شناسه خبر : 41486
پنجشنبه 24 دي 1394 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توجه به شهدا مانع از سستی

پناهیان: توجه به شهدا مانع از سستی و خمودگی جامعه است

حجت الاسلام پناهیان گفت: توجه به شهدا مانع از سستی و خمودگی جامعه می شود و برگزاری مراسم بزرگداشت برای شهدا مانع از گم کردن مسیر حقیقی می شود.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا حجت السلام علی رضا پناهیان در مراسم آغازین کنگره بزرگداشت دو هزار شهید هنرمند در حوزه هنری، افزود: گرامیداشت شهدا نشان می دهد ما راه را گم نکرده ایم.
وی با اشاره به شخصیت شهید حمید رضا نظام، از وی به عنوان انسانی دقیق و اهل مطالعه یاد کرد و افزود: وی راه خود را با هنر آغاز کرد و با حضور در بجهه ها و شهادت به تکامل رسید.
پناهیان به سابقه فعالیت شهید نظام در عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: خوشا به حال کسانی که از موسیقی به عنوان ابزاری برای رسیدن به حقیقت بهره می برند.
سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به شهدای هنرمند گفت: شهدا تافته جدا بافته ای از جامعه نبودند، شهدا علاوه بر هنرمندی در عمل نیز نشان دادند که با فداکاری و ایثار سازش ناپذیری این انقلاب را به دشمن ثابت کردند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، افزود: وجود رهبری واحد و نایب امام زمان(ع) در راس نظام و سازش ناپذیری شهدا رمز ماندگار انقلاب است.
در این مراسم محمد گلریز( خواننده) و هادی آزرم( آهنگساز) حضور داشتند و در سخنان کوتاهی ضمن گرامی داشت شهدای هنرمند خاطراتی از دهه 60 و جایگاه موسیقی در آن دوره بیان کردند.
در این مراسم از خانواده های شهیدان حمید رضا نظام، محمد اورکی و علی رضا دست برسر با اهدای لوح تجلیل شد.
اجرای آثاری با مضمون شهادت و مقاومت از سوی چند گروه موسیقی از دیگر بخش های این مراسم بود.
نخستین روز از کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند با نام نغمه عاشقی به هشتاد شهید عرصه موسیقی اختصاص داشت، کنگره ملی بزرگداشت شهدای هنرمند، با میزبانی سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد و تا اول بهمن ادامه دارد.

تهران- ایرنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi