شناسه خبر : 42199
یکشنبه 18 بهمن 1394 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکاتی قابل تامل درباره احکام حقوقی ایثارگران(۳)

توقت اجرای حقوق حالت اشتغال سایرین با وجود شرایط یکسان نوعی بی‌عدالتی در اجرای قانون است.

یوسف مجتهد -  متولیان برقراری حقوق حالت اشتغال در دستگاه‌های مشمول تبصره یک قانون حالت اشتغال برای رفع تناقض در اجرای قانون، با همان ادله و توجیهات قانونی که حقوق بخشی از همکاران خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول تبصره یک را اجرا کرده‌اند، برای سایرین نیز این اقدام را انجام دهند.

توقت اجرای حقوق حالت اشتغال سایرین با وجود شرایط یکسان نوعی بی‌عدالتی در اجرای قانون است. متولیان امر چه توجیهی برای عدم برقراری حقوق سایرین دارند. قانون حالت اشتغال نوعی مرز بین مستخدمین دولتی و مستخدمین غیردولتی ایجاد کرده بود لکن این مرز با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی برداشته و اشتغال در بخش دولتی و غیردولتی یکسان شد و همه کسانی که مستخدم دستگاه‌های اجرایی شناخته می‌شوند، می‌توانند علاوه بر دریافت حقوق استخدامی از حقوق حالت اشتغال به عنوان حقوق ایثارگری بهره‌مند شوند.

از نکات قابل تامل در پاسخ متولیان دستگاه‌های مجری قانون این است که اصلاح تبصره(2) ماده(39) قانون جامع ممنوعیتی برای قطع حقوق کسانی است که در گذشته حقوقشان برقرار شده و ناظر بر برقراری حقوق برای افراد جدید نیست. هرچند این پاسخ و استدلال از جهات متعدد حقوقی توسط مراجع ذی‌صلاح مانند معاونت امور قوانین مجلس و معاونت حقوقی رئیس جمهور زیر سؤال رفته و معتبر نیست و نمی‌تواند مورد استناد قرار گیرد لکن به موارد دیگری نیز اشاره می‌کنیم:

الف- استناد قانونی متولیان برای برقراری حقوق این افراد چه بوده است؟ اگر مستند قانونی داشته‌اند، چرا برای سایرین برقرار نکرده‌اند؟

ب- استناد قانونی برای قطع حقوق تعدادی از دریافت‌کنندگان حقوق حالت اشتغال چه بوده است؟ چرا حقوق عده‌ای قطع شده ولی حقوق سایرین قطع نشده است؟ اگر مبنای قطع حقوق تعدادی از ایثارگران تبصره(2) ماده (39) بوده چرا پس از اصلاح این تبصره، حقوق آنان برقرار نشده است؟

ج) فرض متولیان اجرای قانون حالت اشتغال این است که موظف هستیم در صورت اشتغال ایثارگران، حقوق حالت اشتغال آنان را قطع نکنیم و قانون فقط بر این موضوع تصریح دارد. اگر این ادعا را با تساهل و تسامح از مجریان بپذیریم نوعی بی‌عدالتی در اجرای قانون است که با قانون‌اساسی در تعارض است و هیچ مرجع صلاحیت‌داری این استدلال مجریان را نپذیرفته بلکه به دفعات در پاسخ به استعلام‌ها خلاف آن نظر داده است. به‌علاوه اگر این موضوع را بپذیریم، باید به این مطلب اذعان داشته باشیم که از تاریخ تصویب قانون حالت اشتغال در 72/6/30 حدود 25 سال می‌گذرد، کوتاهی درباره ایثارگرانی که طی این 25 سال وضعیت ازکارافتادگی و برقراری حقوق‌شان بلاتکلیف مانده چه می‌شود؟

اگر منابع بودجه سالانه محدود بوده و مجریان ناچار بوده‌اند مطابق منابع تخصیص‌یافته اقدام کنند و کمیسیون‌های پزشکی به واسطه محدودیت‌های زمانی نتوانسته‌اند درباره ازکارافتادگی ایثارگران تعیین تکلیف کنند نباید شرایط را برای ایثارگرانی که با آرامش و بدون شتاب شرایط را برای رسیدگی مناسب مجریان فراهم کرده‌اند، سخت و آنان را از حقوقی که می‌توانسته‌اند با اعمال فشار و پیگیری به‌دست آورند، محروم کرد. انصاف این است که رعایت عدالت در اجرای قانون اعمال شود و با برداشت سلیقه‌ای که هیچ استدلال حقوقی آن را تایید نمی‌کند حقوق آنان را تضییع نکنیم.

ایثارگران در تماس‌های خود اعلام می‌کنند که مجریان به بهانه‌های مختلف از قبیل بازنشستگی و... مانع حضور ایثارگران در کمیسیون‌های پزشکی می‌شوند. تقاضای تعیین وضعیت ازکارافتادگی جزو حقوق لاینفک جانبازی است که هر فرد جانباز برابر قوانین نیروهای مسلح و قانون حالت اشتغال در کمسیون پزشکی ذی‌صلاح شرکت و از وضعیت ازکارافتادگی خود مطلع شود تا بتواند حقوق قانونی خود را پیگیری کند. در قوانین و مقررات مربوطه هیچ مانعی برای شرکت در کمیسیون پزشکی ازکارافتادگی پیش‌بینی نشده که بتوان به استناد آن احدی را از شرکت در کمیسیون پزشکی منع کرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باعرض سلام وخسته نباشی حضور برادر عزیز وزحمتکش جناب اقای مجتهد به استحضار میرسانم که اونیکه در مجلس قانون تصویب می نمایند ودیگر کسی پیگیر اجرای شدن ان نیست باعث شده که حق وحقوق 25 ساله ما ایثارگران و جانبازان وازادگان بسیجی راپایما ل کنند جناب اقای مجتهد بازماندگان در جنگ جهانی دوم الان مدال شجاعت در گردن دارند ودر زمان سوار شدن بر اتوبوس ویا مترو صندلی اماده ورزو شده دارند ولی این اقایان دارند به خود جانباز وایثارگر ظلم وستم می کنند بخدا دیگه خسته شدیم از این همه بی قانونی وتبعض های نا روا چ دو ماه پیش بخشنامه اجرای ماده 2 تبصره 38 یا همان قانون ماده 190 به سپاه استانها ابلاغ شده بخدا این 2 ماه است فقط داریم بین ایثارگران سپاه وبهداری سپاه امد ورفت داریم بعد از 25 سال حق کشی حالا که دستور اجرای ان صادر شده انهم با چندین بار اعتراض وتجمع درب ستاد کل ولی متاسفانه هنوز هیچ
با سلام و عرض ادب و احترام
بله 2ماهه که ماده 38 اجرا شده ولی فقط برای جانبازان بالای 50درصد یعنی ما گناه کردیم ک اینجوری تبعیض قاعل شدین واقعا درست نیست ای قانون برای رفع تبعیض بود آقای مجتهد
برادر مجتهد خداوند نگه دار وجود شما باشد چرا که همیشه دوست و یار ایثارگران بودید بز هم متشکریم از زحمات شما
برادری که بالامنفی زدی دلت آمد!!؟؟ایشان آقای مجتهددعاکرد.دلت آمدمنفی زدی؟؟؟!!!واقعامتاسفیم..دعای ماهمیشه بامجتهدخواهدبود..
سلام حاجی از شما درخواست میکنم از آقای شهیدی و ایزدی مصاحبه ای یا مناظره ای درخصوص اصلاحیه تبصره 2 ماده 39 و38داشته باشید . فکر کنم آقای شهیدی در رویا زندگی می کنه و از هیچی باخبر نیست فقط میز واتاقش میشناس .ازشما ممنونم
مشکل ما ایثارگران آقای ایزدی است بس
درود وسلام بر اقای مجتهدعزیز ودلسوز
سلام.برادربزرگوارمجتهدماچندین ساله که داریم بادردورنج دست وپامیزنیم وخسته شدیم وفقط فقط منتظرمرگ نشستیم نه چیزدیگر.این زندگی واین شرایط سخت واینهمه شرمندگی حق مانیست ووالله قسم فردای قیامت بایدجوابگوباشند..خدایاتوشاهدوناظرباش.فقط به امیدفردای قیامت.
فاش نیوزازمادیگرچیزی جزیک جسم بی جان وجزیک درصدبی ارزش نمانده تقدیم بشماوتمام جانبازان کشور.بدرود..خدا.خدا.خدا.جانبازمظلوم وبی کس.
سالهاست آقای مجتهدعزیز.سالهاست درفشارودردیم!سالهاست که شرمندهیم!سالها ست که دررنجیم!افسرده وبی کس وتنهاجزخدا.فقط وفقط منتظرمرگ هستیم وروزشب رابه امیدفردای قیامت سرمیکنیم.خدایاتوشاهدوناظرباش.
درود و سلام خدمت جناب آقاي مجتهد عزيز و مدافع حق و حقوق تمام ايثارگران .
با سلام بعد از سالها با این همه قانون همایتی برای ایثارگران پس جانبازان بسیجی غیر حالت اشتغال که هیچ حقوقی به انها نمیدهند تکلیف آنها چی میشه این که فقط برای جانبازا ن حالت اشتغال آ یا این عدالت است بعد از 30 سال تا کنون هیچ حق و حقوقی به جانبازان بسیجی شاغل نداده اند ؟ آ قای مجتهد جواب من را بدهید
با سلام ما جانبازان زیر ۲۵ درصد که خط اول جنگ بودیم جزع جانباز به حساب نمیاییم هر چیزی تعلق میگیره بالای ۲۵ درصده کاری کردن که حسادت ما به بالای ۲۵ درصد تحریک شده مسیولین عزیز ما هم زحمت کشیدیم درصد مجروییت که دست ما نبود باید به همه جانبازان بها داد
سلام
البته درکار ایثارگران هرکس ساز خودرا میزند امیداست در صورت اقدام برای جانبازان همه دیده شوند
من جانباز زیر 25%هستم واز ظلم بنیاد شاکی خدایا شکر فعلا سرحالم اقای شهیدی ودارو دستش همه چیزو میدونن اما گوششونو کر کردن در با نامردی تمامدرسد هارو کم و کسر میکنن یعنی اقایان کورند جانباز. جانبازه زیر 25چه مسخره بازیه مسولان بنیاد شهید خودشونو به کور بودن زدن.
با سلام ما در کشور عزیزمان مدیران جوان و فعال وبا هوش و خوش فکر و با انصاف بسیار داریم ولی افسوس تصمیم گیران و تصمیم سازان اکثر ا از گروهی انتخاب می شوند که دارای سنین بسیار بالا و مشکلات خاص مرتبط با سن هستند و از دانش روز بی اطلاع ! به همین دلیل نمی توانیم سازمانهای دولتی موفقی داشته باشیم .
شاید وقت ان رسیده است که مدیران شایسته و جوانمان را باور کنیم
سلام لطفا ده درصد از وقت و مطالب را به جانبازان زیر 25 درصد اختصاص بدهید . شما هم در حق ما کم لطفی میکنید . تا کی باید چشم انتظار الطاف اقایان باشیم .خودمان که به زور قرص و اکسیزن راه میرویم بچه هایمان هم ظلم زیر 25 درصد شامل حالشان شد و رفتند پی کارشان دیگر منتظر چی هستید ...
سلام خسته نباشید بنده یکی از 60هزار معلول حین خدمت هستم که قبلا در سپاه دوران سربازی رو سپری میکردم که دچار ..... و به عنوان معلول شناخته شدم از شما عزیزان به عنوان برادر بزرگتر درخواست میکنم تا با اطلاع رسانی یا مصاحبه با مسولان ذی ربط خواستار احقاق حقوق مادی و معنوی این قشر شوید استحضار دارید که متاسفانه در هیچ ارگان نظامی یا مرتبط با ان برخورد شایسته با امثال اینجانب صورت نمیگیرد و هنگامی که خود را به عنوان سرباز معرفی میکنیم وضعیت برخوردشان تغیر میکند این برای خیلی از امثال بنده جای سوال است اگر ما عنصر نامطلوب هستیم پس چرا هر سال فوج فوج جوانان این مملکت را فراخوان برای خدمت میکنید چرا خودتان همه امور را در دست نمیگیرید چرا در هیچ قانونی مستقیما به این قشر خطاب نمی کنید چرا برای اینکه بنده و افرادی همجون من برای اینکه بدانند قانونی شامل حالشان میشود یا نه باید منتظر تفسیر گوناگون کارکنان جز هر دستگاه مرتبط بمانیم حتی برای خود بنده پیش امده نگهبان اداره ... به اینجانب اجازه ورود نداده چون ایشان نظرشان این بود فلان قانون شامل معلولان حین خدمتی نمیشود و نیازی به مراجعه به بخش ایثارگران نیست و بنده از همان راهی که امده بودم برگشته ام میخاهم برای مثال از قانون جامع ایثار گران مثال بزنم که چرا لفظی از این قشر عنوان نکرده یا همین سهمیه کنکور که جدیدا اعمال شده ان شاله که شما عزیزان فاش نیوز چنین دیدگاهی ندارید والسلام
کاش حضرت امام خمینی (روح پاکش قرین رحمت الهی) زنده بودن، اگه حضرت امام زنده بودن، حال و روز ما جانبازان زیر 25 درصد این نبود...
اگر ایشان الآن زنده بودند, سنشان بالای صد سال می شد و شورای نگهبان و مجلس خبرگان صلاحیتشان برای رهبری را به دلیل کهولت سن رد می کردند!
آقای نوبخت لطفاً دلیل مخالفت خود را توضیح دهید؟ چرا برای اجرای ماده 51 در آموز شو پرروش همکاری نمی کنید؟ مگر ما هم جزء ایثارگران این سرزمین نیستیم؟
مقام آموزش و پرورش: زمینه اجرای ماده 51 قانون ایثارگری فراهم شود

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به آمادگی این وزارتخانه برای اجرای ماده 51 قانون جامع ایثارگری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی زمینه لازم را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین کفراشی روزسه شنبه درگردهمایی امور شاهد و ایثارگران و مدیران مدارس شاهد استان بوشهر افزود: براساس ماده 51 قانون جامع ایثارگری دستگاهها موظف هستند 25 درصد حداقل حقوقی که دولت هر سال تعیین می کند را به جانبازان و آزاده های 25 درصد به بالا و بازماندگان شهدا را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی دیگر اقدام به پرداخت ماده 51 کرده اند و آموزش و پرورش نیز با توجه به مصوبه شورای معاونان در اردیبهشت ماه امسال مقرر شد، 550 میلیارد ریال را با فراهم شدن شرایط قانونی پرداخت کند.
کفراشی اظهارکرد: طبق قانون سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه باید برای پرداخت مبلغ یاد شده موافقت و مجوز لازم را صادر کند که در این زمینه مکاتباتی برای پرداخت انجام شده است.
وی افزود: برای اینکه برخی همکاران وزارت آموزش و پرورش که مشمول این قانون می شوند احساس تبعیض نکنند انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد.
کفراشی اظهارکرد: 25 هزار نفر در آموزش و پرورش شامل 14 هزار نفر فرزند شهید و11 هزار نفر آزاده و جانباز 25 درصد به بالا مشمول ماده 51 قانون جامع ایثارگران می شوند.
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت مسؤلین محترم فاش نیوز. می دونیم شما هم مثل ما از دست مسؤلین آموزش و پرروش به خاطر تذکر دادن به ستوه آمده و خبرها را گاهی یک در میان درج می کنید اما خواهشمندیم همکاری کرده و ثبت کنید شاید مسؤلین تکانی خوردند( خدای نکرده)
جناب اقای ساقی، جناب آقای مجتهد سلام علیکم. سلامتی و سعادت و عزت روزافزون شماعزیزان ایثارگر را ازدرگاه خداوندمتعال خواستاریم. بنده آزاده بسیجی با53ماه اسارت و جانباز55% ازکارافتاده کلی و بازنشسته آموزش وپرورش هستم. خواستم به جانبازان عزیز زیر25%عرض کنم عزیزانم، فکرنکنید برای جانبازان بالای 50% خبری هست، نه ، واقعا ماکه تابحال نه حقوقی از بنیاد و نه ازبسیج وسپاه گرفته ایم، باوجودی که قانون درموردحقوق جانبازان وآزادگان خصوصا ازکارافتادگی کلی صراحت دارد اما تابحال خبری نبوده است. حالا هم که ماده38 فراخوان داده، رفتیم و نامه اداره مبنی بر بازنشستگی، نامه عدم سوء سابقه، و نامه میزان حضوردرجبهه بسیجی را با عکس و کپی کارت ملی و شناسنامه و پوشه تحویل دادیم گفتند تماس می گیریم. همین.ضمنا همین مقدار اطلاع ازحقوق ایثارگران را از اقای مجتهد و فاش نیوز و وبلاگهای آزادگان داریم و آقای یوسف مجتهدعزیزمان واقعا موارد حقوقی را که به درد همه ما می خورد را بیان می فرمایند، یعنی یک وکیل و مشاورحقوقی رایگان که صدالبته خدا مزدش را می دهد. متشکرم.
یک کلام ختم کلام جناب مجتهد عزیز اجرت با خدا بنده چندین ساله پیگیر کار ایشان هستم در یک کلام بگویم ایشان بوی ایثار و گذشت و جبهه و جنگ میده خدا حفظش کنه برای ما نعمته
خداوندا کارکنان خدوم ودرد اشنا فاش نیوز را برای جانبازان محففوظ بدار وتوانائی مضاعف به جناب مجتهد عزیزوساقی گرامی عنایت بفرما که مشکل گشا واگاهی بخش جانبازانند فاش نیوز عزیز الان وقت امتیاز گیری از کسانیست که در مجلس تشریف دارند وقانون بودجه وشش ساله ششم را میبندند لطفا برای رضائی خدا مشکلات ومصاحب این قشر مظلوم را به انها برسانید ما در شهرستان دستمان کوتاه است شما که در مرکز تشریف دارید پیگیری لازم را عنایت فرمایید ممنون از این سایتی که بوی جبهه وایثار میدهد وما دلمان به این نوشته ها خوش است
درودبه ساقی ومجتهدوفاش نیوزیها..خدایانگهدارشان باش.(آمین)جانبازارادتمندودعاگو
بسم رب الزینب قابل توجه جناب آقای شهیدی.ومعاونت درمان وکمسیون پزشکی. حقیربعنوان فردیکه درراه سربلندی وعزت کشورعزیزاسلامی سی سال است دچارمشکلات شده ام دراینساعت ازصبح آدینه که همه موجودات خدادرخواب سحری بسرمیبرندمن هنوزنتوانسته ام بخوابم وهمچنان روی زانونشسته ام من الله التوفیقکم
سلام آقای مجتهدی والدین جانباز متوفی مجرد در قوانین بنیاد گم شده اند و حق و حقوق آنهار را نمی دهند
سلام.حمایت ازمدیردلاورفاش نیوزوحاج مجتهدتکلیف ووظیفه همه ی ماست..جانبازمحروم اززندگی وگرفتارو مظلوم فقط خدا............
کدام عدالت مگه هست چطور میشه جانبازی که از بنیادبا 35 درصد حعوق میگیره با حق پرستاری 2ونیم ملیون ولی نیروهای مسلح یک ملیون 150 این عدالت بنیاد جانبازان است فقط یک چیز را نمیشه تحمل کرد مگه جانباز با جانباز چه فرقی داره از بنیاد تماس گرفتن که آقا شما چقدر از ارتش دریافتی دارید وقتی جواب دادم باورش نمیشد شماره ملی را دادم بعد زنگ زده میگه واقعا کم است ؟ این یعنی تعبض مگه میشه بنیاد خبر از حعوق ما نداشته باشه
جناب مجتهد شما و آقای ساقی زحمات ما ایثارگران مکشید لطف بفرمائید با ایزدی در مورد اصلاحیه تبصره 2 ماده 39 مصاحبه و سوالات ما بپرسید چرا آقای شهیدی در مورد این ماده اصلا" صحبت نمی کند مگه ما چه هیزم تری به اینها فروختیم
سلام دوستان شماره شورای پزشکی ارتش تو اتوبا ن شهید بابایی را کسی داره لطف کنه
باسلام خدمت دوستان عزیزم جنابان ساقی ومجتعهد بنده جانباز 45درصدحالت اشتغال هستم عرض کنم سال93بنیادفراخوانداد کسانیکه ازیک جاحقوق میگیرند برای تکمیل فرم ماده 38به بنیاد شهید مراجعه کنند تاحقوقشان رازیادکنیم ماهم باکلی زوق وشوق فرم راپرکردیم وپیش خودمان گفتیم خب تازه مسئولین باخبر شده اند که جانبازان تاحالا حقشون پایمال شده میخواهندحقشان رابدهند غافل ازاینکه نه میخواهند حقشان راپایمال کنند عرض کنم بنده دوبارمجروح شدم بار اول بسیج سال61 باردوم سرباز سپاه سال65پارسال برج 6فرم ماده 38و39راپرکردم وبرج7حق مسکن و فوقعلاده ایثارگری راکم کردند وقتی سئوال کردم چراحقوق بنده راکم کردید جواب دادند چون شما دوبار مجروح شدید باراول بسج بودید باردوم سرباز بودید وماباردوم شما راحساب میکنیم چون سرباز بودید حالا من از شما دوبزرگوار و مسئولین سئوال میکنم بنده چون دوبار مجروح شدم جرم کردم عوض تشویقی بنده مجازات کردند ودرضمن هرچه تلاش کردم بدربسته خورد از شما دوسنگ صبور کمال تشکر رادارم
تلنگری به مسئولین جهت رعایت عدالت سلام ،از مسئولین محترم سوال دارم ، تعیین امتیاز برای درصد های جانبازی بر اساس چه معیار و سنجشی صورت گرفته است ؟ آیا به نظر شما ،واقعاً عدالت در تقسیم امتیازات در نظر گرفته شده ؟ با یک نگاه اجمالی به وضعیت جانبازان زیر 25% به بی عدالتی که وجود دارد پی خواهید برد ، چگونه مسئولین گرامی این بی عدالتی را تحمل می کنند و دم از تامین رفاه و آسایش همه جانبازان می زنند. یکی از مواردی که برای من خیلی قابل تامل می باشد سنوات ارفاقی جانبازان می باشد . توجه بفرمائید: 20% سه سال 25% چهار سال 30% پنج سال و همینطور به بالا ... قانونگزار عزیز درصدهای زیر بیست درصد را نادیده گرفته ! آیا مثلاً جانباز 15% هیچ حقی در این زمینه ندارد ؟ آیا نمی شد این جدول را به عدالت نزدیک کنیم و بطور مثال برای 15% دو سال ، 10% یک سال و 5% شش ماه سنوات ارفاقی در نظر گرفت ؟
سلام علیکم اززحمات برادرهمرزمان اقای مجتهدی سپاسکزاریم وازبرادران زیر25درصدباید به عرضشان برسانم تا49نبایدباشی ینعی بنیادکاری کرده که همه عزیزان بدبین هم باشند حقیرجانباز35وبرادرسه شهیدهستم که ورسال 61جانبازشدم درطول این سالها بنیادبرای یک باردرخانه مارانزده فقط بروبالا50این قانون بنیادالبته حقوق یک وچهارراوهزینه دانشکاه ووام مسکن واخرنیم بهاقطار وهواپیما تمام شد ودراخربروبالای 50ل......
در مورد مصاحبه ان پایگاه ومطالب چاپ شده در خصوص ارسا ل مدارک مورد لزوم جهت صدور کارت ایثار سربازان دوره دفاع مقدس نزاجا اینجانب در دومرحله مدارک لازم را از طریق پست به تیپ 284 شهید رستمی زیر مجموعه نزاجا ارسال کردم ولی متاسفانه هنوز پس از گذشت 9ماه از ارسال مدارک ،مسولین تیپ مذکور به بهانه های مختلف از صدور کارت ایثار اینجانب خوداری می نمایند .یکبار اعلام کردند علی رغم وصول نامه ان را مفقود نمودند که مجددا در تارخ 18/11/94 مدارک را بطور کامل ارسال نمودم استدعا میکنم با توجه به رسالت ان پایگاه واینکه اینجانب مدارکم را به اعتبار مصاحبه شما ارسال کردم مراتب به شکل مقتضی پیگیری شود با تشکر محمد یزدان پناه .مدت حضور در خط مقدم جبهه 21ماه از سال 64تا66
درود و سلام خدمت جناب آقاي مجتهد عزيز اززحمات شما متشكرم خداوند به شما خير عطافرمايد
ضمن عرض سلام
بنده زمان سربازی وحین مأموریت دچار حادثه گردیدم وبه شدت مجروح ومصدوم گردیدم کمیسیون رأی اینجانب را برابرماده۱۲۱وبند ب ۱۳۳ معلول حین خدمت خواند
هیچکس هنوزازاین رأی سردرنیاورده! براستی این رأی چیست؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi