شناسه خبر : 41877
دوشنبه 05 بهمن 1394 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تخریبچی مبتکر

 

به یاد شهید "پرویز(کمیل ) ایمانی"

تخریبچی مبتکر

شهید" پرویزایمانی"  سال 1345 در  سوادکوه به دنیا آمد.  سال سوم دبیرستان بود که  ترجیح داد درس را رهاکند و عازم جبهه شود.

  آذر سال62 به عضویت رسمی سپاه در آمد و از همان زمان به عنوان مربی و مسئول واحد تخریب در  لشکر 25 کربلا مشغول به کار شد. 

 کمیل فرمانده گردان بود و برادرش  تحت فرماندهی او به عنوان رزمنده حضور داشت امّا هیچ فرقی بین برادرش و دیگر رزمندگان قائل نبود. استفاده از مین ضد تانک در دریا  که موجب نابودی قایق‌های دشمن شده بود، از ابتکار وخلاقیت‌های وی محسوب می‌شود.

 وی  سال 66 در حلبچه شیمیایی شد و در خرداد 67 به هنگام نصب پل ارتباطی، بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کمر قطع نخاع شد و سـرانجام  در 19 تیر67 بر اثـر شدت جراحات به درجـه رفیع  شـهادت نائل آمد.

2502روز سابقه جبهه 77 ماه با لباس پاسداری و شش ماه و 12 روز با لباس بسیجی در مناطق جنگی غرب و جنوب حضور موثر داشت و یش از 6 بار مـجروح شد.

فرازی از توبه نامه "شهید ایمانی ": خدایا توبه می کنم از اینکه واجبی را به خاطر مستحبی رها کردم . در نمازم به چیزی جز تو فکر کردم . در سختی ها به جای تو به بنده ات رو آوردم  . ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو یود. در کارها تنها خود را محور قراردادم نه خدا را، ازاینکه تعهد هائی که با خدای خویش بستم ، بشکستم . از اینکه تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم . از اینکه غیبت کردم واز دیگران بد گفتم وخود را نیک جلوه دادم . از اینکه کارهایم را برای ریاست طلبی وشهرت انجام دادم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi