شناسه خبر : 42200
سه شنبه 13 بهمن 1394 , 13:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین نشست «مجمع نکوداشت ایثار» برگزارشد

دومین نشست "مجمع نکوداشت ایثار" با حضور تعدادی از خیرین و ایثارگران دوران دفاع مقدس روز دوشنبه دوازدهم بهمن 94، همزمان با آغازین روز دهه مبارک فجر و بزرگداشت سی‌‍وهفتمین سالگرد ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به میهن، برگزارشد.

فاش نیوز -  دومین نشست "مجمع نکوداشت ایثار" با حضور تعدادی از خیرین و ایثارگران دوران دفاع مقدس روز دوشنبه دوازدهم بهمن 94، همزمان با آغازین روز دهه مبارک فجر و بزرگداشت سی‌‍وهفتمین سالگرد ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به میهن، برگزارشد.

این برنامه با طرح پیشنهادی مجمع نکوداشت خیرین از سوی خانه ایثار فرهنگ مقاومت وزارت ارشاد اسلامی تهیه و در سالن اجتماعات "باغ زیبا" آغاز به کار کرد.

باوجودی که سرساعت به محل "مجمع نکوداشت ایثار" می رسم اما ناباورانه درب "باغ زیبا" را بسته می بینم. بعد از چندبار زنگ زدن مدتی معطل می مانم تا کسی در را بگشاید. همزمان با من دوستان وزارتخانه که میزبان این برنامه هستند از راه می رسند و با هم به سالن اجتماعات می رویم. نیم ساعتی طول می کشد تا برنامه تدارکات و نصب میکوفون ها انجام شود. در سالن ورودی، میزبانان با روزنامه "دنیای جوانان" که  ویژه نامه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت است از میهمانان پذیرایی می کنند.

خیرین و نیکوکاران یک به یک می آیند مهربانانه دستان یکدیگر را می فشارند و در این اثنا می شنوم که هرکدام قدم گذاشتن در این راه خداپسندانه را فقط لطف خدای مهربان می دانستند.

در این میان کم نیستند رده پای ایثارگران واقعی که در زمان جنگ با بذل جانشان به دفاع از کشورمان پرداختند و اینک نیز در زمان صلح با بذل مال و داراییشان بازهم ایثارگری می کنند. جانبازانی چون علی گل محمدی جانباز شیمیایی، حاج محسن از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، حاج محمود که شیمیایی و یکی از پاهایش آسمانی شده نیز در این کار خداپسندانه حضوری مستمر دارند.

در ابتدای برنامه کلام حق زینت بخش این محفل صمیمی است. پس از آن دکتر ایرج گلشنی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و اینک به عنوان  مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت مشغول خدمت رسانی است، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و طلوع انقلاب اسلامی عنوان کردند: نکوداشت "ایثار" نکوداشت انسانیت است و "انسانیت" همواره در طول تاریخ بشریت بوده، هست و خواهد بود. تکریم انسانهای بزرگواری چون سردار سلیمانی، یا آن معلم مریوانی، دهقان فداکار و همسران جانبازان که در کنار همسرانشان، در موسسات خیریه در امر کمک رسانی به نیازمندان حضور دارند از دیگر نمادهای ایثار هستند.

وی، راه اندازی و تجلیل از چهره های ماندگار ایثار، و همچنین آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان در بحث ایثارگری و همچنین آموزش ایثار در خانواده ها را از دیگر اهداف این مجمع در آینده دانست.

در پایان این نشست که با حضور 75 نفر از خیرین برپا شده بود، از میان کاندیداها حبیبی مدیرعامل خانه خیرین، قائم‌مقام اسبق شهرداری منطقه 5 تهران، رئیس اسبق اداره مددکاری و روابط عمومی وزارت نفت و علی اصغر تیموری ‌مقدم مدیرکل اسبق توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران به عنوان اعضای هییت رییسه بیشترین آرا را کسب کردند و  نصرالله چمران، مخصوص، ریاحی و ذاکری نیز به عنوان اعضای منتخب برگزیده شدند.

در پایان برنامه نیز تصاویری از سردارانی همچون شهید همت، باکری، کاوه، بروجردی و دیگر شهدای گرانقدر دفاع مقدس پخش شد که به واقع کار پسندیده ای بود.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi