شناسه خبر : 41001
یکشنبه 13 دي 1394 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزمایشDNAخانواده شهدای جاویدالاثر

زکی الله خوشبخت: برای شناسایی شهدای گمنام و مفقودین در کل کشور انجام آزمایشDNA آغاز شده و در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این کار به سرعت انجام شده و هویت شهدای گمنام برای راحتی خیال خانواده‌های آنها مشخص شود.

زکی‌الله خوشبخت عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استانداری اردبیل اظهار کرد: برای شناسایی شهدای گمنام و مفقودین در کل کشور انجام آزمایشDNA آغاز شده و در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این کار به سرعت انجام شده و هویت شهدای گمنام برای راحتی خیال خانواده‌های آنها مشخص شود.

وی گفت: تاکنون در 26 نقطه استان اردبیل میزبان 64 شهید گمنام بودیم که البته یکی از این شهدای گمنام هویت شناسایی‌ شد و با حضور خانواده این شهید در مشگین‌شهر قرار شد جابه‌جایی در تدفین او انجام نشود.

نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدای گمنام نیروهای مسلح استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با استقرار اکیپ دریافت‌کننده آزمایشDNA در اردبیل و سایر شهرها که از پدر، مادر، هسر، فرزندان، برادر و خواهر شهدای جاویدالاثر انجام می‌شود هویت آنها مشخص شود.

خوشبخت تصریح کرد: هر چند این کار در گذشته سخت و دشوار بود اما در سال‌های اخیر جا افتاده و با افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف شده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi