شناسه خبر : 41992
یکشنبه 11 بهمن 1394 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاصی فاش نیوز

گزارش مبسوط رئیس ستاداجرائی ائتلاف اصولگرایان از روند شکل گیری آن

فاش نیوز -  دکتر علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و رئیس ستاد اجرائی ائتلاف اصولگرایان گزارش مبسوطی از روند شکل گیری این ائتلاف تاکنون ارائه داد.

متن کامل این گزارش به این شرح است:

بسم الله الرحمن ارحیم، عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت تمام سروران عزیزم بحث ائتلاف که از سال گذشته دنبال شد به حمدالله از دو ماه قبل قوام پیدا کرد و عملأ سه کارگروه زیر مجموعه ائتلاف تشکیل شد، یک کارگروه اجرایی است،  یک کارگروه کارگروه انتخاب نامزد است که ناظر به انتخابات استان تهران عمل می کند. کار گروه سوم هم کارگروه استان ها است که جهت رفع و رجوع مشکلات استان ها با پذیرش این اصل  که اگر استانی مشکل نداشت ما از مرکز دخالت نکنیم و اصل بر عدم دخالت باشد تا دخالت کردن در استان ها، کار خودش را دنبال کرد. الان کار گروه اول که کارگروه اجرایی است ستاد را تشکیل داده است و همه ی کمیته های ستاد به حمدالله تشکیل شده و اجزا و عناصرش فعال شده است و کار سمت و سویی گرفته است که اگر خدا بخواهد انشاالله کار خوبی را درسه هفته آینده که هفته شورای تبلیغات است داشته باشیم.

در همین بخش دوستان عزیز خیلی می توانند کمک کنند همین که فرمودند می شود کمیته ایثارگران آن را کلأ جبهه جانبازان بپذیرد هم به سایر کمیته ها کمک کند و در همه ابعاد، چه سیاسی، چه تبلیغاتی و اجرایی می توانند کار را دوستان عزیز دنبال کنند که بیشتر به نظرم جنبه های غیر اجرایی فکری ، سیاسی و هویتی بیشتر می تواند مورد نیاز ما باشد. با توجه به این که از قِبَل این کار هم آن هویت جمعیت و حضور و فعالیت جمعیت تثبیت می شود و هم یک باورمندی بین عناصر نخبه سیاسی کشور راجع به جمعیت ایجاد می شود که بسیار مناسب است.

بخش دوم راجع به نامزدهاست که در واقع تا الان سه جلسه به صورت مشترک با صاحب نظران تشکیل شده است. یک جلسه با احزاب و گروها بود، یک جلسه با خود نامزادها بود و یک جلسه هم با کسانی که به هر حال صاحب نظر بودند و می بایست نظرات آن ها را شنید و گرفت. محصول این سه جلسه آنالیز شد. حدود 140 الی 150 نفر را اولویت دادند. دیشب یک رای استمزاجی راجع به این 140 الی 150 نفر در جمع گرفته شد اما چون رآی رای استمزاجی و اولیه و خام بود به نظرم زیاد  محل رجوع نباشد. یک برداشت اولیه بود، شاید یک ذهن خوانی بیشتر نباشد نباشد. آن کمیته 7 نفره ای که پیرامون نامزد ها کار می کنند بروند بر اساس مولفه ها و اصولی که هست چون بنا نیست سهمی داده شود این که بنا نیست سهمی داده شود عملا" وقتی در ورطه کار می افتد آخر آن که به کش و قوس کشیده می شود یگ چیزهای اینطوری هم پیش می آید. ما هرچه می گوییم که متر بگذارید و متر کنید و کار کنید ولی آخر آن دعوا که می شود وقتی به لیست می رسیم رنگ و رویمان تغییر پیدا می کند.  آنجا بحث سهمیه و لیست و اینکه چرا یک عده ای اینطوری هستند و یک عده ... پیش می آید. ما تا آنجایی که ممکن است نمی خواهیم به یک چنین وضعیتی تن بدهیم. این موضوع را نادرست می دانیم ولی به عنوان یک واقعیت تلخ وجود دارد که معمولا" تحمیل می شود. بناست که این بررسی را انجام دهند و 45 الی 60 نفر را مد نظر قرار بدهند و این 45 الی 60 نفر را پیرامونشان نظرسنجی کنند و نظرسنجی انجام شده را با رآی و نظر و بررسی بیاورند در شورای مرکزی ارائه بدهند و آنجا مبتنی بر وزنی که افراد می گیرند در لیست قرار بگیرند.

ماهم می توانیم نقش آفرین باشیم، هم از بعد نامزدها، که به هر حال تعدادی از نامزدها اصول‌گرا هستند و این‌ که حداقل تعدادی از دوستانی که در معرض انتخاب برای استان تهران هستند، در جمع ما حاضرند؛ چه کسانی که امروز در مجلس هستند و چه کسانی که در مجلس ثبت نام کردند و در معرض هستند و می شود روی آنها بحث داشت و مطرحشان کرد. کارگروه سوم، کارگروه استان ها است. کارگروه استان‌ها که هنوز به هیچ جمع بندی نرسیده است، اما بنا است اگر خدا بخواهد هفته آینده به جمع بندی برسد. چون به فضل الهی اگر سریع به جمع بندی برسند، برای نحوه انعکاس و انجام امور تبلیغاتی و کارهایی که باید صورت بگیرد، دست باز است. همان جمع بندی که یعنی 30 نفر تهران ، شهرستان ها و ... مشخص شوند. پنج حوزه انتخاباتی که اطراف استان تهران هستند.

 نکته سوم پیرامون کارگروه مربوط به استان ها است. ما اکثر استان های کشورمان مشکل ندارند، بنا نیست ما هم دخالت کنیم. آخرین جلسه ای که بودیم، 19 استان کشور مشکل نداشتند و خودشان از طریق سازوکار درون استانی به وحدت رسیدند.

شور اول، شور ائتلاف بود که ائتلاف دارند یا ندارند. توانستند کنار هم بنشینند و یک مفاهمه و دقتی را داشته باشند. حدود 11 استان غیراز تهران بود، چون تهران هم عملا" با ائتلاف شکل گرفته بود، که می شود 20 استان، با 19 استان خارج از تهران شروع شد. یک مدلی استخراج شد که دنبال شود و حداکثر تا انتهای این هفته، استان ها هم شکل بگیرد و استان هایی هم که دارای مشکل هستند، مشکلاتشان مرتفع شود. به هر حال بنا شد که هم یک روحانی شاخص و هم یک ایثارگر و رزمنده و جانباز شاخص و هم نمایندگان 3 گروه شاخص کشور بنشینند، یک جمعی را به خودشان اضافه کنند و به هر نتیجه ای که رسیدند، ما قبول داشته باشیم.

 پایه اولیه را همان 5 نفر قرار بدهند. بنا شد این الگو دنبال شود و اگر هم در استانی شکل گرفته آن را به هم نزنند، دوستان به آن جمع اضافه شوند. چون ممکن است تناسب نداشته باشد. اما در انتخاب نامزد، شورای انتخاب نامزد، تناسب را رعایت کند. چون خروجی کار انتخاب نامزد است، در آن انتخاب نامزد تناسب را رعایت کنند، به طریقی که اجحاف و تک بعدی نگری صورت نگیرد. راجع به نامزهای سراسر کشور بررسی ها صورت گرفته است. در استان ها عملا" بخش زیادی از استان ها به نتیجه رسیده اند. اما راجع به نامزدها حدود 30 الی 40 درصد هنوز به نتیجه نرسیده اند که طبیعی است. چون ما دو الی سه موج تکانه و تنش در سیستم داشته ایم. یک موج، موج ثبت نام ها و موج دوم، موج تایید صلاحیت ها بود که صحنه را خیلی تغییر داد. موج سوم هم موج انصراف هاست که به چه کسی می رسند و چه تعداد را می توانند منصرف کنند و از صحنه خارج کنند و نامزدها را به وحدت برسانند. در این بخش کار مشکل است. الان بالغ بر 1200 الی 1300 نفر اصولگرا تایید صلاحیت شده اند. بالغ بر600 نفر اصلاح طلب مارک دار، یعنی کسانی که رسمأ اصلاح طلب هستند، تایید شده اند و 1500 الی 1600 نفر بیشتر مستقل هستند، که از مستقلین، مجموعه هایی که اطلاع داشتند نسبت به افراد می‌‌‌گفتند: بالغ بر500 نفرشان اصلاح طلب هستند. اما با پرچم سفید آمده اند. یعنی با پرچم مستقل آمده اند. لذا رسما" در هر کرسی 2 نفر اصلاح طلب و غیر رسمی آن 4 نفر اصلاح طلب در کنار هم هستند. اما آن چیزی که مشاهده می شود در اکثر جاها تفاهم دارند که به سمت هم کنار بروند. ما این طرف برای ایجاد تفاهم مشکل داریم، که به هر حال احساس تکلیف شده است! خیلی ها در صحنه هستند و به هر حال کنار رفتن سخت است.

ولی این را هم عرض کنم، روح حاکم بر جمع، یک روح همگرایی و تفاهم است و این خیلی خوب است. الان همه‌ی دوستان گروه‌های مختلف کنار هم نشسته اند و کار می کنند.

آقای لاریجانی یک مسیری را از قبل رفته بودند و سرمایه گذاری کرده بودند. بیشتر تلاش این بود است که مجموعه دوستانشان و دولتی ها یک لیست سوم و جریان سومی را ساماندهی کنند که از دوم خردادی ها بخشی از افراد آن را آقای روحانی و از اصولگرایان، بخشی را آقای لاریجانی و آقای ناطق بیاورند و جریان سوم را ساماندهی کنند.

طی گزارشی که ارائه کردند،  با نقد مواجه شدند و اشکال گیری به این روش که آقای لاریجانی این مسیر را تعطیل کردند.

اما ظاهرا" سیستمشان کار می کند و کار را دنبال می کنند که نمی دانم چه اتفاقی بیفتد. اما خودشان به آقای موحدی بیان داشتند که من همراهی می کنم. ابتدا هم قول داده بودند که نماینده بفرستند، اما بعدا" اعلام کردند که مستقل می‌آیند و حالا چه اتفاقی بیفتد، عملا باید دید. اما زیر مجموعه ایشان دنبال این هستند که لیست اعتدال در بیاورند. یعنی آنقدری که ما استشمام می کنیم و اخبارش می رسد. اما این تفاهم در مجموعه‌ی جریان اصولگرایان حاکم است و ما امیدوار هستیم یک لیست با یک ضرب آهنگ بالا بیرون بیاید و ان‌شاءالله بتوانیم کار را جدی در کشور داشته باشیم.


نکته دوم اینکه  نقش جمعیت در حضور حداکثری که به نظرم یک ویژگی است که می تواند از طریق فعالیت های رسانه ای و از طریق فعال شدن درعرصه انتخابات زمینه اش فراهم شود.

درباره ی مشارکت در کار، که نیاز ما است هر چقدر بتوانید وقت بگذارید و کار بکنید، ما در مجموعه ستاد نیازمند فعالیت های شما هستیم. علاوه بر این که خود جمعیت هم می تواند در این پروژه کاری ائتلاف، یک بخشی از آن را به دست بگیرد. مثلا" این که بتواند با برگزاری یک همایش یا تولید محتوای خاص و انتقال پیام های متعارف و اثرگذار به جامعه، یک اثر بخشی جدی را در جامعه ایجاد کند و یا هر روشی که خاص است یا ذائقه جمع می پذیرد.

 نکته دوم که راجع به سهمیه در لیست بود. سهمیه به این معنی که به عنوان جمعیت جانبازان یا ایثارگران یا رهپویان یا از این قبیل باشد، نیست. اما الان یک چهارچوبی را تنظیم کرده اند. در این چهار چوب مثلا" می گویند: 5 روحانی یا 6 خانم باشد. چه تعداد پزشک باشد، چه تعداد اقتصاددان باشد

2 رکن که مجلس خیلی نیاز دارد، رکن حقوقی و اقتصاد است. یعنی این 2 رکن خیلی برجسته است و می‌توان آن را به تمام شعب مجلس ورود داد. لذا از این جهت بله حقوقدان تنظیم شده است که دیشب هم خدمت جناب آقای کوثری بودیم، خواندم و ارائه کردم. به هر حال لیست باید یک ترکیبی داشته باشد که چه تعدادِ آن جوان باشد، چه تعدادِ آن از افراد موجود باشد. که هم لیست، لیست بیات و تکرار گذشته نشود و هم بتواند انواع و اقسام نیازهای مجلس را پوشش دهد.

لذا در این بخش حضور ایثارگر مورد تاکید است که حتما" ایثارگر در لیست باشد. اما این‌که ایثارگر سهمیه جبهه جانبازان باشد، چنین بحثی نشده است و به نظرم هم نخواهد شد. چون بنا نیست سهمیه مطرح باشد. برای ماهم هیچوقت این قابل قبول نیست. به عنوان خود جمعیت هم قابل قبول نیست. بخشی از دوستان هم به عنوان انجمن دوستان نخاعی نامه زده بودند. 

الحمدلله هم سردار کوثری و هم جناب آقای دکتر مظفر و آقای رحماندوست و همه‌ی دوستانی که در جمع ما هستند، در مجلس جزء عناصر اصلی ما هستند.

من عرضم این است، دوستانی که در جمع ما هستند، مثلا ما 4 نفرمان که هستیم، در واقع سایر دوستانی هم که در لیست هستند، یا بیرون لیست هستند، همه محل نظرند. یعنی مورد بررسی قرار می گیردند. به نظرم اگر بخواهد سهم بندی شود، سهم مجموعه ما از سهمِ همه بیشتر خواهد شد. اگر کسی بخواهد به نام جمعیت بگوید، شورای مرکزی جم جمیت بیشتر از همه در لیست خواهد رفت. اما این‌که بگویند سهم جمعیت جانبازان است، ما خودمان نباید بپذیریم کسی چنین حرفی را یزند، چون الف‌ی است که اگر کسی این "الف" را بگوید، باید تا "ی" بروند. دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد.

آقای رحماندوست جزء نماینده های خیلی خوب مجلس است. و به نظر من دوستان هم با حسن نظر انتخابشان کرده اند، باید ممنونشان باشیم که ایشان را معرفی کردند. چون هم از بُعد اخلاص و هم از بُعد انگیزه خیلی ممتازند و انگیزه ی بسیار بالایی دارند و هم از بُعد دقت و ورود به مسائل، خوب وارد می شوند و هم از بُعد هزینه دادن، حاضرند که هزینه کنند. یعنی اگر جایی مشکلی ببیند، حاضرند که هزینه کنند تا آن اشکال برطرف شود که مایه برکت است چنین بزرگوارانی که در مجلس هستند. نکته ای که وجود دارد این است که  به نظر می آید که حضور بچه های رزمنده و ایثارگر در مجلس خیلی پررنگ باشد. چون برادرمان فرمودند: 1600 و 700 نفر آن از ایثارگرانند. به هر حال حضور این افراد در مجلس می تواند برکات و خیراتی را به حمدالله داشته باشد.

این کلیت قضیه است. قرار است لیست تخصصی داده بشود. تخصصی به این معنا که من عرض کردم. یعنی چند نفر پزشک، چند نفرحقوقدان و چند نفر اقتصاددان، چون در استان ها که اصلا" این موضوع معنی ندارد. در استان ها معمولا" ما 170 یا شاید بیشتر حوزه‌ی تک نماینده داریم. این‌جا دیگر تخصص موضوعیت ندارد. هرکسی که هنر داشته باشد، با قواعد مختلف وارد شود و رأی آوری داشته باشد و مناسب باشد، موضوعیت دارد.

حدود 20 حوزه‌ ی انتخابیه هم  2 نماینده ای داریم. بعد هم 3 به بالا، تا 30نماینده. که جمعشان 285 نفر می شود. 5 نفر هم اقلیت هستند که جمعا 290 نفر می شود. از این جهت ما مشکلِ حقِ انتخاب به عنوان تخصص نداریم. چون مردم محل هستند که حق انتخاب دارند. مثلا" چه کسی را در دامغان انتخاب کنند. در شاهرود یا کرج. یا استان هایی مثل تبریز که 6 نماینده یا شیراز 4 نماینده و یا اصفهان و مشهد که 5 نماینده دارد. در این حوزه ها می شود یک ترکیبی را داد که معنادار باشد.

واما ترکیب گروه های حاضر درائتلاف اصولگرایان: از قبل 3 ضلع بودند، یعنی ما در 2 یا 3 انتخابات گذشته سه ضلعی عمل می کردیم. یک ضلعش پیروان امام ورهبری و یک ضلعش، ضلع دوستان آقای احمدی نژاد بود. که تحت عنوان رایحه خوش آمدند و بعدا" تحت عنوان پایداری. پایداری با همان سلیقه آمد ولی پیوسته با آقای احمدی نژاد نبود و نیست. اما همان ضلع را از بعد نمایندگی دنبال می کند. ضلع سوم هم ایثارگران و رهپویان بودند. در این ائتلاف جبهه ایستادگی هم وارد شده اند که دوستان آقای محسن رضایی و همراهان ایشان هستند. جبهه‌ی جمعیت اعتدال و توسعه و عدالت هم وارد شده اند که دوستان آقای قالیباف و زیرمجموعه آن‌ها هستند. لذا بیشتر از 5 ضلع است. "یکتا" هم که دوستان و کارگزاران دوره آقای احمدی نژاد هستند. حزب الهی هایشان همه جمع شده اند. و جمعیت جانبازان هم که هست.

الان اکثریتی که در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان قرار داریم هیچ تشکلی ندارند. الان اسمی به نام جمعیت رهپویان هم دیگر نیست. الان ائتلافی که عنوان می کنند همه جمعیت ها و از جمله جمعیت رهپویان و جانبازان از این ائتلاف حمایت می کنند. در این ائتلاف ما عملا" از طرف جمعیت جانبازان نمایندگی می‌کنیم.

یعنی روز آخری که سر موضوع بحث اضافه شدن افراد بود، بحث جناب آقای کوثری که پیش آمد.

آن موقعی که بحث بود، ما با آقای آیت الله موحدی صحبت کردیم، آقای مسعودی و آقای ابوترابی و بنده آن‌جا بودیم. 2 نفر را مطرح کردیم که به جمع ما اضافه شوند. همان موقع استدلالمان این بود که جناب آقای کوثری2 ویژگی دارد؛ غیر از ویژگی ذاتی و آنچه که راجع به افتخار ما بوده است. فرمانده‌ی ما بوده اند و در جنگ ما تحت نظر ایشان کار کرده ایم، یکی ویژگی هیئت رزمندگان است که می‌توانند نمایندگی کنند، یکی ویژگی جمعیت جانبازان است. همانجا با آیت الله موحدی که صحبت کردیم، گفتیم: دبیر کل جمعیت جانبازان هم هستند که ایشان آن یک نفر را قبول نکردند، بیان داشتند: آقای کوثری این ویژگی ها را دارد، این یک نفر متفاوت است. من این یک نفر را قبول دارم. بیایید در جمع مطرح کنیم که در جمع مطرح شد و الحمدلله به اتفاق، همه رأی دادند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام خدمت برادر عزیزم جناب دکتر زاکانی
با توجه با صحبت هایتان چند نکته را خواستم به سمع و نظر شما برسانم
1-وقتی احزاب و یا جمعیت و یا گروهی سعی در ارائه لیست هستند بقیه باید بپذیرند و منصرف از انتخابات شوند.آیا این اتفاق می افتد؟...
2-اصولگرایان در همین جایی که شما هستید زیادند.آیا فراخوانی برای تجمیع آنها دادید یا اینکه فقط خودتان را اصولگرا می دانید؟...
3-دوستانی هستند در بین شما که آدم های مومن و خیلی خوبی هستند ولی متاسفانه کارایی و عملکرد خوبی در مجالس قبل نداشتند که هنوز هم هستند.آیا بهتر نبود این دوستان را بازنشسته می کردید تا دوستان دیگر جایگزینشان شوند؟...
امیدوارم در انتخابات بدون چند دستگی که متاسفانه ایجاد شده موفق باشید و رستگار
علیرضااحسانی نیا
نه که اقای زاکانی عملکرد خوبی داشتند وروز وشب از رزمندگان وایثارگران دفاع کردنداینا همو شون به فکر جناح خودشونن ساده نباشید اقای احسانی
بی شرم ترین قوم، قومی هستند که از ایثارگران و شهدا دکانی ساخته اند تا اجناس پست خود را بفرشتند و با حیثت ایثارگران تجارت نمایند و البته خدا از قلب های همه به خوبی آگاه است. حال کدام گروه و دسته ای با نام ایثارگران تجارت می کنند و کدام گروه در خدمت اهداف شهدا و ایثارگران هستند، خدا می داند و عملکرد دراز مدت مدعیان نشان می دهد وگرنه به حرف همه خادمند ولی به عمل بسیاری خائن
بیدرد گلم حرف حق زدی فقط جناح بازی را میدونند حق رزمنده وجانباز به کنار عملکردشان دوره به دوره بدتر میشه اخه میز میگیردشون
روزهای آخری که جنگ داشت خاتمه می‌یافت، هنگام بازگشت در جاده خرمشهر – اهواز به دوست گلی گفتم: طولی نمی‌کشد که این جاده پر از ماشین‌های آخرین مدلی می شود که سراسیمه عازم آستان ملکوتی امام حسین (ع) خواهند شد. به من گفت چه خوب! خوشا آن روز! گفتم فقط باید تحمل یک چیز را داشته باشی! پرسید تحمل چه را؟ گفتم که تو با این همه مایه که برای آزادی این مملکت گذاشتی نتوانی به پابوس امام حسین بیایی و آنها که امروز به من تو فحش می دهند که چرا جنگ می روید، سالی ۵ بار بر سرزنان و سیه پوش، به اتفاق زن و فرزند، اجاره نشین آستان امام شهید شوند! لبخندی تلخ زد. به گمانم هر دو فهمیدیم چه خواهد شد. کاش به هر قیمتی برای فتح صندلی سبز قدم بر نمیداشتیدکاش هدف خدمت ورضایت خدا بود
متاسفانه فاش نیوز هم بلند گوی اصولگرایان است .
دوست گرامی جانباز25%آیاازنظرشمااین کارعیبی دارد؟اینکه چیزی است ازروزروشنتر/بایدامثال فاش ودیگریادگاران دوران جنگ ازاصولگراحمایت کند...درودبه همه اصولگرایان سخت کوش وعزیزایران اسلامی..........یاعلی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi