایزدی رفته و من به جای مادر اسماعیل هستم و می‌گویم خدایا اسماعیل ما را قبول کن.

وی گفت: برادرم عاشق حرم و زیارت بود و آخر نیز در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
برادر این شهید نیز گفت: موقع رفتن من به وی گفتم می‌شود مرا هم با خودت ببری گفت: تو باید مواظب پدرمان باشی.

وی افزود: بردارم عاشق عزاداری امام حسین (ع) بود و هر وقت ماه محرم می‌رسید نوحه و زمزمه ابوالفضل علمدار را زمزمه می‌کرد.

وی گفت : من و برادرانم باید ادامه دهنگان راه برادر شهیدمان باشیم.

اسماعیل کریمی متولد سال 1369 بوده و اولین شهید مدافع حرم از شهرستان هشترود و یازدهمین شهید مدافع حرم استان است.

براساس این گزارش، صحنه‌ نبرد سربازان امام خمینی(ره) دیروز در آبادان و خرمشهر و کرمانشاه بود و امروز در عراق و سوریه، جرعه‌نوش شربت شهادت هستند تا شیعیان جهان را از مظلومیت برهانند.

آنها با حضور خود این پیام را برای دشمنان دارند که جان و دل شیعیان به حرم اهل بیت علیه السلام بسته است و اگر خیال خامی از سر غاصبان حرم بگذرد همچون ابرهه، مدافعان حرم بر سر آنها فرود خواهند آمد.

این روزها کربلایی دیگر در جریان است و از نسل همان‌ها که امام خمینی(ره) فرمود: در قهقهه‌ مستانه‌شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند به میدان آمده‌اند تا راه پدرانشان را به سر انجام برسانند.

این گزارش می‌افزاید، یکی از شرافت‌های شهدا این است که از مؤمنین دفاع می‌کنند. مردم قدر شهدای مدافع مؤمنین مظلوم را خواهند دانست. ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم. شهدای مدافع حرم جهان ما را بزرگ‌تر کرده‌اند. شهدا ما را بیدار می‌کنند.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi