شناسه خبر : 42000
چهارشنبه 07 بهمن 1394 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرسش هایی از صندوق شاهد

پاسخگویی مسئولین محترم صندوق را به فال نیک می گیریم اما نکاتی را لازم است تذکر دهیم

پاسخی به پاسخ صندوق
با سلام و احترام
پاسخگویی مسئولین محترم صندوق را به فال نیک می گیریم اما نکاتی را لازم است تذکر دهیم :

1-    از اینکه آخرین دستور العمل سقف تسهیلات را اکنون بر روی سایت گذاشته اید تشکر می شود. ولی آیا کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه های مورد ادعا در سایت همین دستورالعمل جدید است که آن را هم طی همین روزها گذاشته اید؟
از اساسنامه صندوق سخن گفته اید، می توانید بگویید اساسنامه را در کجای سایت درج کرده اید که قابل دسترسی نیست و چگونه می توان بر صدق ادعای شما در انطباق با اساسنامه اطمینان حاصل نمود.

 اگر بر فرض ،‌فعالیت اقتصادی برای صندوق حسب اساسنامه ممنوع است پاسخ دهید اصولا یک صندوق با این حجم نقدینگی برای حفظ ارزش سپرده ایثارگران چه کاری باید انجام دهد؟ آیا صندوقی با این حجم نقدینگی باید فعالیت اقتصادی داشته باشد یا خیر؟ اگر به لحاظ کارشناسی نظرتان مثبت است چرا برای تغییر اساسنامه اقدامی نمی کنید؟‌ اگر سرمایه گذاری را نوعی فعالیت اقتصادی بدانیم این ادعای شما صحیح نیست چون سرمایه کلانی از ایثارگران را در بانک ها به صورت سپرده با سود کم سرمایه گذاری کرده اید. آیا این امر منطبق با اساسنامه است یا خیر؟‌ اگر قرار بر فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری نبوده چرا انجام داده اید؟‌ و چرا با سود کم این سپرده گذاری را کرده اید؟ اگر سپرده گذاری نمی کردید حداقل می توانستید در افزایش و بهبود نظام وام دهی موثر باشید، با فرض بر اینکه ماموریت اصلی شما پرداخت وام به ایثارگران است، این اقدام را چگونه توجیه می کنید؟

2-  گویا سایت خودتان را بررسی نمی کنید مجددا مراجعه کنید. اطلاعات مفیدی در آن نیست. شما حتی نتوانسته اید بخش پرسش های متداول را که معمولا پاسخ به رفع ابهامات ایثارگران است را فعال نمایید. طی این سال های طولانی چه می کرده اید؟ واقعا کار مشکلی بوده است؟
سایر اطلاعات هم مفید حال ایثارگران نیست و اهمیتی برای آنان ندارد. کسی از شما نخواسته که اطلاعات شخصی و حساب های ایثارگران را در معرض عموم قرار دهید. این نوع پاسخگویی نوعی فرار به جلو است و رافع مسئولیت شما نیست. شما حداقل کاری را که می توانستید بکنید همانند کاری که در سایت ایثار درباره فیش حقوقی ایثارگران شده است را انجام می دادید،‌ با نام کاربری و رمز ورود امکاناتی را فراهم می کردید که ایثارگران به اطلاعات شخصی خود و حسابشان دسترسی داشته باشند. احتمالا از این اتفاق واهمه دارید. قرار نیست صندوق در دوره عصر حجر باشد که همه چیز را به مراجعه آنان به صندوق گره می زنید. پس تکنولوژی روز دنیا چه می شود؟  آیا انتظار دارید ایثارگران با این وضعیت جسمی و کهولت سن دائما"‌به صندوق مراجعه و کسب اطلاعات کنند؟ تازه آن هم معلوم نیست مسئولین صندوق حوصله پاسخگویی داشته باشند.

3-   اکثر ایثارگران اظهار می دارند هیچگاه هیچ فرمی را تکمیل نکرده و هیچ شرایطی به اطلاع آنان نرسیده که بخواهند با آن موافقت کنند. این ادعای خود را که شرایط را پذیرفته و اختیار به هیات امنا داده اند را چگونه می توانید اثبات کنید؟
ضمنا مگر شما مدیریت جزیره ای دارید که از خود رفع مسئولیت می کنید؟ کوتاهی عدم انعکاس و اطلاع رسانی را بر عهده بنیاد می گذارید؟‌ رییس هیات امنا و اعضای آن مگر مدیران عالی بنیاد نیستند؟‌ یعنی توان هماهنگی این مهم را ندارید یا اطلاع ایثارگران از وضعیت پس اندازشان برای شما مهم نیست؟ یا اینکه واهمه دارید اگر ایثارگران به وضعیت حساب خود آگاه شوند تصمیم دیگری بگیرند؟‌ به هر حال شما تحت مدیرت بنیاد هستید لذا این ادعا بهانه خوبی برای فرار از مسئولیت نیست.

4-    اگر منابع این صندوق از طرف ایثارگران تامین می شود، آنان باید در اداره و مدیریت آن نقش داشته باشند. مجمع این صندوق باید ایثارگران باشند و تصمیم درباره آن باید با ایثارگران باشد. نه اینکه سرمایه آنان را بدون تاثیر آنان هر گونه که بخواهید تصمیم گیری کنید و آن را از افتخارات و وجه تمایز صندوق با سایر صندوق ها قرار دهید. اگر روزی فرزندان شهدا صغیر بودند و این توجیه قابل قبول بود، اکنون آنان کبیر و رشید شده اند و علاوه بر آنان سایر ایثارگران هم عضو این صندوق هستند و نیاز به قیم ندارند.
5-    نظر سنجی مورد ادعای شما قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی را ندارد. لکن می توان با یک نظر سنجی علمی صحت ادعایتان را بررسی کرد. اگر فاش نیوز مایل باشد می تواند به راحتی این نظر سنجی را در معرض قضاوت ایثارگران قرار دهد.


6-    ماده 32 و 47 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دو صندوق را برای ایثارگران تصویب کرده است :
 ماده ۳۲ـ بنیاد موظف است نسبت به ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدام نموده و اساسنامه آن را تدوین و به تصویب هیأت وزیران برساند. منابع مالی این صندوق به شرح زیر تأمین می‌گردد:
الف ـ بودجه عمومی دولت
ب ـ وجوه برگشتی از محل اقساط وام های اشتغال پرداختی به ایثارگران (وجوه اداره شده)
ج ـ سایر منابع بنیاد (منابع داخلی بنیاد)

ماده ۴۷ـ دولت مکلف است همه ساله مبلغی را به منظور کمک به صندوق ذخیره ایثارگران که توسط بنیاد تشکیل خواهد شد در بودجه سالانه بنیاد پیش‌بینی نماید.

  آیین نامه صندوق اشتغال بعد از مدت ها به تازگی به تصویب رسیده و هنوز نتوانسته قوام بگیرد. ولی درباره صندوق ذخیره هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است. قانون درباره صندوق ذخیره بیان می کند به نسبتی که از حقوق ایثارگر برداشت می شود به همان نسبت از منابع دولتی توسط بنیاد باید به سپرده اضافه شود و سود این سپرده نیز محاسبه شود. چگونه است صندوقی که منافع ایثارگران را تامین می کند مورد استقبال مدیران بنیاد نیست اما این صندوق با استقبال آنان مواجه شده است؟ چرا منافع قانونی ایثارگران نادیده گرفته می شود؟‌ و صندوقی که برای دیگران منافع دارد حفظ می شود؟


ادامه مطلب موجب اطاله کلام خواهد شد. در صورتی که پاسخی داشتید اعلام تا سایر ابعاد بررسی شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
احسنت
حرف دل جانبازان و خانواده هاى معظم شاهد را زديد
آيا گوش شنوايى هست؟
سالهاست این صندوقهاذهن همه رامشغول خودکرده ولی بدلایلی سکوت اختیارشد.یعنی آبروداری شده صندوق پرازابعام وسوال داشته الخصوص صندوق آیت ایثاراستانهاکه هنوزمسوول ومنشی مدیرداردوهنوز هم ازحقوق جانبازان کسرمیگرددولی نه صندوقی وجوددارد.نه وامی!!!ازسرنوشت صندوق آیت ایثارهیج خبری نیست این یعنی سوال وهزاران ذهنیت وووووو.
ای جانت بگردم منم همینی که دوستمون گفت
سلام ممنون از فاش نیوز ما جانبازان منتظر پاسخ هستیم و گرنه مجبوریم اقدام و پیگیری نماییم
سلام در استان فارس قبل از اقای راهی رئیس بنیاد استان فرد دیگری بود که ما جهت وام 5ملیونی به وی مراجعه کردیم ایشان وقتی متوجه شدند گرفتاری ما شدید است به رئیس صندوق ایثار که اقای زارعی بودند گفتند هرچه سریعتر به ایشان وام بدهید از بنده سئوال کردند چند درصدی و ایا حقوق هم میگیری ؟ گفتم 20 درصد و از هیچ کجای مملکت حقوق دریافت نمیکنم اقای زارعی گفتند که بشما وام تعلق نمیگیردریاست وقت بنیاد استان خیلی اسرار کردند که این جانباز بچه اش تصادف کرده و باید به وی وام بدهی . اقای زارعی گفتند یک ملیون باید بحساب صندوق در بانک کشاورزی بریزی تا 3 ملیون بشما بدهیم . بنده یکملیون را ریختم بحساب صندوق و فیش انرا تحویل دادم . اقای زارعی مرا به بانک ملی معرفی کردند و یک یکملیون و یک دو ملیون جدا جدا بمن دادندکه انموقع با سود 14 درصد و یک ضامن حقوق بگیر هم نامه کسر حقوق بردم و تحویل بانک دادیم و دوتا دفترچه قسط هم بمن دادند . پس از تسویه وام هم بانک ملی نامه داد و بردم بنیاد و چند ماه طول کشید که یک ملیون خودم را برگرداندند. حدود سه سال و نیم یک ملیون من نزد صندوق بود که سودش هم ندادند ولی سه ملیون را با سود 14 درصد از من گرفتند .هنوز هم اقای زارعی در صندوق ایثار استان فارس مشغول هستند . من گرفتار بودم مجبور بودم هر چی بگن گوش کنم اما این عدالت نبود جانبازی که 50 ماه در خط مقدم بوده با 20 درصد جانبازی این بلا را بر سرم اوردند.
باسلام به فاش نيوز غعزيز،عزيز اقاى ساقى و همكاران محترمتان. اين صندوق شاهد اگر مشكلى ندارد. چرا يك صورت وضعيت از عمل كرد خود در طول اين سالها منتشر نميكند؟ و كارى نميكند كه هر وقتيكه جانبازى تمايل داشت بداند كه چقدر موجودى سپرده اش است؟ و يا چقدر از وامش باقى مانده است. را بتواند مشاهده كند؟ منكه يك جانباز 60% درصد هستم. تا امروز نه ميدانم چقدر موجودى سپرده ام است. و چقدر از وامم مانده؟ فقط ماهها را از روزيكه وام گرفته ام سرانگشتى حساب ميكنم. و تا امروز حتى يك پيامك هم برايم از صندوق شاهد نيامده. چه براى نظرسنجى چه غيره. حال اين اقاى مسئول صندوق چطور ميتواند دوروغ به اين بزرگى راجب نظرسنجى بگويد. خدا ميداند؟ و واقعييت اين است. كه اگر اين وضعييت را مسئولين صندوق درست نكنند. مشخص ميشود كه كار صندوق و مسئولينش شديداً مشكل دارد. انهم چجور؟ ان هم از جيب جانبازان و خانواده شهدا؟ راستى مسئول صندوق تهديد نكنى؟ ميترسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ساقى كارت خيلى درسته. خاطرت خيلى عزيزه. كوچيك اقاى مجتهدهم هستيم. ياعلى
تا زمانی که بنیاد هر خدمتی به ایثارگران رو لطف از سوی خود می داند از این اتفاقات زیاد می افتد
ايثارگران تلاش كنند مجمع اين صندوق را در اختيار بگيرند تا خود تصميم گيرنده باشند.
اگه این صندوق سالم کارمیکند که بنظر بنده نمی کند و یا حداقل اینکه شبهات جدی به عملکرد ان وارد است و این خیلی راحت ازمحافظه کاری و عدم شفافیت و عدم اطلاع رسانی به ایثارگران قابل مشاهده است ،صندوق بیانه ندهد لطفآ ،در عمل و در سایت مربوطه اثبات کند و البته مسولیت این موارد برعهده مسولان قبلی بنیاد و مسول امروز بنیاد جناب حجه الاسلام شهیدی است الان که خدا خواسته این قضییه ذهن ایثارگران را اساسی تشویش کند ازحاج اقا می خواهیم اقدام عاجل بدون محافظه و ملاحظه معمول فرمایند، حداقل ان الکترونیکی کردن تمام مسایل ان ازجمله مقدارموجودی،امکان انصراف ،گرفنن موجودی و وام بصورت الکترونیکی(که یک نفر ازکارمندان بنیاد را هم برای کارهای ضروری ازاد میکند)و اگاه کردن ایثارگران ذی نفع وصد البته مجازات خطاکاران و کم کاران احتمالی با کمال تشکرازمدیریت محترم سایت.
صندوق اگر به سمت شفاف سازي نره بايد تكليفش را روشن كرد. صورتهاي مالي پايان سال و عملكرد مالي هر دوره بايد روي سايت به نمايش گذاشته بشود. هزينه هاي صندوق به صورت شفاف در سايت قابل مشاهده باشد.
بايد اساسنامه صندوق به استحضار ايثارگران برسد و قابل دسترس باشد تا در صورت نياز آن را تغيير دهند
باسلام.ببخشید این صندوق شاهد مال تمام ایثارگرانه.ممنون میشم راهنمایی کنید.
باسلام به تمامی خدمت جانبازان و ازادگان وبا تشکر از سایت فاش نیوز سه سال پیش در دیوان عدالت اداری شکایت از سازمان بازنشتگی ساتابه عمل اورده ام و حکم ورود به من داد و سازمان بازنشتگی محکوم به پرداخت حقوق عقب افتاده من گردیدولی تا این لحظه ریالی به من پرداخت نکرده است و مدت هفت ماه است که درخواست اجرای حکم دردیوان انجام داده ام مبنی بر عدم پرداخت تااین لحظه جوابی به من نداده اند لطفا اگر میشود مرا راهنمایی کنند تا به حق و حقوقم برسم باتشکر
ازاده و جانباز 30درصداکبر به خوبی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi