شناسه خبر : 41774
شنبه 03 بهمن 1394 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد جانبازِشهید حاج علی شکراللهی

سرانجام در عین ناباوری در چهارم بهمن ماه سال 92 شهد شیرین شهادت را نوشید و به دیدار حضرت دوست شتافت.

فاش نیوز - در آستانه سالروز پرگشودن جانباز نخاعی، شهید "علی شکراللهی" برگ زرینی از اوراق پرافتخار فرهنگ ایثار و شهادت را با یادی از این شهید که از اعضای فعال و مسئول روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی بود و از فعالین حوزه ایثار و شهادت در فضای مجازی بشمار می رفت، ورق می زنیم.

این شهید که از پژوهشگران صدا و سیما بود در سال 59 در حالی که 14 سال بیشتر نداشت، به عنوان دانش آموز بسیحی از طریق لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) عازم جبهه شد.

او سال 62 و در 17 سالگی در عملیات والفجر 4 در ارتفاعات کانی مانگا(غرب کشور) با اصابت گلوله به نخاع و کلیه از هر دو قسمت مجروح شد.

شهید شکراللهی با همت مثال زدنی خود توانست پس از جنگ تحمیلی دو مدرک کارشناسی و یک مدرک کارشناسی ارشد نیز اخذ کند. او دارای دو مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و علوم استراتژیک و مدیر روابط عمومی انجمن جانبازان قطع نخاعی بود.

شهید شکراللهی از کارکنان و مدیران  بخش اخبار خارجی صدا و سیما بود و یکی از جانبازان فعال در عرصه های مختلف، به‌ ویژه  فضای مجازی و رسانه ای و تشکل های ایثارگری بشمار می رفت.

سرتیپ دوم پاسدار شهید علی شکراللهی از بنیانگزاران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بود و مدیریت  روابط عمومی این حزب را نیز بر عهده داشت.

باوجود وضعیت سخت جسمانی  وضایعه نخاعی بودن و با این که با یک کلیه پیوندى زندگی می کرد ولی  بسیار با روحیه وفعال والگوئی ازتوکل و روحیه وکار وتلاش برای دیگر جانبازان و یادگاران دفاع مقدس بود.

این جانبازشهید از قدیمی‌ترین وبلاگ نویسان کشور در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز محسوب می‌شد.

او سرانجام در عین ناباوری در چهارم بهمن ماه سال 92 شهد شیرین شهادت را نوشید و به دیدار حضرت دوست شتافت و پیکرمطهرش در ششم بهمن ماه در زادگاهش، شهرستان سرخه ( استان سمنان) در گلزارشهدای این شهر آرام گرفت.

یادو نامش گرامی باد...

واینک شعری که برای او سروده شد:

 

گل از گلش شکفت و دوباره بهار شد

پرواز کرد و ساکن آغوش یار شد

 

از خطه کویر شمیم صبا رسید

بر مقدمش بسیط زمین لاله‌زار شد

 

دلگرم بود و منتظر لحظه‌ای شگرف

ناگاه در هوای خوشی بی‌قرار شد

 

با آن که خصم برگ و برش را شکسته بود

در رهگذار عشق و وفا سایه‌سار شد

 

از درد همچو گنبد مینا خمیده گشت

جسمش برای روح شهیدش مزار شد

 

بار سفر که بست دل آسمان گرفت

باران گرفته بود که او رهسپار شد

 

تا بود آبروی زمین بود و زیب چرخ

تا رفت گونه‌های زمین شوره‌زار شد

 

تابوت خویش یک تنه بر دوش می‌کشید

از آن زمان که چرخ فلک را سوار شد

 

آهسته چون نسیم گذشت از کنار ما

با اینکه رفت در دل ما ماندگار شد

* شعر از: بهروز ساقی

 

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
ياد و خاطره تمام شهدا جانباز گرامي باد

الخضوص دوست عزيزمان شهيد شكرالهي.
سلام ، از دو سه بیت اول شعر ، عطر شهیدان حلاوت شیرین فنای فی الله تا بقای فی الله را تازه کرد. شعر از استاد عزیزمان جناب آقای ساقی هست. مصداق هذا شعر فی بطن شاعر این احساس ملکوتی را تایید خواهید کرد.
روح و روان در کلام عشق به بحری بیکران از معانی الهی وصل است که جانهای آگاه را به شورش و قلیانی وا میدارد چنانکه هاتفی گفت تو طاقت ما نداری گفتم مراد من همین است پس گفت یافتی ! کمال رضای عاشق اینست که اگر بنده ای جاوید در علیین قرار گیرد و عاشقی در اسفل فرو رود آنگاه عاشق از آن بنده راضی تر باشد. مردمان علم از مردگان گرفتند ما از زنده ای که هرگز نمیرد آنها به حق گویند ما از حق گوییم. کن لله و الا فلا تکن خدای را باش والا خود مباش یا تو بی من مرا باشی به زانکه من بی تو خود را باشم زیرا معامله عاشقان به صبر نیست بلکه بر رضاست صدق در دل صاقان و بر زبان کاذبان است.
عاشق چگونه شایسته خدمت خداوند متعال شود درحالیکه شایسته خدمت خدمتکار خداوند نباشد؟ بالحق انزلنا و باحق نزل افسوس از بندگانی که دوست دارند که ایشان را ستایند به کاری که نکردند. گفت بین تقصیر و تقدیر فرق بگذاریم بلکه باید بگوید بین تقوا و فتوا فرق بگذارید بسیاری در این وادی گمراه شدند درحالیکه خود را حق پندارند تا زمانی که پرده بر افتد. حق تعالی به رضای خویش بندگان به بهشت میبرد چون رضای خود به عاشقی دهد او بهشت را چه کند؟
دیوانه ای پلشت در راهی گفت الهی در من نگر ! فرزانه ای در غلبات غیرت گفت نیکو سر و رویی داری تا حق در تو نگرد؟ دیوانه گفت آن نظر برای آن خواهم تا سر و رویم نیکو شود.
با دست بلا بر در حق کوفتن به زبان اندوه گفتن و با قدم خضوع رفتن به منزلگاه عزت رهنمود است. یگانگی او بسیاری از مردان را عاجز کند و بسیار عاجز را به مردی رساند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
روح بلندشان با انبیاء و اولیای خدا محشور بشود انشاالله.
انصافا انسان بزرگی را درکنارمان نداریم. البته همه جانبازان و شهدا انسانهای والا و بزرگی بودند ولی اخلاق و رفتار و منش و کردار و رفتار حاج علی آقا شکراللهی از نمونه هابود.
کاش ماهم کمی «شکراللهی » تر باشیم و درسهای لازم رو از زندگی و اخلاق ایشان بگیریم و در زندگی خودمان ساری و جاری سازیم.
خدا عاقبت همه مارانیز ختم به خیر بگرداند.
رحمت بی پایان الهی نثار روح متعالی شاد روان "شکراللهی", مستدام باد.
یاد وراه پاکش در سالروز شهادتش جاودانه وگرامی,
با تشکر از نگارش وسروده شاعر محترم در وصف شهیدعزیز .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi