شناسه خبر : 41893
دوشنبه 05 بهمن 1394 , 14:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرانی که از لپ لپ دراومدن!

در نظام ساختاری ما روسا به 5 دسته تقسیم می شوند:
1-روسای مردمی – اینان کسانی هستند که به فکر مردمند. قوانین و مقررات را به صورت موسع در جهت منافع مردم تفسیر می کنند تا مشکلی از مردم حل نمایند. راحتی را از خود سلب می کنند تا گره ای را مراجعه کننده باز کنند. اینان چون در نایاب هستند. در نظام اداری ما باید با تلسکوپ به دنبال چنین مدیرانی باشی تا ردی از آنان به دست آوری . دوره تولید انبوه این مدیران اوایل پیروزی انقلاب بود که با دم مسیحایی امام ره این مدیران به ظهور رسیدند. ولی به زودی توسط فرصت طلبان به حاشیه رانده شدند.

2-روسای دولتی – اینان فقط بخشنامه و آیین نامه و دستورالعمل می شناسند و فهم درستی هم از آن ندارند. از بخشنامه و... فقط برای کارشکنی و گره انداختن در کار ارباب رجوع استفاده می کنند. همواره تملق و چاپلوسی مدیران مافوق را می کنند تا در رده های سازمانی رشد کنند که اتفاقا موفق هم می شوند. اینان مورد اعتماد مدیران مافوق هستند واز آنها به عنوان مدیرانی که سازمان را حفظ می کنند یاد می کنند. اینان هیچ وقت روی خوشی به مردم نشان نمی دهند و ارباب رجوع را به عنوان مزاحمی می شناسند که همه وقت در کار مدیران مداخله کرده و مزاحم آنان است. اینان نوکر مافوق هستند نه مردم. شان این مدیران به این است که در اتاق های خود دائما جلسات مهم برای تصمیم گیرهای مهم داشته باشند. معمولا خروجی این جلسات به دنبال آ ن است که مدیریتشان به سهولت طی شود و آنان از همه امتیازات بتوانند بهرمند شوند. این قشر از مدیران رو به فزونی است و نظام اداری هم از اینان دفاع می کند. اینان پست مانده های تفکر نظام مدیرتی دوران طاغوت هستند.

3-روسای  پولکی – اینان گروهی هستند تا جیب مردم را خالی نکنند به فکر کار برای آنان نیستند. افکار پولکی دارند و دائم به دنبال رشوه، اختلاس و اخاذی از ارباب رجوعند. این مدیران غالبا در قالب شبکه ای فعالیت می کنندو چنان در هم تنیده و حامی یکدیگر هستند که به آسانی نمی توان آنان را از پیکره مدیریتی و ریاست جدا کرد. اینان برای حفظ موقعیت خود ارباب  رجوع را تلکه می کنند و به مقامات مافوق خود  هدیه و رشوه برای بقا می پردازند. اینان چون ویروس در حال رشد هستند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود.

4-روسای زورکی – اینان از روسای هستند که با فشار و زور صاحبان قدرت به کرسی ریاست می رسند. خود خاصیتی ندارند و نازپرورده دیگرانی هستند که از وجود چنین مدیرانی بهرمند می شوند. خاصیت اینان این هست که دائما به پشتیانی آن مقام پر زور می نازند و مخالفین خود را به آن شخص ارجاع می دهند. احزاب،‌ گروه های سهم خواه، تعاملات پشت پردده انتخابات منبع پرورش این مدیران است. تصدی پست های متعدد و متنوع هم برایشان فرق نمی کند. تخصص و مهارت هم برایشان مهم نیست فقط مدیر و رییس باشند کافی است. زمانی که مافیاهای قدرت اهمیت پیدا کنند این نوع مدیریت هم رشد می کند. فضای آشفته و بهم ریخته زمینه مساعدی برای آنان است.

5-روسای الکی – بعضی از مدیران نوبرند معلوم نیست از کجا آمده اند و چه کسی آنان را حمایت کرده است . الکی الکی مدیر و رییس شده اند. اینان محصول دورانی هستند که فقدان مدیران لایق و یا کنار کشیدن آنان از مدیریت،‌ فرصت را برای آنان فراهم می کند . اینان مدیریت خود را هم قبول ندارند ولی بر خود می بالند که در چنین جایگاهی رقیب ندارند. از هر فصتی بری بروز خلاقیت نداشته خود استفاده می کنند ولی دائما کند می زنند. اینان مدیرانی هستند که از لپ لپ خارج شده اند .

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
مي توانيد بگوييد مديران بنياد جز كدام گروه از گروههاي 5 گانه هستند ؟
داداش ایول احسنت واقعا دقیق و کارشناسی فرمودید ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi