شناسه خبر : 41667
سه شنبه 29 دي 1394 , 15:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صندوق ایثار، کلاه گشادی برسرایثارگران

صندوق پرداخت کننده وام ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران که همچنان با نام قدیم خود بنام "صندوق قرض الحسنه شاهد" نامیده می شود و سایت فعال آن نیز همین نام را دارد، دارای ابهاماتی است

فاش نیوز -  صندوق پرداخت کننده وام ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران که همچنان با نام قدیم خود بنام "صندوق قرض الحسنه شاهد" نامیده می شود و سایت فعال آن نیز همین نام را دارد، دارای ابهاماتی است که امید داریم مسئولان آن با پذیرش شفاف سازی از این صندوق به ابهامات موجود پاسخ دهند.

اگر به سایت این صندوق مراجعه کنید فاقد اطلاعات شفاف و روشن جهت تنویر افکار عموم و ایثارگران است و فقط در فایل قوانین و مقررات خود یک دستورالعمل قدیمی دارد که به روز نشده است و در این سایت هیچ اطلاعاتی به ایثارگران داده نمی شود. هیچ بخشنامه و دستورالعملی درآن درج و ثبت نشده است. شاید به روز رسانی این سایت به مصلحت نباشد که آن را اینگونه حفظ کرده اند.  اگر به فیش های حقوقی ایثارگران که در سایت بنیاد قابل دسترسی است مراجعه کنید آنچه که به عنوان سرانه سهم ایثارگران از حقوق ماهانه کسر می شود نمایش داده می شود که این میزان هر ساله افزایش پیدا می کند، لکن به شما میزان سرمایه ذخیره شده در صندوق و پس اندازتان را که طی این سالها چه میزان بوده نشان نخواهد داد. همواره به عدد ثابتی برخورد خواهید کرد که ماههاست ثابت مانده و تغییر نکرده است. در حالیکه از ابتدایی ترین حقوق هر فرد در موسسات مالی این است که هر زمان بتواند از میزان سپرده ذخیره شده خود مطلع شود.

نحوه پرداخت وام در این صندوق که از امکانات خوبی برخوردار است نیز بسیار ابتدایی است و تضییع حقوق ایثارگران را به دنبال دارد. حتی صندوق های خانوادگی تشکیل شده شرایط و امکانات بهتری از این صندوق در اختیار اعضا می گذارند. دستگاههای اجرایی که می توان به تعدادی از آنها اشاره کرد معادل هر مبلغی که به طور سرانه از حقوق ماهانه  افراد کسر می کنند به همان میزان به عنوان مشارکت به حق سرانه فرد به صورت ماهانه اضافه می کنند و چند برابر مجموع آن را به صورت وام به اعضا، بدون کارمزد تخصیص می دهند. در حالیکه صندوق به شما تاسقف مشخصی وام می دهد همان ابتدا کارمزد وام و بیمه وام را از مبلغ وام کسر می کند، اقساط وام را 48 ماهه کسر می کند و در کنار آن، سهم سرانه ماهانه را که هر سال افزایش می دهد را نیز از حقوق شما برداشت می کند و شاهکاری را در عرصه خدمات به ایثارگران در قالب یک وام ارایه می دهد،‌ یعنی اقدامی که در هیچ صندوق و موسسه ای انجام نمی گیرد. شما اگر همین میزان را در بیمه ها سرمایه گذاری کنید از فرصت های بهتری استفاده خواهید کرد و تسهیلات مناسبتری به شما تعلق خواهد گرفت.

موسسات مالی در قالبی رقابتی سعی در جلب مشتریان دارند و امکانات به روز شده ای را برای جذب آنان به کار می گیرند اما صندوق ایثار مشتریان ثابتی دارد که بدون اجازه آنان هر وقت لازم بداند به حقوق آنان وارد می شود و هر میزان را که مصوب کرده بدون اجازه آنان به عنوان سهم برداشت می کند و هر زمان لازم بداند این سهم را افزایش می دهد. این تعداد مشتری که در اخیتار و تسلیم صندوق هستند و هر گونه بخواهند با آنان رفتار می کند در هیچ  موسسه مالی پیدا نمی شود. موسسات مالی برای چنین مشتریانی حاضرند هر نوع امتیاز و تسهیلاتی را ارایه کنند تا مشتریان ثابت و مطمئنی داشته باشند که بتوانند سرمایه تضمینی صندوق خود را تامین نمایند.

صندوق ایثار با سرمایه های ایثارگران چه می کند؟‌کدام سرمایه گذاری را انجام می دهد؟

صندوق ایثار مدعی است از استقلال مالی برخوردار است و کلیه امکانات اعم از ساختمان، تجهیزات و ... متعلق به صندوق است و حقوق کارکنان را خود پرداختی می کند.

آیا این امکانات باید از سرانه پرداختی ایثارگران تامین شود؟

دریافت پاداش مدیران، حق جلسات و ... از سرمایه  ایثارگران چه توجیه اقتصادی برای ایثارگران دارد؟‌

هر ساله تعدادی از ایثارگران اعم از والدین شهدا، جانبازان، آزادگان و ... فوت می کنند، سپرده های آنها نزد صندوق چه می شود؟

دارایی های که با سرمایه ایثارگران تهیه شده چگونه به آنها یا بازماندگانشان عودت داده می شود؟

میزان سپرده های ذخیره شده ایثارگان متوفی چقدر است و چه زمانی به بازماندگان آنها مسترد می شودو طی زمانهای طولانی که این سپرده نزد صندوق است با سودهای آن چه می شود؟

اگر ادعا شود به عنوان سپرده راکد هیچ فعالیتی با آن نمی شود، این عذر بدتر از گناه است. هر فردی اختیار دارد هر زمانی که تشخیص دهد با موسسه مالی تسویه و ارتباط خود را قطع کند. صندوق چه تمهیداتی پیش بینی کرده که ایثارگر هر زمان لازم بداند با صندوق تسویه حساب نماید؟

ایثارگران اگر بدانند با کسورات ماهانه آنها در موسسات دیگر سرمایه گذاری بهتر می توان انجام داد قطعا" راه بهتر و مناسبت تر را بر می گزینند. نظامات مالی  صندوق چنان چیده شده که هر فردی با کمترین اطلاع مالی و اقتصادی مشتاق است چنین سرمایه مطمئنی در اختیار داشته باشد که هر ماه بر آن افزوده شود و کمترین خدمات را ارایه دهد.‌

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
درودخدا برشما فاش نیوز ونویسنده متن بالا حقیر جانباز هستم وماهیانه مبلغی به عنوان صندوق ازحقوقم کم میکنند وهرچه پرداخت میشود بازهم به صندوق بد حکارهستم وبدهی صندوق کم نمی شود چرا باید کلا ح سرجانازان وایثارگران گذاشت ایا کسی نیست به این صندوق نظارت کند
یک سری اسناد و مدارک دارم که محکمه پسند هست و متقن.
اگه اجازه دهید کپی انهارا به ایمیل سایت ارسال کنمکه بتوانید با اسناد نزد خودتان به جمع بندی برسید و از ایثارگران بی خبر و مال باخته احقاق حق صورت بگیرد.
به جناب شهیدی ریییس بنیاد هم نمیخواهداطلاع بدهید چون اولا ایشان در باغ نیست و از دور و برخود بیخبراست و ثانیا میالغی از همین صندوق نزد ایشان است که بدون حساب کتاب به هرکسی که اراده کند می بخشد. از کیسه خلیفه بخشیدن که شاخ و دم ندارد.ایثارگران بیچاره!
سلام جناب ایثارگر مطلع
ممنون میشیم مدارکتان را بفرستید.
واقعياتي درباره صندوق وجود دارد اگر ايثارگران كاملا مطلع شوند همه آنها از عضويت در صندوق انصراف خواهند داد و عده اي كه از اين صندوق براي خود نمدي بافته اند بي كلاه خواهند ماند.
مسئولان صورتهاي مالي صندوق طي سالهاي اخيرا را به اطلاع ايثارگران برسانند
مدتهااست دستگاههای نظارتی خصوصادیوان محاسبات وسازمان بازرسی کشور بخواب رفته اند خدابیارد روزی بیدارشوند که امانی نداشته باشند.
سلام تازه فراموش کردید که دو سه ماه اول هر سال که معوقه اضافه حقوق رو میریزند رو هم صندوق بر میداره یه مرد پیدا شه برسی کنه ببینه منافعش به کدامیک از تشنگان خدمت به ایثارگران میرسه
بنام خدا
جاناسخن ازجانب مامیگوئی. اگرتاامروزعرض ادب واحترامی به این سایت داشتم واین احترام مبنائی بوداینک بعنوان یک عضوکوچک ازجامعه بزرگ ایثارتحت عنوان فرزندشهیدوجانبازاین احترام رادائمی اعلام مبکنم چراچون یک حقیقت ناگفته امروزگفته شدواین اطلاع رسانی ازعبادات است.دوستان عزیزمن فرزندشهیدم براساس قانون سهام شرکت های تحت پوشش این صندوق وخوداین صندوق متعلق به همسران وفرزندان شهدامیباشدامادرحقیقت اینگونه نیست شرکتی درتهران فعالیت میکندبانام شرکت گسترش شاهدکه چهاریاپنج مجموعه هستندبنام نفت وانرژی هرمز.گسترش شاهدو...منکه ازسرمایه گذاران این شرکتهاهستم خد اشاهدتاسه سال قبل اصلااطلاعاتی ازوجوداین شرکت نداشتم بعدکه بواسطه خریدیکدستگاه تریلراسکانیاازیکی ازجانبازان بعدازجنگ که خدای محمدایشان رابه راه راست هدایت کندوفرداچه جوابی درقبال شهدامیخواهدبدهدکه ازکجاوچگونه جانباز25درصدشده کدام منطقه بوده درکدام عملیات شرکت کرده گردانش چه نام داشته و....وارداین شرکت شدم ظرف دوسال که بااین شرکت رفت وآمدداشتم متوجه شدم که این مجموعه یک مجموعه ای منحصربه خواص است ازرئیس طبقه سومش تاسرایدارجلودربش افرادی خاص هستندخلاصه اینکه تریلری که مابافروش طلاهای زن وبچه امان وفروش سواری امان تهیه کردیم توسط برادرم تصادف کردوبه شاهپوراصفهان منتقل شدپول نداشتیم که تعمیرش کنیم بیمه هم گفت که دورآمده ایدیکروزکه رفتیم تریلرمان راببینیم گاراج دارگفت شرکت شاهدبایک آقای لنکروزرسوارمیلیاردرآمدن وتریلررابردندرفتیم تهران جلسه پشت جلسه نهایتاسمندسواریمان راندادندوبیست ملیون بعنوان کمک بمادادندوجالب اینست که گفتنداین مبلغ راهم بخاطرگل رویت میدهیم حالاشمامیگویدغیرشفاف عمل میکنندنویسنده عزیزبرادرعزیزم کدامین کاراینها شفاف است که اینکارسفاف باشداینهابنام فرزندان شهداست وبکام خواص است.
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.
واقعا باید از این سایت واین بزرگواری که چنین نکته سنجی کرده است هزاران درود فرستاد. خداوند به شما خیر عنایت فرماد .
باسلام حدود3سال پیش ازصندوق دو میلیون وام گرفتم هنوز که هنوز است به اخر نرسیده اگردوباره وام بگیری وام جدید میاید روی وام قبلی در حالی که وام قبلی را تسویه کرده اند کلامعلوم نیست چقدربرداشتی (افسوس که انچه برده ایم باختنیی نیست >بشناخته ها همه اش نشناختنیست >برداشته ایم هر انچه باید بگذاشت >بگذاشته ایم هر انچه برداشتنی ست
سلام دوستان عزیز فاش نیوز :
به مطلبی بسیار مهم اشاره کردید ، اتفاقا بنده برای همین معضل عدم شفافیت میزان کسر شده از حقوق و عدم نمایش مبلغی که شخص جانباز در صندوق ایثار به عنوان ذخیره دارد ، به بنیاد شهید شاهین شهر مراجعه کردم و با مسئول بخش وام آقای رحیمی که انسانی متعهد و باشخصيت است مسئله را مطرح کردم ایشان گفت در سیستم برای ما قابل رویت است اما در فیش درج نمی شود
یاللعجب اطلاعات شخصی جانباز و ایثارگر را همگان محرمند برای دانستنش الا خودش که حق ندارد بداند
البته بنده اعتقاد دارم که مسامحه ، کوتاهی و عدم پیگیری خود ما " جامه هدف " به قول بنیادی ها باعث شده که آنها هم بر ما جری شده و هر طور دلشان خواست با ما رفتار کنند
برادران فاش نیوز عزیز تمام این مشکلاتی که فرمودید همه میدانند !
هر ماه از حقوقمان کم میشود و این صندوق هیچ گونه پاسگویی نه به سیستم نظارتی دارد نه به سپرده گذاران !!!؟؟؟ اکنون سپرده گذاران نمیدانند چقدر پول در صندوق دارند !
ولی اکنون که از رفتار فجیع صندوق مطلع هستید آیا آنرا به سازمانهای نظارتی ارجاع خواهید داد ؟ در غیر اینصورت این همه دوره کردن و تکرار مشکلات چه نتیجه ای دارد !؟
براستی با حجم عظیم سپرده ها چه میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته که از دستگاه های نظارتی کوچکترین واهمه ای نخواهند داشت ! صندوقیان میدانند که تحقیق و تفحص مجلس راه بجای نبرد بقیه هم نحواهند برد و آنان آسوده خاطرند !!!
با سلام، دو سال پیش بنده از فیش حقوقی ام پرینت گرفتم، مبلغ پس اندازم 5 میلیون بود، اما الآن موجودی ام را با رقم 3/700 می بینم، می خواستم برای روشن شدن موضوع نزد رییس موسسه در تهران مشکل را پیگیری نمایم، با تاسف تمام نگهبان جلوی در،- اجازه وارد شدن به این صندوق بی خاصیت را نداد!!! علت را سوال کردم، گفت دستور مدیر عامل صندوق میباشد!!!؟؟؟
نسبت به این امر باید با مدیرت بنیاد جناب شهیدی یک مصاحبه اختصاصی انجام شود تا ان ارامشی که از الفاظات جناب شهیدی است شاید گوشه ای از این سخنانسان به خانواده ایثارگران برگردد /
اما چنین نخواهد شد چون اقای شهیدی وقت برای اینگونه سئوالات ندارند ایشان نمی توانند کلی ضرر به همکاران خود وارد اورند /

اینهم یک نوعشه دیگه ( سود اوری ) بدون فاکتور برای بنیاد /
بنده بعنوان جانباز و کارمند بنیاد شهید ومطلع
تمام جانبازان بطور کلی همان ماهانه ای که بعنوان ذخیره از حساب آنان کسر می گردد
مبلغی از آن صندوق برایشان پسانداز شده است
حالا جانبازی اگر شهید و یا فوت کند چون خانواده آن از وضعیت پس انداز آن خبری ندارد
به خانواده آن شهید یا مرحوم اصلا اطلاعی نمی دهند و آن مبلغ خود به خود بنفع صندوق مصادر ه می شود
مگر اینکه خانواده ای بداند و بعد از ماه ها دوندگی تازه بازهم بطور شفاف و تمام حق او پرداخت نمی شود
ايثارگران تلاش كنند با مراجعه به صندوق تسويه حساب كرده و اعلام نمايند كه مايل نيستند از حقوقشان چيزي كسر شود. از عضويت صندوق خارج شوند و سپرده خود را پس بگيرند
بنده همان جانباز کارمند بنیاد شهید و مطلع هستم
اگر اینکار را بکنید و بسیار بسیار عالیست
سلام.امان ازوام تراخدانگیدچراکه داغ ماتازه شد..وام زندگیمان راپاشیده کرد!!!!!!!جانبازان مظلوم.خانواده های شهیدمظلوم.همه مظلوم..خدایاتوشاهدباش وقضاوت کن.باتشکرازفاش نیوز..
سلام به نویسنده گرامی متن فوق
بنده برادر شهید هستم و از سالها پیش جهت گرفتن وام برای مادرم به این صندوق مراجعه داشتم و کاملا از موضوع سپرده مورد نظر در صندوق آگاه بودم و همچنین مسئول وام گفته بود که می نوانید سپرده خود را بردارید. حالا بنده از جنابعالی چند سئوال دارم
سئوال اول
در حال حاضر یک مادر شهید که مثلا 5 میلیون سپرده در صندوق دارد می تواند 9 میلیون وام از صندوق دریافت بکند با شرایط زیر
1 کامزد نیم درصد بدون هیچ بهره ای
2 نیاز به هیچ نوع ضامن و مراحل اداری ندارد
3 ظرف مدت 24 ساعت وام خود را می گیرد
حالا جضرتعالی بفرمایید که در کدام موسسه مالی با چنین شرایطی وام داده می شود ؟ !!! بانکهایی که 24 درصد سود دریافت می کنند و سه برابر وام وثیقه و ضمانت می گیرند ؟ البته شاید شما از ما بهترون هستید و وامهای ویژه می گیرید که بعید هم نیست. ولی اگر سراغ دارید همینجا اعلام کنید تا همه ما سپرده خودمان را ببریم پیش دوستان شما.
سئوال دوم
شما خیلی تهمت هایی به مسئولین این صندوق زدید که بهتر است بدانید همه مسئولین و پرسنل صندوق یا برادر شهید هستند و یا فرزند شهید و یا هردو.
می تونم از شما بپرسم با چه سندی و به چه حقی در یک سایت عمومی چنین اتهاماتی را زدید ؟
خداوند در قرآن مجید می فرماید و لا تقف ما لیس لک به علم
برادر محترم شهيد
با سلام و احترام به نظر حضرتعالي
1-سرانه پرداختي ماهانه از حقوق مادر محترمتان چه مقدار بوده و چند سال طول كشيده تا به سقف 5 ميليون تومان رسيده است ؟ براي اين 5 ميليون تومان چه امتياز ديگري داده شده است ؟ آيا به اين سپرده سود تعلق گرفته يا خير ؟‌آيا صندوق با اين سپرده ها سرمايه گذاري كرده است يا خير ؟‌اگر سرمايه گذاري كرده و سود برده سهم مادر محترمتان از اين سود چيست ؟
2-در اصل مادر گرامي شما كه خاكبوس قدوم ايشان هستيم 4 ميليون تومان وام بعد از اين مدت طولاني سپرده گذاري گرفته است چون 5 ميليون تومان سپرده خودش بوده است . جداي از اين مطلب علاوه بر كسر بيمه و كارمزد در ابتداي وام از مبلغ پرداختي وام ، اين وام به كمتر از 4 ميليون هم مي رسد. ضمن آنكه اقساط از ماه بعد كسر مي شودو علاوه برآن از حقوق مادر محترمتان هر ماهه سرانه ماهانه كه هر موقع صندوق صلاح بداند آن را افزايش مي دهد از حقوق ايشان كسر مي شود. شما بگوييد كدام صندوق وابسته به ادارات و نهادها چنين معامله اي با كاركنان خود دارد كه بنياد مدعي دفاع از حقوق ايثارگران با آنان اين معامله را مي كند؟ علاوه برآن داراييهايي كه از منابع مالي ايثارگران تامين مي شود متعلق به چه كساني خواهد بود؟ هر ساله تعدادي از ايثارگران فوت مي كنند سهم آنان ازاين داراييها چه مي شود ؟ هر صندوقي كه چنين مشتريان خوش حسابي داشته باشد كه هم قسط را سرماه پرداخت مي كنند و هم سرانه ماهانه از حقوق آنان كسر مي شود و هر زمان لازم بدانند سرانه را بدون كسب اجازه افزايش مي دهند در كجا پيدا مي كنيد؟ لطفا يك مثال بزنيد ؟
3-فرموده ايد كه نيم درصد كارمزد بدون بهره . نكنه انتظار داريد با اين شرايط كه پول خودشان را به خودشان مي دهند سودهاي كلان هم به آن ببندند !!! حقوقشان ،‌پاداششان و ... همه از سپرده هاي ايثارگران است ،‌حتي داراييها و ساختمانها . روي چه حسابي از اين تعامل احساس رضايت مي كنيد ؟ و فكر مي كنيد منتفع شده ايد ؟‌
4- گفته ايد نياز به ضامن و مراحل اداري ندارد. چه امتياز برجسته اي !!! وقتي حقوق ايثارگران در اختيار خودشان است و همزمان قسط و سرانه را از حقوق كسر مي كنند چه ضمانتي لازم است . علاوه بر آن وام را هم با هزينه ايثارگر بيمه مي كنند . ديگر چه ريسكي براي صندوق دارد كه بخواهد ضمانت بگيرد. اين چه منتي است كه بر شما مي گذارند . مضافا وقتي ايثارگر فوت كرد و خسارت اقساط را از بيمه گرفتند اگر سپرده ايثارگر به تملك صندوق در نيايد مدتها طول مي كشد تا از صندوق خارج شود . سود اين مدت چه مي شود؟‌
5- فرمايش كرده ايد ظرف مدت 24 ساعت وام مي گيرد. با اين شرايط انتظار داريد ماهها و سالها در نوبت بماند. البته از يك نكته غافليد كه جمع شدن اين سپرده خود سالها طول مي كشد تا شرايط بهرمندي از يك وام فراهم شود .اين صندوق با سرمايه اش را اگر به افرادي بي سواد كه از الفباي موسسات مالي چيزي نمي دانند ولي امين باشند بسپاريد منافع بيشتري به ايثارگران خواهد رسيد.
6- بگذاريد ايثارگران با شفافيت از اوضاع صندوق مطلع شوند و خود تصميم بگيرند. ضمنا به فرض اينكه در صندوق كارمندان از وابستگان ايثارگران باشند اتفاقا انتظار از آنان بيشتر است . از نگارش تان بر مي آيد كه از مديران يا كاركنان صندوق باشيد ،‌لطف كنيد اعلام نماييد با سرمايه ايثارگران در صندوق چه مي كنيد؟‌چه سرمايه گذاري براي انتفاع بيشتر ايثارگران از اين سرمايه عظيم انجام داده ايد؟اين شيوه سنتي مديريت صندوق يا از بي تخصصي مديران است يا از ... فعلا همين مقدار را كافي مي دانم
فاش پاسخ ارسالي ايشان را درج كن
اشتباهي مثبت زدم كم كنيد
سلام صندوق مختص پر کردن جیب مدیران بنیاد شهید مرکز و مدیران کل استانها تاسیس شده چون همه آقایان عضوی از صندوق هستند سازمان بازرسی ورود کند می فهمد ماهیانه به حساب هر یک از آقایان چقدر حق الزحمه نکشیده واریز می شود غیر از وامهای هنگفتی که از محل سپرده صندوق نزد بانکها دارند میگیرند در صورتیکه سپرده افراد در هر بانکی بگزارید سه برابر موجودی وام قرض الحسنه میده و مو جودیت را هم میده در صورتیکه صندوق مو جودی را نمی دهد و هرماهم مبلغی کسر به سپرده از حقوقت کسر میکند
در صندوق سرمايه سوزي مي شود. در اصل سرمايه ايثارگران را مي سوزانند ولي خود بهره ها از اين سرمايه سوزي مي برند. انحلال صندوق و دريافت پس انداز توسط ايثارگران و سرمايه گذاري در جاي ديگر بهترين راه است
سلام
امیدوارم خداوند از سر تقصیر همه ما بگذره که اینچنین راحت و بی محابا تهمت و افترا میزنیم و باکی نداریم
بنده تاکنون هر وقت اقدام برای وام از صندوق قرض الحسنه شاهد (که در کامنت ها خواندم بعضیها با شرکت شاهد اشتباه گرفته اند)کردم خیلی سریع و بی دردسر نتیجه گرفتم و بسیاری از مشکلاتم مرتفع شد .پرسنل پذیرش این صندوق بسیار خوش رو وصبور هستند ومن فکر نمیکنم جایی در کشور بتوان با این نرخ کارمزد و سرعت وام گرفت .
طبیعتا این صندوق هم حسابرسی و بازرسی میشود و باید از قوانین بانک مرکزی پیروی کند و نمیتوان انتظاری غیر از آن از مسئولین صندوق داشت
بنده به شخصه دست تک تکشان را میبوسم و ارزوی بهروزی برایشان دارم
و امیدوارم انصاف و عدل از زندگی همه ما حذف نشود که ما عزیزانمان را بر پایه همین اصول اعتقادی در جنگ از دست دادیم .
سيد محمد عزيز سلام
برادر بزرگوار سعي كن مباحث مالي در يك موسسه را استدلالي و با منطق بحث كني و از واژه هاي ديني و اخلاقي استفاده ابزاري نكني . نقد فعاليت يك موسسه مالي از بديهيات و از حقوق حقه اعضا و ايثارگران است . چرا شما آشفته شديد!!!؟ اين اقدامي كه شما از آن بدينگونه ياد مي كنيد از اوليات كار در نهادي مثل بنياد است . نكند انتظار داريد با پرخاش و تندي حقتان را بدهند . مگر ساير موسسات مالي مشتري مدار نيستند كه اين مطلب را به عنوان امتياز صندوق ياد مي كنيد. سوالاتي مطرح شده و آقايان به جاي جوسازي و كمك از كاركنان و ديگران براي پاسخ ، به صورت استدلالي پاسخ دهند. شما هم لازم نيست خودتان را فداي آنان كنيد. اگر مجموعه عملكردشان قابل توجيه و دفاع باشد از اين گزارشها به وحشت نمي افتند كه مجبور شوند به هر ريسماني چنگ بزنند.
سلام بنده مطلبی در این خصوص نوشتم روز بعدش یه نفر که به نظرم از زحمت کشان صندق مذکور بود با بنده تماس گرفت که چرا مطلب رو اینطوری نوشتی ومقرر شد بنده دوباره توضیح بدم در اول هر سال فقط مقداری که در همان سال اضافه شده که معمولا دو یا سه ماه معوق شده رو صندوق برداشت میکند و به حساب خود ما واریز میکند چون صلاح ما را میخواهند ایشان فرمودند این کار با قراری که با بنیاد کذاشته شده انجام میدهند فقط همین
قبلش هم همين رو گفته بودي
سید.ع.م.کسی تهمتی به کارکنان صندوق من ندیدم بزند.امامگرفرزندیابرادرشهیدکه ذکرکردید..معصومند شماناراحت شدید ایثارگران حق دارند نظریاسؤألی درموردپس اندازشان بپرسند....آیااین تهمت است
بنده خودم بشخصه خبرخاصی ندارم ونظرنمی دهم نکند.بتهمت بداننش....ممنون ازهمه گی
از غیر شفاف بودن عملکرد صندوق شاهد همین بس که یک وبسایت خالی و الکی دارند !!! اگر تا کنون هر طور دلشان میخاست عمل میکردند باید بفهمند سپرده گذاران باید بدانند حجم سرمایه گذاری آنان چقدر است ! آیا این خواسته نابحقی است !؟
صندوق دارد چکار میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا به دست و پا افتاديد . بهترين كار اين است كه شفاف سازي كنيد و اطلاعات صندوق را كاملا در اختيار ايثارگران بگذاريد تا خود تصميم بگيرند كه عضو صندوق باقي بمانند يا از عضويت خارج شوند. ضمنا از اين تاريخ عضو كرن ايثارگران را بعد از موافقت آنان و تشريح اقدامات صندوق براي آنان انجام دهيد . مطمئن باشيد با آشنايي ايثارگران با ابعاد صندوق اكثرا از عضويت خارج خواهند شد
مگر اين صندوق شخصي است كه اطلاعات اون رو از ايثارگران مخفي مي كنند؟
مگر اين صندوق شخصي است كه اطلاعات اون رو از ايثارگران مخفي مي كنند؟
در یک سرقت از بانکی دزد فریاد زد :
“ تمام افراد حاضر در بانک ، حرکت نکنید ، پول مال دولت است”
تمام حاضرین در بانک بر روی زمین خوابیدند
و سپس دزدان بعد از سرقت به منزل بازگشتند
وقتی سارقان بمنزل رسیدند ، سارق جوان
به سارق مسن گفت: بیا تا پولها را شمارش کنیم تا ببینیم چقدر پول سرقت کرده ایم
سارق مسن با تعجب به سارق جوان گفت:
تو چقدر خنگی ، شمردن این مقدار پول زمان زیادی می خواهد فردا اخبار ميزان سرقت را خواهد گفت .
بعد از اینکه سارق ها از بانک فرار کردند کارمند بانک به مدیرش گفت: سریع به پلیس خبر دهید
ولی مدیرش جواب داد: صبر کن! بگذار تا خودمان نیز هشتاد ميليارد از موجودی بانک برداریم
و به بيست ميليارد قبلی که از بانک برداشته بودیم اضافه کنیم خیلی عالی است که از بانک دزدی شود
فردای آن روز اخبار می گوید يكصدو سي ميايارد از بانک سرقت شده است
سارقان پس از شمارش پولها می فهمند که فقط سي ميليارد بیشتر نیست و می گویند:
ما جان و زندگی خود را در خطر قرار دادیم ولی فقط سي ميليارد گيرمان آمد
درحالی که مدیران بانک صد ميليارد به آسانی به جیب زدند
حال به نظر شما کدام یک دزد واقعی است؟

داستان فوق مانند زندكي ايثارگران است . آنان جان خود را به خطر انداختند و ديگران سودها بردند
باسلام ؛ خدمت همه عزیزان و برادر شهیدی که در دفاع از صندوق مطلب نوشته اند باید عرض کنم :
قال علی علیه السلام :اجتنبوا من مواضع التهم
اجتناب و دوری کنید از مکان اعمال و رفتاری که به وسیله آن مورد اتهام قرار بگیرید.
به واسطه مطلبی که بنده پیرامون لزوم اطلاع ایثارگران گرامی از میزان موجودی خویش به وسیله درج در فیش حقوقی درهر ماه باید داشته باشند
و حمایتی که از نگارنده محترم یعنی فاش نیوز در مورد وجود ابهامات در صندوق شاهد و لزوم بر طرف شدت ابهامات نموده بودم
چند روز قبل از صندوق قرض الحسنه شاهد (ایثار ) با بنده تماس گرفتند و گفتند این موضوع که مطرح کرده ای یعنی :
شفافیت میزان موجودی ایثارگران در صندوق مذکور و انعکاس دقیق مبلغ در فیش حقوقی ایثارگران مشکل بنیاد است و ما همه اطلاعاتمان شفاف است و بنیاد باید در فیش درج کند
و صندوق نمی تواند برای تک تک اعضا دفترچه قسط چاپ کند و با این کارمزد اندک ، از پس این هزینه ها بر نمی آید
بنده هم عرض کردم که دیگر دوران دفترچه قسط و بوروکراسی منسوخ شده است و شما با هر بانک معتبری که مراوده مالی داشته باشید ریز برداشت و واریز به حسابتان را بدون لحظه ای تاخیر با پیامک به اطلاعتان می رسانند
و نیز به آن بزرگواری که از صندوق شاهد تماس گرفته بود عرض کردم ایثارگران محترم حق دارند که بدانند چه قدر موجودی دارند چرا ؟
حالا هم که متاسفانه بازار اختلاس و دست خیانت به بیت المال دراز کردن داغ و قبحش هم ریخته و مرتکبان این عمل ننگین سرها را به افتخار بر فراز نگه داشته و سینه های ستبر را هم به جلو می دهند و به اعمال ننگینشان فخر و مباهات نیز می کنند
و برخورد قاطعی که دیگر کسی به خود جرات چنین مفاسد را به خود ندهد را مع الاسف نمی بینیم
و نمونه بارز آن گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید است که به محاق و کما فرو رفته است و عمر من و شما کفاف نمی دهد که شاهد اتشار این گزارش باشیم !!!!
لذا تهمتی به کسی زده نشده است فقط در خواست شفافیت در اعمال مطرح شده است و دانستن حق ماست
و تجربه نشان داده است که هر بلایی سراشخاص آمده از خودی ها و از معتمدان بوده است
واز قدیم گفته اند مالت را محکم نگه دار و همسایه ات را دزد نکن !
سلام واقعا از ته دل یک خسته نباشید به فاش نیوز میگم اول خدا دوم خدا سوم به فاش نیوزیها چشم دوختیم خدا خیرتان بدهد بدون منت برسرم منت گذاشتید ماهم قدر دانی میکنیم خدا حافظ همه شما عزیزان باشد
سلام به عزیزان فاش نیوز با توجه به افزایش حقوق کارگران و کادکنان در سال آینده 95 از 750 هزارتومان تا سقف 1500000 تومان لازم است تلاش کنید تا حق پرستار ی جانبازان که برابر حقوق کارگران و از نیم کا(k) j)به بالا میباشد افزایش برابر حقوق کارکنان و کار گران باشد و بنیاد شهید را مجاب کنید تا در بودجه سال 95 منظور نماید مطلب بعدی در ارتباط با پرداخت عیدی به حق پرستاری که متاسفانه تا کنون اقدامیاز سوی بنیاد صورت نگرفته است
سلام تنها خدمات رسانی بنیادایثارگران همین وام هست که باعث ننگ جانبازان شده هرماه ازحقوقمان کم میکنن وازقسط هم همانطور وقتی ادعامیکنی بابا منکه سه سال هست ازحقوقم کم میشود ولی وام جدیدی که میخواهیم دریافت کنیم اشاره میکنندکه مابقی وام به فرض 3میلیون هست ازوام جدیدکم میشودولی ادعا میکنیم بابا دراین مدت چندسال سوای قسط هرماه هم بین 30 یا40 و50 هزارتومان کم کردید چرااوناراکم میکنید جوابی ندارن ایابهترنیست حساب خودمان راببندیم هم ازکلاشان راحت میشیم هم ازمنت بنیادکه ماه به ماه حقومون رابه عنوان صندوق شاهد کم میکنن وبعدپول خودمان رابعدازچندسال به خودمان قرض میدن ونزدیک به 1میلیون هم کارمزدکم میکنن/
حرف حساب زدي ايثارگران بايد سپرده خود را از صندوق بردارند و صندوق را به حال خودش رها كنند. با اين سرمايه اي كه از ايثارگران جمع شده توقع خدمات بهتري است ولي چرا نمي شود بايد ...
واقعا جای تاسف داره که سایتی بدون اطلاع و آگاهی اطلاعات غلط به ایثارگران می دهد . تمام موارد مطرح شده کذب محض می باشد . ایثارگران با رضایت خاطر عضو صندوق میشوند و هر زمان بخواهند می توانند انصراف دهند . ایثارگرانی که گفتند وام گرفتن ولی تمام نمیشه کمی انصاف داشته باشید تاریخ دریافت وام و مبلغ اقساط را محاسبه کنید دقیق مشخص میشود وام شما کی تمام میشود .در هیچ بانکی به ایثارگران با این شرایط بدون ضامن و 48 ساعته بدون سود وام نمی دهند .
سلام اقاتاكي حرف حرف سخن پس كي عمل ده سال نوشتن ٢٧٤٢٣٤٥٠داري هرماه يك مقدار ازحقوق كم ميشه ولي ان ٢٧٠٠سرجاشه هرملانصرالدين يكي به جران درسال يكي دوميليون الكي برداشت ميشه چي كي برداشته معلوم نيست مگه أنصاف مروت نداريم اخه چقدر...
جانباز 50 درصد بنده هر زمان که وام دریافتی از صندوق تسویه کردم وام جدید رو درخواست کردم و بعد از یک هفته گرفتم و خدا رو شاهد میگیرم
باسلام و احترام ؟؟؟ تازه خبر بانک کوثر به اسامی جانبازان که در ان بانک حقوق میگیرند 3000000 تومان وام قرض الحسنه بدون ضامن به حسابشان واریز کرده ما جانبازان که از بانک دی حقوق مستمری میگیریم چرا تبعیض میگذارید ؟؟؟ لطفا اطلاع رسانی شود جانباز 25% صعب العلاج از اردبیل
سلام من جانباز ۷۰درصد قطع دو عضو بالای زانو که درصندوق قرض الحسنه شاهد چندسالی عضو هستم متاسفانه از متن اسناسنامه مطلع نیستم وجمع سرمایه ما در فیش حقوقی درج نمی گردد بنظر میرسد نواقصاتی در صندوق وجود دارد هیات مدیره از اطلاع رسانی شفاف خودداری می نمایند هرسال سقف پس انداز را بدون نظرخواهی از اعضا افزایش میدهند وبرای وام های پرداخت بیمه کسر می کنند باتوجه کسر کار مزد صندوق می تواند از محل کار مزد حق بیمه را تامین نماید خواهشمنداست اسناسنامه صندوق را چهت مطالعه اعضای صندوق در سایت بنیاد شهید قرار دهید
با سلام-
ايا طي سي چهل سال گذشته بنياد ضد ارزشهاي انقلاب يك كار و عملكرد روشن داشته كه در مورد صندوقي كه به اجبار حضرات ماهانه هفتاد هزار تومان و در تيرماه هرسال هنگام افزايش حقوقها خودسرانه كم كمش 200 هزار تومان از رزق جانبازان بيچاره و بي پناه كم ميكنند خوب چه لزومي داره ارباب به رعيت وحتي نوكرش حساب پس دهد؟ اينها ما را خريده اند و اگر چنين نبود حداقل و لااقل مثل كشورهاي عقب افتاده نه كشورهاي ميانه كه براي مردم خود احترام قاعلند عمل ميكردند - ان از دزديهاي مسئولان قبلي كه طمع در حق شهدا كردند اينم از رذالت هاي تدبير- ولي اقايان كه چند صباحي چهار نعل ميتازند مطمئن باشند كه دير يا زود محاكمه خواهند شد - خوردن و ذايل كردن حق و حقوق خون شهدا و كسانيكه اعضاي بدنشان را بخاطر عدالت و قانون پرداخت كرده اند مصداق بارزي در اين كشور است كه نبايد ناديده گرفته شود ولي ميگيرند.
سلام برهمه دوستان عزیز ایثارگران مباعث خوبی مطرع شده باید دست فاش نیوزرابوسید


جون حرف دلسوختگان انقلاب مطرح کرده برادران جانبان بایدبیگیرباشم تا به حق خود برسیم
ايثارگران تلاش كنند با مراجعه به صندوق تسويه حساب كرده و اعلام نمايند كه مايل نيستند از حقوقشان چيزي كسر شود. از عضويت صندوق خارج شوند و سپرده خود را پس بگيرند
با عرض سلام. دوستان عزیزی که یکطرفه به قاضی میرید، پیاده شوید تا با هم برویم .
من خودم فرزند شهید و جانباز 70 درصد تفحص هستم. الان 10 ساله که در بنیاد شهید مشغول به کار هستم وخودم هم مسئول صندوق شاهد در شهرستان محل کارم هستم. اول اینکه صندوق قرض الحسنه شاهد تمام کارهاش شفاف و روشنه. هرکدام از اعضا کافیه یه تماس بانماینده صندوق شهرشون بگیرن و با دادن کد ملی از موجودی و مانده وامشون مطلع شوند و یا با مراجعه به مسئول صندوق شهر و تکمیل فرم دریافت شناسه و رمز عبور اینترنتی در هر مکان و زمان به حساب و کتاب صندوق خودشون دسترسی داشته باشند. مورد بعدی اینکه بعد از فوت هر یک از اعضاء صندوق چون وامی که دریافت شده بیمه میباشد، پس از پرداخت مانده وام ( به هر مقدار که باشه ) از سوی شرکت بیمه طرف قرارداد ، موجودی صندوق شخص متوفی به حساب وراث قانونی کارسازی میشود. و یک ریال از پول کسی بالا کشیده نمیشود. اگه اشخاصی میخواهند بدانند چه بر سر پس انداز صندوقشان میاید بدونند که این پس انداز و پس انداز های دیگر اعضای صندوق بلافاصله پس از جمع آوری و با اضافه شدن به اقساط اخذ شده در آن ماه در قالب وام دوباره به اعضایی که بدهی شان به حد نصاب رسیده ( یعنی به یک ششم وام دریافتی ) پرداخت میشود .
خوبه که ایثارگران و اعضای محترم صندوق شاهد بدونند که حدوداً چهار ساله که صندوق شاهد زیر مجموعه بانک مرکزی شده و بطور دائم از سوی بازرسان بانک مرکزی مورد ارزیابی و بازرسی قرار میگیره . مطمئن باشید که صندوق شاهد از امن ترین و مطمئن ترین صندوق های قرض الحسنه موجود در کشوره . خصوصاً که الان دو دوره است که مدیرکل صندوق از فرزندان گرانقدر شهید برگزیده میشه . در حال حاضر آقای دکتر اسلام کریمی فرزند گرامی شهید و از نخبگان و افراد بسیار متعهد و دلسوز جامعه ایثارگریه .
اگه سوال دیگری باشه درخدمتم .
و من الله التوفيق
من که انصراف دادم بخاطراینکه ازروزی که مبلغ پولی ازم کسرشده واقعا نمیدونم چنده میری وام بگیری سرت منت میزارن درحالی که پول مال خودته انصراف بدید خواهش میکن کلاه سر خودتون نزارید جانبازعزیز
سلام
با سلام
شما که سوالات را پاسخ میدهید
مرداد نودوهشت نوبت وام صندوق مابوده.هشت وپانصد ذخیره داشتم. سه سال قبل که وام قبلی رو گرفتم پنج ونیم ذخیره ام بوده.یعنی درسه سال، پنج ونیم، شده هشت ونیم ملیون.که اگه توهربانک و موسسه ای بود خیلی تسهیلات بهتری می دادند.حال یک وپانصد از ذخیره روبرگشت دادند.چرا؟میگویند چون سقف وام ۲۰ تومنه و سه برابر موجودی وام میدهند.به آن پول نیازی نیست.یعنی بجای دادن ۲۵ تومان که سه برابر موجودی است یک وپانصد رو پس میدهند تا ۲۰ تومن وام بدهند وبعد این که تاتیرماه ۳۰ قسط پرداخت میکردی ویابگفته شما یک ششم میماندطبق روال آن را از مبلغ وام کسر و وام را پرداخت میکردند.حال یک شبه تصمیم میگیرن که باید کل وام تسویه شود تا وام بعدی ثبت و پرداخت شود.ایا واقعا براشون قابل درک نیست که بسیاری از خانواده های شهدا ‌ایثارگران برای این وام برنامه ریزی داشته اند.یعنی ثبات زندگیشان به این وام و پرداخت بموقع آن مرتبط است.هستند کسانی که اقساط وامهایشان ،شهریه مدارس بچه هایشان،بدهی به مغازه ها بخاطر ارزاق روزمره اشان،تهیه جهیزیه، تهیه پول پیش خانه ،پول دوا ودرمان،پرداخت قرض ها وقبض ها رواین پول حساب کرده و قول داده اند.بعضی واقعا زندگی شون متلاشی میشه.واقعا عجیبه! جالبه میگن برا جلوگیری از نقدینگی و تورم. آخه همه پرداختی ها به اندازه نصف یک اختلاس میشه؟چرا ایثارگران؟مگه قانون عطف بما سبق میشه؟ درست وقتی که میشه یک روزه ۵۰ ملیون وام ربای سود بالا گرفت. نگران نقدینگی بودن عجیبه!ان هم بخاطر چندر غازیه که حق قانونی خانواده شهدا و ایثارگرانه.برا حق شخصی که کسی دیگه نمیتونه و نباید تصمیم غلط بگیره.
چراهای زیادی هست بی پاسخ.چراوضعیت حسابها شفانیست؟
چرا بعد از دریافت وام اختیار پولت رو نداری؟
ارزش افزوده آن چه میشود؟
آیا بانک ها و موسسات دیگر در شرایط یکسان خدمات بهتری نمی دهند؟
چرا وقتی پول اضافی رو بر می گردانند تا امتیاز آن شامل ایثارگر نشود اصلا چرا آن راازحقوق ها برداشت کرده اند؟
چرا؟؟؟
۰باسلام
اگه میخواهید مورد خشم وغضب خانواده شهدا و ایثارگران قرار نگیرید هرچه زودتر پرداخت وام صندوق قرض الحسنه شاهد رو به روال قبل برگردانید.چرا که در غیر این صورت باعث ویرانی خیلی از خانواده ها خواهید شد.اه و افسوس آنهاو ‌یرانگر است پس مواظب باشید.
آنها پر اخت اقساط پرداخت قبض ها و قرض ها،تهیه پول پیش خانه ،تهیه جهیزیه شهریه مدارس وبرای خیلی از مشکلات وگرفتاریها روی این پول حساب کرده اند. اگه درک میکنید پس کاری کنید.یک روز هم یک روزه. باورکن حالا برو راحت شب بخواب!
باسلام. برای سوالی که درخصوص اشخاص فوت شده مطرح کردید این مشکل برای بنده پیش امده و خواستم دوستان از روند و نحوه دریافت حق و حقوق خود مطلع بشن . متاسفانه صندوق با سهل انگاری خواسته یا ناخواسته خود موانعی را برای ایثارگران و وراث آنها ایجاد کرده بنده به شخصه از راه دوستانه به نتیجه دلخواه نرسیدم و از طریق مراجع ذیصلاح اقدام و خوشبختانه رای به نفعم صادر شد. ممنون می شم این متن قرار بدید تا دوستان بدونن که می شه اقدام قانونی این چنینی را پیگیری کنن .
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز بنده یکی ازرابطین صندوق شاهد دریکی از شهرستانهای کشورعزیزمان میباشم.واقعا انسان بعضا متاسف میشه واسه افرادی که بدون اطلاع و آگاهی نسبت به یک سازمان موسسه یا هرارگان دیگری وبدون ترس از خدا تهمت وافترا می زن. درجواب برخی سوالات دوستان عزیز باید عرض کردصندوق شاهداولا کل موجودیتش از سپرده ایثارگران حقوق بگیر تامین میشه مشخصا هم م صارفش هم درغالب وام به این عزیزان برمیگردد.پایان هرماه کسورات ازحقوق ایثارگران عزیز کسرمیشه وبحساب صندوق واریز وبلافاصله شاید درکمتراز یک روز بعنوان وام وبانرخ حدود یک درصد بهشون پرداخت میشه وکل حقوق ومصارف صندوق وکارکنانش ازمحل اون یک درصد تهیه میشود واگر شخصی بیشتراز مبلغی که برای دریافت وام 20میلیون تومان لازم هست داشته باشه میتونه با مراجعه به یکی از صندوق‌های استانها اون مبلغ اضافی رو دریافت کنه (چون 20تومان بیشتر رو براساس قوانین بانک مرکزی نمیشه پرداخت کرد) درخصوص اعضای متوفی باید عنوان کنم اگرایثارگر عضو صندوق به هر دلیل فوت کند بدهی وام بایستی طبق قرارداد صندوق شاهد با بیمه پرداخت شود و پس ازاینکه صندوق بدهی متوفی راازبیمه دریافت کرد پس انداز نامبرده طبق انحصار وراثت تا ریال آخر به ورثه قابل پرداخت میباشد.ودرخصوص سوال دوست دیگری که عنوان کردند موجودی ایثارگران مشخص نیست باید عارض بشوم که بایک مراجعه چنددقیقه ای به یکی از دفاترصتدوق وتکمیل فرم مربوطه و ارائه یک شماره همراه یک پیامک برای شخص میاد که میتونه منبعدهرلحظه که بخواهد از آخرین گردش موجودیتش اطلاع پیدا کنه واگر هم بخواهد از گردش مثلا کسراز حقوقش از سال 83تا الان مطلع بشه پرینت اون رو توی یکی دو صفحه میتونه بگیره از صندوق .اگر اون موقع دیدید چیزی غیر از عرایض بنده بود بیاین تو این سایتها توبوق و وکرنا بکوبید که دزدیدند وبردندو!!!!..واقعا متاسفم برای همچین انسانهایی که با احساسات پاک خانواده های عزیز شاهد ایثارگربدون کوچکترین اطلاعی بازی میکنن.
بنظر میرسد گشادترین کلاه در عرصه مالی ازطریق صندوق قرض الحسنه شاهد، برسر ایثارگر رفته است،
بیان واقعیت ننگ آور است،
کاش مومنی با صلابت در میان مسئولین رده بالای این صندوق قد علم کند وبدون ترس و نگرانی بگوید چگونه آرامش خیال دارند و با وجدانشان کنار می آیند، از اینهمه بی عدالتی و ظلم مضاعف نسبت به گروه هدف، در تشکیلات صندوق ذخیره شاهد، خدا را شاهد و ناظر بدانید و با احساس مسئولیت شرائط بازنگری در جهت منافع جامعه هدف را فراهم آورید، بنده شخصا به صداقت و ایمان اکثریت قریب به اتفاق متولیان این امر مهم معترفم، اما اشگال کجاست ؟ امیدوارم پیگیری و اصلاح گردد ،،
الهی اهدنا الصراط المستقیم
سلام من جانباز5درصدهستم اولین بارم هست وام 12میلیونی ازبنیادگرفتم 7600000بعمون وام دادولی ماهیانه334000بابت وام سه ساله و130ت واسه صندوق ازخقوقم کسرمیشه چجوریاس 334000سه ساله خودش میشه12ت /130ت سه ساله میشه 4300
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi