شناسه خبر : 42348
یکشنبه 18 بهمن 1394 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با ذاکر اهل بیت(ع) "ابوذر بیوکافی"

جنس گلایه‌های شهید کوچک‌زاده

دوست شهید مدافع حرم "حامد کوچک‌زاده" با بیان اینکه یکی از کارکردهای هیات تربیت مدافعان حرم است، گفت: هیچ وقت نشنیدم که حامد از مکشلات شخصی زبان به گلایه بگشاید بلکه جنس گلایه‌های او فرهنگی بود.

"ابوذر بیوکافی" مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و از دوستان شهید مدافع حرم "حامد کوچک زاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار در رابطه با آشنایی خود با این شهید مدافع حرم اظهار داشت: در دوران نوجوانی و در دهه 70، در شهر رشت، یک مربی تربیتی حلقه مطالعاتی شهید مطهری راه انداخته بود که برای نخستین بار شهید حامد کوچک زاده را آنجا دیدم و با ایشان آشنا شدم. پس از آن در سال 83 در فضای هیات شروع به کارهای فرهنگی کردیم.

وی در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی این شهید گفت: آن نکته‌ای که برای دوستان بسیار شاخص بود و در مراسم تشییعش نیز نمود پیدا کرد، مردم داریش بود. گاهی در مجموعه هیات‌ها مشاهده می‌شود که برخی به دلیل نوع سلیقه یا نوع تفکر ارتباطشان را با هیات قطع می‌کنند اما او نه تنها هیچ وقت ارتباطش را قطع نکرد بلکه سعی داشت این اختلاف سلیقه‌ها و تفکرها را هم حل کند.

بیوکافی با بیان اینکه خوش برخوردی و مردمی بودن از شاخصه‌های اخلاقی شهید کوچک زاده بود، تصریح کرد: ما هیچ وقت ندیدیم که حامد درباره مشکلات شخصی و زندگیش سخن بگوید و زبان به گلایه بگشاید بلکه گلایه‌های او جنسش فرهنگی بود. کارهای خیری هم که انجام می‌داد مخفی بود. حتی بسیاری از دوستان از رفتن او به سوریه بی‌خبر بودند و عکس‌هایی هم که از او در سوریه منتشر شد، بعد از شهادتش بود. یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید، ولایی بودنش بود که در سبک زندگیش نمود داشت.

وی درباره شنیدن خبر شهادت حامد گفت: صبح روز چهارشنبه(14 بهمن) یکی از دوستان برای من پیامکی فرستاد که حامد شهید شد. بلافاصله خودم را به معراج شهدا رساندم. حامد خیلی عاشق روضه بود. روضه‌ی حضرت علی اصغر(ع) را آنجا خواندم و سپس مراحل ترخیص پیکر شهید را انجام دادیم تا برای مراسم وداع و تشییع به رشت اعزام شود.

این ذاکر اهل بیت(ع) تصریح کرد: "حامد کوچک‌زاده" هفتمین شهید مدافع حرم استان گیلان بود. مراسم تشییع این شهید بسیار باشکوه بود که دلیل آن مردم‌داری حامد بود. تمام هیات‌های رشت، شهید حامد را از خودشان می‌دانند.

وی اضافه کرد: اگر ساختار هیات درست باشد، مجاهد و مدافع تربیت خواهد کرد که در کنار شور و احساس، مبانی عقلانی هیاتی‌ها نیز شکل بگیرد و در خط ولایت قدم بگذارند. شهید حامد در کنار اینکه یک شخصیت نظامی بود، با حضور در هیات و انجام کارهای فرهنگی شخصیت فرهنگی پیدا کرده بود. ایشان تربیت شده فضای هیات مکتبی بود.

بیوکافی تصریح کرد: یکی از کارکردهای هیات تربیت مجاهدان و مدافعان حرم است. در فتنه سال 88 شاهد بودیم که هیات توانست با این جریان مقابله کند و در حماسه 9 دی، هیات‌ها بودند که پای کار آمدند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند. این کارکردی بود که هیات در سال 88 پیدا کرد. امروز نیز که بحث دفاع از حرم است، هیات باید مدافعانی تربیت کند.

وی در پایان گفت: باید در هیات شاخصه‌هایی را تعریف کنیم که با وجود معنویت، معرفت افزایی نیز صورت بگیرد و هیاتی‌ها زندگی خود را در مسیر شهادت قرار دهند.

خاطرنشان می‌سازد شهید حامد کوچک زاده هفته گذشته در درگیری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi