شناسه خبر : 42277
شنبه 17 بهمن 1394 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصورازجشنواره ای متفاوت

جشنواره در رشته های ورزشی تنیس روی میز،دارت،فوتبال روی میز، شطرنج (ویژه جانبازان نخاعی) و فوتسال (ویژه جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و قطع عضو ) در مجموعه ورزشی مخابرات برگزار شد.

فاش نیوز -  جشنواره فرهنگی - ورزشی گرامی داشت ایام الله دهه فجر ویژه جانبازان نخاعی و اعصاب و روان برگزار شد.
 به گزارش خبرنگارما، جشنواره فرهنگی - ورزشی "بزرگداشت نامداران عرصه ایثار و شهادت" به همت اداره ایثارگران شهرداری منطقه دو تهران، انجمن جانبازان نخاعی  و مشارکت اداره تربیت بدنی و تفریحات سالم شرکت مخابرات تهران با حضور بیش از 150 جانباز برگزار گردید.
این جشنواره در رشته های ورزشی تنیس روی میز،دارت،فوتبال روی میز، شطرنج (ویژه جانبازان نخاعی) و فوتسال (ویژه جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و قطع عضو )  در مجموعه ورزشی شهید یگانه مخابرات( ستارخان - شادمان ) برگزار شد.
دراین دوره از مسابقات که طبق معمول شور و نشاط خاصی بین جانبازان ایجادکرده بود، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط جانبازنخاعی احمدمهری، سرود ملی جمهوری اسلامی پخش شد و سپس "امیر معماری" مدیرفنی جشنواره، توضیحاتی در باره چگونگی بزگزاری مسابقات،ارائه داد و مسابقات در رشته های چهارگانه و درکلاسهای مختلف برگزارشدکه در پایان نتایج ذیل بدست آمد.
- از نکات قابل توجه این جشنواره، حضور جانبازان قطع نخاعی گردنی بود که با روحیه ای شاد و مثال زدنی، با یکدیگر به رقابت پرداختند.
- برگزاری نمازجماعت، همزمان با وقت شرعی ظهر، از دیگر اقدام ارزشمندی بود که فضای معنوی حاکم بر سالن های مسابقات را دوچندان کرده بود.
- حضور جانبازان اعصاب و روان (موجی) و قطع عضور در قالب تیم های فوتسال و رقابت تنگاتنگ اما دوستانه آنها، برای تماشاچیان و حضار در سالن قابل توجه بود.
- این برای اولین بار است که در بین شرکت کنندگان قطع نخاع، از جانبازان مظلوم دیگری( اعصاب و روان ) حضورپیداکرده بودند که بقول چند تن از آنها، تاکنون هیچ کس به فکر برگزاری چنین مسابقاتی برای آنها نبوده است و در این رابطه از مسئولین انجمن جانبازان نخاعی تشکر می کردند.
- حضور سردار طالبیان و پدر شهیدان قلانی  فضای مراسم را به حال و هوای جبهه و شهادت نزدیکتر کرده بود و  همه این اتفاقات زیبا دست به دست هم داده بود تا مراسم را نزدیک به اسم با مسمای جشنواره نماید (بزرگداشت نامداران عرصه ایثار و شهادت).
- طبق معمول همیشگی، غایب بزرگ این جشنواره متولی اصلی جانبازان، یعنی بنیادشهید و امورایثارگران بود که بین جانبازان، دیگر مسئله ای معمولی بحساب می آید.!
- تعدادی خبرنگار از پایگاههای خبری و تلویزیون برای پوشش مسابقات در مجموعه ورزشی شهیدیگانه مخابرات حضوریافته بودند.
- مهندس ولی جان بزرگی( رییس مجموعه ورزشی)، امیر معماری و پورحسین از زحمت کشان این جشنواره بودند که البته نمی توان از زحماتِ عوامل خدمات مجموعه ورزشی مخابرات، سخنی به میان نیاورد.
- از عوامل شهرداری منطقه دو و پشتیبانی این جشنواره: "باقری، جوادی و پیمانی" میتوان به نیکی یادکرد که باسعه صدر و بدون چشم داشتی جانبازان را یاری می دادند.
- زحمات عوامل حراست بنیاد با مسئولیت "عسکری" و سربازان تحت امرایشان که برای انتقال و جابجایی جانبازان نخاعی در رفت و آمدی خستگی ناپذیربودند، قابل تقدیربود.
- کمیته تربیت بدنی انجمن جانبازان متشکل از "اسدزاده، مسعودی، مرتضوی" تلاش خستگی ناپذیری برای برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره داشتند.ضمن اینکه نباید خدمات و زحمات "حسین اسرافیلی" مدیرعامل انجمن جانبازان را نادیده گرفت.
- عکاسی و ثبت تصاویر به یادماندنی از لحظه لحظه مسابقات و حواشی آن، توسط جانباز " لطفی " قابل تقدیراست که تعدادی از عکسهای ارسال ایشان درذیل گزارش قابل رویت است. فاش نیوز نیز به سهم خود از این جانباز گرانقدر تشکر می نماید.
 
 
نتایج مسابقات در چهار رشته ویژه جانبازان نخاعی: به ترتیب رتبه های برترکسب شده، عبارتند از:

*شطرنج -

علی فتوحی -نادرشیدائی - جوادغائب زاده

ورزشکار با اخلاق : محمدرضا رجبی

*فوتبال روی میز-

(گروه الف) :سیدمصطفی حدادی- مجید اسکوئی- عباس مه آبادی

(گروه ب ):موسی گلمحمدی - حمیدرضا ملاحسینی -محسن ضیائی

ورزشکار با اخلاق: رحیم ایزدی فر

*دارت -

گروه ایر دارت (ویژه جانبازان نخاعی گردنی): کاظم مقدسی- سیدحمید خادم نبی -سید علی عمادی

(گروه الف): مصطفی رام مهربانی-محمد خردمند-علی رنجبران

(گروه ب): سیدحسن انتظاری-عزیز حاجبانی-محمدرضابارانی

ورزشکار با اخلاق :مجتبی مرتضوی

*تنیس روی میز-

کلاس یک : مهران وصلتی -سیدمحمدرضا طباطبایی فرد-سیدجواد آوازی

کلاس دو: مجید عربی- حمیدرضا زارعیان -حسین مهرآیین

کلاس سه : علی خوبی زاده-احمدمهری -جمال ایرانپور

کلاس چهار: مصطفی مسعودی-مجتبی بختیاری- ایرج رضایی راد

ورزشکار با اخلاق:علی بابایی

* فوتسال جانبازان شیمیایی ، قطع عضو و اعضاب و روان-

تیم شهدا مقام اول

تیم جانبازان، مقام دوم

تیم آزادگان، مقام سوم

تیم جانبازان قطع عضو، مقام چهارم

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
درود خدا بر راست قامتان نقطه ایثار از برگزار کننده کان این سری مراسامها بایستی قدر دانی نمود، بچند دلیل: 1- ورزش برای معلول درمان است 2- ورزش باعث کاهش هزینه درمان میشود
3- ورزش باعث ارتقاء روحیه فرد معلول می شود
4- ورزش باعث و بانی سلامتی روحی، جسمی و روانی افراد هر جامعه ای میشود
.....
......
یادمان باشد که هزینه در ورزش سرمایه گزاری است نه هدر دادن ثروت. چونکه جامعه ای سالم است که مردمش ورزشکار باشد.
مدیریت محترم سایت فاش نیوز سلام.
باز هم مثل همیشه گل کاشتید.اخبار ورزشی را بخوبی انعکاس دادید و همیشه حامی ورزش جانبازان هستید.امیدواریم با حمایت و مساعدت شما بتوانیم بسترهای لازم جهت ارتقای ورزش جانبازان برداریم.
سلام
ورزش برای جانبازان نخاعی از اهمیت زیادی برخوردار میباشد و باعث شادی و نشاط میشود و با بیشتر جانبازان را دور هم جمع کنند چون فقط ورزش باعث میشه ما دور هم جمع بشیم.اما بنیاد به ورزش اهمیت نمیده .و کم کاری میکنه .این باعث میشه هزینه درمان بالا بره .بنیاد باید به هر طریقی شده جانبازان را تشویق به ورزش کنه و هزینه ورزش بچه ها را پرداخت کنه .به عنوان تشویق .من از وقتی ورزش را شروع کردم خیلی روحیه ام خوب شده .
مسئولین مسابقه بفرمایند :
درحالی که جانباز سیدجواردآوازی خیلی زود سالن مسابقه را ترک و بدون هیچگونه مسابقه ای به منزل تشریف بردند، مقام سوم ایشان دیگر مقام های بدست آمده را زیر سئوال نمیبرد.!!
150 نفر کجا بودن که ما ندیدیم! انصافا به شعورمخاطبین توهین نکنید و شماهم مثل مقامات دولت و مسئولین مملکتی، آمارغلط به خورد مردم ندین.
از زحمات همه برگزارکنندگان ممنونیم. خدا خیرشان بدهد
سلام دوست عزیزی که خودتان را جانباز نخاعی معرفی نموده اید.(ایکاش اسم محترم تان را معرفی تا می شناختیم )
آقای آوازی بدلیل مشکلات جسمانی یک بازی کرد وتشریف برد و چون در گروه آنان فقط سه نفر جانباز گردنی وجود داشت و به همین دلیل ایشان سوم شدند. و در خصوص تعداد ورزشکاران شرکت کننده خدمت تان عرض کنم دقیقا 92 نفر جانباز نخاعی در چهار رشته شرکت نموده اند(در صورت نیاز اسامی این عزیزان موجود هست) و در خصوص جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و قطع عضو بیش از 60نفر آمار داده اند که در رشته فوتسال شرکت نموده اند . و این جشنواره نیازی به آمار سازی غلط نمی باشد چون نه قرار است کسی به ما به اعتبار و هزینه ای دهد و نه قرار هست پستی به کسی داده شود. این مسابقات به صرف ایجاد شادی و تفریح بین جانبازان نخاعی میباشد.
یادمان باشد که هزینه در ورزش سرمایه گزاری است نه هدر دادن ثروت. چونکه جامعه ای سالم است که مردمش ورزشکار باشد. به قول امام خامنه ای ورزش اگر برای دیگران لازم است برای جانبازان واجب است اما دریغ از یک مسول ورزش جانبازان در این مراسم

به برگزار کنندگان این مسابقات که باعث نشاط و سلامتی بین جانبازان می گرددخدا قوت گفته موفقیت آنان را از خداوند متعال خواستاریم
خیلی عالی بود
با توجه به اینکه امور تدارکاتی را انجام میدادم حضور جانبازان واقعا با شکوه و پر شور بود
سلام

((ورزش براي آحاد مردم لازم وبراي جانبازان ومعلولين و سالمندان واجب است))

مقام معظم رهبري

متاسفانه وظيفه ي كه بنياد بايد انجام دهد را دوستان جانباز در انجمن با پيگيري و
حمايت شهرادري ها و... انجام ميشود.

به غير از مدت معدودي از سال 65 لغايت سال 75 كه جانبازان در شرايط سني مناسب
براي ورزش قهرماني داشتند و در رشته هاي مختلف در تيمهاي ملي مدال اور بودند؛
بنياد بخاطر بعد تبليغي از ورزش جانبازان حمايت ميكرد.
اما پس از افزايش سن و خروج از تيمهاي ملي بنياد هم به بهانه هاي مختلف
حمايت از ورزش جانبازان را به پايين ترين سطح كاهش داد.
در صورتي كه ورزش براي جانبازان در سن بالا به غير از بحث روحي رواني تاثير مستقيم در كاهش هزينه هاي در ماني دارد كه بنياد غافل ازاين موضوع است.

يكبار ديگر از همه كساني كه براي ورزش جانبازان ومعلولان تلاش مي كنند تشكر
ميكنم.
خوب بود. ولی بارها دیدئم که در کار چیدن جدول و برنامه بازیها دخالت شد و اعمال نظر.
خوب است مسئولین انجمن بیشتر حضورپیداکنند تا شاهد اینگونه دخالتها نباشیم که ناراحت کننده است.
سلام ، ایام الله دهه فجر برفجر آفرینان مبارک باد ، جشنواره ورزشی جانبازان باز هم با شور وشوق وصف نشدنی و استقبال همیشگی جانبازان ورزشکار در حال برگزاری است باز هم مسئولین ورزشی شهرداری پیشقدم شدن وزمینه ساز نشاط وشادابی برا روحیه این عزیزان شدن ، اجرکم عندالله ، اما غایبین بزرگ همیشگی مسئولین بنیاد بودن که باز هم همرزمان خود را تنها گذاشتن و حتی دریغ از یک احوال پرسی ، بنده به نوبه خود از دوست عزیزم آقای اسدزاده ودیگر دوستان اقای مسعودی اقای عسگری ، اقای مرتضوی که ایشان را همراهی کردند صمیمانه تشکر میکنم در ضمن از بزرگوارن انجمن جانبازان نیز که حمایت کردن کمال تشکر رادارم . از خداوند متعال ارزوی سلامتی و تندرستی برا همه جانبازان و معلولین عزیز را خواستارم . ما راس قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند .
بنیاد شهید باید خجالت بکشه چون متولی اصلی امور جانبازان است و در این جور مسابقات و جشنواره های ورزشی کاملا غایب است و ما یاید از شهرداری و مخابرات کمک بگیریم.
سلام
به همه ی دست اندرکاران این مسابقات تبریک و خسته نباشید عرض میکنم
ورزش برای جانبازان تفریح نیست بلکه دقیقا درمان است
کاش این موضوع را مسؤلین محترم بنیاد شهید درک میکردند
اگر پولی که خرج درمان جانبازان میکنیم را قبلا به ورزش آنها اختصاص میدادیم بهتر نبود
باور کنید هرچه خرج ورزش جانبازان شود به مراتب و چند برابرش از هرینه های درمانی آنها کاسته میشود.
باز هم از متولیان مخصوصا جناب اسدزاده که واقعا زحمت میکشند تشکر میکنم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi