شناسه خبر : 41398
سه شنبه 22 دي 1394 , 10:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمع آوری خاطرات شهیدکاظمی

کریم نجفی برزگر -معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور- در این دیدار با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید نگویید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند و حتی می‌فرماید دراین‌باره گمان هم نکنید، گفت: خداوند می‌فرماید این افراد زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. شادمانند به آنچه که خداوند به فضل خود به آنها عطا کرده و به دیگران نیز بشارت ملحق شدن به آنها را می‌دهند.

وی افزود: انسان دیر یا زود زندگی در دنیا را ترک می‌کند اما شهادت که دری از درهای بهشت است را خداوند تنها به روی برخی اولیای خود باز می‌کند. خانواده شهید کاظمی به این مقام منتسب شدند و این افتخار نصیب آنها شده است.

نجفی برزگر ادامه داد: ریاست دانشگاه پیام نور درخواست داشت تا به دیدن خانواده‌های شهدا برویم و تبریک و تسلیت ایشان را از طرف همه دانشجویان و خانواده دانشگاه پیام نور به خانواده‌های شهدا برسانیم.

نجفی برزگر اظهار کرد: خاطرات و زندگینامه این شهید را جمع‌آوری و توسط انتشارات دانشگاه پیام نور به چاپ می‌رسانیم تا همه اعضای دانشگاه اعم از دانشجو، استاد و کارمند و دیگر اقشار جامعه از این الگو نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق جمشیدی راد- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور کشور- در این دیدار با بیان اینکه شهادت در راه خدا افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، اظهار کرد: همه از دنیا می‌روند، اما خوشا به حال شهدا که همیشه زنده‌اند.

وی افزود: فقدان یک جوان نیرومند و صالح مصیبت بزرگی است اما صبر و بردباری یک خانواده دارای اجر بسیار بالایی است و خداوند اجر بسیاری را نصیب آن خانواده می‌کند.

همچنین مهدی یوسفی- رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان- با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در خدمت چنین دانشجویانی هستیم، اظهار کرد: در شرایطی که اسلام ناب محمدی مورد هجمه‌های متنوع از سوی گروه‌های مختلف قرار گرفته، جوانانی همچون شهید کاظمی به دفاع از اسلام ناب می‌پردازند و همان‌گونه که در دفاع مقدس بودند اکنون نیز به این کار بزرگ دست می‌زنند.

وی افزود: شما خانواده‌ای هستید که این بزرگواران را تربیت و در غم فقدان آنها صبور هستید و افتخار اعضای دانشگاه است که میزبان چنین خانواده‌هایی است.

همچنین عباس کاظمی- پدر شهید عبدالمهدی کاظمی- با بیان اینکه شهید کاظمی دروس حوزوی خوانده و پس از خدمت به سپاه پیوست، گفت: ایشان 12 سال در بسیج فعالیت داشتند و جوانان را به محافل قرآنی دعوت می‌کردند. علاوه بر این به ورزش‌هایی همچون شنا و فوتبال اهمیت می‌داد.

وی افزود: در سال 1380 به من گفت می‌خواهد به مشهد مقدس برود و خداحافظی کرد. من در آن موقع وضع مالی مناسبی نداشتم و کارخانه‌ای که در آن کار می‌کردم تعطیل شده بود. پس از مدتی یکی از همسایه‌ها به من گفت چرا برای پسرت که از مکه می‌آید گوسفند قربانی نمی‌کنی؟ بعد متوجه شدم که به مکه رفته بوده است. وقتی از او پرسیدم چرا به من نگفتی که به مکه می‌روی؟ جواب داد، نمی‌خواستم در این وضعیت مالی برایم گوسفند قربانی کنی و در خرج بیفتی.

پدر شهید کاظمی اضافه کرد: هشت ماه بود که می‌گفت می‌خواهم به سوریه بروم. من می‌گفتم تو دو بچه ‌داری و سوریه خطرناک است. قبل از اربعین به کربلا رفت و پس از آن گفت به سوریه می‌رود و ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

کاظمی ادامه داد: این اواخر یک‌بار تماس گرفت و گفت من بار آخر است که تماس می‌گیرم و مواظب دخترم باش. منم گفتم اگر آمدی فرودگاه بگو تا گوسفند برایت قربانی کنم اما پس از آن خبر شهادتش را برای ما آوردند.

مرضیه بدیهی- همسر شهید کاظمی- نیز با بیان اینکه شهید کاظمی انس با قرآن را بسیار مهم می‌دانست، گفت: ایشان استاد اخلاق داشتند و به نماز شب و زیارت عاشورا و حدیث کسا بسیار اهمیت می‌دادند.

وی افزود: ایشان خوابی دیده بودند و زمانی که آن را برای آیت‌الله بهجت گفته بودند، آیت‌الله جواب دادند شما باید پاسدار شوید و در راه خدا شهید می‌شوید. به من آمد و گفت خیلی زود تنها می‌شوید، بنابراین صبر داشته باشید و به خدا توکل کنید.

بدیهی اضافه کرد: زمانی که می‌خواست به سوریه برود گفتم فکر من و بچه‌ها را کرده‌اید؟ گفت من در اینجا همیشه در مأموریتم و نمی‌توانم کامل به خانواده‌ام خدمت کنم اما اگر رفتم و شهید شدم دستم برای نگه‌داری از شما بازتر است. اگر نروم چگونه در دنیای دیگر به چشمان حضرت زینب (س) نگاه کنم.

در این دیدار پیام علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی -رئیس دانشگاه پیام نور- قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: "بی‌شک شهدای مدافع حرم مظهر عزت و سرافرازی دین اسلام و شاگردان حقیقی مکتب اهل بیت (ع) هستند و باید قدردان رشادت آفرینی این عزیزان در دفاع از ارزش‌های اسلامی باشیم.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: "به نیابت از همه اعضای دانشگاه پیام نور شهادت و ایثارگری شهید عبدالمهدی کاظمی را که در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مقابله با تروریست‌های تکفیری جان خود را فدا کرده به خانواده و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن شهید بزرگوار علو درجات و برای دیگر بازماندگان صبر عظیم مسئلت نمایم."

در این دیدار از خانواده شهید کاظمی تجلیل به عمل آمد و از سوی دانشگاه پیام نور لوح تقدیری به پدر این شهید اهدا شد.

عبدالمهدی کاظمی، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور مرکز نجف‌آباد پس از گذراندن دوره‌های مختلف نظامی و احراز مسئولیت‌های مختلف از جمله فرماندهی گروهان پیاده گردان 154 چهارده معصوم لشکر 8 نجف اشرف، فرماندهی گروهان گردان امام حسین سپاه ناحیه خمینی‌شهر، پزشکیار، مسئول تربیت بدنی و مسئول جنگ نوین در گردان‌های سپاه، هنگام دفاع از حرم حضدت زینب (س) در کشور سوریه به شهادت رسید.

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi